AndroidHealthClinic

Reactive Training Systems

• Topic Starter Topic Starter
Ik had de indruk dat je bench nogal laag uitvalt t.o.v. je squat en DL. Maar nu zie ik waarom. Met die lange armen ben je niet in het voordeel!
Dat je DL dan wel best stevig is kan daar ook mee te maken hebben. :)

Squats zien er goed uit.
Bench is een combinatie geweest van slechte techniek, geen goede bench programma's en het een klote oefening vinden. Nu is de techniek al een stuk beter, maar er is nog genoeg ruimte voor verbetering. Maar de lange armen en benen zorgen wel voor een deadlift die ooit tegen de 350kg kan gaan zitten. Wat ik liever heb dan een hoge bench puur door de extra kilo's van dl.

Een DL van 350kg zou ik ook wel zien zitten!:eek:
Maar een degelijk bench helpt je totaal toch ook aanzienlijk vooruit. De meest echt goeie PLers hebben een gruwelijk sterke bench, naar mijn gevoel. Daar kan je met een matige bench serieus terrein verliezen.

Bench is een combinatie geweest van slechte techniek, geen goede bench programma's en het een klote oefening vinden. Nu is de techniek al een stuk beter, maar er is nog genoeg ruimte voor verbetering. Maar de lange armen en benen zorgen wel voor een deadlift die ooit tegen de 350kg kan gaan zitten. Wat ik liever heb dan een hoge bench puur door de extra kilo's van dl.

Succes! Zal je nog flink gaan tegenvallen.
Zijn maar weinig die 300 300+ deadliften

Succes! Zal je nog flink gaan tegenvallen.
Zijn maar weinig die 300 300+ deadliften
Zeker weten, het is ook niet een doel wat ik denk snel te halen, maar over jaren van trainen. Ik denk wel dat ik op die oefening de 'genetics' bezit om ooit gekke dingen te gaan doen en onder begeleiding van Sheiko heb ik daar het volste vertrouwen in.

Zeker weten, het is ook niet een doel wat ik denk snel te halen, maar over jaren van trainen. Ik denk wel dat ik op die oefening de 'genetics' bezit om ooit gekke dingen te gaan doen en onder begeleiding van Sheiko heb ik daar het volste vertrouwen in.

Als je echt een gekke dl wilt dan moet je (met jouw lengte) bouwen naar de -105 klasse, steeds cutten naar de 83 is kut voor je gains.

Als je echt een gekke dl wilt dan moet je (met jouw lengte) bouwen naar de -105 klasse, steeds cutten naar de 83 is kut voor je gains.
Jup, is ook de planning, maar om me voor dit NK te kwalificeren heb ik een 545kg totaal nodig in de 83kg. Stel ik kwalificeer mij niet dan ga ik ook langzaam ~300gr per week naar de 105kg bulken. Op de sbd zal ik dan meedoen in de -93kg en mogelijk op de DRC in de 105kg. Het besef dat ik minimaal twee gewichtsklasse omhoog moet was er al. Maar thanks voor de top broski.
Moet meteen aan die gemuteerde klauwvingers van jou denken :roflol:
Laatst 200kg block pulls overhand gedaan:trollface:

Gewicht: 86,4kg tijd om langzaam wat minder te gaan eten. Deze week op onderhoud.

Sheiko 31 week 1 training 1

Bench press met wrist wraps
12x20kg

5x60kg moest 57,5kg maar kwam ff niet uit.
4x67,5kg
3x75kg
4x2x90kg

Leg drive weer een stapje verbetert maar doe soms met een pols meer naar binnen dan de ander. Ooh well proberen we ook te fixen.

Low bar Squat met wrist wraps
12x20kg
5x60kg

5x90kg
4x107,5kg
3x125kg
4x2x145kg met belt

Easy reps, technisch valt er nog wat te halen.

Bench press
3x52,5kg
3x62,5kg
3x75kg
3x2x85kg

Zelfde als eerst kon allemaal net wat beter maar de legdrive begint te komen en de reps waren makkelijk.

Dumbell flyes
4x8x16kg PR

Standing good morning met belt
4x5x62,5kg

Weer een training uit een dozijn, gaat goed, maar er valt nog genoeg te halen. Ik begin er steeds meer vertrouwen in te krijgen dat die 545kg gaat lukken. Ook officieel ingeschreven voor de Fox gym cup, dus we gaan het zien. 7/10 tren.

Kreeg wel echt van een wedstrijdlifter te horen dat het daar, ondanks alle SQ racks, te druk is om een beetje serieus te liften.
Heb daar zelf nooit last van gehad eigenlijk. Mis wel wat wedstrijd stangen daar als je een grote groep hebt voor de rest lijkt het me geen probleem.

Terug
Naar boven