AndroidHealthClinic

Reactive Training Systems

Ook officieel ingeschreven voor de Fox gym cup, dus we gaan het zien. 7/10 tren.
Van harte welkom namens de organisatie :cheer:

Kreeg te horen dat de SQ racks daar altijd bezet zijn :(
dat is een fabel :mad:

Heb daar zelf nooit last van gehad eigenlijk. Mis wel wat wedstrijd stangen daar als je een grote groep hebt voor de rest lijkt het me geen probleem.
Weinig gyms die yolo wedstrijd stangen hebben liggen

• Topic Starter Topic Starter
Als ik in Rotterdam woonde dan liften ik daar sws.
hopla!!
en zo is het
een doel stellen, er naartoe beuken, en je doel halen, succes :)
Daarom en korte termijn doelen stellen die je lange termijn helpen. Bij mij is dat constant hongerig zijn naar meer. Iedereen die je wil verslaan op een lijstje zetten en langzaam gaan afvinken.
Traint de legendarische hoody daar ook al?
Kreeg te horen dat de SQ racks daar altijd bezet zijn :(
Dan Squat je toch de hele kooi?
We hebben er 6 plus 1 wedstrijd rack nu.
Ben er zelf helaas alleen nog maar voor de teamltrainingen:(
Jezus Christus en ik vond onze 4 squatracks al veel:roflol:
Kreeg wel echt van een wedstrijdlifter te horen dat het daar, ondanks alle SQ racks, te druk is om een beetje serieus te liften.
:roflol::roflol: godver klinkt kut. Teveel serieuze lifters.
Heb daar zelf nooit last van gehad eigenlijk. Mis wel wat wedstrijd stangen daar als je een grote groep hebt voor de rest lijkt het me geen probleem.
Meeste gyms hebben niet eens een wedstrijdstang, ik heb ook jaren op een knurloze stang moeten deadliften, dat is geen pretje.
Van harte welkom namens de organisatie :cheer:

dat is een fabel :mad:

Weinig gyms die yolo wedstrijd stangen hebben liggen
Dank u en bedankt dat jullie de tijd en moeite nemen om een wedstrijd te organiseren!

We hebben er 3 volgens mij, maar of ze echt ipf approved zijn weet ik niet 100% zeker.

Gewicht 86,6kg

Sheiko 31 week 2 training 2

Deficit deadlifts
5x60kg

3x112,5kg
3x135kg
3x2x157,5kg

Bench press eerste rep 2 sec paused
12x20kg

4x52,5kg
4x62,5kg
4x75kg wrist wraps
4x4x80kg

Deadlift
3x125kg
3x145kg
3x175kg
3x2x190kg mixed

Overhand ging.perfect totdat ik mijn laatste setjes mixed deed... Moet nu alle setjes mixed gaan doen want anders ben ik zo fucked 4 feb. Had ik me eerder moeten bedenken maarja.

Overhead press
4x6x50kg
Makkelijke pomp reps

Lat pulldown
3x8x60kg andere machine, klote ding.
8x70kg

Hanging leg raises
3x8xbw+4kg dumbell
Probeerde mijn tenen door het dak te gooien.

Het was echt een klote dag en training en ben er heel even klaar mee. Vrijdag weer knallen, 545kg moet gedaan worden. 4/10 tren, snel vergeten deze zooi.

Goed dat je je hebt ingeschreven. Is al 50/50 geworden de fox cup

Het was echt een klote dag en training en ben er heel even klaar mee. Vrijdag weer knallen, 545kg moet gedaan worden. 4/10 tren, snel vergeten deze zooi.
Misschien ook wat minder bezit zijn met dat exacte getal van 545 en gewoon een goede meet proberen te draaien waar kwalificatie in zou kunnen zitten. Pas op die wedstrijd beginnen met rekenen door je coach kan echt een wereld van verschil opleveren wat betreft wedstrijdvoorbereiding en spanning.

Misschien ook wat minder bezit zijn met dat exacte getal van 545 en gewoon een goede meet proberen te draaien waar kwalificatie in zou kunnen zitten. Pas op die wedstrijd beginnen met rekenen door je coach kan echt een wereld van verschil opleveren wat betreft wedstrijdvoorbereiding en spanning.
Dat is sws het plan maar ik ben er echt op gebrand en weiger het niet te halen, mocht het toch niet gebeuren dan heb ik er vrede mee, want dan heb ik wel alles eraan gedaan. Dit doel heb ik mezelf ook gezet puur om gemotiveerd te blijven en een belofte die ik heb gemaakt. Na de Fox zet ik mij een nieuw doel, mocht dit de sbd zijn dan is het waarschijnlijk een 570-600kg totaal in de -93.

Ik ga ook na de Fox proberen om Sheiko in te huren als coach om alles na een next level te tillen.

Overhand ging.perfect totdat ik mijn laatste setjes mixed deed... Moet nu alle setjes mixed gaan doen want anders ben ik zo fucked 4 feb. Had ik me eerder moeten bedenken maarja.
Wat bedoel je hier mee? Doe je normaal al je sets dubbel overhands en nu je een keertje mixed doet lukt dat niet goed? Of doe je normaal ook enkel je warm-up overhands en lukte vandaag de mixed grip van geen kanten?

Wat bedoel je hier mee? Doe je normaal al je sets dubbel overhands en nu je een keertje mixed doet lukt dat niet goed? Of doe je normaal ook enkel je warm-up overhands en lukte vandaag de mixed grip van geen kanten?
Ik doe alle warming ups overhand en alleen de werkende mixed, maar dit is niet genoeg om de techniek te verfijnen en daardoor lukt mixed niet, maar overhand technisch wel.

Oh. Daar heb ik eigenlijk nooit last mee gehad. Ik doe het namelijk ook zo.
Ja, dan kan je misschien je laatste warm-up ook mixed doen. Of probeer eens hook-grip. Dan hou je de armen net hetzelfde. Dat gaat misschien makkelijker in jouw geval, als je zo moeite hebt met mixed.

Ga je helicopteren, of wat is het probleem?

symmetrie is een overschat probleem bij mixed grip.
Iets dat wel kan gebeuren is dat je wat last krijgt in je elleboog van de kant die onderhands neemt. (aanhechting van de biceps) Ik heb daar wel wat last van gehad. En ik probeer de barbell zeker niet te curlen. ;)
Sinds ik minder mixed grip toepas gaat het een stuk beter. Van enkel de werksets of ook de laatste warm-up zou het normaal niet mogen gebeuren. Ik denk dat het puur aan het roteren van de arm ligt.

Overhands voor zo lang het gaat en mixed als het moet, lijkt me de veiligste oplossing.

Iets dat wel kan gebeuren is dat je wat last krijgt in je elleboog van de kant die onderhands neemt. (aanhechting van de biceps) Ik heb daar wel wat last van gehad. En ik probeer de barbell zeker niet te curlen. ;)
Sinds ik minder mixed grip toepas gaat het een stuk beter. Van enkel de werksets of ook de laatste warm-up zou het normaal niet mogen gebeuren. Ik denk dat het puur aan het roteren van de arm ligt.

Overhands voor zo lang het gaat en mixed als het moet, lijkt me de veiligste oplossing.

Wedstrijdlifters moeten zo veel mogelijk plankiervolume draaien, warm-ups zijn dan mooi meegenomen. Symmetrie is in beginsel geen probleem bij mixed, op lagertermijn wel als ik hier logisch over nadenk.

Als je er logisch over nadenkt misschien wel ja ... maar de werkelijkheid laat iets anders zien. Namelijk dat er nauwelijks of geen problemen te melden zijn. :)
En als je dan nog bang bent dat het mis gaat: Wissel elke set je grip om. De ene set links overhands en de volgende rechts. Dat lost ook het probleem op dat als je om 1 of andere reden ge normale grip niet kan toepassen (b.v. zoals tijdens mij elleboogproblemen) je gewoon andersom kan liften.

Oh. Daar heb ik eigenlijk nooit last mee gehad. Ik doe het namelijk ook zo.
Ja, dan kan je misschien je laatste warm-up ook mixed doen. Of probeer eens hook-grip. Dan hou je de armen net hetzelfde. Dat gaat misschien makkelijker in jouw geval, als je zo moeite hebt met mixed.

Ga je helicopteren, of wat is het probleem?
Gewoon alles wedstrijdstijl dus mixed.
Alles mixed doen en evt. bb overhand shrugs voor symmetrie/grip
Jup zoiets is de planning, ga zaterdag ook wat bb pomp doen

Puur te weinig reps maken met mixed is mijn probleem en Sheiko zegt dat elke rep een wedstrijd rep moet zijn. De onbalans tot aan daar, maar wil ooit Hookgrip gaan doen.
Wedstrijdlifters moeten zo veel mogelijk plankiervolume draaien, warm-ups zijn dan mooi meegenomen. Symmetrie is in beginsel geen probleem bij mixed, op lagertermijn wel als ik hier logisch over nadenk.
Dit idd.
Als je er logisch over nadenkt misschien wel ja ... maar de werkelijkheid laat iets anders zien. Namelijk dat er nauwelijks of geen problemen te melden zijn. :)
En als je dan nog bang bent dat het mis gaat: Wissel elke set je grip om. De ene set links overhands en de volgende rechts. Dat lost ook het probleem op dat als je om 1 of andere reden ge normale grip niet kan toepassen (b.v. zoals tijdens mij elleboogproblemen) je gewoon andersom kan liften.
Je belast wel je lichaam assymetrisch en dit levert op de lange termijn zeker weten onbalansen op. Maar Hookgrip is ook niet zonder zijn nadelen.

Probleem zit hem bij mij puur in het feit dat ik overhand mijn Lats activeer en hierdoor betere reps maak dan mixed waar dit nog niet lukt.

Wat jij zeker weet wordt door de mensen die ik volg (o.a. barbell medicine, Dr Mike Israetel, Greg Nuckols) steevast ontkracht.
Maar zoals gezegd: Als je daar bang voor bent, wissel ze af. (een setje L en een setje R) Probleem opgelost.

Wat jij zeker weet wordt door de mensen die ik volg (o.a. barbell medicine, Dr Mike Israetel, Greg Nuckols) steevast ontkracht.
Maar zoals gezegd: Als je daar bang voor bent, wissel ze af. (een setje L en een setje R) Probleem opgelost.
The alternate grip is unique in that it imparts an asymmetric stress onto the body at multiple levels. The three we will focus on will be the upper limb, the shoulder girdle, and the lower back. In the upper limbs, both the elbows and wrists are under asymmetrical stresses when holding a bar using the alternate grip. With one arm supinated (palm up) and the other pronated (palm down), the supine arm has a carrying angle, which is useful for clearing the hips when walking with a load. With the body in normal anatomical position, i.e. standing upright with supinated arms, the carrying angle is defined as the angle between the midline of the forearm and a line passing through the axis of the humerus, with 5-15 degrees being normal.
http://www.barbellmedicine.com/the-grip-problem/

Verder in het artikel legt die nog meer wat wat assymetrisch is. Dus het zorgt zeker voor een onbalans maar je kunt dit best goed minimaliseren door andere dingen te doen die voor balans zorgen.

Dat de last asymmetrisch is, wil niet zeggen dat je problemen krijgt of dat je lichaam zich aanzienlijk asymmetrisch gaat ontwikkelen.
Het wil zeggen dat de belasting asymmetrisch is.
Another question pertaining to the alternate-grip deadlift is, “When in my workout should I start using the alternate grip?”The answer is that, at a minimum, your last warm up set and work sets should be performed with the alternate grip, as you don’t want to introduce any new variables into the equation between the last warm up and the work set. It’s kind of like the “When should I put on my lifting belt?” question in this regard.

Knowing all this, why would we choose to deadlift using this grip? Sometimes the hook grip is just not a good option due to equipment, anthropometry, pain tolerance, or other factors, and we still need to get strong, right? Moreover, if someone is going to a powerlifting meet, they’ll need to find a suitable grip since straps are not allowed. This question becomes a bit more nuanced for the non-competitor population.

Dus voor een powerlifter raadt ie de mixed grip niet af. en in de rest van het artikel geeft hij enkel sommige mogelijke puntjes aan waar je op moet letten (b.v. de barbell niet met een licht geplooide arm van de grond rukken).
Nergens zegt ie dat je lichaam zich asymmetrisch gaat ontwikkelen en dat dat een probleem is.
Nogmaals: als je de grip wisselt heb je dat probleem ook opgelost.

Dat de last asymmetrisch is, wil niet zeggen dat je problemen krijgt of dat je lichaam zich aanzienlijk asymmetrisch gaat ontwikkelen.
Het wil zeggen dat de belasting asymmetrisch is.

Dus voor een powerlifter raadt ie de mixed grip niet af. en in de rest van het artikel geeft hij enkel sommige mogelijke puntjes aan waar je op moet letten (b.v. de barbell niet met een licht geplooide arm van de grond rukken).
Nergens zegt ie dat je lichaam zich asymmetrisch gaat ontwikkelen en dat dat een probleem is.
Nogmaals: als je de grip wisselt heb je dat probleem ook opgelost.
Als de belasting assymetrisch is dan wil dat wel zeggen dat uiteindelijk assymetrie ontstaat.

Het wisselen werkt niet, want dan maak je niet steeds dezelfde reps, het idee is dat elke rep je one rep Max rep is. Telkens van hand wisselen werkt dat flink tegen.

Gewicht 86,4kg, gisteren 87kg vandaag begint de cut.

5uur geslapen en de hele dag gewerkt, dus was compleet gesloopt en op.

Sheiko 31 week 2 training 3
Squats
12x20kg
5x60kg

5x90kg
4x107,5kg
3x125kg belt
2x3x145kg
3x2x152,5kg
2x3x145kg

Waren geen lekkere reps, te moe voor goede focus maar gingen wel makkelijk.

Bench press
12x20kg

5x52,5kg
4x62,5kg
4x3x75kg

Leg drive begint echt te komen nu nog in combinatie met de rest.

Triceps pushdown
12x35kg
8x45kg
8x50kg
8x50kg

Moest even het juiste gewicht zoeken.

Machine reverse flyes
4x8x35kg

Beetje schouder problemen etc voorblijven.

Leg press overgeslagen, had er niet de motivatie voor en was sws op. 1,5 uur lang wat staan grinden en voel nu echt het volume van 11 weken Sheiko. Begin langzaam wel te snakken naar een deload training of zo. 4/10 tren echt door grinden alweer maar komt wrs door de korte nachten.

Terug
Naar boven