MuscleMeat

Reactive Training Systems

Leg press overgeslagen, had er niet de motivatie voor en was sws op. 1,5 uur lang wat staan grinden en voel nu echt het volume van 11 weken Sheiko. Begin langzaam wel te snakken naar een deload training of zo. 4/10 tren echt door grinden alweer maar komt wrs door de korte nachten.
Met Sheiko zou je nooit hoeven te grinden juist. Of ben je misschien eens random gaan maxen wat je gesteldheid heeft beïnvloed?

• Topic Starter Topic Starter
Met Sheiko zou je nooit hoeven te grinden juist. Of ben je misschien eens random gaan maxen wat je gesteldheid heeft beïnvloed?
Nouja met grinden wil ik zeggen dat de reps niet van harte gingen en ik echt mentaal mezelf moest ophypen om de reps zo goed mogelijk te doen, maar het waren geen 2 sec grind reps. Komt puur door de korte nacht denk ik, dit weekend heerlijk slapen en dan zien we maandag wel weer.

Als de belasting assymetrisch is dan wil dat wel zeggen dat uiteindelijk assymetrie ontstaat.
De vraag is dan of die minimale asymmetrie van enig belang is bij je sport. Je bent sowieso al asymmetrisch. Iedereen is dat.
Het wisselen werkt niet, want dan maak je niet steeds dezelfde reps, het idee is dat elke rep je one rep Max rep is. Telkens van hand wisselen werkt dat flink tegen.
Ah ja, want het is een flink nadeel als je mixed grip kan liften en kan kiezen welk hand je onderhands neemt?
Ik heb liever dat ik van hand kan wisselen als b.v. mijn eelt afscheurt aan 1 hand tijdens de opwarming voor de DL. Als het je niet uitmaakt welke handje onderhands neemt geeft dat geen extra stress en weet je precies wat je te doen staat. Want je hebt het gewoon netjes getraind.

Vraag het anders eens aan Sheiko.
Ik heb de indruk dat je een probleem aan het maken bent van iets dat het totaal niet is. Mij lijkt het eerder een voordeel.

De vraag is dan of die minimale asymmetrie van enig belang is bij je sport. Je bent sowieso al asymmetrisch. Iedereen is dat.

Ah ja, want het is een flink nadeel als je mixed grip kan liften en kan kiezen welk hand je onderhands neemt?
Ik heb liever dat ik van hand kan wisselen als b.v. mijn eelt afscheurt aan 1 hand tijdens de opwarming voor de DL. Als het je niet uitmaakt welke handje onderhands neemt geeft dat geen extra stress en weet je precies wat je te doen staat. Want je hebt het gewoon netjes getraind.

Vraag het anders eens aan Sheiko.
Ik heb de indruk dat je een probleem aan het maken bent van iets dat het totaal niet is. Mij lijkt het eerder een voordeel.
Assymetrie an sich boeit me niet. Het gaat er puur om dat ik zo lang mogelijk blessurevrij wil liften en geen onbalans wil creëeren wat andere lifts kan beïnvloeden. De oplossing in deze is om tot de Fox gym al mijn reps mixed te trekken en daarna te kijken wanneer ik hookgrip ga implementeren.

Voor BB stijl trainen zou ik mixed afwisselen, maar het hele idee van Sheiko is dat elke rep een comp rep is en dus hetzelfde om perfecte techniek te kweken. Telkens van hand wisselen gaat dit niet verfijnen.

Het probleem is dat ik mijn werkende sets mixed trek en dit te weinig volume is voor goede vorm. Overhand heb ik de techniek nu zoals het moet, maar met mixed krijg ik mijn lats niet geactiveerd.

Ik volg toch meer de redenering van @EigenWereld. Alleen heb ik geen probleem om gewoon naar mixed grip te schakelen. Lift sinds een tijdje alles met straps en voelt zalig. Laatste heavy sessies mixed grip gebruikt en in de pr week ook. Hook grip voor mij is enorm klote met mijn kleine handen. Het lukt wel maar ik krijg alleen maar mijn wijsvinger over mijn duim en mijn middelvinger net op de top van mijn nagel. En elke rep voelt alsof ik mijn nagel ga uitscheuren :(

Waarom zou je sneller blessures krijgen als je wisselt met mixed grip? Je belast de onderhandse arm net maar 50% zo hard.
Of bedoel je mixed grip in het algemeen?
Het zou kunnen dat die iets blessure-gevoeliger is dan hook-grip.

Hook grip doet bij mij ook wel pijn aan de nagel van de duim. Ik ken eigenlijk niemand die daar niet over klaagt.

Voor mij werkt mixed gewoon heel handig. Ik kan makkelijk wisselen tussen R of L onderhands en de wissel van dubbel overhands naar mixed zorgt ook voor weinig problemen.
Hook-grip doet pijn. Dus dan heb ik redelijk makkelijk gekozen. :)
Mixed grip is nu ook weer niet zo iets complex dat het enig probleem gaat veroorzaken als je ze aan 2 kanten traint. Dat je je bench set-up elke keer zo identiek mogelijk probeert te houden of de positie van de barbell op je rug altijd op dezelfde plaats legt lijkt me logisch. Maar die mixed grip zorgt echt voor veel minder aanpassingsproblemen hoor (bij mij toch).

Als je de hook-grip onder de knie krijgt en hij beperkt je lifts niet door de pijn in je duim zijn we hier uiteraard nergens over bezig.
Maar een noodzaak om goed te liften vind ik het absoluut niet.

Wel slim om nu te beginnen met cutten nu de feestdagen er aankomen?

Ik volg toch meer de redenering van @EigenWereld. Alleen heb ik geen probleem om gewoon naar mixed grip te schakelen. Lift sinds een tijdje alles met straps en voelt zalig. Laatste heavy sessies mixed grip gebruikt en in de pr week ook. Hook grip voor mij is enorm klote met mijn kleine handen. Het lukt wel maar ik krijg alleen maar mijn wijsvinger over mijn duim en mijn middelvinger net op de top van mijn nagel. En elke rep voelt alsof ik mijn nagel ga uitscheuren :(
Ik heb gelukkig grote klauwen en kan tot 200kg overhand grippen. Maar Hookgrip ligt mij ook nog niet, lijdt af van mijn deadlift corn.
Waarom zou je sneller blessures krijgen als je wisselt met mixed grip? Je belast de onderhandse arm net maar 50% zo hard.
Of bedoel je mixed grip in het algemeen?
Het zou kunnen dat die iets blessure-gevoeliger is dan hook-grip.

Hook grip doet bij mij ook wel pijn aan de nagel van de duim. Ik ken eigenlijk niemand die daar niet over klaagt.

Voor mij werkt mixed gewoon heel handig. Ik kan makkelijk wisselen tussen R of L onderhands en de wissel van dubbel overhands naar mixed zorgt ook voor weinig problemen.
Hook-grip doet pijn. Dus dan heb ik redelijk makkelijk gekozen. :)
Mixed grip is nu ook weer niet zo iets complex dat het enig probleem gaat veroorzaken als je ze aan 2 kanten traint. Dat je je bench set-up elke keer zo identiek mogelijk probeert te houden of de positie van de barbell op je rug altijd op dezelfde plaats legt lijkt me logisch. Maar die mixed grip zorgt echt voor veel minder aanpassingsproblemen hoor (bij mij toch).

Als je de hook-grip onder de knie krijgt en hij beperkt je lifts niet door de pijn in je duim zijn we hier uiteraard nergens over bezig.
Maar een noodzaak om goed te liften vind ik het absoluut niet.
Dat zeg ik dus ook, maar in mijn geval doe ik alleen mixed grip op een manier zoals ik hierboven heb uitgelegd. Daarbij is de kans, met een manier mixed grip, groter op blessures. Het betekent niet dat je meteen een blessure krijgt maar het zorgt er wel voor dat de kans steeds groter wordt. Ik denk in deze dat blessures voorkomen, waar dat kan, het belangrijkste is in deze sport omdat het zorgt voor lange termijn progressie. Enfin ik ga nu nog mixen en dan later hooken.
Wel slim om nu te beginnen met cutten nu de feestdagen er aankomen?
Juist net daarom begin ik vroeg zodat ik langzaam op gewicht kom. Ook wil ik mijn 105% reps op bijna hetzelfde gewicht doen als op de wedstrijd. 84kg of een half kilootje meer zou mooi zijn. Ook heb ik dan een minder heftige cut, wat weer voor betere trainingen, etc zorgt. En met de kerstdagen vreet ik mij vol hoor haha.

Vandaag wat techniek werk gedaan en @RFFNCK zijn PR's mogen spotten.

Biceps curls
2x8x14kg

Beetje pompen heuj heuj

Widest grip pull ups
3x5xbw

Ik blijf het echt een klote oefening vinden, maar beetje upper back pomp kan wel.

Mixed grip deadlifts
5x5x60kg

Gewoon puur even de set-up en lat activatie.

Widest grip deadlifts
3x8x60kg

Puur nog wat extra lat pomp en wilde de oefening altijd al eens doen.

Leuke training, had ik even zin in na gisteren.

Ik snap hem :)

Hoelang ben je dan van plan te gaan cutten?

Binnenkort weer :D al voelde ik wel iets raars in m'n rug duwen steeds als je spotte :trollface:

Ik kon op de wedstrijd uiteindelijk toen alles klaar was na de 1e keer sheiko 3 daagse wel 10 kg bovenop die 105% gooien eigenlijk en bleek 105% een goede 2e beurt.
565kg totaal dus,:roflol::roflol: als ik die 545kg al haal word ik gek van de vieze gains die ik heb gemaakt.
200 kg squat, ga ik ook serieus proberen. 120kg bench daar teken ik meteen voor, al denk ik dat 110kg de max zal zijn. En een 245kg deadlift, wat echt een vieze PR zou zijn.:roflol:

Maak me niet gek:superman:

565kg totaal dus,:roflol::roflol: als ik die 545kg al haal word ik gek van de vieze gains die ik heb gemaakt.
200 kg squat, ga ik ook serieus proberen. 120kg bench daar teken ik meteen voor, al denk ik dat 110kg de max zal zijn. En een 245kg deadlift, wat echt een vieze PR zou zijn.:roflol:

Maak me niet gek:superman:
Ez. Ik ga je wel effe extra hypen op die meet dan joh.

Terug
Naar boven