MuscleMeat

Reactive Training Systems

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.161
Gewicht vanmorgen was 85,7. Goede cut gedaan deze week:roflol:

Sheiko advanced medium load W3D4
Toch besloten de deadlift dag te doen en Poeh wat was die zwaar. De squatrack van maandag sla ik in zijn geheel over of alleen het Squat gedeelte, dat weet ik nog niet.

Deadlift with pause above knee
8x60kg

3x112,5kg
3x135kg
3x157,5kg
4x2x170kg

Alles hookgrip gedaan vanaf 135kg en heb mijn duim nu meer horizontaal dan verticaal en dat zorgt voor een stuk minder pijn. De tape had ik vandaag niet, maar hopelijk kan ik die binnenkort gebruiken. Reps gingen lekker en easy.

Bench press medium grip
Alle vingers binnen de ringen en was weer even wennen.

12x20kg

4x55kg
4x65kg
4x4x72,5kg

Clean, easy reps. Maar voel met de max grip me toch een pak sterker.

Deadlift with chains 15kg ipv 8-10kg
3x112,5kg
3x135kg
3x157,5kg
2x2x170kg
1,5x170kg
1,5x165kg

Holy shit wat viel die tegen... Die 5kg meer chains merk je wel even... Ik dacht dat doe ik wel even maar na set 3 was er een hèle grote muur. Ik liften voor het eerst met korte broek aan en als ik op dat punt aan kwam ging het heel stroef en dit in combi met de 5kg extra chains was teveel van het goede.
Ik doe de volgende keer de oefening met 5kg minder dan voorgeschreven want dit was in deze hitte echt niet te doen.

Triceps pushdown met v ding
4x6x50kg
6x55kg
6x60kg

Had beter 60kg kunnen pakken maar dacht hou me eens in.

Reverse hypertensions
4x8x40kg

Wat een h**ren oefening is dit zeg, moest me maximaal focussen om mijn poten gestrekt te houden en er een hyperextension van te maken. Daarna ook een pomp in mijn abz?

Hammer curls
2x8x14kg

Ik had mijn tanktop bodybuild setje aan dus moest even nog wat reps biceps doen.

Ondanks de warmte toch een heerlijke training alleen jammer van die dl met chains, maar dit is ook de eerste keer dat ik ze doe dus sowieso even aftasten.

Goede training gedaan :)

Deadlift met chains zijn inderdaad erg pittig. Die moet je niet onderschatten. Let erop dat ee nog zo'n 2-3 schakels op de grond liggen als je volledig gelockt bent.

Vraagje, jij bent pas recent overgegaan op hooked grip toch? Na het NK wil ik dit ook een kans geven. Hoe heb je opgebouwd van 0 naar waar je nu bent met hooked grip?

• #1.164
Toch een goeie training. In deze hitte kan het soms wel eens tegenvallen.

Yep, duim meer horizontaal helpt zeker en vast.
Opzich had ik niet eens zo last van de hitte,maar echt compleet deze oefening onderschat. Ik heb nog nooit een rep op lockout gemist, maar merkte hier wel even een zwakte. Kan ook gewoonweg te zwaar zijn geweest want die chains moesten 8-10kg zijn en onze zijn 15kg. Die 5kg extra merkte ik wel:roflol:
Goede training gedaan :)

Deadlift met chains zijn inderdaad erg pittig. Die moet je niet onderschatten. Let erop dat ee nog zo'n 2-3 schakels op de grond liggen als je volledig gelockt bent.

Vraagje, jij bent pas recent overgegaan op hooked grip toch? Na het NK wil ik dit ook een kans geven. Hoe heb je opgebouwd van 0 naar waar je nu bent met hooked grip?
Ja, er lag nog iets op de grond (zie filmpje), ik moest ook goed kijken hoe ik de chains legde want had ze eerst in een rechte lijn naar achteren gelegd en dat trok me dan ook naar achteren.

Hoe ik hookgrip zie je op het filmpje. Waar je goed op moet letten is dat je duim niet naar boven eromheen doet maar schuin, dat zorgt voor een stuk minder pijn. Ik heb ook nog tape en dat zorgt ook nog voor wat minder pijn. Ik denk dat ik nu langzaam gewend ben geraakt aan de pijn, maar zoals je ziet na flink wat reps doet het best pijn. Ik probeer dan ook alle reps, ook warming-up, hook grip te trekken zodat ik de techniek beter krijg en wat pijntolerantie opbouw.

Even een video analyse: ik doe hier mijn duimen goed, alleen trek ik de slack niet in de stang waardoor mijn lats niet meedoen en het bovenste gedeelte een stuk moeilijker wordt. Ook is mijn broek te ruw waardoor de stang totaal niet eroverheen gleed. Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik in een korte broek deadlift en dat ik dit probleem heb, waardoor ik full CrossFit ga. Voor de rest trek ik een prachtig gezicht en maak ik een mooi dansje van de pijn:roflol:

Wow tanktopleef alles, ronde trendelts/10, gisteren 3 kg sushi op allebei en god***domme NOG GEEN FATSOENLIJKE TRAINING!! WAT IS DIT!!

• #1.166
Wow tanktopleef alles, ronde trendelts/10, gisteren 3 kg sushi op allebei en god***domme NOG GEEN FATSOENLIJKE TRAINING!! WAT IS DIT!!
Je vergeet de super wilde trendromen:roflol: maar dit zijn dus geen god tier Genetics zoals jij hebt. Ik moet het doen met lompe kracht en dikke vochtpens:o

Haha! :laugh: Zoveel pijn heb ik toch nooit gehad met hook-grip! Jij sissy!

Je moet je wijs- en middenvinger zo zetten dat je met de toppen niet op de nagel van je duim drukt. Dus duim iets meer horizontaal en met de nagel wat meer richting ringvinger. Dan zet je de toppen van de wijs- en middenvinger eerder net achter je duim-nagel en het volgende kootje.
Ik doe zo tot setjes van 5 reps @ RPE 8-9.

Dus gewoon al vanaf het begin van je warmups, sounds good. Zo heb ik mezelf ook mixed grip aangeleerd en dat ging goed.
Plaatsing van vinger weet ik inderdaad dat wat jij en @Rik76 omschrijven het beste is. Om m'n duim zo positie te krijgen moet ik praktisch m'n duim die horizontaal trekken met m'n andere hand (wat dus niet kan).

Dat filmpje :roflol:

Om m'n duim zo positie te krijgen moet ik praktisch m'n duim die horizontaal trekken met m'n andere hand (wat dus niet kan).
In het begin het is wat wringen. Maar ook hier helpt active stretching door de beweging/grip uit te voeren. Hoe vaker je het doet hoe makkelijker het wordt om die duim op zijn plaats te krijgen.

In het begin het is wat wringen. Maar ook hier helpt active stretching door de beweging/grip uit te voeren. Hoe vaker je het doet hoe makkelijker het wordt om die duim op zijn plaats te krijgen.

Bij mij is het probleem echt de beperking die ik nu heb om m'n duim horizontaal richting m'n pink te brengen. Gewoon wat stretchen voorafgaand aan de wu-sets kan dan misschien al helpen? En uiteraard veel doen.

• #1.171
Haha! :laugh: Zoveel pijn heb ik toch nooit gehad met hook-grip! Jij sissy!

Je moet je wijs- en middenvinger zo zetten dat je met de toppen niet op de nagel van je duim drukt. Dus duim iets meer horizontaal en met de nagel wat meer richting ringvinger. Dan zet je de toppen van de wijs- en middenvinger eerder net achter je duim-nagel en het volgende kootje.
Ik doe zo tot setjes van 5 reps @ RPE 8-9.
Haha ik ben ook een p*ssy, maar merk dat het echt per persoon verschilt hoeveel pijn ze ervaren. Bij mij voelt het net elke set alsof mijn vel eraf brandt, maar merk dat dit ook een groot gedeelte techniek is.
Dus gewoon al vanaf het begin van je warmups, sounds good. Zo heb ik mezelf ook mixed grip aangeleerd en dat ging goed.
Plaatsing van vinger weet ik inderdaad dat wat jij en @Rik76 omschrijven het beste is. Om m'n duim zo positie te krijgen moet ik praktisch m'n duim die horizontaal trekken met m'n andere hand (wat dus niet kan).

Dat filmpje :roflol:
Ja vooral daarmee in het begin even spelen en kijken wat werkt, al liftend leert men.
Volgens mij is dat geen probleem voor mij, maar zeker weten doe ik het nog niet. Benieuwd hoe het woensdag voelt en of het dan (met tape) wat pijnvrijer is.
Bij mij is het probleem echt de beperking die ik nu heb om m'n duim horizontaal richting m'n pink te brengen. Gewoon wat stretchen voorafgaand aan de wu-sets kan dan misschien al helpen? En uiteraard veel doen.
Ik heb niet speciaal gestrecht, maar gewoon proberen je duim zoveel mogelijk eromheen te krijgen en flink die stang in je vel duwen als je jouw duim eromheen brengt. Ik vond het filmpje van Omar Surfclamp wel goed helpen.

4s holds aan het einde van elke set, inclusief warmups, tot je echt niet meer kunt. Het is net zo kut als het klinkt, maar wel effectief.

Dit is de video die voor mij echt verschil maakte qua techniek, vooral de duim positie ten opzichte van de bar.

4s holds aan het einde van elke set, inclusief warmups, tot je echt niet meer kunt. Het is net zo kut als het klinkt, maar wel effectief.

Dit is de video die voor mij echt verschil maakte qua techniek, vooral de duim positie ten opzichte van de bar.

Jouw handen zijn waarschijnlijk wel ruim groot genoeg om makkelijk je duim rond de barbell te krijgen. Dat maakt het wel gemakkelijker.

@Chreiz , ben je bekend met de langer termijn effecten van hookgrip op de duim?

@Chreiz , ben je bekend met de langer termijn effecten van hookgrip op de duim?

Niet helemaal, behalve wat anekdotische verhalen. Ik kan me voorstellen dat het eventueel slijtage oplevert, maar ik denk dat als je het eenmaal onder de knie hebt en er verder vooral wataingkes mee trekt het wel mee zal vallen. (Tijdens het onder de knie krijgen zou ik wel vooral ook veel volume doen ermee)

Is het makkelijker om je duim zo in positie te krijgen dat het minder pijn doet. Je zal waarschijnlijk niet zo moeten stretchen en duwen om je vingers in de juiste positie te krijgen.

Ik snap nog steeds niet waarom je dat zegt als reactie op mijn eerdere post.

Ik snap nog steeds niet waarom je dat zegt als reactie op mijn eerdere post.
Ivm je opmerking over de duimpositie. Voor jou zal de juiste duimpositie makkelijker te bereiken zijn dan voor mensen met kleine handen. Dan is het soms al moeilijk om überhaupt je duim te kunnen bedekken met de toppen van je vingers in eender welke positie. Met grote handen heb je nu eenmaal meer "speelruimte". Voor mensen met kleine handen valt de "goeie" techniek gewoon niet uit te voeren.

Het was geen commentaar op het filmpje zelf.

Ivm je opmerking over de duimpositie. Voor jou zal de juiste duimpositie makkelijker te bereiken zijn dan voor mensen met kleine handen. Dan is het soms al moeilijk om überhaupt je duim te kunnen bedekken met de toppen van je vingers in eender welke positie. Met grote handen heb je nu eenmaal meer "speelruimte". Voor mensen met kleine handen valt de "goeie" techniek gewoon niet uit te voeren.

Het was geen commentaar op het filmpje zelf.

Natuurlijk is het makkelijker met langere vingers. En met kleine handen kun je prima een hook grip doen. De meeste mensen geven gewoon te snel op.

Terug
Naar boven