Fitness Seller

Reactive Training Systems

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.221
Gewicht 84,4kg omdat ik zaterdag weer eens gedronken had en zondag om 8 uur s avonds opeens moest kotsen.... Niet echt happy mee maar eigen schuld.

Sheiko advanced medium load W6D1
Bench press
12x20kg

5x55kg
4x65kg
3x75kg
4x2x85kg

Gingen easy ondanks de verloren kilo's

Squats -5% work sets
12x20kg
5x60kg

4x100kg
4x120kg
3x140kg
4x2x150kg

Moest eigenlijk 4x2x160kg maar nu wat goede reps met minder kilo's om de knieën volledig te laten herstellen. Ging allemaal ook pijnvrij dus vrijdag ook nog -5% en dan vanaf volgende week weer 100% met een 200kg max die ik na twee weken weer ophoog naar 205kg.

Bench press with ballista
5x65kg
3x75kg
3x85kg
4x2x90kg

Had wel 5kg hoger gekund maar wilde goede reps en dit was even beter. De volgende keer wel met 95kg.

Dumbell flyes
4x8x14kg

Kan de volgende keer met 16kg.

Goodmornings
5x5x75kg PR

Gingen vrij makkelijk en een 5kg pr:o.

Weer een lekkere training ondanks het verre van ideale weekend. Ik geef deze tren een 7 voor de moeite, maar heb alles wel conservatief en rustig gedaan.

• #1.224
Gewicht 85,4 kg maar dat zal wel weer 86,5 kg zijn tegen vrijdag aan.

Code:
Wednesday % Reps Sets Weight
1    Deadlift to knees    50%    3    1    115
    Deadlift to knees    60%    3    1    138
    Deadlift to knees    70%    2    4    161
2    Bench press w/board    55%    5    1    59
    Bench press w/board    65%    4    1    70
    Bench press w/board    75%    4    2    81
    Bench press w/board    85%    3    2    92
    Bench press w/board    90%    2    3    97
3    Deadlift w/chains    50%    3    1    115
    Deadlift w/chains    60%    3    1    138
    Deadlift w/chains    70%    3    1    161
    Deadlift w/chains    75%    2    4    173
4    Triceps        6    5   65
5    Abs        10    4
Deadlift to knees gingen easy peasy, heb ze de laatste rep max 5 sec gepauzeerd om het wat uitdagender te maken. Bij de bench press had ik een misload waardoor ik 2,5kg meet aan een kant had bij de 92,5kg. Ik had hierna ook wat pijn aan mijn rechterschouder wat voor het eerst is in maanden. Daarna deadlift with chains en had de chain van 20kg in het midden gedaan, niet optimaal maar soms moet je je aanpassen. Alleen de laatste sets hookgrip hoeven doen en mijn duim iets minder om de stang heen gewikkeld wat zorgde voor een bijna pijnvrije ervaring. Ook braaf alle laatste reps 4 sec hold gedaan wat ervoor zorgt dat ik eindelijk er vertrouwen in heb dat ik een 220kg+ gewicht kan hookgrippen. We zullen het zien over 5-6 weken als ik 100% ga doen. Daarna nog triceps gedaan met 65kg. Met zo een v ding wat pushdowns gedaan en goed de spier onder spanning gehouden. Abs vandaag overgeslagen omdat ik er echt 0,0,0,0,0% zin in had :$ Weer een lekkere easy training, die ik een 7 geef, omdat ik wat schouderaids had anders een 8.

• #1.225
Zoals voorspeld 86,5kg vanmorgen en de weg omhoog is weer ingezet.

Sheiko advanced medium load W6D3
Squats
12x20kg
5x60kg
3x110kg moest 5 reps, oeps.
4x120kg
3x140kg
4x2x160kg

De werkende sets met 5% minder gedaan en gingen wel lekker. Ik hoop dat ik maandag nog meer hersteld ben en weer op mijn oude krachtniveau. Het voelt iig echt elke training beter en beter.

Bench press
12x20kg
5x55kg
4x65kg
3x75kg
5x3x85kg

Ik had voor het liften wat pijntjes in beide schouders maar dat trok tijdens het liften weg en voel er nu niks van. Wel even in de gaten houden want mss kan mijn chest het volume even niet aan.

Squats
3x100kg
3x120kg
3x140kg
3x2x150kg

Ook deze werkende sets met 10kg minder gedaan en ik heb er geen spijt van. Pijnvrij gesquat maar nog niet met de techniek zoals ik hem wil maar dat komt nog wel.

Dumbell flyes
5x6x16kg

Goede chest pump hierna en lekker de rek erin. Wel weer onderarm kramp van het overdreven knijpen wat ik doe.

Goodmornings IPV hyperextensions
4x8xbw

Hyperextensions waren bezet dus maar even wat gepompt zonder gewicht. Gaat me vooral om het rekken. Weer een goede training en we zijn op weg naar pijnvrij 7/10!

• #1.226
Gisteren met het werk een sportdag met aansluitende borrel en BBQ gehad. Tijdens de spellen me flink uitgeleefd, maar met het sumo worstelen iets te fanatiek geweest en fout geland waardoor mijn schouder fucked is. Gewicht was wel weer een mooie 87,1kg.

Sheiko advanced medium load W6D4
Deadlift to knees
12x20kg
5x60kg
5x115kg
2x5x137,5kg
4x4x160kg

Ez reps maar op het einde deed mijn tricep en schouder té erg zeer waardoor ik niks meer kon en heb besloten dat ik beter de training van vandaag en morgen(?) Oversla... Een vieze tegenvaller dit maar misschien is het redelijk snel opgelost? Even kijken de komende dagen wat verstandig is en wat niet. 1/10 tren doordat ik hem niet kon afmaken:treuren::treuren:

Laatst bewerkt:
Hopelijk is het nieks en snel beter!

Hoop dat het niet te ernstig is... Stertke!!

• #1.232
Hoop dat het niet te ernstig is... Stertke!!
Gefeliciteerd met je sumo worstelpak overwinning.
Dank u wel ijzerbroeders en broederinnen, het is zo te voelen niet zo ernstig als mijn vorige schouderblessure 2 jaar geleden. Toen kon ik mijn arm een week lang niet bewegen. Nu had ik dat een paar uurtjes, maar met wat rust en een deload weekje (eigenlijk wel slim) zal ik volgende week wel weer redelijk normaal kunnen liften.

• #1.233
Vandaag toch een poging wagen weer te trainen, de schouder voelt een stuk beter, geen pijn alleen tijdens het strikken van mijn veters. Ook wat schouder mobiliteit gedaan en ik denk dat ik wel kan squaten, etc. Benchen ga ik nog niet proberen, ik denk dat mijn schouder daarvoor nog te zwak is. Wel een positief punt mijn gewicht is nu stabiel rond de 87-87,5.

Die deadlift training van woensdag was wel best licht om mee te beginnen had ik het idee eventueel voor jou?

• #1.236
Die deadlift training van woensdag was wel best licht om mee te beginnen had ik het idee eventueel voor jou?
Wel over nagedacht maar toch besloten met een Squat te beginnen en dat ging best goed. Morgen wel dodenliften.
Cheaten :$

Sheiko advanced medium load W3D3
Squats
12x20kg
5x60kg

5x100kg
4x120kg
3x140kg
4x2x160kg

Gingen lekker en zonder schouderpijn maar wel met wat knee aids. Merk dat ik daardoor nog niet optimaal Squat met de heerlijke vorm van eerst.

4x100kg
4x120kg
4x4x140kg

Gingen ook wel makkelijk maar knieën voelde bij de laatste sets wel belaberd. Het bench en accessoires gedeelte nog even overgeslagen, omdat ik liever iets te voorzichtig ben dan mijn standaard yolo-instelling. In ieder geval tevreden dat ik mijn Squats volgens schema heb gehaald.

Waarom 5jes en 4tjes doen bij je warming ups als je kniepijn hebt? Lijkt me verstandiger om hogere warmups te draaien bij pijntjes, gecombineerd met lagere intensiteit bij je werksets.

• #1.238
Waarom 5jes en 4tjes doen bij je warming ups als je kniepijn hebt? Lijkt me verstandiger om hogere warmups te draaien bij pijntjes, gecombineerd met lagere intensiteit bij je werksets.
Omdat die 100kg volgens schema is en ik niet de knie pijn verwachtte en weer eens met normale intensiteit wilde Squaten, maar idd beter nog even wat rustiger aandoen.

Gewicht 87kg rond. Bewust even op onderhoud gaan eten omdat ik nog niet alles volledig kan draaien, maar ga deze week weer eten.

Sheiko advanced medium load W3D4
Deadlifts 1 + 1/2(X2)
Deze moet ik even uitleggen, vooral omdat ik na mijn eerste werkende set erachter kwam dat ik hem fout deed:roflol: je doet eerst een volledige dl ( rep 1) daarna 2x van boven naar je knieën en weer terug (2 reps) wat in totaal dus 3 reps is. Ik dacht dat dit dus een rep was en je dit 3x per set moest doen, maar dat moest dus niet....

15x20kg (5 volledige reps + 10 halve)
15x60kg

9x115kg ipv 3...
9x137,5kg ging hier al volledig stuk..
9x160kg rip alles, f**k my life, off day.
9x172,5kg .... Na deze gore set kwam ik erachter dat ik 4x3 moest doen en dus 3x3 al in een set had gedaan... Ik had echt even een fml moment.

Bench press close grip
8x20kg
3x55kg
3x65kg
3x3x75kg

Ging pijnvrij tot de 3e set en toen was mijn rechter schouder wat geïrriteerd dus besloten te stoppen. Al zeer blij dat ik zover kon komen en eigenlijk totaal niet verwacht. Dit is in ieder geval beter dan 3 maanden niet eens de stang kunnen benchen.:roflol:

Ik heb de accessoires: delts, triceps en hypers overgeslagen, omdat die er gewoonweg niet inzaten en ik die deadlifts al te zwaar had gedaan. Al met al een 7 omdat ik weer kon benchen en die deadlifts dus veel te lomp zwaar deed.

Terug
Naar boven