XXL Nutrition

Reactive Training Systems

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.263
Sheiko advanced medium load prep 2 W5D2
Deadlifts to knees
8x20kg
5x80kg

4x115kg
4x140kg
4x4x160kg

Alles overhand want dat is hoe ik rol. De volgende dl training die ik zondag zal doen ga ik wel de werksets hooked doen.

Bench press
12x20kg

5x55kg
4x65kg
3x75kg
5x2x85kg

Gingen lekker hard en makkelijk, schouder houdt het goed en zonder de fatigue van de vorige trainingen zijn dit easy reps.

Deadlift from boxes
3x125kg
3x150kg
3x172,5kg
4x3x195kg

Alles behalve de 195kg overhand gedaan en toen was de grip op en kon ik niet hooken. Dus maar mixed getrokken, maar niet voordat ik 215kg laad en begin te trekken en denk wtf is deze. Nou dat was 215kg IPV 195kg:roflol: de 195kg gingen wel lekker, grip was meer de limited factor en de eerste sets met gay straps geprobeerd maar haat ze.

Tricep pushdowns
5x6x70kg

Half natty tricep pomp was real.

Hypertensions
4x8xbw

Ik ga ze binnenkort weer met 20kg doen maar eerst nog als rehab/prehab.

Hammer curls
3x8x18kg

Gewoon omdat ik mijn shredz hemd aan had en een vieze pompslet ben. Ik zal straks die fatceps eens opmeten, want begint wel redelijk uit te zien.

Weer mooie tren en nu nog die knieën goed krijgen en dan ga ik die 600kg slopen. 222.5 kg / 120 kg / 252,5 kg en dan moet ik nog ergens 5 kg vinden, bench maybe?,:roflol: godver nu ik het typ lijkt het echt onmogelijk, maar met 570kg of hoger ben ik al zeer tevreden. En na de sbd heb ik nog 6 volume weken en 5 weken deload wat mss nog ervoor gaat zorgen dat ik het haal?:janken:

• #1.264
Sheiko advanced medium load prep cycle 2 W5D3

Paused squats ipv squats
12x20kg
6x40kg
5x60kg
4x80kg
3x100kg
4x3x120kg

Wilde geen normale Squats doen en time under tension hebben op die knieën. Alles voor het eerst in tijden knee sleeves loos gedaan en ging wel redelijk. Soms wat discomfort maar minder erg dan met normale Squats.

Bench press
12x20kg

6x55kg
5x65kg
4x75kg
3x80kg
2x2x85kg
2x1x92,5kg
2x85kg
3x80kg
4x75kg
5x70kg
6x65kg
7x60kg
8x55kg

Ging allemaal wel hard en dat ondanks dat ik op zo een kut bench moest benchen. Geen bench fatigue zorgt wel voor vrij easy lifts.

Leg extensions IPV squats
12x119kg
3x8x77kg slow reps

Goedemorgen tut en 2sec positives en negatives. Veel spanning op en rond de knie en dat voelde heerlijk. Deze hou ik er nog een tijdje in.

DB presses
6x16kg
5x6x22kg

Ab machine
3x10x65kg

Hammer curls
2x8x20kg

Een lekkere tren en morgen het afmaken met wat deadliften en zo.

• #1.265
3 dagen op rij BBQ, op naar de 105kg klasse. Vanmorgen een nieuwe piek bereikt van 88kg en moet straks nog een keer bbqen.

Sheiko advanced medium load W5D4
Deadlift with pause at above knees
8x20kg
5x60kg

3x115kg
3x140kg
3x160kg
4x2x172,5k

De reps gingen niet super easy en zoveel mogelijk hookgrip gedaan. Geen alternate nodig gehad deze setjes en was best wel dood hierna.

Dumbell chest presses (with pause)
5x6x24kg PR
Ik pauzeer onderin voor extra chesticle gains en dat bevalt me goed. Mijn chest is de afgelopen weken ook flink groter geworden. Armen trouwens ook want die meten voor het eerst 40cm koud.

Deadlift with chains (duivelswerk)
4x115kg
4x140kg
3x160kg

4x172,5kg na de eerste rep flikkerde de chain eraf en moest echt goor gaan zelfs zonder de chain.
3x4x170kg
Allemaal zonder chain gedaan en moest 7min rust pakken omdat ik zo diep moest gaan. Laatste rep was ook een RPE kill me en besloten de lat en hypertensions over te slaan want sterretje zien.

• #1.266
88,5kg vanmorgen dus +2 vochtkilo's in een weekend.:roflol: nog twee weken en dan ga ik aan mijn cut beginnen.

Sheiko advanced medium load prep cycle 2 W6D1
Leg extensions ipv squats
15x49kg
4x8x77kg 2sec positives en 2 negatives

Goede leg pomp en hoop volgende week maandag weer vol gas te kunnen geven. Ik moet na deze week nog een week en dan maxen (prep 3 week 2 dag 1 en 2), maar ik heb de zaterdag ervoor Dominator dus even kijken wanneer ik die week doe. Sowieso heb ik niet het gevoel dat ik na zo een cycle veel PRs ga zetten, maar we zullen zien.

Standing calf raises
8x40kg
8x70kg
8x100kg
3x8x130kg

Als we dan geen benen kunnen trainen maar weer eens de kuiten aanpakken. Het voelde wel redelijk, maar mijn knieën hadden het soms toch zwaar.

Bench press
12x20kg

5x55kg
4x65kg
3x75kg
5x2x85kg

Gingen makkelijk maar ben nog niet gelukkig met de hoeveelheid leg drive die ik erin krijg. Het voelt iig nog niet alsof ik 120kg ga benchen.

Chest flyes
5x6x16kg

Gewoon lomp pompen die hap.

Hyperextensions
4x8xbw

Zelfs met bw krijg ik nog een redelijke onderrug pomp.

6/10 tren. Ik vind het heel erg jjammer dat ik geen Squats kan doen want ik ben echt gebrand op die 220kg. Ook de deadlifts en benches voelen op het moment zwaar, maar misschien heb ik te ver overreached? Ik twijfel ook of ik de 105% oversla en die week als extra deload pak, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit. Sowieso gaat de focus nu op de DRC liggen in plaats van de SBD omdat ik die extra maanden wel nodig heb.

Balen dat je nog steeds geen squats kan doen. Is mentaal natuurlijk ook niet erg lekker. Vordert herstel wel een beetje?

• #1.268
Balen dat je nog steeds geen squats kan doen. Is mentaal natuurlijk ook niet erg lekker. Vordert herstel wel een beetje?
Ja ik mis de oefening ook erg, vooral omdat ik hierin de laatste maanden het meeste ben gegroeid. Het herstel gaat met pieken en dalen, voor awakenings voelde het alsof ik weer pijnvrij kon gaan squaten, maar de maandag er na was het weer hel. Ironisch genoeg hiervoor nooit last gehad van mijn knieën en zelfs zonder knee sleeves al mijn sets, etc. gedaan. Ik denk dat het ook het volume van de 4 daagse in combinatie met geen deload na de 3 daagse teveel voor mij is. We gaan gewoon langzaam bouwen en mijn focus ligt nu sws op de DRC.

Misschien ben ik het even vergeten; waarom krijg je last van je knieën tijdens het squatten en op welk punt van de beweging?

• #1.270
Misschien ben ik het even vergeten; waarom krijg je last van je knieën tijdens het squatten en op welk punt van de beweging?
Het begon eigenlijk met de leg press en toen schoot er een pijnscheut in mijn linkerknie, maar tijdens mijn 210kg faal bleef ik even onderin zitten wat best wat spanning op mijn knieën gaf. Vanaf dat moment voelde ik dat mijn knieën het zwaar hadden, maar heb ik gewoon doorgeduwd door middel van knee sleeves totdat het echt gruwelijk pijn ging doen. Toen het volume verminderd en werd het beter, maar na een festival was het weer ellende, vooral toen ik de maandag erop gewoon wilde squaten. Nu is het even afwachten en wat squatsessies skippen totdat ik pijnvrij in de gym en daarbuiten ben.

Doe je soms wel eens zwaar leg extensions? Korte zware setjes van 8-10 reps?
Kreeg ik last van de knieën van, doe ik enkel nog op hoog volume als laatste oefening.
...en weg waren mijn knieklachten. Een incidenteel pijntje kan natuurlijk altijd wel een keer.

• #1.272
Doe je soms wel eens zwaar leg extensions? Korte zware setjes van 8-10 reps?
Kreeg ik last van de knieën van, doe ik enkel nog op hoog volume als laatste oefening.
...en weg waren mijn knieklachten. Een incidenteel pijntje kan natuurlijk altijd wel een keer.
Ik deed ze eigenlijk nooit meer, maar wel maanden gedaan zonder enige pijn. Ik doe ze nu met moderate gewicht (77kg en kan 3x12x119kg) maar dan met lange tension als rehab en merk dat dit wel lekker voelt. Ik denk ook dat het gewoon een overuse issue is, doordat ik geen deload heb gepakt en dit wel nodig was. Hierdoor heb ik mezelf opgezet voor deze failure/injury.

Inderdaad dan gewoon even rust geven.
Pak je het weer rustig op....

• #1.274
Jup, maar het stemmetje in mijn achterhoofd zegt: "HAAL god***domme DIE 600KG EENS f**got". en die wint het soms van mijn gezond verstand.:roflol:

Wellicht kom je veel eerder aan die 600 als je je gezond verstand gebruikt. Je lifts liggen er nu telkens uit.
Liever iets langzamer en gecontroleerder progressie dan met van tussenpauzes; dat duurt vaak toch lang in the long term.

• #1.276
Wellicht kom je veel eerder aan die 600 als je je gezond verstand gebruikt. Je lifts liggen er nu telkens uit.
Liever iets langzamer en gecontroleerder progressie dan met van tussenpauzes; dat duurt vaak toch lang in the long term.
Ja dat is ook zeker waar, we zullen zien. Ik heb in ieder geval Sheiko gemaild om maandelijks mijn schema te gaan maken. Benieuwd wanneer en wat die reageert.

Ik heb je meerdere keren gewaarschuwd om meer aandacht te besteden aan je warm-ups. Nu is dit geen wondermiddel, maar zolang een uitgebreide warm-up de kans op blessures vermindert, zie ik geen reden om dit niet te doen.

Met warm-ups doel ik overigens niet op allerlei fancy shit, gewoon meer reps maken bij de opbouw van je main lifts.

Er kwam nog een 3x160kg na en daarna ging hij zijn werksets doen met 172,5kg. Sets ... doubles dus.
Lijkt me een redelijke opwarming. Niet uitgebreid maar ook niet erg ondermaats.

• #1.280
Ik heb je meerdere keren gewaarschuwd om meer aandacht te besteden aan je warm-ups. Nu is dit geen wondermiddel, maar zolang een uitgebreide warm-up de kans op blessures vermindert, zie ik geen reden om dit niet te doen.

Met warm-ups doel ik overigens niet op allerlei fancy shit, gewoon meer reps maken bij de opbouw van je main lifts.
Kan je uitleggen hoe je opgewarmd bent na dit?
Ik doe eerst 12xstang dan meestal 5x60kg en dan de werkende gewichten. Dit is ook wat Sheiko aanraad, omdat de 50% (eerste sets) ook een goede warming-up is. Daarbij is de warming-up gewoonweg niet het probleem, maar heb ik teveel volume gedraaid in te korte tijd, omdat ik wilde kijken waar mijn max qua volume lag. Had ik na die 12 weken 1 á 2 weken gedeload dan was alles nu goed gegaan en daarbij heb ik een mooie kantoorbaan van 8 uur plus 1 uur reistijd in de auto wat mijn herstel niet bevordert.

Wat voor warmin-up raad jij dan aan?
Er kwam nog een 3x160kg na en daarna ging hij zijn werksets doen met 172,5kg. Sets ... doubles dus.
Lijkt me een redelijke opwarming. Niet uitgebreid maar ook niet erg ondermaats.
Ik heb nog nooit fancy warming up routines of zo gedaan, gewoon wat met de stang en gaan.

Terug
Naar boven