XXL Nutrition

Reactive Training Systems

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.242
Jes Jes, deadlifts gaan weer lekker en wilde vandaag eigenlijk 230kg erop laden en proberen:roflol:Gelukkig heb ik mij aan mijn schema gehouden.
Ken dat gevoel van de eerste keer.
Mijn handen toen pfff
Ziekste deadlifts ever.
Goor gaan is gains maken, toch?

Gewicht 87,3kg waar ik blij mee ben, focus is er weer en gisteren de (sub-)junioren zien liften wat me weer extra motivatie heeft gegeven.

Sheiko advanced medium load W4D1
Squats
12x20kg
5x60kg

5x100kg
4x120kg
3x140kg
5x2x160kg

Fucking blij hiermee, die 140kg voelde weer als 60kg en techniek was veel meer on point dan vorige weken. Bij de laatste 2 reps wel even moeite moeten doen omdat toen mijn knie leeg was en ik ze half paused begon te doen. Maar in zijn geheel heel erg blij met hoe deze sessie ging!

Dumbell presses (paused)
3x12x12kg

Moest eigenlijk benchen maar durfde het nog niet aan dus dit gedaan met 1 á 2 sec pauze onderin. Voelde goed en een teken dat met mijn schouder niks serieus aan de hand is wat me echt kapot blij maakt.

Dips overgeslagen en good mornings gedaan.
5x5x75kg

Ging echt easy en geen scheve zooi meer, het goed plaatsen van mijn handen, hook grip DLS en goed opletten op mijn elleboog en polspositie begint zijn vruchten af te werpen. Een dikke 7/10 tren omdat ik weer een klote training had verwacht.

Als laatste ga ik deze week maandag, dinsdag, donderdag liften en doe donderdag de twee laatste trainingen in één voor zover dat lukt. Ga vrijdag namelijk naar Amsterdam om daar te feesten en zaterdag te flaneren op mijn eerste echte technofissa namelijk awakenings. Van trainen zal dit weekend niks komen en maandag zal het even buffelen worden.

• #1.243
Sheiko advanced medium load prep cycle 2 W4D2

Deadlift with pause above knees
10x20kg
5x60kg

3x115kg
3x137,5kg
3x160kg
4x2x182,5kg

Gingen lekker en mijn hookgrip net wat anders gedaan waardoor de pijn van een 11 naar een 2 ging. Ik plet nu mijn duim niet meer maar hou hem tegen. Dat zorgde voor pijnloze reps met 160kg en hoger.

Board press
12x20kg

3x60kg
3x70kg
3x80kg
3x92,5kg

Bij de laatste rep van de 92,5kg voelde ik dat het op was, toen besloten te stoppen. Wel meer reps gedaan dan gedacht!

Deadlift up to knees
3x115kg
3x137,5kg
3x160kg
4x2x172,5kg

Gingen ook lekker maar de laatste set was mijn hookgrip wel echt op. Een belangrijk iets om.met de wedstrijd rekening mee te houden. Al moet ik die paar reps toch vol kunnen houden?

Ab machine
4x8x65kg

Geen zin om.andere ab oefening te doen. :$ 7/10 tren ging weer lekker easy zonder fatigue.

Al ingeschreven?

• #1.248
Ja die 640kg van de -93kg ga ik nog niet halen :$
87kg @12% volgens een 4 puntsmeting, is this real life? #AbzAreComing

Als het goed is worden de eisen voor het NK: 600kg in de -83kg en 640kg in de -93kg. Om die reden heb ik mijn -93 ambities nog even in de koelkast gezet. Ik had verwacht dat de eisen voor de -83kg rond de 580kg kwamen te liggen en voor de -93 zo rond de 600-615kg, maar ben positief verrast door de verhoging. Dit geeft toch meer waarde aan een NK draaien. In ieder geval een mooie verbetering, maar wel jammer dat als ik op de DRC mij niet kwalificeer ik 9 maanden geen wedstrijd heb. Het zou toch mooi zijn als er tussen september en december 1 of meerdere wedstrijden zijn. We hebben met onze gym hierover nagedacht, maar verder dan een beginnerswedstrijd gaan we nog niet komen en zelfs dat zal een uitdaging zijn. Geen idee of we dat organisatorisch kunnen regelen.

Wat is er op de Alv afgesproken qua wedstrijden in het voorjaar?

• #1.250
Wat is er op de Alv afgesproken qua wedstrijden in het voorjaar?
Geen idee ik wilde gaan, maar had 4 afspraken dat weekend. Als ik zag wat het voorstel was, denk ik niet dat er een wedstrijd gaat komen? Ook benieuwd wanneer ze ons de notulen gaan mailen.

Notulen zouden online komen te staan. Geen idee wanneer.

• #1.252
Gewicht 87kg wat na een festival niet slecht is.

Sheiko advanced medium load prep 2 W5D1

Bench
12x20kg

5x55kg
4x65kg
3x75kg
4x3x85kg

Squats
12x20kg
5x60kg

5x100kg
5x120kg
3x135kg ipv 140kg

Warming-up voelde goed maar bij de eerste werksets knalde er een steek in mijn rechterknie... Dus maar gestopt....

Bench press
4x55kg
4x65kg
4x4x75kg

Leg extensions
8x70kg
3x8x98kg

Gewoon goed die knie aids eruit pompen want ben er echt klaar mee. Moest hierna chest doen maar nog even uit voorzorg niet gedaan.

Seated goodmorning
5x5x60kg

Lekker gedaan met de neus op het bankje, ging easy.

Weer lomp na een festival pijn hebbem en t was net weer de goede kant op aan het gaan. Ik moet echt eens een coach gaan aanschaffen want kan niet meer tegen mijn mongoolheid. 4/10 tren omdat bench en zo wel redelijk ging.

Mike T woont nu om de hoek toch

• #1.256
Heb geen idee Maar denk niet dat je problemen aan het programma liggen toch.
Nee, ligt totaal niet aan het programma maar mijn ego die ik soms niet in bedwang kan houden en daardoor mijn recovery ruimschoots overschat en mezelf opbrand. Ik kan en wil niet een week deloaden en daardoor mis ik uiteindelijk meer trainingen dan met een deload. Ik heb dus iemand nodig die objectief naar mijn training kijkt en me soms remt of pusht en dat kun je natuurlijk zelf niet.

Trouwens die leg extensions gisteren hebben wel geholpen en mijn knieën voelen eens stuk beter, nu nog een paar dagen goed slapen en ik denk dat ik vrijdag of maandag weer op vol volume kan knallen.

Dit is opzich geen probleem, er zijn ook gewoon wereldtoppers die moeite hebben met recovery-trainingen. Wat kan helpen is om recovery doelen te stellen voor jezelf. Wat ook kan helpen is om tijdens recovery gewoon lekker te doen waar je zin in hebt (plezier trainingen) op lage intensiteit.

• #1.258
Dit is opzich geen probleem, er zijn ook gewoon wereldtoppers die moeite hebben met recovery-trainingen. Wat kan helpen is om recovery doelen te stellen voor jezelf. Wat ook kan helpen is om tijdens recovery gewoon lekker te doen waar je zin in hebt (plezier trainingen) op lage intensiteit.
Wat ook helpt is niet om de 3 weken naar een festival te gaan:roflol: als ik niks soms doe in het weekend ga ik weer zo vies gainen als tussen de sbd en de fox

Festivallen werkt meestal niet echt lekker mee voor je herstel inderdaad...

Van die plezier trainingen, zoals @Hoody omschrijft, doen mij met name mentaal ook erg goed. Even geen schema, niet hoeven wachten op apparatuur, oefeningen uitproberen (en nee dus nirt full retarded 100% all out gaan daarop).

• #1.260
Festivallen werkt meestal niet echt lekker mee voor je herstel inderdaad...

Van die plezier trainingen, zoals @Hoody omschrijft, doen mij met name mentaal ook erg goed. Even geen schema, niet hoeven wachten op apparatuur, oefeningen uitproberen (en nee dus nirt full retarded 100% all out gaan daarop).
Hmm ja mentaal heb ik er nog steeds heel veel zin in maar zijn het steeds de pijntjes die roet in t eten gooien. Bijvoorbeeld mijn deadlifts gaan gevoelsmatig wel hard. Het niet pijn vrij kunnen Squaten is wat me frustreert en laat knee tendinitis Nou net een lange b*ch zijn.

Terug
Naar boven