MuscleMeat

Reactive Training Systems

Waarom die sets @10 op DL? Voor de fun?

Ik zou ook niks bakken van die split squats hoor. Heb ook totaal geen balans op dat vlak.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.822
Waarom die sets @10 op DL? Voor de fun?

Ik zou ook niks bakken van die split squats hoor. Heb ook totaal geen balans op dat vlak.
Moest deze week 5x@10 op squats en deadlift doen, geen idee waarom. Mogelijk calculeert die al in dat ik in deze weken zwak ben en wil die me pushen of zo?

Ja het is echt een absurde oefening, omdat mijn evenwicht de beperkende factor is.

Moest deze week 5x@10 op squats en deadlift doen, geen idee waarom. Mogelijk calculeert die al in dat ik in deze weken zwak ben en wil die me pushen of zo?

Ja het is echt een absurde oefening, omdat mijn evenwicht de beperkende factor is.
Vreemd. Is wel redelijk kapot gaan zulke sets.

ik probeer ook al een hele poos fatsoenlijk split squats te doen maar bij mij is balans ook de beperkende factor. het gaat al wel beter maar vooral rechts is het elk setje wel een keertje wiebelen. gisteren heb ik het met een ssb geprobeerd waarbij ik een hand vrij hield om eventueel te corrigeren aan het rack. voor zo'n motorische aardappel als ik wel handig

• #1.825
ik probeer ook al een hele poos fatsoenlijk split squats te doen maar bij mij is balans ook de beperkende factor. het gaat al wel beter maar vooral rechts is het elk setje wel een keertje wiebelen. gisteren heb ik het met een ssb geprobeerd waarbij ik een hand vrij hield om eventueel te corrigeren aan het rack. voor zo'n motorische aardappel als ik wel handig
Gelukkig ben ik dus niet de enige die de motoriek van een peuter heeft:roflol: Ik heb het dus gisteren geprobeerd tussen 2 squatkooien in zodat ik mij vast kon houden als dat nodig was. Maar ook dit was niet ideaal. maar ga denk ik gewoon een bankje buiten de squatkooi zetten en dan unracken vanuit het squatrack en kan ik mij nog vastpakken als dat nodig is.

Wel de meest frustrerende oefening en hoor mijn linkerknie ook kraken alsof die 90 jaar oud is.

• #1.826
Gewicht 91,1

Training van gisteren was een hel, knieën waren best dood en ook mijn borst stond nog in de fik van dinsdag.

RTS Week 1 Day 3
Close stance Squats
10x80kg @6
10x100kg @7
4x10x110kg @8

Conditionele RPE's want deze dikz*k heeft 0 conditie. :roflol:

Touch and go bench press
1x97,5kg @8
8x5x80kg (-21% van die @8)

Moest een top single @8 doen en vandaag was dat 97,5kg, wilde nog 105kg proberen maar dat ging nooit een @8 worden. Daarna merkte ik dat dit het juiste werkende gewicht was.

Push press
5x10x40kg

Hierna echt dood, veel te veel cardio werk, al 2 jaar of zo geen 10 reppers meer hoeven doen en nu weet ik waarom. \

Vandaag zeuren mijn knieën echt flink, dus mijn coach even gemaild hierover aangezien ik dit weekend een nachtfeest heb en niet verwacht dat het dan minder wordt. Mogelijk even 1 á 2 weken minder/niet lower body trainen. Ik ben benieuwd naar zijn reactie.

4x10x110 als ik het lees denk ik al fick ma life xD

Blijkbaar maak je op cardio wel sneller gains dan op kracht. Dus volgende week kan het al een heel stuk gemakkelijker gaan.
Ik ga na mijn wedstrijd ook eens proberen of wat meer in die richting kan gaan voor een tijdje.

• #1.830
Blijkbaar maak je op cardio wel sneller gains dan op kracht. Dus volgende week kan het al een heel stuk gemakkelijker gaan.
Ik ga na mijn wedstrijd ook eens proberen of wat meer in die richting kan gaan voor een tijdje.
Hij heeft inderdaad een off season protocol.

Week 1
Monday
Squat w/belt x4 @6, x4 @7, x4 @8 plus 2 down sets (load drop)
Competition Raw Bench x4 @6, x4 @7, x4 @8 plus 2 down sets (load drop)
Close Grip Incline x7 @6, x7 @7, x7 @8 plus 3 down sets (repeat)

Tuesday
Deadlift w/belt x4 @6, x4 @7, x4 @8 plus 2 down sets (load drop)
Close Grip Bench x7 @6, x7 @7, x7 @8 plus 3 down sets (repeat)
Ab Wheel x10 @7, x10 @8, x10 @9 plus 1 down set (load drop)

Thursday
Lunges x7 @6, x7 @7, x7 @8 plus 3 down sets (repeat)
Bench (touch and go) x1 @8 then move to 87%x2x8 (-6%).
Split Squat x10 @7, x10 @8, x10 @9 plus 1 down set (load drop)

Friday
Row of your choice x10 @7, x10 @8, x10 @9 plus 1 down set (load drop)
Vertical Pull of your choice x10 @7, x10 @8, x10 @9 plus 1 down set (load drop)
Bus Drivers x10 @7, x10 @8, x10 @9 plus 1 down set (load drop)

GPP
Abs & Rows max volume in 10 minutes (each)
Mobility 10 minutes
Recovery Stimulation 15 minutes
Passive Recovery None

Week 2
Day 1 (P1)
Squat w/belt x5 @8, x5 @9, x5 @10 plus 1 down set (load drop)
Competition Raw Bench x1 @8, x3 @8 plus 3 down sets (repeat)
Close Grip Incline x10 @6, x10 @7, x10 @8 plus 3 down sets (repeat)

Day 2 (P2)
Deadlift w/belt x5 @8, x5 @9, x5 @10 plus 1 down set (load drop)
Wide Grip Bench x10 @6, x10 @7, x10 @8 plus 3 down sets (repeat)
Bulgarian Split Squat x10 @6, x10 @7, x10 @8 plus 3 down sets (repeat)

Day 3 (P3)
Alt Stance Squat x10 @6, x10 @7, x10 @8 plus 3 down sets (repeat)
Bench (touch and go) x1 @8 then move to 72%x5x8 (-21%).
Push Press x10 @6, x10 @7, x10 @8 plus 3 down sets (repeat)

Day 4 (P4)
Good Morning (off pins) x10 @6, x10 @7, x10 @8 plus 3 down sets (repeat)
Floor Press x3 @7, x3 @8, x3 @9 plus 1 down set (load drop)
Row of your choice x10 @6, x10 @7, x10 @8 plus 3 down sets (repeat)

GPP
Abs & Rows max volume in 10 minutes (each)
Mobility 10 minutes
Recovery Stimulation 15 minutes
Passive Recovery None

En volgens mij draait hij dit dan totdat de fatigue flink gedropt is, maar zeker weten doe ik dat pas over een maandje.

OK, cool. Thanks!
Mag je dat zomaar op het forum smijten?

Wellicht de splitsquat met dumbells eens proberen. Voelde bij mij stuk beter qua balans en ook makkelijker met positie bepalen

• #1.833
OK, cool. Thanks!
Mag je dat zomaar op het forum smijten?
Ondanks dat hij in Nederland woont kan die geen woord Nederlands, dus ik ben er niet zo bang voor :p
Wellicht de splitsquat met dumbells eens proberen. Voelde bij mij stuk beter qua balans en ook makkelijker met positie bepalen
Goede tip! Ik was ook van plan eerst goblin split squats te doen, dan hou je die vast op je borst en als dat een beetje lukt met dumbbells. Alleen zeuren ze bij ons dan dat we de dumbbells niet in het powerliftgedeelte mogen gebruiken...

• #1.835
Klopt het dat hij in de buurt van Sittard woont nu? Of heb ik dat verkeerd opgevangen?
De ghetto van Brunssum zelfs! Iets met zijn militaire carrière of zo, verder weet ik er ook niet veel van, alleen dat hij eens bij de viking brothers daaro getraind heeft en Bell Coaching wel eens met hem gesproken hebben.

De ghetto van Brunssum zelfs! Iets met zijn militaire carrière of zo, verder weet ik er ook niet veel van, alleen dat hij eens bij de viking brothers daaro getraind heeft en Bell Coaching wel eens met hem gesproken hebben.
Ja, hij verhuis regelmatig omwille van zijn militaire carrière. Heeft ook al in Italië gezeten volgens mij.
Brunssum... Da's naar Amerikaanse maatstaven vlakbij. :)

Terug
Naar boven