Fitness Seller

Reactive Training Systems

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.861
Daar kan ik weinig aan doen he.
Van de site van de VGPF:
Heel apart en dom van de bond daar.

RTS Week 3 Day 3 washout
Close stance squats overgeslagen.

Touch and go bench press
102.5kg @8 misschien nog wel een 7
12x72,5kg @10
3x12x67,5kg @10
10x67,5kg @10
Jezus Christus wat een cardio reps waren dit, ging echt conditioneel kapot:roflol:

Push press
11x35kg @6
11x37,5kg @7
11x40kg @8
11x40kg @9
11x40kg @9
11x40kg @9
11x40kg @10

Nog niet optimale techniek maar ging soms best lekker, alleen mijn linkerknie zeurt nu een beetje.

Ik zie het maar als een teken verstandig te zijn en even lower body te laten voor wat het is.

102,5 is een single?

• #1.864
Laatst bewerkt:
  • #1.865
Gewicht 89,8 kg dus eindelijk weer eens onder de 90kg is al even geleden.

RTS Week 3 Day 4 Washout
Low pin good mornings
11x50kg @6
11x55kg @7
11x60kg @7.5
11x60kg @7.5
3x11x60kg @8

Gingen verrassend easy en bleef eens recht. Knietjes zeuren nu wel een beetje maar moest en zou deze vandaag doen:o

Floor press
5x80kg @7
5x85kg @8
5x90kg @9
4x90kg @10
5x85kg @10

Damn deze zijn echt vies, moest echt strijden vandaag.

Cable rows
11x64,5kg @6.5
11x72kg @7.5
11x72kg @9
11x65kg @8.5
11x63kg @8.5
11x63kg @9
11x63kg @9

De cardio/bodybuilder off season is real. god***domme al dat volume sloopt me conditioneel.

Al met al een lekkere tren en skip volgende week sowieso nog even de Squats en deadlifts. Squats ga ik oor abs vervangen en deadlifts door een rug variant. Aangezien ik een slot over heb. Donderdag en vrijdag even kijken wat ik doe qua lower body.

Laatst bewerkt:
  • #1.866
Gewicht steady op 89,8kg verrii niice still looking like a dreamer bulker.

RTS Week 3 GPP2
6 setjes van 5 reps verschillende grips pull en chin ups
5x8xbw ab roller zo ver als ik kan
10min mobility
3x10x16kg hammer curls
3x10x50kg seated calves
Dead hang

En toen was ik er wel klaar mee. Ik denk dat dit mijn vaste GPP schema wordt en ga die eens langzaam loggen op de RTS website.

Knie voelde nog fuxked, deed zo een sissy squat ding en merkte dat ik bewust om de pijn heen ging in mijn linkerknie. Dus dat wordt nog even rusten en om.die reden de zercher Squats gelaten voor wat het is

Knie voelde nog fuxked, deed zo een sissy squat ding en merkte dat ik bewust om de pijn heen ging in mijn linkerknie. Dus dat wordt nog even rusten en om.die reden de zercher Squats gelaten voor wat het is

Kun je mooi je midgetvoordeel opsparen voor als je weer zwaar moet liften.

• #1.868
Kun je mooi je midgetvoordeel opsparen voor als je weer zwaar moet liften.
183cm maximaal midgetvoordeel.

Zondag van 11 uur tot 18 uur gezopen en 16 kroegen bezocht omdat het carnaval is en wij Limbo's dan toch moeten drinken. Goed gegeten met wat kwark, kebab en 10 euro bucket kip. Rond 9 uur gaan slapen en vanmorgen weer gaan werken. Verrassend genoeg viel de kater wel mee en goed proberen te eten en drinken en net nog een degelijke training gedaan.

RTS Week 4 Day 1
Geen Squats gedaan omdat de knietjes nog dood zijn en minimaal deze week nog rust krijgen.

Comp bench press
97,5kg @8
3x90kg @8
3x90kg @8.5
3x90kg @8.5
3x90kg @9

Er zat verrassend genoeg nog meer in en zeer tevreden met hoe soepel de reps gingen. De volgende keer 100 of 102,5kg doen want de fatigue is na twee trainingen overslaan weg.

Incline bench press
10x45kg @6
10x50kg @7
10x55kg @8
10x55kg @8.5
10x55kg @9
10x55kg @9

Per ongeluk niet close grip gedaan maar medium kom ik nu achter, verklaart wel waarom het een stukje makkelijker ging. In ieder geval tevreden hiermee.

Morgen eigenlijk deadlifts, wilde grip bench en Bulgarian split squats maar ga iets van rug doen in plaats van deadlifts en even kijken wat ik moet BSS doe.

Waar woon je in Limburg ?

Knap dat je dit doet ik vind het maar een kut manier van trainen reactive stuff. Train op gevoel wss door mn hoge oestrogeen level

• #1.872
Nou na carnaval weer 91,1 kg :$ Beetje veel gevreten en gezopen, gelukkig gaan we vrijdag uiteten dus dan verlies ik weer een kilo.

Ergens twijfel ik nog wel om een keertje mee te doen in de -83kg aangezien ik er best in kan passen en misschien nog wel hoge ogen kan gooien.

• #1.873
Laatst bewerkt:
Yep, zeer interessante podcast.
Wel grappig van de rep-ranges. Hij is gestopt met van die rare rep-aantallen te gebruiken omdat dit de klanten in verwarring brengt. Heerlijk.

• #1.875
Yep, zeer interessante podcast.
Wel grappig van de rep-ranges. Hij is gestopt met van die rare rep-aantallen te gebruiken omdat dit de klanten in verwarring brengt. Heerlijk.
Haha ja mensen houden ervan dat hun verwachtingen worden waargemaakt. Hollywood films hadden daarom ook een voorspelbaar einde, aangezien mensen dit als meest plezierig ervaren.

Maar ik krijg nu wel 11 reps van Mike T... maar ik dacht al dat het bedoelt was om je reps van de vorige keer te verslaan of je helpt met een bepaalde RPE te halen.

RTS Week 4 Day 2
Geen deadlifts :(

Wide grip bench
10x55kg @6
10x60kg @7
10x65kg @8
10x65kg @8.5
10x65kg @9
10x65kg @9

Ga denk ik deze vervangen door feet up bench press of close grip, omdat ik al op maximale wijdte bench en nu dus nog 2 vingers breder ga.

- Bulgarian split squats

Niet echt gemotiveerd voor deze training omdat het leuke spul eruit gelaten is, maar na wat leeswerk op painscience.com kan ik mijn knie onzin gewoon het beste rust geven en net wat langer dan dat ik wil. Ik wil niet weer een goede trainingscyclus moeten onderbreken, omdat mijn knieën zeuren en hoop dat dit de laatste van 3 pogingen is. Vorige twee keer 2 weken niet gesquat, maar nu dus 3 zoals het eruit ziet. Zorgt nu wel voor een forse motivatie dip, maar ik heb gelukkig mijn bench nog :D

Maar waarom squat je helemaal niet.
De-sensitizing is een belangrijk onderdeel van de rehab.

• #1.877
Maar waarom squat je helemaal niet.
De-sensitizing is een belangrijk onderdeel van de rehab.
Omdat het eerst rust nodig heeft en in een geheel andere fase zit dan jij beschrijft. Het volume nu verminderen gaat geen effect hebben, het heeft jammer genoeg rust nodig en daarna kan ik weer langzaam opbouwen.

Omdat het eerst rust nodig heeft en in een geheel andere fase zit dan jij beschrijft. Het volume nu verminderen gaat geen effect hebben, het heeft jammer genoeg rust nodig en daarna kan ik weer langzaam opbouwen.
De-sensitizing moet zo snel mogelijk gebeuren.
Ik heb het niet over volume verminderen. Maar je zou b.v. BW squats kunnen doen als die geen pijn doen of heel weinig pijn doen. En als die geen pijn doen kan je b.v. de lege barbell squatten.
Doen ze wel pijn kan je b.v. partial squats doen of leg press.
Je probeert zo weinig mogelijk specificiteit te verminderen als nodig. Maar je kan heel ver moeten gaan om een punt te vinden waarop je pijn-niveau laag genoeg is.
Het punt is dat je (je onderbewustzijn en gedeeltelijk ook bewust) moet leren dat je knieën plooien geen gevaar vormt voor je lichaam.

• #1.879
De-sensitizing moet zo snel mogelijk gebeuren.
Ik heb het niet over volume verminderen. Maar je zou b.v. BW squats kunnen doen als die geen pijn doen of heel weinig pijn doen. En als die geen pijn doen kan je b.v. de lege barbell squatten.
Doen ze wel pijn kan je b.v. partial squats doen of leg press.
Je probeert zo weinig mogelijk specificiteit te verminderen als nodig. Maar je kan heel ver moeten gaan om een punt te vinden waarop je pijn-niveau laag genoeg is.
Het punt is dat je (je onderbewustzijn en gedeeltelijk ook bewust) moet leren dat je knieën plooien geen gevaar vormt voor je lichaam.
Mijn knieën doen vooral in het dagelijks leven weer pijn en dit is nog niet weg. Met squaten, etc. had ik er ook geen last van, maar na het verreken van mijn rug ging het wel van kwaad naar erger. Sowieso is een paar weekjes wat minder trainen goed en heb straks nog lang genoeg tot volgend jaar februari om te knallen.

Mijn knieën doen vooral in het dagelijks leven weer pijn en dit is nog niet weg. Met squaten, etc. had ik er ook geen last van, maar na het verreken van mijn rug ging het wel van kwaad naar erger. Sowieso is een paar weekjes wat minder trainen goed en heb straks nog lang genoeg tot volgend jaar februari om te knallen.
Uiteraard is keihard blijven doorknallen ook geen goeie strategie.
Wat minder trainen kan zeker geen kwaad.
Wel vreemd dat ze in het dagelijks leven meer pijn doen. Is het zo'n constante zeurderige pijn die je dan voelt of bij bepaalde bewegingen?

Terug
Naar boven