Fitness Seller

[Verwijderen]

Red010

Advanced Bodybuilder
Waardering
230
Lengte
1m76
Massa
71kg
Vetpercentage
11%
Beste bb'ers,

Na een tijdje op dit forum te hebben geïnformeerd over AAS en voeding heb ik besloten om morgen eindelijk aan mijn 1e kuur te beginnen! Ik heb de gear al binnen en zal morgen middag de eerste injectie doen.

In deze log zal ik bijhouden welke effecten ik ondervind van het gebruik van Testosteron-Enanthate en wat het resultaat hiervan is. Mijn uiteindelijke doel is om spiermassa te verkrijgen, het liefst 4 kg LBM. Let's Go! :wl:

Om jullie een volledig plaatje te geven van mijn situatie zal ik kort uitweiden over mijn "sport-geschiedenis".

Sport Geschiedenis
2008: Fitness: Cardio en weightlifting (Gewicht +- 60 kilo)
2009 - 2014: Fitness: Cardio en kracht training ( Gewicht schommelde: 75 - 83 )
Heden: Fitness Massa training (Gewicht: 76 kilo)

Mijn stats pre en post kuur:
Lengte: 174 cm
Gewicht: 76 kg - 84 kg
Vp: 15-16 % - 16-17%
Armen ontspannen: 32cm en 33.3cm - 35.5 cm 36cm
Armen gespannen: 34cm en 35.3cm - 38cm en 38.5cm
Benen ontspannen: 59.9cm - 62cm

Kracht stats pre en post kuur
Bp: 80 kg x3 - 100 kg x5
Dl: 80 kg x5 - 140 kg x5
Sq: 90 kg x3 - 120 kg x5
Op: 40 kg x8 - 60 kg x5

Kuurschema:
Week 1-10: 2x Test -E 250 mg ew
Week 4-10: 2x HCG 250 iu ew
Week 13-16: Nolva 15 mg ed

Gear:
2la7lep.jpg
Trainingsschema:
http://www.schemaatje.nl/fitnessschema/het-phul-schema

Voedingsschema:
*Wss zal ik de proteine en carb inname geleidelijk verhogen om tot 3000 kcal te komen.
29w8f2g.png

Laatst bewerkt:
in.. vind je vetpercentage wel wat te hoog en dus meer kans op sides en veel kans op nog vetter worden.. evengoed succes!

Verstandige keuze om het voor je eerste kuur toch gewoon op test 500mg per week te houden. Zoals VNTL hierboven zegt is je VP iets te hoog, pas dus goed op voor sides.

Heb je iets achter de hand ingeval dat er acne zou komen?

Het zou een toevoeging voor je log zijn om je krachtstats (bench, deadlift, squat en OHP) aan het begin van je kuur te vermelden en af en toe (maandelijks ofzo) een update te geven, zo kunnen we die evolutie ook meevolgen.

Succes met je kuur!

Laatst bewerkt:
In, zou inderdaad leuk zijn om wat stats te weten, en misschien een foto'tje van voor je start? :)
Succes man

lekker belangrijk die krachtstats als iemand voor massa traint. Ik zie dan liever de stats in cm in borst en arm en been omvang.

bf% idd voor het mooie net ff te hoog. Ik zou die eerst wat omlaag gooien.

2 x 250mg per week? let je wel op dat je dan 0,66ml zet? Anders zit je op 2x300 = 600 per week.

lekker belangrijk die krachtstats als iemand voor massa traint. Ik zie dan liever de stats in cm in borst en arm en been omvang.

bf% idd voor het mooie net ff te hoog. Ik zou die eerst wat omlaag gooien.

2 x 250mg per week? let je wel op dat je dan 0,66ml zet? Anders zit je op 2x300 = 600 per week.

Je hebt gelijk dat iemand die voor massa traint niet per se veel sterker moet worden. Het betreft hier echter een eerste kuur en dan neemt je kracht sowieso toe. In de meeste logs wordt over die krachttoename niet veel gezegd, vandaar dat ik het wel interessant vind om te lezen wat de krachttoename bij andere is tijdens hun eerste kuur.

Bij mij nam mijn bench tijdens mijn eerste kuur destijds bijvoorbeeld 30 kg toe (van een kleine 100 naar 130). Had dan nog de indruk dat die gear toch wat ondergedoseerd was en trainde ook voor massa.

Dus topicstarter doet wat hij wil maar ik zeg: krachtstats toevoegen sletje :D

Verder is het natuurlijk ook leuk om andere stats te weten zoals omvang armen en borst enzo...

Je hebt gelijk dat iemand die voor massa traint niet per se veel sterker moet worden. Het betreft hier echter een eerste kuur en dan neemt je kracht sowieso toe. In de meeste logs wordt over die krachttoename niet veel gezegd, vandaar dat ik het wel interessant vind om te lezen wat de krachttoename bij andere is tijdens hun eerste kuur.

Bij mij nam mijn bench tijdens mijn eerste kuur destijds bijvoorbeeld 30 kg toe (van een kleine 100 naar 130). Had dan nog de indruk dat die gear toch wat ondergedoseerd was en trainde ook voor massa.

Dus topicstarter doet wat hij wil maar ik zeg: krachtstats toevoegen sletje :D

Verder is het natuurlijk ook leuk om andere stats te weten zoals omvang armen en borst enzo...

Bij mij nam de kracht bij mijn eerste kuurtje, stromba only ook enorm toe maar voor mij was naast alleen maar veel sterker worden vooral erg belangrijk wat de spiegel en weegschaal me vertelden.
Exacte gewichten wist ik meestal niet eens de eerste jaren dat ik trainde. Als ik maar extra schijven kon bijgooien en groter werd.

Topistarter heeft een ander topic waarin foto staat van zijn huidige fysiek, halverwege eerste pagina:

https://forum.bodybuilding.nl/topics/eerste-kuurvoorstel.390559/

Ik denk dat je nog wel opmerkingen krijgt over je begin fysiek en ja je kan er meer uithalen zonder aas. Om deze reden worden er ook maar weinig
foto's gepost bij kuurlogs.Het blijft ieder zijn eigen keuze. Ik ga volgen en hoop dat je af en toe een foto update plaatst.

May the gains be with you!

• Topic Starter Topic Starter
Kuurlog - Dag 1

Bedankt voor alle opmerkingen en support! Ik heb mijn afmetingen in de beginpost ge-edit en zal deze blijven updaten!

Net besloten om te injecteren. Hier een anekdote van mijn eerste kuur inject:
Mijn eerste Inject 10/05/2015 19:02
Vastberaden pakte ik netjes al de benodigde spullen erbij: handschoenen, alcohol swabs, spuit, twee verschillende maten naalden en de gear natuurlijk.
Ook besloot ik de handleiding https://forum.bodybuilding.nl/topics/alles-over-injecteren-faq.7801/ te openen op mijn laptop om die erbij te houden en stapsgewijs te volgen.
Zoals omschreven staat in het topic, ga ik heel schoon en hygiënisch te werk. Ik heb nu de Test in de spuit en de naald om te injecteren op de spuit geplaatst.

Hier gaat het echter bijna mis...

Ik werp een blik op mijn ontblote, gedesinfecteerde, rechter-quad. Vervolgens werp ik een blik op de naald die ik in mijn quad ga steken. Verdomme. Ik durf niet meer :janken:
De Adrenaline rush kickt nu in en er gaat nu van alles door mijn hoofd, maar vooral; "Ik heb me hier mentaal op voorbereid en verdomme geld aan gespendeerd. Am I about to p*ssy out!??".

Ik werp nogmaals een blik op de naald, maar dit keer bestudeer ik aandachtig hoe groot de mond van de naald is. Het valt me op dat die best groot is,
groter dan de naald die heb gebruikt om de Test mee uit de vial te zuigen. Ik kijk voor de zekerheid even naar de naald die ik eerder gebruikte en zie dat die bijna twee keer zo dun en een kwart maal korter is. Verrekt, het kan toch niet waar zijn? Heb ik me vergist in de naaldenmaat en deze omgewisseld? :roflol:

Met een vernieuwde bravoure haal ik een nieuwe naald, dit keer in het kleinere formaat, uit de verpakking. Ik controleer nog vluchtig op mijn laptop of ik met dit formaat naald kan injecteren in mijn quad, maar ik weet eigenlijk het antwoord al: Dit is de naald waarmee ik mijn quad moet injecteren.
Nadat ik voorzichtig een druppel vloeistof over de naald laat rollen, strek ik de huid op mijn quad en injecteer ik vervolgens langzaam de naald.
Natuurlijk kan het hier theoretisch nog fout gaan als ik in een bloedvat zit, maar tijdens het aspireren komt er geen bloed tevoorschijn in de spuit. Kassa!

Na de injectie reinig ik nogmaals mijn quad met een alcohol swab en zet ik druk op de spot om het bloeden te stulpen. Ik masseer met een glimlach op mijn gezicht de spot, totdat het bloeden stopt.

Terwijl ik mijn broek omhoog trek denk ik; Ja, dit had beter gekund. MAAR, nu gaat het beginnen, eindelijk, de eerste injectie gedaan van mijn eerste kuur.

Eindelijk weer iemand die een kuur start die ik ook volgend jaar van plan ben, zeker in!

ik had persoonlijk me glute geprikt de eerte keer ivm met pip

Die pip in quad valt bij mij best mee dus misschien bij jou ook.

Tof dat je je stats hebt aangepast in beginpost, klopt je buikomtrek (60cm) wel?

Succes, train hard en goed eten! ;)

Ja, hopelijk heb ik hier ook niet teveel last van. Maar ik bereid me altijd voor op het ergste.
Ik heb mijn buikomtrek zelf gemeten, zal em nu voor de zekerheid nog een keer opmeten... Ah, ja ik las "90" als "60" ..
Ben er vandaag niet helemaal bij met m'n gedachten, zal het meteen aanpassen.:p

In keep logging

Hoe is het met de pip?
Haha

Kuurweek 1

Vanochtend wakker geworden met een gevoel in mijn quad, wat het beste is te omschrijven als een combinatie van spierpijn en een blauwe plek.
Vooral wanneer ik mijn quad volledig strek voel ik enigszins een lichte pijn. Verder ben ik vanochtend 20 min. naar de sportschool gefietst als gewoonlijk en dat was best te doen. Heb eigenlijk ook tijdens de training amper last gehad van de PIP, voel me alleen iets minder mobiel.

Laatst bewerkt:
Vanochtend wakker geworden met een gevoel in mijn quad, wat het beste is te omschrijven als een combinatie van spierpijn en een blauwe plek.
Vooral wanneer ik mijn quad volledig strek voel ik enigszins een lichte pijn. Verder ben ik vanochtend 20 min. naar de sportschool gefietst als gewoonlijk en dat was best te doen. Heb eigenlijk ook tijdens de training amper last gehad van de PIP, voel me alleen iets minder mobiel.
Is gewoon standaard PIP, zal komende dagen iets meer worden en dan weer afnemen. Wen er al maar aan :P

Lijkt me wel lastig om met dit gevoel te gaan squatten of deadliften, iemand advies hiervoor? Of moet ik gewoon de pijn accepteren en zoals ik gewoonlijk doe liften? :p

Terug
Naar boven