XXL Nutrition

Reset to Factory Default, but back on track!

Training: schouders + triceps.
OHP:
6 sets, 50-50-50-55-60-57,5 kg
Plate-Loaded Machine Shoulder Press:
6 sets, 80-90-90-80-85-85 kg
Machine Lateral Raise:
5 sets 45-41 kg
Seated DB Front Raise:
5 sets 10 kg
French Press / EZ-Bar Skull Crusher (weet het verschil effe niet meer):
4 sets 28 kg
One-Arm Cable Rope Triceps Pushdown:
4 sets ?? kg
DB Shrugs:
4 sets 40 kg
Machine Dips:
4 sets 82-77 kg

Nu risotto eten De Luizenmoeder kijken.
https://forum.bodybuilding.nl/topics/post-je-maaltijden-met-pics.323275/page-911#post-10146695

Je doet 17 sets die hoofdzakelijk gericht zijn op je front delt en geen rear delt werk. Bepaalde reden voor?

• Like
Waarderingen: BB_
  • Topic Starter Topic Starter
Je doet 17 sets die hoofdzakelijk gericht zijn op je front delt en geen rear delt werk. Bepaalde reden voor?
Ja, goed opgemerkt; ik had op mijn rugdag al mijn rear delts gepakt. Daarnaast had ik mijn vorige schoudertraining met frontwerk al geskipt / opgeschoven, dus gaf er nu wat extra aandacht aan. Meestal pak ik meestal ook niet zo veel sets, maar het ging lekker dus ik knalde ff door.
Vaak doe ik zoiets als OHP 5 sets - Lateral oef. 4 sets - Front oef. 4 sets- Rear oef. 4 sets.

Vandaag borst + biceps:
Bench Press 6 sets
Incline Smith BP 4 sets
Incline DB Fly 4 sets SS Hyperextension 3 sets
Cable Crossover 4 sets
Lower Pulley Cable Crossover 3 sets (voor de verandering, lang niet gedaan en even wat extra borstwerk vandaag t.o.v. normaal :cool:)
Bayesian Cable Curl 4 sets
EZ-Bar Preacher Spider Curl 5 sets
Cardio 15 minuten crosstrainer

Tweedaagse jaarlijkse Militaire Basisvaardigheden (MBV) weer achter de rug. Vandaag was het pistoolschieten. Onderstaan een foto van de laatste schietserie: schieten met CBRN-masker (gasmasker) op. Staand vrije hand, eis 3 v.d. 5 schoten raak. Na 3 jaar niet te hebben geschoten was ik niet ontevreden, aangezien we ook in het verleden maar 1x per jaar gingen schieten voor de eis. :D
IMG_20190212_102116.jpg
Vroeg klaar en kon op tijd trainen. :D
Hopelijk lig ik vanavond eens op tijd op bed; gisteren werd het weer half 12, echt te laat.

Rugtraining (+ beetje rear delts en abs). Niet gelogd en reps niet geteld.
Straight-Arm Lat Pulldown 5 sets
V-Grip (Small) Lat Pulldown 4 sets
Wide Grip Lat Pulldown 5 sets
Wide Grip Cable Row 5 sets
Rear Delts (= Reverse Peck Fly) 4 sets
One-Arm Cable Row 4 sets
Leg Raises (hanging SS dip bar) 4 sets
Abs Machine 2 sets
Crosstrainer 20 minuten

Gisteren al biceps gedaan en eergisteren triceps, dus dat was wel een relaxte training. Alsnog 1 uur 20 minuten met kracht en 20 minuten met cardio bezig geweest. :)

Nu romige kippensoep (helaas niet zelf bereid) en Indonesian style pasta met roerbakgroenten en kip.
IMG_20190212_194717.jpg

Geen headshots, jammer dit

• Like
Vanwaar het bezoekje aan de moskee, misschien dat je dit al vermeld had maar ik vind het zo snel even niet terug

• Like
Vanwaar het bezoekje aan de moskee, misschien dat je dit al vermeld had maar ik vind het zo snel even niet terug
Dat is uitgebreid onder de aandacht geweest; ik werd zelfs even 'vermist'.:P
https://forum.bodybuilding.nl/topics/het-gevaar-van-moslims.403750/page-53#post-10144087
https://forum.bodybuilding.nl/topics/de-grote-bert-zoekactie.419908/#post-10144983

Ik heb een islamitische collega met wie ik het goed kan vinden. Ik spreek met hem wel eens in de pauze over diverse topics, waaronder de islam. Ik ben mij er wat meer in gaan verdiepen en merk dat veel mensen een verkeerd beeld van de islam hebben en ik wilde er zelf graag ook wat meer over weten. Diverse aspecten vind ik noemenswaardig en het leek mij daarom interessant een keer een dienst mee te maken. Daarnaast sta ik sowieso open voor andere religies en culturen en vind het altijd interessant om e.e.a. te bezoeken. Als ik op vakantie ben, bezoek ik graag ook bezienswaardigheden, musea, gebedshuizen etc.
:D

---
Vandaag: 10 km hardgelopen. Liep wel relaxed; niet te gek gedaan, want morgen staat er een beentraining op het programma. :woot:

Vandaag even bij ortho geweest en weer elastieken gekregen. Deze zitten niet zo strak, dus ik kan prima eten. :D

Training: benen (+ beetje abs)

Front Squat:
5 x 8 x 70 kg
Voor de verandering even geen 5x5 en ook niet tot failure gegaan, maar 1-2 reps in de tank overgehouden (dus RPE 8,5 zeg maar)

Plate-Loaded Leg Press:
4 x 10 x 210 kg (wel maximaal :D)

One-Leg Plate Loaded Leg Press:
4 x tot failure x 50 kg, hnnng :wl:

Leg Extension:
One-Leg: 4 x ca. 12-13 x 45 kg
Two-Leg: 3 x ?? x 82 kg, na laatste set dropset 73 kg met hold

Seated Leg Curl:
One-Leg: 4 x ?? x 54 kg
Two-Leg: 4 x ?? x 95 kg, na laatste set dropset 84 kg met hold

Seated Calf Raise SS Standing Calf Raise
4 sets 35 kg (ca. 15-20) SS stand 20 v.d. 25 tot failure

15 minuten abs (standing cable crunches en leg raises)

Totale trainingstijd: 1 uur 45 minuten
:):flex:

never skip legday

• Like
Gisteravond reünie gehad met mijn initiële KMA-opleidingsgenoten. Het was gezellig, het eten was oké, maar niet heel bijzonder. Er was gereserveerd in een eetcafé/uitgaansgelegenheid waar tijdens de KMA-opleiding veel mensen vaak uitgingen. Dan weet je al dat het eten niet direct geweldig is. De meeste mensen boeit dat niet zo, want 'het gaat om te gezelligheid' en iedereen behalve ik en nog een maat van me ging flink aan het bier, met als gevolg dat iedereen € 35 kon aftikken. Ik had een zalmpasta voor nog geen tientje en een glaasje water, cola zero en kopje koffie. Op zo'n moment wil ik ook niet moeilijk gaan doen over de rekening en splitten met zo'n grote groep gaat ook niet echt werken. Als het iedere week zou gebeuren zou een ander verhaal zijn. Conclusie: prima avondje, was voor 23:00 uur thuis, dus ook nog mooi op tijd naar bed. :D

Gisteren nog wel lekker getraind: schouders + triceps. Ik heb niet gelogd, maar globaal het volgende gedaan:
OHP: 10-10-10-5-5-3
Behind-the-Neck Press: 4 sets
Bayesian Lateral Raise: 4 sets
Bent-over Cable Lateral Raise (Rear Delts): 4 sets
One-Arm Cable Front Raise: 4 sets
Cable Rope Triceps Pulldown: 4 sets
Bench Dips: 4 sets BW + 60-40-20-0 kg (dropsets)
DB Shrugs: 3 sets

Zo meteen borst + biceps, nu ontbijten. Huishoudelijke taken en mealprep voor het grootste deel al gedaan. Na het trainen zo nog wel even boodschappen doen en de afwasmachine die zo aangaat uitruimen.

Misschien dat ik binnenkort toch even wat moet schuiven met mijn schema, want borst de dag na schouders-triceps is misschien niet ideaal. Misschien is het zelfs beter PPL te gaan doen i.p.v. een 4-daagse split.

Lekker lang getraind, verder heel de dag druk bezig geweest. :)

PWO: Black Booster met 1,3-DMAA op advies van Roel van NOS @RoelvandeNOS
Dit in combinatie met een flinke sloot cafeïne (Monster Ultra) en een kopje bouillon bij ontbijt en nog wat zoute dingen om mijn bloeddruk extra om hoog te pompen en een lekker hartkloppingen te krijgen. :trollface:

Training: borst + biceps
Ik had goeie energie en voelde mij goed, dus het was weer eens tijd om mijn bench op te werken tot aan mijn 1 RM om te kijken waar ik momenteel sta. :D

Bench Press:
2 x 10 x 90 kg
2 x 5 x 100 kg
1 x 3 x 105 kg
1 x 1 x 115 kg
1 x 1 x 120 kg, kont iets los, maar snel hersteld en verliep toch prima. :cool:

Incline Bench Press:
10, 10, 8 x 80 kg
11 x 75 kg

Incline DB Fly:
4 x 15 x 20 kg, goed geconcentreerd en langzaam

Machine Peck Fly:
4 x ca. 12 (niet precies geteld) x 68 kg

Standing EZ-Bar Biceps Curl:
4 sets 38 kg + dropset

Standing DB Hammer Curl:
4 sets 18-16 kg + dropset na laatste set 'down the rack' (tot aan 12 kg)

Low Pully Cables to Front Raise:
(geen idee of ie zo heet, in ieder geval dus handpalmen naar boven wijzend de handgrepen naar voren en omhoog brengen met bijna gestrekte armen)
3 sets 14 kg

One-Arm Machine Curl:
3 sets 27-23 kg

Seated Calf Raise:
4 sets 30 kg

Trainingstijd: 1 uur 35 minuten

Verder beetje functioneel gefietst (van/naar gym en boodschappen etc.).

Geen hartkloppingen gehad, volgende keer toch nog meer rotzooi gebruiken wellicht om in het nieuws te komen. :roflol:

Whut?Waar komt die bench ineens vandaan, nice bro!

• Like
Whut?Waar komt die bench ineens vandaan, nice bro!
Gaat langzaam aan weer beter, thanks! :D :thumbup:
Tijdens de bulk vorig jaar benchte ik standaard tot aan 1 x 135, dus ben nog niet helemaal 'back'. Ben nu wel een stuk lichter though.
Heb een paar weken 5x5 gedaan, daarvoor zat ik op 1 x 115 kg (maandje terug).

Terug
Naar boven