Fitness Seller

Reset to Factory Default, but back on track!

Lekker Bert, ook dr challenge proberen?

Afgelopen week zijn er al drie of vier collega's geweest die zeiden: "Wat? Heb je nog niets gegeten vandaag? Dat is toch superslecht voor je." Ondanks dat ik weet dat een discussie geen zin heeft, kan ik er toch niet tegen als mensen dat roepen en het bijna lijkt alsof ik belachelijk wordt gemaakt.
Nee, JIJ ziet er goed uit. Zou het antwoord moeten zijn (tenzij die persoon er echt fit uitziet, dan kan je het beter niet zeggen)
Nog altijd aan het loggen dus.... geen geheime trainingen meer olv een PT dit jaar? :p

• Topic Starter Topic Starter
Lekker Bert, ook dr challenge proberen?
Ik ga zeker een poging wagen, moet nog even kijken wanneer. Misschien aan het begin van mijn beentraining, maar dan kan het wel ten koste gaan van squats op 5x5-max gewicht. :p
Nee, JIJ ziet er goed uit. Zou het antwoord moeten zijn (tenzij die persoon er echt fit uitziet, dan kan je het beter niet zeggen)

Nog altijd aan het loggen dus.... geen geheime trainingen meer olv een PT dit jaar? :p
Welcome back! :thumbs:
Haha. Ja, maar als iemand echt een bierpens heeft komt dat vrij beledigend over. Daarnaast heb ik ook een aantal collega's die niet dik kunnen worden.

Ik krijg momenteel geen coaching en doe mijn eigen ding. Komende week begin ik met een nieuwe functie en ben ik minder thuis. Ik wil even afwachten hoeveel tijd ik dan heb en dan weet ik dus nog niet of ik nog blijf loggen. Zodra ik weer coaching krijg, stop ik sowieso met uitgebreid loggen, aangezien ik mijn trainingsschema niet mag verspreiden.

Haha. Ja, maar als iemand echt een bierpens heeft komt dat vrij beledigend over.
Dat is ook precies de bedoeling. Juist iemand met een bierpens zou zich moeten schamen om aanmatigende opmerkingen over de dieetgewoonten van een ander te maken, die er een stuk fitter uit ziet.

Dat is ook precies de bedoeling. Juist iemand met een bierpens zou zich moeten schamen om aanmatigende opmerkingen over de dieetgewoonten van een ander te maken, die er een stuk fitter uit ziet.
Tja, ik kan het goed vinden met met collega's en blijf wel een beetje respectvol. Er zijn er overigens ook een aantal die prima een grapje kunnen hebben (dikke huid :roflol:) en tegen wie ik dit wel kan zeggen. Ik heb nu echter een nieuwe collega, niet zo'n snuggere man, die echt ontzettend dik is. Wat me verbaast is dat hij bij iedere traktatie gewoon zo 2 stukken taart pakt en naar binnen schuift. Ik vind het bijna aso en disgusting. Ook echt zo'n buik rijp voor een obesitasprogramma op tv.

Push Day:

OHP:
5 sets 50 kg (ca. 8 strikte reps per set)

BP:
5 x 5 x 100 kg, oef, viel zwaar

Incline BP:
2 sets 70 kg
3 sets 75 kg

One-Arm Standing DB Shoulder Press:
2 sets 24 kg
2 sets 22 kg
Eindelijk voel ik die pomp :)

Pec Fly:
4 sets 68 kg

Machine Lateral Raise:
4-5 sets 41-38 kg

Machine Triceps Extension:
5 sets 32 kg volgens mij :fire:

V-Grip Cable Triceps Pushdown:
4 sets 27 kg

1 uur 35 minuten

Beetje moe, maar dankzij 51-50 nog wel lekker kunnen trainen. Wel leeg richting het einde van de training, maar dat is niet erg. Morgen 05:30 uur opstaan, iets vroeger dan normaal; hopen dat de A27 naar Utrecht beetje rustig is. Ik begin morgen op mijn nieuwe functie: zin in! :cheer:

Pull Day (reps niet echt geteld bij de meeste oefeningen):
Mijn lats zijn echt niet goed zichtbaar en absoluut niet breed. :mad: Daarom vandaag de meeste oefeningen Wide-Grip gepakt (i.p.v. wide/small ongeveer 50/50 zoals normaal).

Straight-Arm Pulldown:
4 x 20 x 68 kg (deze voelt echt lekker om mee te starten :))

T-Bar Row (Chest Supported, wide grip):
5 sets 50 kg

Semi-Wide Grip (Semi-Supinated) Lat Pulldown:
5 sets 77 kg

Wide Grip Lat Pulldown:
4 sets 77-73 kg

Reverse Fly:
4 sets

Wide Grip Cable Row:
4 sets 68 kg, was leeg aan het raken

Bayesian Cable Curl (One-Arm, Pulley):
4 sets 23 kg, leek niet echt ergens meer op

Preacher Curl (EZ-Bar):
5 sets 38-33 kg, hier kreeg ik gelukkig wel weer focus en pomp :D

Leg Raises (abs):
3 sets, ging lekker maximaal

Abs Machine:
3 sets 68 kg, er was niet veel meer nodig om m'n abs goed te voelen nu :cool:

1 uur 40 minuten.
En toen ging de gym dicht. Shrugs pak ik morgen wel, ik was toch ook echt leeg.

Flinke workout en volume wel!:thumbs:

Zit die spuit er nu inmiddels al in?:windup:

• Like
Waarderingen: BB_
Flinke workout en volume wel!:thumbs:

Zit die spuit er nu inmiddels al in?:windup:
Ben daar momenteel even niet mee bezig.

Vandaag eerste dag op nieuwe functie. Heb geen zin om te loggen, maar onderstaand even een paar kopietjes uit andere topics om mijn dag te resumeren:

Eerste werkdag op nieuwe locatie. Reistijd is kut, gebouw afstandelijk, geen eigen bureau, geen magnetron en verse koffie, gym is klein en training gaat kut . En ik verblijf op een Landmachtkazerne. :(

Ik heb zelf gesolliciteerd. Wij moeten elke 2-3 jaar van functie wisselen. Op zich heb ik echt wel zin in het nieuwe werk, maar het is niet om de hoek en ik heb geen zin om elke dag in de file te staan op de A27; dus heb ik legering aangevraagd (intern heet dat bij Defensie; kan prima). Echter is er een legeringstekort, dus ben ik 22 km verderop op een landmachtkazerne in Amersfoort gelegerd. Ik kom hier net vrij uitgehongerd aan na mijn training (die kut ging; overdag ook weinig gegeten en koude rijst met kip op; geen magnetron). Is er hier in het legeringsgebouw ook al nergens een magnetron en mijn mealprep is nog bevroren. :)
De legering ziet er ook uit als een gevangenis. Er is wel een klein tv-tje, maar enkel analoog en de afstandbedieding doet het ook nog eens niet.
De gym op de Kromhoutkazerne in Utrecht is klein en beperkt. Er was slecht één rack, dat zowel door moest gaan als Squatrack, Bench Press, dip station als OHP-rack. Een gast voor mij zei nog 15 minuten bezig te zijn met benchen. Dit werd een half uur. In die tijd benchte hij 3 setjes en was verder tussendoor aan het ouwehoeren in zijn te strakke legging op het bankje buikspieroefeningen aan het doen, wat pull-ups en de handstand enzo. Hij kwam over als zo'n afgestoempte landmachter met veel praatjes, maar serieus trainen, ho maar. Dumbbells t/m 32 kg slechts, geen kuitoefening, het was allemaal net niet. Ik ga morgenavond elders trainen en rijd na de files wel naar huis, lekker thuis koken op de bank voor de tv neerploffen en in mijn eigen bedje slapen.
IMG_20190304_201252.jpg

Mijn training ging overigens niet eens heel slecht, maar halverwege verloor ik de focus. M.n. doordat ik eerst happy was, want dacht dat ik een PR te hebben gesquat. Het ging te gemakkelijk; na afloop kwam ik er achter dat de BB slechts 12,5 kg was i.p.v. 20 kg, dus mijn + 5 kg t.o.v. normaal was eigenlijk - 2,5 kg. :roflol

Mijn collega's zijn echt wel top en het werk gaat ook echt wel bevallen. Op mijn vorige functie was ik echter degene met de meeste kennis en ervaring en stond ik goed boven de stof. Nu begin ik weer onderaan de ladder. Ondanks dat ik zeker leergierig ben, ben ik momenteel nog het meest onwetend (vakinhoudelijk). Als autist en control freak is dit gewoon even wennen. Op mijn vorige werkplek had ik een eigen bureau (absoluut niet "clean desk":P), hadden we een gezellige koffiehoek met paaseitjes e.d., verse koffie en thee op kantoor; een magnetron; auto parkeren voor de deur. Nu hebben we kale flexplekken en moet alles centraal door een extern bedrijf geregeld worden.

Oef, dat is geen positief begin Bert! Hopelijk kun je op termijn wel een beetje aarden..

Ik zou overigens gewoon zelf een goedkope magnetron aanschaffen voor je kamer, dan is alvast een deel van het 'probleem' opgelost.
Is er geen basicfit of iets in de omgeving? Dan kun je daar eventueel trainen..

Ik voel je struggles wel hoor, ik hou zelf ook TOTAAAAAL niet van verandering! Sterkte:aai:

Oef, dat is geen positief begin Bert! Hopelijk kun je op termijn wel een beetje aarden..

Ik zou overigens gewoon zelf een goedkope magnetron aanschaffen voor je kamer, dan is alvast een deel van het 'probleem' opgelost.
Is er geen basicfit of iets in de omgeving? Dan kun je daar eventueel trainen..

Ik voel je struggles wel hoor, ik hou zelf ook TOTAAAAAL niet van verandering! Sterkte:aai:
Komt goed, gewoon mijn autisme en het feit dat ik op deze functie weer onderaan de ladder begin. Ik heb nog steeds wel veel vrijheid in mijn werk (dat betekent trouwens niet een beetje flierefluiten en overdag trainen, want er ligt genoeg werk en blijft altijd genoeg liggen), maar in mijn vorige functie had ik toch wat meer de touwtjes in handen. Op sommige plekken behoor je als officier (i.i.g. als Kapitein) tot het management; op het kantoor waar ik nu zit, is het de laagste rang. :P
Ik kan een magnetron kopen, maar weet niet zeker of het toegestaan is. Hier wordt vaak wel moeilijk over gedaan. Op de werkplek gaat sowieso niet, maar ik heb elders op de kazerne een magnetron ontdekt en wandel daar in de lunchpauze heen. Warm alles op (ik doe IF) en pak het in in aluminiumfolie. :D

Morgen ben ik voor het werk in Eindhoven, dus ben nu weer thuis. Na het werk wezen trainen op de kazerne en na de files naar huis gereden. Nu snel avondeten en dan naar bed.

Training ging lekker, kort samengevat:

Push:
Bench Press:
3 x 5 x 100 kg
2 x 5 x 102,5 kg :D
Dropset 80 kg
OHP:
5 sets 52,5 kg (5-6 reps)
Standing One-Arm DB Press:
4 sets 22 kg
Incline DB Press:
4 sets 32 kg (was het maximum hier :roflol:)
Pec Deck:
4 sets 65-60 kg
DB Front Raise (Seated):
4 sets 10 kg drop 8 kg
DB Lateral Raise (Seated):
4 sets 10 kg drop 8 kg
Seated DB Triceps Extension:
4 sets 14 kg
Cable Triceps Pulldown:
4 sets (2 sets met rope 22,5 kg, 2 sets met bar 30 kg)
Abs (Machine):
3 sets 65-60 kg

1 uur 35 minuten :cool:

• Like
Gewoon 3 of 4 seconden negatieven doen en 1 seconde holfd onderin..dan wordt het vanzelf zwaar(der)
Precies zoals ik deed; althans, niet met hold, maar wel langzaam en diep. MMC, TUT, je weet wat ik bedoel.:D
Daarnaast had ik al gebencht en OHP en Shoulder DB Press gepakt, dus ik was al voorvermoeid.

Vandaag vanaf Eindhoven gewerkt. Ik lag gisteren pas 24:00/00:00 uur in bed, veel te laat voor mijn doen. Moest 06:00 uur op, maar was 05:35 wakker, dus besloot maar eruit te gaan en voor de drukte uit te rijden. Lekker gewerkt op Einhoven en tussen de middag 12 km kunnen hardlopen. Uurtje hardlopen netjes gecompenseerd. Wegens carnaval (vermoed ik) was het niet al te druk op de weg. Morgen werk ik vanuit huis, dus 07:00 uur opstaan (uitslapen :cool:).

Precies zoals ik deed; althans, niet met hold, maar wel langzaam en diep. MMC, TUT, je weet wat ik bedoel.:D
Daarnaast had ik al gebencht en OHP en Shoulder DB Press gepakt, dus ik was al voorvermoeid.

Vandaag vanaf Eindhoven gewerkt. Ik lag gisteren pas 24:00/00:00 uur in bed, veel te laat voor mijn doen. Moest 06:00 uur op, maar was 05:35 wakker, dus besloot maar eruit te gaan en voor de drukte uit te rijden. Lekker gewerkt op Einhoven en tussen de middag 12 km kunnen hardlopen. Uurtje hardlopen netjes gecompenseerd. Wegens carnaval (vermoed ik) was het niet al te druk op de weg. Morgen werk ik vanuit huis, dus 07:00 uur opstaan (uitslapen :cool:).
Van thuis uit kunnen (en mogen) werken is een echte luxe! Had je dit ook in je vorige functie? Zo niet, heb je al meteen een voordeel van je nieuwe job tov je vorige gevonden. Om die eerste kutdag wat te compenseren en in perspectief te plaatsen ;)

Van thuis uit kunnen (en mogen) werken is een echte luxe! Had je dit ook in je vorige functie? Zo niet, heb je al meteen een voordeel van je nieuwe job tov je vorige gevonden. Om die eerste kutdag wat te compenseren en in perspectief te plaatsen ;)
Ja, het kon wel, maar ik deed het bijna nooit, omdat ik kantoor een fijnere werkomgeving vind. Ik doe het alleen omdat ik morgen naar de logopedist moet bij mij in de wijk (en de reistijd naar mijn werk lang is). Daarnaast vind ik interactie met collega's fijn. Als ik leeswerk heb of zelfstandig aan verslagen/projecten moet werken of mails wil bijwerken, werk ik weleens vanuit huis. Ik heb genoeg vrijheid in mijn werk en die kutdag was ook niet gerelateerd aan het werk inhoudelijk. Ik werk overigens nog steeds binnen dezelfde keten hoor. Bedankt i.i.g. voor de positiviteit.

Vandaag vanuit huis gewerkt, dus een goeie nachtrust gehad en niet heel vroeg op hoeven staan (wekker stond op 07:15 uur). :D
Net na mijn training nog wel even gewerkt tot een uur of 8; nu eten. Thais:
https://forum.bodybuilding.nl/topics/post-je-maaltijden-met-pics.323275/page-947#post-10164464

Training vandaag: Pull. Geen zin om te loggen, maar globaal:
Wide Grip Lat Pulldown:
5 sets
Semi-Wide Grip Pulldown:
4 sets
T-Bar Row (Chest-Supported):
5 sets
Straight Arm Pulldown:
4 sets
V-Grip (Small) Cable Row:
4 sets
EZ-Bar Curl:
5 sets
Hercules Curl:
5 sets
Reverse Fly:
5 sets
Shrugs:
4 sets

Push (Leg Day naar morgen verplaatst, want dan ben ik bij Fox wegens de meet):

BP:
2 x 5 x 102,5 kg
2 x 5 x 105 kg :D
1 x 4 x 105 kg, oef, vijfde zat er niet meer in
Dropset (1) ?? x 80 kg

Behind-the-Neck Press (Smith): :roflol: moest dit toch eens proberen, train nooit op de ...Smith :P
5 sets 50 kg (excl. bar)

Incline Bench Press:
4 sets 70 kg

Seated DB Shoulder Press:
2 sets 28 kg
2 sets 30 kg

Low Incline DB Fly:
4 sets 22 kg

Machine Lateral Raise:
4 sets 45-41 kg

Machine Dips (Triceps):
5 sets 77-73 kg

Overhead Cable Rope Triceps Extension:
4 sets ?? kg

Abs (roll-outs met wheel en leg raises)

1 uur 40 minuten

De DBB-meet gisteren was zeer geslaagd (zie ook het topic https://forum.bodybuilding.nl/topics/tijd-voor-een-volgende-dbb-meet.419593/page-36). :D

Het eten was goed en veel. :eatmeat:
https://forum.bodybuilding.nl/topics/post-je-maaltijden-met-pics.323275/page-950#post-10165897
O.a. Chinese wok (vers), biefstuk van de grill, Franse biefstuk in rode wijnsaus, veel kip op diverse wijze bereid. Naast het vers bereide had ik geen zin om te wachten en verder alles kant-en-klaar gepakt. drool: Ze hadden echte megaveel keukens, van sushi tot Franse coquilles, van Chinese wok, Japanse Teppan, vlees van de grill, chicken wings, pizza, pasta, salades, taco's, kaasfondue, allerlei groenten, heel veel salades, sushi, ijs, taart, soesjes, noten, kaas, fruit. Drinken was ook inclusief (fris/koffie/thee/water/bier/wijn).

@FoxGym & @XXL Nutrition : nogmaals bedankt. :D

Training van gisteren:
Benen + abs:

PWO: blik monster + black booster. Oats met fruit en whey was m'n PWO-meal en eerste meal van de dag.

Hack Squat:
6 sets 120 kg

One-Leg Pendulum Leg Press:
4 sets 30 kg (langzaam en geconcentreerd)

Front Squat:
5 x 5 x 80 kg, oef

One-Leg Leg Extension:
4 sets 40 kg :fire:
Eén dropset 35 kg

One-Leg Lying Leg Curl:
4 sets 18 kg :fire: (TUT, MMC)
Eén dropset 2-benig 30 kg

Kettlebell Lunges (Walking):
3 sets 16 kg

Seated Calf Raises:
5 sets

Cable Crunches:
4 sets 46 kg

Hanging Leg Raises:
3 sets

Totale trainingstijd: heel lang, maar ook geouwehoerd. Ik was al 45 minuten voor de meet begonnen, dus heb de eerste 45 minuten sowieso zonder afleiding en praten getraind. :D

Vandaag Pull-dagje. Er is een tweede Fit-4-Free in Breda gekomen. Ik ga even checken hoe die is, ook al zal het veel van hetzelfde zijn. Er schijnen wel meer plate-loaded machines te zijn. :)

Ik heb nog veel gerechtjes gemist zie ik :), maar had ook niet zo'n zin om in de rij te staan bij een kok.....

Je zegt dat je benen niet zo sterk zijn.... maar respect hiervoor hoor :thumb:

• Like
Terug
Naar boven