AndroidHealthClinic

Reset to Factory Default, but back on track!

• Topic Starter Topic Starter
Leg Day (+ abs)

Front Squat:
3 x 5 x 77,5 kg, voelde voor het eerst vrij easy, dus op naar de 80 kg :)
1 x 4 x 80 kg, faalde op de vijfde rep, ondanks dat die 77,5 kg easy ging (die drempel....) grrr :mad:
Iets langer rust genomen, resultaat:
2 x 5 x 80 kg, yesss gehaald :cool: wel erg lelijk, maar ik heb 'm, nu komende weken deze netjes onder de knie krijgen. :)

Normal Squat:
4 x 10 x 90 kg
Erg lang niet gedaan en ik weet gelijk ook weer waarom. Deze oefening is gewoon niet voor mij weggelegd. Ik heb de motoriek van een natte krant en idiote knieën.

Lunges overgeslagen aangezien ik al deze squats had toegevoegd.

Leg Press:
2 x 15 x 120 kg
1 x 15 x 130 kg, oef...

One-Leg Leg Extension:
4 x 15 x 35-32,5
1 dropset 2-benig 60 kg met hold

One-Leg Seated Leg Curl:
4 x 15 x 35 kg
1 dropset 2 benig 65 kg met hold

Rotary Calf Raise:
5 x 15-20 x 55-50-45 kg

Machine Abs:
4 x (10 normal + 5 met hold) x 65 kg

Rotary Torso:
3 sets links/rechts x 30 kg

Trainingstijd: 1 uur 35 minuten, doordat ik ruim de tijd voor de squats had genomen.

Nu koken en eten. :meal:
Weekend! :cheer:

Lag gisteren wat laat op bed (00:30 uur, dat is voor mij laat). Na mijn training gisteravond even het huis gecleaned, laat eten en onderstussen DBB'en, dan wordt het al gauw laat. :P Toch 08:00 uur wakker. Vanochtend verder gegaan met huishoudelijk dingen en gemealprept voor a.s. werkweek. 11:30 uur mijn eerste maaltijd genomen à 1000 kcals. Daarna toch maar een PWO (Black Booster) genomen en lekker getraind. Daarna boodschapjes etc.

Push Day:

OHP:
Opwarmsetjes (niet gelogd)
5 x 10 x 50 kg :cool: de vijfde set laatste rep was net aan, maar gehaald :woot:
Meer eten gaat z'n vruchten afwerpen

BP:
Opwarmsetjes (niet gelogd)
5 x 5 x 100 kg, net aan, lekker :cool:
Drop 1 x 9 x 80 kg

Low Incline DB Press:
4 x 10 x 36 kg :)

Low Incline DB Fly:
4 x 15 x 22 kg

Seated DB Side Raise:
4 x 12 x 10 kg
Drop 1 set 8 kg

Seated DB Front Raise:
4 x ca. 12 x 10 kg
Drop 1 set 8 kg

Cable Rope Triceps Pushdown:
5 x ca. 15 x 23-18 kg, lekker, dit cable station was echt raar en vet zwaar :P

Machine Dips:
4 x ca. 12-15 x 77-73 kg
1 dropset

Done! 1 uur en 45 minuten bezig geweest, snap ook niet hoe het kan; niet geouwehoerd of onnodig lang gerust. :dunno:

Lekker druk bezig geweest vandaag. Boodschappen gedaan, afwasmachine uitgeruimd, was opgevouwen etc.

Nu lasagne maken. drool:

Voor het eerst sinds lange tijd weer een wezen trainen bij Fox.

Pull Day:

Plate-Loaded Machine Pulldown:
3 sets 100 kg (ca. 10 reps per set)
2 sets 90 kg

Wide-Grip (semi-supinated) Lat Pulldown:
5 sets 70 kg (ca. 12 reps per set)

T-Bar Row:
2 sets 40 kg (ca. 8-10 reps per set)
3 sets 35 kg (ca. 10-12 reps per set)
Pfff, deze pakt zwaarder uit dan wat ik gewend ben. :P Gewicht zegt uiteindelijk niet zo heel veel.

Small-Grip Low Row:
4 sets 90 kg

Lat Pullover Machine (weet niet of ie echt zo heet, maar daar leek ie wel op qua beweging):
4 sets 100 kg

Reverse Peck Fly:
4 sets stand 8 (15+ reps per set)

One-Arm Machine Curl (Plate Loaded):
4 sets 35 kg

Standing BB Curl:
5 sets 35 kg, drop 30 kg

Overwoog nog even abs en/of shrugs te pakken, maar vond het na 1 uur 40 minuten eigenlijk wel mooi. Daarnaast ging ik nog in het ziekenhuis langs bij mams, dus wilde het niet later maken. Lekkere training (goeie pomp, fijne machines) en alles ging goed met mijn moeder. :D A.s. woensdag wordt zij geopereerd; gaat helemaal goed komen. :)

Dit is de laatste week op mijn huidige werk. Ik blijf wel bij Defensie werken als Luchtmachter, maar op een andere locatie en in een andere functie. In het kader van mijn afscheid waren we tussen de middag buiten de deur ergens wat gaan eten. We hebben gewoon buiten in het zonnetje gezeten; ongekend voor februari! :cool:
Ik had een 12-uurtje vis besteld. Ik had gevast tot aan de lunch, dus dat ging er wel in.

Naast een paar cadeautjes van de afdeling, waaronder een boekenbon, geld voor goed doel (staat standaard op mijn lijstje) en een bon voor Health Advies (zaak waar ze ook gewoon supplementen verkopen, dus altijd goed :D), kreeg ik ook nog een beloning vanuit mijn leidinggevende voor diverse werkzaamheden op configuratiegebied waar ik afgelopen jaren druk mee ben geweest en ingericht heb. :cheer: Tot slot kreeg ik een diensttijdgratificatie, hetgeen standaard is na 12,5 jaar in dienst te zijn. :D

IMG_20190225_121518.jpg

Dat was een geslaagde dag. Aangezien ik verder niets had gegeten, nam ik mijn oats + fruit + whey (normaal gesproken mijn eerste maaltijd van de dag) aan het einde van de werkdag als PWO-meal. Dit was zeer geslaagd, training ging dus lekker.

Leg Day:

Front Squat:
5 x 5 x 80 kg, yess :cheer:
Ging lekker, ik moet wel zeggen dat ik tussendoor veel stond te ouwehoeren!

BB Lunges:
4 sets (?? reps) x 40 kg, knie tot op de grond :)
Vanuit stand naar voren en terug stappen.

Leg Press:
12, 12 x 130 kg
9, 8 x 140 kg
6 x 150 kg
Deze pakt een stuk zwaarder uit dan de Plate-Loaded LP; zeker met de 'stoel' in de voorste stand.
Goeie pomp :cool:

One-Leg Leg Curl:
4 x 10-12 x 40-35 kg
1 x dropset 70 kg 2-benig met hold.

One-Leg Leg Extension:
4 x 12-13 x 35-32,5 kg
1 x dropset 62,5-60 kg 2-benig met hold.

Rotary Calf:
5 x 20 x 50-45-40 kg

Abs Machine:
4 x (10 + 5 met hold) x 65-60 kg

Ik wilde eigenlijk nog meer abs pakken, maar vond het wel mooi en was leeg. Verder ga ik denk ik wat minder vaak cardioën, dus dat heb ik vandaag ook maar niet gedaan. Meer eten, hard trainen, meer gains. :D

Trainingstijd: 1 uur 20-25 minuten (en dan heb ik 10 minuten ouwehoeren tijdens het squatten niet meegerekend). :P

Nu avondeten:
IMG_20190225_210439.jpg

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Laatst bewerkt:
Ik wilde vandaag niet te laat gaan trainen, maar was toch weer druk op het werk. Tussen de middag wel tijd gehad (na lang vergaderen) om een rondje te wandelen. Ik had tot 12:30 gevast; IF bevalt mij zeer goed. Collega's denken er anders over. Afgelopen week zijn er al drie of vier collega's geweest die zeiden: "Wat? Heb je nog niets gegeten vandaag? Dat is toch superslecht voor je." Ondanks dat ik weet dat een discussie geen zin heeft, kan ik er toch niet tegen als mensen dat roepen en het bijna lijkt alsof ik belachelijk wordt gemaakt. Dus ik vraag waarom dat niet goed is. Dan krijg ik een antwoord als 'Dat is gewoon zo', 'Dat kan toch nooit goed zijn' of 'Dat weet toch iedereen'. Als ik zeg dat dat onzin is en vraag of ze dat kunnen onderbouwen, bewijzen of een bron hebben, kijken ze me beteuterd aan. Ach ja, jullie zullen wel snappen wat ik bedoel. :) Veel mensen roepen maar wat of zeggen al heel gauw dat ze iets niet zouden trekken (aanstellers :P).

Al met al aardig getraind. Ik had wel goeie zin en motivatie, maar heb afgelopen dagen toch net wat te weinig geslapen, hetgeen ik bij mijn tweede oefening al merkte. :yawn: Elke dag neem ik mijzelf voor vroeg naar bed te gaan, maar het komt er gewoon niet van. Het is niet een gebrek aan discipline, maar als ik pas laat thuis ben en, net zoals nu, om dit tijdstip met mijn bord op schoot op de bank ga zitten en een beetje DBB'en, wil ik niet snel mijn eten naar binnen moeten werken en direct moeten slapen, maar gewoon rustig eten en ondertussen beetje DBB'en en tv kijken. Dat is mijn momentje ontspanning van de dag.

Push Day:

Bench Press:
5 x 5 x 100 kg, strikt :cool:

OHP:
10, 10, 10, 8, 8 x 50 kg

Incline DB Press:
12, 12, 12, 11 x 34 kg

Peck Deck:
4 x ca. 15 x 60

Bayesian Lateral/Side Raise (cable station, one-arm):
4 sets 7,5-5 kg

One-Arm Cable Pulley Front Raise:
4 sets per arm 5 kg

Overhead Cable Rope Triceps Extension:
4 sets 22,5 kg

BW Dips (Small):
4 sets

Done! 1 uur en 25 minuten inclusief opwarmen.

Nu eten! drool:
Pasta met kip en tonijn (tonijn op olie voor de verandering; dat is veel lekkerder), veel groenten, pasta, XXL Light Saus, wat tomaat en veel kruiden.
https://forum.bodybuilding.nl/topics/post-je-maaltijden-met-pics.323275/page-936#post-10157584

Zeker herkenbaar wat je zegt! Zo irritant kan dat zijn. Maar zou inderdaad ook onderbouwing vragen en laat ze maar met iets zinnigs komen. Kunnen ze toch niet:roflol:

Gelukkig heb ik nu wel een werkplek waar men het wel interessant vindt wat ik doe. Ze vragen naar wedstrijden en kijken niet raar op van een "dieet".

Geniet van je avondje!

• Like
Waarderingen: BB_
Zeker herkenbaar wat je zegt! Zo irritant kan dat zijn. Maar zou inderdaad ook onderbouwing vragen en laat ze maar met iets zinnigs komen. Kunnen ze toch niet:roflol:

Gelukkig heb ik nu wel een werkplek waar men het wel interessant vindt wat ik doe. Ze vragen naar wedstrijden en kijken niet raar op van een "dieet".

Geniet van je avondje!
Thanks! Ik snap best dat niet iedereen met voeding bezig is of zich inleest, maar ga dan dan ook niet zomaar iets roepen denk ik dan. Net als dat ik nu in de bulk ik gebak oversla, dat wordt ook niet begrepen. "Je wilt toch aankomen; dan moet je toch de hele dag door zoveel mogelijk eten?", of "Eet jij brood? Daar word je dik van hè!". Cola zero zou ook slecht zijn volgens een collega (met een bierbuik); hij geeft zijn zoontje enkel nog Karvan Cévitam (dat is gewoon suiker met water :P).

Ik begin volgende week op een nieuwe werkplek, dus mijn toekomstige collega's moeten weer even wennen. Mijn huidige collega's kijken niet meer op als ik achter mijn pc op willekeurige tijdstippen havermout met whey (dat ruiken ze meteen) of kip met rijst en broccoli eet. :P

Ik wilde vandaag niet te laat gaan trainen, maar was toch weer druk op het werk. Tussen de middag wel tijd gehad (na lang vergaderen) om een rondje te wandelen. Ik had tot 12:30 gevast; IF bevalt mij zeer goed. Collega's denken er anders over. Afgelopen week zijn er al drie of vier collega's geweest die zeiden: "Wat? Heb je nog niets gegeten vandaag? Dat is toch superslecht voor je." Ondanks dat ik weet dat een discussie geen zin heeft, kan ik er toch niet tegen als mensen dat roepen en het bijna lijkt alsof ik belachelijk wordt gemaakt. Dus ik vraag waarom dat niet goed is. Dan krijg ik een antwoord als 'Dat is gewoon zo', 'Dat kan toch nooit goed zijn' of 'Dat weet toch iedereen'. Als ik zeg dat dat onzin is en vraag of ze dat kunnen onderbouwen, bewijzen of een bron hebben, kijken ze me beteuterd aan. Ach ja, jullie zullen wel snappen wat ik bedoel. :) Veel mensen roepen maar wat of zeggen al heel gauw dat ze iets niet zouden trekken (aanstellers :P).
Heerlijk dit..lekker oldschool gedachte!

"Dan start je metabolisme niet op" is ook een mooie:roflol:

Die benches gaan lekker zeg!:D

Heerlijk dit..lekker oldschool gedachte!

"Dan start je metabolisme niet op" is ook een mooie:roflol:

Die benches gaan lekker zeg!:D
Thanks! Welkom back. :thumbs:

Haha, ja inderdaad. Als je zo gaan redeneren, betekent je eetwindow vergroten dus zeker ook 'afvallen' en je eetwindow verkleinen 'aankomen'. :roflol: Veel mensen roepen maar wat, gebaseerd op los zand of omdat ze iemand dat ergens ooit hebben horen zeggen. Vandaag weer een collega over dat suikers de duivel waren, het slechtste van het slechtste. Toen liet ik 'm zien wat ik aan dextro wegdrink tijdens een training was ie verbaasd, want hoe kon hij nou een bierpens hebben en ik zichtbare strepen op m'n borst en schouders. :thinking:

Het mooie was toen ik laatst in de moskee was (ging met een collega mee) dat de imam het had over "if you are in a fasted state now". Het schijnt dat moslims regelmatig vasten, mede omdat je je dan beter zou kunnen concentreren. :)

Vandaag geen krachttraining, maar mijn wekelijkse cardio-dagje. 12 km hardgelopen, uurtje, relaxed. Het plan was niet meer dan 10, maar ik liep nog in het daglicht en de zon was erg lekker. :cool: Ongekend voor februari.

Nu avondeten met het bord op schoot op de bank en Feyenoord kijken. :popcorn:
Thaise roerbak met kip, tonijn, groenten, pasta, kruiden. :eating:
IMG_20190227_203249.jpg

Fasted beter concentreren heb ik nou totaal niet. Van honger gevoel word ik alleen maar chaggi. Niet heel handig om bij elke klant een rot opmerking te maken.

Als ik fast en actief ben krijg ik laag bloedsuiker en kan ik me echt helemaal nergens op concentreren lol.

Als ik fast en actief ben krijg ik laag bloedsuiker en kan ik me echt helemaal nergens op concentreren lol.
Suikerverslaving?
Tijdens mijn hardloopperiode ging ik nog wel eens 35 km fasted hardlopen; of op enkel een banaan en eiwitshake. Ja, ik weet het, niet verstandig en ook gestoord.

Als je eenmaal een wedstrijdprep hebt gedaan met PSMF-dagen (1200 kcal, enkel eieren en witvis) en fasted depletion trainingen hebt moeten doen (ook zonder PWO of cafeïne), ben je wel wat gewend. :P

Het zal trouwens ook best persoonsafhankelijk zijn en je moet doen wat je ligt. Overigens is het ook een kwestie van gewenning. Vroeger moest ik direct na het opstaan ontbijten met 800 kcal, maar nu ben ik prima gewend niets te eten. De benefits voor je concentratie, geheugen en productiviteit van een fasted state zijn overigens in best veel onderzoeken aangetoond.

Suikerverslaving?
Tijdens mijn hardloopperiode ging ik nog wel eens 35 km fasted hardlopen; of op enkel een banaan en eiwitshake. Ja, ik weet het, niet verstandig en ook gestoord.

Als je eenmaal een wedstrijdprep hebt gedaan met PSMF-dagen (1200 kcal, enkel eieren en witvis) en fasted depletion trainingen hebt moeten doen (ook zonder PWO of cafeïne), ben je wel wat gewend. :P

i guess? ik eet wel veel suiker.

kan opzich prima lang niet eten als ik niet actief ben.
toen ik full game addict was kon ik prima opstaan, 5-6 uur gamen en dan pas wat eten.

zodra ik actief wordt zakt dan bloedsuiker en moet ik echt wat eten.

i guess? ik eet wel veel suiker.

kan opzich prima lang niet eten als ik niet actief ben.
toen ik full game addict was kon ik prima opstaan, 5-6 uur gamen en dan pas wat eten.

zodra ik actief wordt zakt dan bloedsuiker en moet ik echt wat eten.
Met actief bedoel je fysiek? Ik heb een kantoorbaan en train doorgaans 's avonds, dus dat is prima te doen; ook vergaderingen e.d. trek ik goed. In het weekend train ik wel vroeger en eet ik voor mijn training.

Fasted beter concentreren heb ik nou totaal niet. Van honger gevoel word ik alleen maar chaggi. Niet heel handig om bij elke klant een rot opmerking te maken.
Mijn eetlust wordt juist gestimuleerd zodra ik begin met eten; honger heb ik nooit. Als ik om 06:00 uur zou ontbijten, zou ik om 07:30 uur op mijn werk alweer trek hebben.

Pull Day (+ abs):

Straight-Arm Pulldown:
4 x 15-20 x 64 kg

Wide-Grip T-Bar Row (Chest Supported):

5 x 12 x 45 kg, oef...

Wide-Grip Lat Pulldown:
4 x 10-12 x 68 kg

Behind-the-Neck Lat Pulldown:
5 x 10-12 x 68 kg

Reverse Pec Fly (Rear Delt):
4 x 15 x ?? kg (volgens mij iets van 68, weet niet zeker, kan ook 59 geweest zijn)

V-Grip Seated Cable Row (Small):
4 x 15 x 68 kg (volgens mij)

Seated DB Curl (ellebogen in zij, armen naar buiten, constant gesupineerd):
5 sets 16drop14 kg

Cable Rope Hammer Curl:
4 sets 27 kg

Leg Raises:
3 sets

Abs Machine:
3 sets

1 uur 30 minuten. Shrugs vergeten, doe ik morgen (Leg Day).

Mijn eetlust wordt juist gestimuleerd zodra ik begin met eten; honger heb ik nooit. Als ik om 06:00 uur zou ontbijten, zou ik om 07:30 uur op mijn werk alweer trek hebben.
Dit is zo waar. Al helemaal wanneer je carbs begint te nuttigen..

• Like
Waarderingen: BB_
Dit is zo waar. Al helemaal wanneer je carbs begint te nuttigen..
Helemaal mee eens. Daarom werkt IF ook zo goed en werkt voor sommige mensen een ketogeen dieet of PSMF om af te vallen.

Benen-ervan-langs-geef-dag:

Front Squat:
4 x 5 x 80 kg
1 x 5 x 82,5 kg, lelijk, net aan, maar ik keur 'm goed :cool:
Dropset 60 kg ATTG

BB Lunges:
1 set 50 kg
2 sets 55 kg
Niet maximaal gegegaan

Plate-Loaded Leg Press (2-benig):
10, 10, 10, 9 x 220 kg :wl:
One-Leg Plate Loaded Leg Press:
4 sets tot failure x 60 kg, oef...

One-Leg Seated Leg Curl:
4 x ?? x 52 kg
Eén dropset 2-benig 95 kg met hold

One-Leg Seated Leg Extension:
4 x ?? x 41 kg
Eén dropset 2-benig 73 kg met hold

Seated Calf Raise SS Standing Calf Raise:
4 sets

DB Shrugs:
4 sets 40 kg

20 minuten crosstrainer om mijn vreetgedrag PWO te compenseren (het viel wel mee, was redelijk gezond).

Totale trainingstijd: 2 uur

Terug
Naar boven