AndroidHealthClinic

Rippetoe log Anubisss

Bezoekers in dit topic

De blender in en binnengieten?
Yup, maar je kan beter gemalen havermout kopen... dat drinkt wat beter weg. Je kan het mengen met je eiwitpoeder of met Nesquick... Zonder toevoegingen is het niet heel erg speciaal en gaat het je tegenstaan na een tijdje. In de ochtend vind ik het altijd erg lastig om te eten, dus dan is zo'n flinke shake makkelijk om toch veel kcal binnen te krijgen.
 
upload_2016-10-12_12-34-36.png


Workout ging wel goed. Squat ging wel redelijk. Ik moet even wennen aan de Power perfects. Ik zal binnenkort wel even een video plaatsen. Ik kan alleen nog niet makkelijk below parallel komen. Als ik zonder barbell squat, dan kan ik op mijn schoenen makkelijk onder paralellel komen, maar zodra ik een barbell op mijn rug heb, dan lukt het niet meer. Ik weet niet wat dit veroorzaakt. :(

Press ging ook wel goed. Uiteraard heel zwaar, maar ik kon het redelijk afmaken.

Deadlift ging wel goed. Ik heb op mijn power perfects gedeadlift en het ging wel lekker eerlijk gezegd... ik weet alleen niet of het goed is voor mijn techniek, maar ik had wel wat meer kracht. :)

Workout 8/10
 
Deadlifts lekker op vlakke zool doen man. Laat dat filmpje van de squats maar komen :)
 
In. Lekker hardcore training:)
Kewl! Join the fun. Alle kritiek is welkom en trollen mag. ;)

Deadlifts lekker op vlakke zool doen man. Laat dat filmpje van de squats maar komen :)
Je hebt gelijk, maar ik hoor dat sommige mensen het fijn vinden om op hun power perfects te trainen. Ik dacht ik probeer het een keertje. Ik kan inderdaad beter op mijn sokken deadliften. Ik heb mijn training een beetje aangepast. Ik ga nu onderstaand schema volgen. Ik zit er zelfs aan te denken om over te schakelen naar Greyskull... maar daar twijfel ik nog een beetje aan.

upload_2016-10-13_10-38-8.png


Hierbij mijn squatvideo.

 
Ik zit er zelfs aan te denken om over te schakelen naar Greyskull... maar daar twijfel ik nog een beetje aan.

Ik denk dat je nu beter doorzet met je schema tot je volledig vastloopt. Daarna kun je nog overschakelen.
 
Ik denk dat je nu beter doorzet met je schema tot je volledig vastloopt. Daarna kun je nog overschakelen.
Ja dat is misschien ook wel zo, maar Greyskull is eigenlijk een beetje hetzelfde als Rippetoe, behalve dat je de laatste set een AMRAP doet. Op deze manier kan je toch nog PR's halen. Je hebt ook een beetje meer een hypertrofie aspect wat wel leuk is. Ik blijf eerst op deze manier nog even doorgaan.
 
Greyskull LP is een hele goede keuze als vervolgprogramma.
 
Greyskull LP is een hele goede keuze als vervolgprogramma.
Ja dat heb ik ook gelezen. Alleen twijfelde ik een beetje over de AMRAPS. Een reset is ook nodig om het lichaam rust te geven. Zorgen de AMRAPS niet voor een verstoring van je rust?
 
Damn son. De squats gaan al beter! :) Het is alleen vreemd om te zien dat je zo een trage lock-out hebt bovenin, haha! Dat heb ik nog niet eerder gezien.

Nog even wachten met greyskull joh ;)
 
Ja dat heb ik ook gelezen. Alleen twijfelde ik een beetje over de AMRAPS. Een reset is ook nodig om het lichaam rust te geven. Zorgen de AMRAPS niet voor een verstoring van je rust?

De AMRAP's houden het juist leuk, omdat je ook bij een reset weer nieuwe PR's zet. Een reset is niet bedoeld om je rust te geven, maar om opnieuw een soort van "aanloop" te nemen om door een plateau heen te komen. Een beetje uitrusten doe je maar tijdens een deload. :p

Naar mijn mening kun je nu al rustig overstappen op Greyskull LP, het is gewoon een lineair programma, maar met een iets langzamere progressie en AMRAP sets. Ik heb er in ieder geval hele goede ervaringen mee gehad, beter dan bijv. SL 5x5.
 
Damn son. De squats gaan al beter! :) Het is alleen vreemd om te zien dat je zo een trage lock-out hebt bovenin, haha! Dat heb ik nog niet eerder gezien.

Nog even wachten met greyskull joh ;)
Ik kan wel huilen van blijdschap. Eindelijk een berichtje dat het wat beter gaat hahaha. Hoe zit het met de diepte eigenlijk, want het lukt me echt niet om te zeggen of dit diep genoeg is. Weet jij trouwens waardoor het komt dat ik met een barbell op mijn rug moeilijker op diepte kom? Enige suggestie hoe ik dat kan veranderen?

Grappig dat je ziet dat ik zo'n trage lockout heb, dat komt namelijk omdat ik de laatste tijd bij de wat "zwaardere" gewichten een soort stekende pijn heb in mijn adductor/sartorius (dit moest ik even googlen uiteraard ;)) als ik bijna bij de lockout ben. Ik bevries dan gewoon even haha.
 
De AMRAP's houden het juist leuk, omdat je ook bij een reset weer nieuwe PR's zet. Een reset is niet bedoeld om je rust te geven, maar om opnieuw een soort van "aanloop" te nemen om door een plateau heen te komen. Een beetje uitrusten doe je maar tijdens een deload. :p

Naar mijn mening kun je nu al rustig overstappen op Greyskull LP, het is gewoon een lineair programma, maar met een iets langzamere progressie en AMRAP sets. Ik heb er in ieder geval hele goede ervaringen mee gehad, beter dan bijv. SL 5x5.
Ik doe het nu al bij de bench en ik vind het wel cool. Je hebt inderdaad, zoals je zegt, het gevoel dat je bij een reset nog wat extra werk verricht. Op deze manier kan ik in ieder geval kijken of het bij mijn bench werkt, want dat is mijn zwakste lift (qua kracht).
 
Hoe zit het met de diepte eigenlijk, want het lukt me echt niet om te zeggen of dit diep genoeg is.

Het lijkt alsof je nipt onder parallel gaat

Grappig dat je ziet dat ik zo'n trage lockout heb, dat komt namelijk omdat ik de laatste tijd bij de wat "zwaardere" gewichten een soort stekende pijn heb in mijn adductor/sartorius (dit moest ik even googlen uiteraard ;)) als ik bijna bij de lockout ben. Ik bevries dan gewoon even haha.

Ik vond het ook opvallen dat je niet explosief omhoog gaat. Maar als je pijn ervaart, verklaart dat het natuurlijk wel.
 
Met een barbell op je rug verplaats je het zwaarte punt. Hierdoor moet je een andere hoek maken en kom je minder diep dan met een fsq.

Klinkt niet goed. Hoe lang heb je daar al last van?
 
Met een barbell op je rug verplaats je het zwaarte punt. Hierdoor moet je een andere hoek maken en kom je minder diep dan met een fsq.

Klinkt niet goed. Hoe lang heb je daar al last van?
Ehh.. sinds vorige week. Ik ervaar het echter niet als gevaarlijk. Het is meer een beetje een stretch pijn. Aangezien ik compleet mongolide immobiel ben zal het hier wel mee te maken hebben. Ahh! Het zijn natuurlijk mijn squatschoenen. Sindsdien heb ik hier last van. Zal wel met mijn nieuwe houding te maken hebben.
 
upload_2016-10-14_21-41-58.png


Squat ging wel goed. Ik merk alleen dat mijn benen echt naar de klote zijn. Ik squat 3 x per week en ik heb de laatste maand(en) geen workout gemist. Mijn benen hebben een beetje rust nodig denk ik...

Bench press ging wel goed. Laatse set ging niet helemaal lekker, want iemand wilde blijkbaar na mij benchen dus zweefde hij boven mij hoofd toen ik aan het benchen was. Behoorlijk irritant. Ik heb vriendelijk verzocht om de volgende keer even te wachten.

Back extensions voor het eerst gedaan. Heerlijke oefening. Waarschijnlijk kan ik de volgende keer wel weighted extensions doen.

Ik wilde nog chin ups doen, maar ik had geen tijd. Ik moet even kijken wat ik de volgende WO ga doen. Wellicht een wat lichtere benentraining.
 
upload_2016-10-15_13-11-12.png

OK. Ik had er totaal geen zin in. Voelde me zwak en lichamelijk afgetakeld. Alsof ik door een bus ben overreden.

Ik heb maar een licht squatsetje gedaan (ik had 75 moeten doen), maar het voelde nog steeds erg zwaar aan. Pijntjes in mijn benen en ik had niet eens de energie om te bracen. Ik had ook wederom zeer weinig tijd voor de training, dus dit soort dingen helpen ook niet mee. Komende trainingen heb ik gelukkig wat meer tijd.

Press was echt loodzwaar. Ik kon maar 3 reps afmaken. Volgende keer ga ik het gewoon weer proberen. :)

Power clean was ook weer loodzwaar. Mijn benen zijn gewoon kapot. Eigenlijk had ik 52.5 moeten doen, maar de gewichten van de press zaten al op 50, dus ik dacht... mweh ik houd deze gewichten gewoon aan. De powerclean begint rond dit gewicht echt uitdagen te worden voor mij. Techniek verzwakt een beetje. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen.... een WO overslaan om extra rust te krijgen of gewoon alle oefeningen een lichte reset geven?
 
Probeer eerst eens een weekje iets rustiger te trainen en daarna weer zwaar.. kijken hoe dat bevalt.. anders ff een half weekje ff niks en dan klappen met die kutzooi..
 
Back
Naar boven