MuscleMeat

Shady's Recomp Log

How, is dat een uitdaging ? :P
Tja als je weinig tijd hebt word het inderdaad proppen wanneer het kan.

Goeden trein!

• Topic Starter Topic Starter
How, is dat een uitdaging ? :P
Tja als je weinig tijd hebt word het inderdaad proppen wanneer het kan.

Laten we dat maar niet doen, kans dat één van ons dan zijn rug gaat snappen :roflol:
Ik ben sowieso een voorstander van pre-workout en post-workout meals, ik leg daar de focus meestal op.
Door IF klein eet window, ik ga voor circa 10% ontbijt, 30% pre workout, 40% post workout, 20% voor het slapen :)

---------- Post toegevoegd 28 August 2013 om 00:31 ----------

Thanks Tatterd! :D

Oh, ik wist niet dat je IF deed xD
Ja, dan snap ik het waarom je het zo doet.

Zojuist terug van de introductie dagen. De woensdag heb ik het nog best rustig gehouden, vannacht helemaal naar de klote gegaan. Bij iemand blijven slapen en net thuis. Zo even douchen en wat eiwitjes pakken en hopen dat ik niet meer zo brak ben vanavond, zodat ik kan trainen.
Toch wel de 7 liter bier aangetikt in de afgelopen 2 dagen, en daar komt nog sterke drank bovenop :(
Gister 11:00 begonnen 's ochtends, tot vannacht 06:00.
2 liter bier gewonnen op sportdag :P

Geen buffels in de klas trouwens, wel 2-3 (jonge) gasten die bij USC sporten sinds een paar maanden/weken.
Benieuwd of ze squatten en DL'en :)

Updates will follow!

Edit: Ook Faasjuh nog gezien bij intromarkt, was het alweer vergeten :roflol:

Laatst bewerkt:
Zojuist terug van de introductie dagen. De woensdag heb ik het nog best rustig gehouden, vannacht helemaal naar de klote gegaan. Bij iemand blijven slapen en net thuis. Zo even douchen en wat eiwitjes pakken en hopen dat ik niet meer zo brak ben vanavond, zodat ik kan trainen.
Toch wel de 7 liter bier aangetikt in de afgelopen 2 dagen, en daar komt nog sterke drank bovenop :(
Gister 11:00 begonnen 's ochtends, tot vannacht 06:00.
2 liter bier gewonnen op sportdag :P

Geen buffels in de klas trouwens, wel 2-3 (jonge) gasten die bij USC sporten sinds een paar maanden/weken.
Benieuwd of ze squatten en DL'en :)

Updates will follow!

Edit: Ook Faasjuh nog gezien bij intromarkt, was het alweer vergeten :roflol:

Hè jammer dat er geen buffels waren ;)
Maar ben inderdaad benieuwd hoe hoog de motivatie bij je klasgenoten zal liggen.
Buffels zijn er sowieso niet heel veel bij USC hoor, vind ik zelf dan althans!

Welkom terug dan maar he! :D
is het nog gelukt om te gaan trainen?

ach.. beginners kunnen ook verder willen he! ;)
ben je in ieder geval een mooi voorbeeld. :)

Net terug van de training, goed naar de klote. Merkte nog genoeg van het zuipen voor ik ging trainen, maar verzetten was geen optie!
Wel de shrugs en rear delt flyes verzet naar morgen, die komen bovenop de lowerbody workout.

Upperbody. Trainingsduur 1 uur.

Warming up: Rotator cuffs

BOR smith machine ( 1 sec vasthouden bovenin )
12x30kg
10x40kg
8x50kg
6x60kg
6x60kg
6x60kg

Incline dumbell press
12x16kg
8x24kg
8x28kg
4x34kg
3x34kg

Lat pulldown
8x50kg wijd
8x59kg wijd
8x59kg smal
6x64kg wijd
6x64kg smal

Dumbell flyes
10x16kg
8x22kg
8x22kg
7x22kg

Preacher curl
8x25kg
8x30kg
7x30kg
8x30kg

Weighted bench dips
10xBW+10kg
10xBW+15kg
8xBW+20kg
10xBW+20kg

Feedback
Één werksetje op de dumbell press ontbrak, vanwege tijdnood.
Heb me weer eens zitten ergeren in de gym, wat ben ik blij dat ik het pasje dit weekend in moet leveren.
Begon om 21:00 aan me training, geopend tot 22:00, en om 21:30 komen die lui het hele krachthonk al opruimen :yell:
Preacher curl stond al lekker klaar voor me op de juiste gewichten, draai me 1x om en de gewichten zijn eraf gehaald. Dit soort grapjes zijn me al vaker geflikt, morgen laatste trainingsdag in die pauper gym gelukkig.

Voeding
2 liter volle melk (gigantisch droge bek na nachtje zuipen)
Macaroni + gehakt
Creatine shake met 400ml dubbel drank
3 sneden brood met kipfilet
Banaan
Energy drink
All in one shake (kwark,whey,melk,olijfolie)

Niet echt heel goed op het aantal kcal's gelet. Zal niet (ver) boven me onderhoud uitkomen en de eiwitten zit wel oke. Vanaf volgende week strikt aan het schema en geen flauwekul meer! :)
Morgen of overmorgen even meten/wegen + plan online gooien ;)

Aardige prestatie voor een hangover-training! :P

Mooi dat je nu in een fatsoenlijke gym gaat trainen, je gaat gegarandeerd progressie boeken!

Hè jammer dat er geen buffels waren ;)
Maar ben inderdaad benieuwd hoe hoog de motivatie bij je klasgenoten zal liggen.
Buffels zijn er sowieso niet heel veel bij USC hoor, vind ik zelf dan althans!

Heb één buffel gespot op de hele school tbh, en dat was Faasjuh :p
Had zijn gezicht op een foto in zijn galerij gezien en dacht dat het hem was, dus heb hem even aangesproken ( hij had natuurlijk geen idee wie ik was op het begin)
De motivatie valt nog te zien, maar ik ga in ieder geval niks leren ervan. Één iemand sport er 3 weken ondertussen en de ander zo'n 2 maanden ( beide gewoon schema vanuit daar, zonder voedingsschema )
Één gast zegt dat die aan powerlifting doet en veel BB vrienden heeft, maar een minuut later kwam die met een verhaal dat je maximaal 40gr eiwitten pas 4 uur moest eten, dus helaas :(
Heb al wel met één kerel afgesproken om samen te gaan sporten een keer uit school, de ander lulde er een beetje omheen. Ben zelf ook nog veel aan het bijleren, maar hun kunnen ook nog wel wat leren van mij, denk ik zo ;)

---------- Post toegevoegd 30 August 2013 om 22:29 ----------

Welkom terug dan maar he! :D
is het nog gelukt om te gaan trainen?

ach.. beginners kunnen ook verder willen he! ;)
ben je in ieder geval een mooi voorbeeld. :)

Trainen is gelukt :D
2 uur voor de training voelde ik me hele hoofd nog draaien, liep ook nog goed scheef toen ik na 4 uurtjes slaap wakker werd vanochtend :o Heb ook nog nooit zoveel/zolang aan één stuk door gedronken, kan niet zoveel hebben op dat gebied.
Ik ga sowieso met 1 jongen sporten, die één van mijn drink buddies was!

Lekkere training bro!
Maar dan kunnen ze inderdaad nog wel een hoop bijleren ja ;)
Ach ben benieuwd je moet me maar keertje aan ze voorstellen op de HAN!

Aardige prestatie voor een hangover-training! :P

Mooi dat je nu in een fatsoenlijke gym gaat trainen, je gaat gegarandeerd progressie boeken!

Thanks D!
Ik heb ook met opzet de smith gepakt voor de BOR, ik had echt weinig balans :o
En de nieuwe gym gaat me zeer goed doen!
Maandag begint school om 10:30 als het goed is, ga ik lekker van te voor al trainen en met een lekkere pomp richting school :D Voel me na een training ook altijd lekker fris, dus het zou zelfs kunnen helpen met school!

Lekkere training bro!
Maar dan kunnen ze inderdaad nog wel een hoop bijleren ja ;)
Ach ben benieuwd je moet me maar keertje aan ze voorstellen op de HAN!

Thanks bro :)
Vergeef me dat ik niet veel reageer in je log, ik volg je wel gewoon, maar de onderwerpen zijn mij iets te hoog gegrepen met mijn ervaring om erop te reageren ;)
Zit jij ook op de laan van scheut 10?

Thanks bro :)
Vergeef me dat ik niet veel reageer in je log, ik volg je wel gewoon, maar de onderwerpen zijn mij iets te hoog gegrepen met mijn ervaring om erop te reageren ;)
Zit jij ook op de laan van scheut 10?

Nee zit op de kapittelweg ;)
En maakt niks uit bro, logje is voornamelijk voor mezelf en de feedback die ik ontvang gaandeweg is leuk :)
Ja, heb veel trouwe volgers met nodige verstand over voeding en alles dus niveau stijgt vaak flink hehe

Even een vraagje; spannen jullie met meten alles aan? Biceps is duidelijk, maar chest en kuiten bijvoorbeeld ook?

---------- Post toegevoegd 31 August 2013 om 02:10 ----------

Nee zit op de kapittelweg ;)
En maakt niks uit bro, logje is voornamelijk voor mezelf en de feedback die ik ontvang gaandeweg is leuk :)
Ja, heb veel trouwe volgers met nodige verstand over voeding en alles dus niveau stijgt vaak flink hehe

Het niveau begint zeker al te stijgen, maar is ook wel nodig als je zo diep gaat cutten! ;)
Leer elke keer weer bij wanneer ik een kijkje neem in je log :p
Zal je vast nog wel een keer zien rondlopen bij de HAN ergens en anders een keer een training plannen weer zodra ik een tijdje gebulkt heb en wat progressie heb gemaakt!

hej welkom back,

een meting moet je doen voor het trainen zonder aan te spannen om het meest betrouwbare resultaat te krijgen, na trainen heb je vaak een pump en wat opgezette massa dus is minder reeel,

over die 40gr eiwit per 4 uur, je lichaam verwerkt ongeveer 20gr eiwit in optimale omstandigheden als ik het me goed herinner dus 40 is wel een mooi streven, maar ofc wel eerst kijken naar je eigen massa, ik vind het een mooier streven om je massa x2/3 te halen in gram eiwit.

Weet niet of het de correcte manier maar volgens mij hoor je wel aan te spannen.
Meetlint op zijn strakst aantrekken en dat zou moeten zorgen voor juiste metingen.

oh excuus dacht dat het ging om het meten van VP :P bij omtrek oid weet ik het niet ik denk dat je daarbij wel je maximum probeert te meten

Het niveau begint zeker al te stijgen, maar is ook wel nodig als je zo diep gaat cutten! ;)
Leer elke keer weer bij wanneer ik een kijkje neem in je log :p
Zal je vast nog wel een keer zien rondlopen bij de HAN ergens en anders een keer een training plannen weer zodra ik een tijdje gebulkt heb en wat progressie heb gemaakt!

Ja, gaat zeker nodig zijn want moet echt de ideale omstandigheden zien gaan te creëren.
Lastigste gaat nog worden om alles vol te houden tot het einde maar ben op en top gemotiveerd ;)
Daarnaast heb ik na 8 weken een wisseling qua trainingsschema wat me ook fris houdt!

Je zult me ongetwijfeld wel tegen gaan komen ja! :D
Samen trainen is altijd gezellig en leuk, maar ben alleen wel saai komende maanden.
Ga namelijk echt geen cm afwijken van me huidige schema dus dan weet je dat alvast hehe ;)

Sorry for the little hijack of your thread ;)

Even een vraagje; spannen jullie met meten alles aan? Biceps is duidelijk, maar chest en kuiten bijvoorbeeld ook?

Weet niet of het de correcte manier maar volgens mij hoor je wel aan te spannen.
Meetlint op zijn strakst aantrekken en dat zou moeten zorgen voor juiste metingen.

een meting moet je doen voor het trainen zonder aan te spannen om het meest betrouwbare resultaat te krijgen, na trainen heb je vaak een pump en wat opgezette massa dus is minder reeel

Joey C geeft hierin het juist antwoord, behalve bij de armen die kan je wel aanspannen voor je ego boost ;)
Rest meet ik gewoon altijd in ontspannen houding...
Beste kun je, je armen ook ontspannen meten voor je eigen administratie :)
Anders moet je namelijk altijd aanspannen bij een meting en dat is gewoon weg irritant!

over die 40gr eiwit per 4 uur, je lichaam verwerkt ongeveer 20gr eiwit in optimale omstandigheden als ik het me goed herinner dus 40 is wel een mooi streven, maar ofc wel eerst kijken naar je eigen massa, ik vind het een mooier streven om je massa x2/3 te halen in gram eiwit.

Wetenschap daarachter is gewoon weg ongegrond je kunt namelijk makkelijk met 4 maaltijden per dag af.
Als je dan 200gr eet is dat 50gr per maaltijd en wanneer je 300gr eet 75gr per maaltijd.
Geloof me die hoeveelheden worden echt wel gewoon verwerkt door het lichaam wanneer nodig ;)
Mensen proberen alles veelte exact af te stellen, terwijl dat gewoonweg niet relevant is.
Daarnaast zijn de meeste adviezen afgestemd op bodybuilders die allemaal aan de stimulerende middelen zitten.
Zowel op basis van voeding als met training, alles is daar helaas op afgestemd...
Je lichaam en hormoonhuishouding verkeerd dan in een totaal andere staat.
Hetgeen wat voor hun optimaal is, is voor de doorsnee jongen absoluut niet het ideaal plaatje.

Zoals je kunt zien in de link hieronder is je advies eerder een minimum dan een maximum ;)

artikel victor mooren over eiwitsynthese

De minimale hoeveelheid eiwit die je nodig hebt om de eiwitsynthese te triggeren is ongeveer 20-25g.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties allemaal! :)
Ik heb al gemeten voor ik de reacties bekeek, ik zal de resultaten van flexed (koud) er toch even neerzetten zodat al die moeite niet voor niks was :o Ik ben er namelijk wel een flinke 20 min mee bezig geweest. Ik vond al dat ik bij Tim zijn metingen in de buurt kwam, maar als hij het koud heeft gemeten lig ik toch nog ver achter ghehe.
Ik wist niet precies waar ik het meetlint moest zetten bij het meten van mijn waist, dus ik heb er daarvoor 2 gepakt.

Arm links 39,1cm
Arm rechts 39,5cm
Chest 107cm
Calves 39cm
Forearms 30cm
Thigs 60,5cm
Waist net boven de rand van me broek, 90cm
Waist net onder me navel, 87cm

Zal vanavond even alles opnieuw meten zonder flex :)
De gym is nog iets langer dan een uur open, maar ik heb gigantisch veel pijn in de onderrug (heb ik altijd bij veel alcohol drinken en nauwelijks eiwitten).
Denk dat ik de DL en leg press even skip en er een wat kortere training van maak. Gelijk even wegen zo in de gym! :)

Edit: Ik ga mijn Lowerbody training verzetten naar morgen, maandag Upperbody. Ik ben dinsdag vrij van school, dus dan kan ik dinsdag rustdag inlassen ipv woensdag, om vervolgens woensdag-donderdag of donderdag-vrijdag te trainen. Vind het wel fijn om een beetje speling te hebben en lowerbody gaat hem nu niet worden met mijn onderrug ( gister totaal geen last van ). Ga wel even langs de gym voor shrugs en reverse fly's alsnog en wegen!

Edit nummero 2: Gym vandaag gesloten vanwege personeelsfeest -.-

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven