XXL Nutrition

Shady's Recomp Log

• Topic Starter Topic Starter
Heb je erg nauwkeurig gemeten?
Dit bedoel ik niet lullig of dat ik je niet vertrouw maar als het onnauwkeurig is klopt de berekening niet.
Wil het ook exacte getallen dus 17.9 en 24.2 bijvoorbeeld ;)
Je enkel omvang lijkt me persoonlijk nogal ruim ten opzichte van je polsomvang.
Dit baseer ik even puur op metingen die ik zelf voorheen heb verricht of die ik verkregen heb.
Dus echt het smalste punt bij je enkel en bij je pols.
Weet namelijk uit eigen ervaring dat het nogal ruim kan verschillen met metingen :)

Ik heb erg dunne polsen, dus de verhoudingen zouden anders kunnen zijn.
Heb even opnieuw gemeten, deze zouden een stuk nauwkeuriger moeten zijn:
Pols 16,8cm
Enkel 22,8cm

Wat strakker getrokken bij mijn enkel, damn beenhaar :o

Laatst bewerkt:
Ik denk dat de onderste rand voor de cm staat die erop staat, maar dit weet ik niet 100% zeker.

2013-08-31 15.51.46.jpg - 44049

2013-08-31 15.53.38.jpg - 44050

Ach, je hebt voor jou gevoel misschien niet het beste eruit gehaald als je het vergelijkt met een ander maar jou doel en start waren toch anders ?.
Enige reden waarom ik het nu "goed" aanpak is omdat ik al vaker periodes getraind heb maar toch haal ik alles behalve het maximale eruit nu :P
Blijft altijd wel puzzelen en bijleren tot je weet wat werkt.

Persoonlijk denk ik dat je wel wat gebruik kunt maken van de beginnersgains gewoonweg omdat je lichaam niet gewend is om doelgericht te gaan groeien dus een nieuwe stimulatie is.
Kan het verkeerd hebben maar zo denk ik erover.

Ja dat is waar, ik kwam ook van een hoog vetpercentage, dat lijkt mij moeilijker dan wanneer je ecto bent en alleen hoeft te groeien :p
En krijg toch nog veel complimenten van mensen die me een tijdje niet gezien hebben, dus het was sowieso niet voor niks ;)
Ik denk er eigenlijk precies hetzelfde over, of het klopt weet ik niet. Heb iig hoge verwachtingen van de bulk, mede dankzij nieuwe gym!

ben ook lid van de dunne polsen club, kan je vrij weinig aan doen volgens mij.

succes met je bulk kerel!

Ik heb erg dunne polsen, dus de verhoudingen zouden anders kunnen zijn.
Heb even opnieuw gemeten, deze zouden een stuk nauwkeuriger moeten zijn:
Pols 16,8cm
Enkel 22,8cm

Kijk dit verandert de zaak aanzienlijk en zoals je ziet heb je nu -1,2cm op je enkel omtrek ;)

Je zou hiermee als maximum gewicht bij 13% mogen verwacht
- op een nuchtere maag: 97.6kg
- als je fors gegeten hebt: 101.5kg

Dat zou je een VVM geven van: 84.9kg
Je zit daar nu met je 68.7kg dus 16.2kg onder qua VVM.

Onthoudt wel dat dit echt het uiterst haalbare is op naturel gebied! ;)
Het is dus goed mogelijk dat je die getallen niet eens zult gaan behalen gedurende je hele leven.

Maar goed laten we dat als uitgangspunt nemen voor dit moment.
Je wilt je nu richten op "maar" 6kg winst het komende half jaar, terwijl je nog 10kg daar boven op kunt winnen in theorie.
Aan de hand van deze gegevens denk ik dat je, je moet richten op zo'n 1.5-2kg per maand winst.
Aangezien je nu pas sinds kort echt focust op de grote (goede) oefeningen en dus meeste spierwinst zult behalen.

Ter vergelijking hieronder in een quote een berekening aan de hand van mijn gegevens.

pols: 18.2cm
enkel: 23.5cm

Momenteel weeg ik zo'n 94.4kg bij ~13%
Dat geeft mij een huidige VVM van: ~82kg

Op basis van de berekeningen kan ik maximaal wegen bij 13%
- op een nuchtere maag: 100kg
- als ik fors gegeten heb: 104kg

Oftewel een VVM van: 87kg
Dit geeft mij nog een groei potentieel van zo'n 5kg op dit huidige vet%

Logischer wijs neemt de hoeveelheid VVM af zodra je vet% daalt...
Dit aangezien het dan lastiger is om spiermassa vast te houden voor het lichaam.

Zoals je kunt zien is mijn groeipotentieel dus zo'n 10kg minder dan jou op het moment.
Alleen zit ik daarentegen als bijna tegen het maximum aan (of ik moet een genetic freak zijn).

Hopelijk geeft dit je een beter beeld van wat mogelijk is.
Maar in jou geval zou ik me dus focussen op zo'n 9-12kg gewichtstoename het komende half jaar! ;)

EDIT
Mijn VVM is met 8kg toegenomen sinds oktober 2012 zie ik net aan de hand van me gegevens :)

Laatst bewerkt:
Wauw Tim, wat zou ik toch zonder je moeten! :eek:
Zal mijn vetpercentage niet gruwelijk veel stijgen als ik op 2kg per maand mik, denk je?

Een overschot van 2000 kcal's per week = gewicht minstens +0,2kg per week, toch?
Dan zou ik dit dus moeten verdubbelen om op 1,8kg per maand uit te komen?
Dit wil zeggen dagelijks +570 boven onderhoud.
+500 = +1,57kg per maand.

Wauw Tim, wat zou ik toch zonder je moeten! :eek:
Zal mijn vetpercentage niet gruwelijk veel stijgen als ik op 2kg per maand mik, denk je?

Een overschot van 2000 kcal's per week = gewicht minstens +0,2kg per week, toch?
Dan zou ik dit dus moeten verdubbelen om op 1,8kg per maand uit te komen?
Dit wil zeggen dagelijks +570 boven onderhoud.

Ik zou liever me vet% laten stijgen de komende tijd dan noodlottig droog willen blijven.
Als je maximaal wil groeien zul je gewoon goed moeten eten, zo is het nou eenmaal...

Je kun je ook richten op minder, maar ik ben bang dat je dan dus ook met minder genoegen moet nemen.
Het is ook gewoon persoonlijk wat je wilt natuurlijk ;)

Je moet zelf doelen stellen en aan de hand daarvan je plan van aanpak maken.
Zelf weet ik 100% wat ik wil dus kan ik daarop me plan afstellen en dat tot de letter volgen.

Ik kan niet bepalen hoe en wat jij moet gaan doen zonder dat ik je exacte doelen weet.
Als jij 100% weet wat je wilt gaan bereiken kan ik je wellicht wel helpen, nu kan ik alleen de getallen geven.

Ik weet bijvoorbeeld al wat ik de komende 2 jaar ga doen en wil bereiken ;)

Heb je overwogen om op rustdagen eventueel een klein tekort te hanteren (niet meer dan 200 a 300 kcal)? Dat is tenminste het Leangains principe: flinke overschotten op trainingsdagen, maar tekorten op rustdagen. Wekelijks heb je alsnog een overschot, maar zo kun je volgens het programma je vetpercentage beter controleren. Je hoeft natuurlijk niet te vasten, enkel de macro's overnemen. Het is uiteraard maar een suggestie! :)

Ik weet niet of het even snel zal gaan als een 'reguliere' bulk, maar het voordeel is dat je vetpercentage vrij stabiel blijft; zo wil ik tenminste mijn bulk eind dit jaar aanpakken.

Bijv:
-10/+20
-5/+20
-10/+30

Ik zou liever me vet% laten stijgen de komende tijd dan noodlottig droog willen blijven.
Als je maximaal wil groeien zul je gewoon goed moeten eten, zo is het nou eenmaal...

Je kun je ook richten op minder, maar ik ben bang dat je dan dus ook met minder genoegen moet nemen.
Het is ook gewoon persoonlijk wat je wilt natuurlijk ;)

Je moet zelf doelen stellen en aan de hand daarvan je plan van aanpak maken.
Zelf weet ik 100% wat ik wil dus kan ik daarop me plan afstellen en dat tot de letter volgen.

Ik kan niet bepalen hoe en wat jij moet gaan doen zonder dat ik je exacte doelen weet.
Als jij 100% weet wat je wilt gaan bereiken kan ik je wellicht wel helpen, nu kan ik alleen de getallen geven.

Ik weet bijvoorbeeld al wat ik de komende 2 jaar ga doen en wil bereiken ;)

Daar heb je gelijk in en mijn VP hoeft ook niet per see laag te blijven in de winter :)
Uiteindelijk is mijn doel om volgend jaar juni een VP te hebben van maximaal 12% en zoveel mogelijk massa.
Naar aanleiding van je informatie, zal ik wat meer bulken en meer cutten en dus minder met kleine getallen werken. Eerst het maximale eruit proberen te halen met de bulk, en afhankelijk van mijn VP zal ik bepalen hoe snel ik wil cutten richting die 12% ;)
Ik zal eens even berekenen hoe ik het ga doen, maar ik ga voor een overschot van ongeveer +4000 per week (het dubbele van wat ik eerst van plan was).

Thank you very much bro! :D

---------- Post toegevoegd 31 August 2013 om 18:05 ----------

Heb je overwogen om op rustdagen eventueel een klein tekort te hanteren (niet meer dan 200 a 300 kcal)? Dat is tenminste het Leangains principe: flinke overschotten op trainingsdagen, maar tekorten op rustdagen. Wekelijks heb je alsnog een overschot, maar zo kun je volgens het programma je vetpercentage beter controleren. Je hoeft natuurlijk niet te vasten, enkel de macro's overnemen. Het is uiteraard maar een suggestie! :)

Ik weet niet of het even snel zal gaan als een 'reguliere' bulk, maar het voordeel is dat je vetpercentage vrij stabiel blijft; zo wil ik tenminste mijn bulk eind dit jaar aanpakken.

Bijv:
-10/+20
-5/+20
-10/+30

Dit heb ik inderdaad overwogen! Heb het geloof ik niet in mijn plan staan, maar mijn bedoeling was eerst om op trainingsdagen +10% te zitten en op rustdagen -100 kcal's.
Door de info van Tim ga ik het even aanpassen en kijken of -10%/+30% genoeg is om aan mijn kcal's te komen. Ik vind het wel een fijne methode om op rustdagen er iets onder te zitten, al is het maar -100 kcal's, puur omdat ik voor mijn gevoel niet veel kcal's nodig heb als ik bijna geen ruk doe.
Ik beloon mezelf liever op trainingsdagen met wat extra kcal's ;)
+30% gaat wel een zware klus worden, maar het moet maar als ik het wil compenseren met de rustdagen!
Thanks D :D

Edit: met 4 trainingsdagen en de 4000 kcal's die ik wil halen per week, lijkt het me het makkelijkst om op rustdagen op onderhoud te gaan zitten en op trainingsdagen +1000 kcal's. Als ik op rustdagen lager ga zitten ga ik het er moeilijk mee krijgen wanneer die +1000 nog hoger word.

Laatst bewerkt:
Dan ga je wel Berzerk mag ik hopen in de bulk, (Slim) Shady? :D

Dan ga je wel Berzerk mag ik hopen in de bulk, (Slim) Shady? :D

:roflol:
Dat is wel de bedoeling, dit word mijn eerste bulk en ik heb hoge verwachtingen ;)
Pas 1x barbell squat gedaan dus daarop gaan de Pr's vloeien, als het goed is!
Ook magnesium in de nieuwe gym, ik denk dat mijn deadlift Pr's ook nog wel even doorgaan, aangezien ik nu meestal stop vanwege grip.
Gonna be like Aaaaargghhh!

Vind het liedje wel iets minder hoor, had beter verwacht van de Slim Shady :p

Ik lees even mee. Tips heb ik niet echt na alles wat al aangegeven is.
Je plan en de tips van iedereen erbij en erin verwerkt klinken goed.
Ik zit nu zelf ook ca. 1200 kcal boven mijn (berekende) onderhoud. Het is op zich goed te doen.
Wanneer begin je ermee?
Succes en ik volg. :)

Daar heb je gelijk in en mijn VP hoeft ook niet per see laag te blijven in de winter :)
Uiteindelijk is mijn doel om volgend jaar juni een VP te hebben van maximaal 12% en zoveel mogelijk massa.
Naar aanleiding van je informatie, zal ik wat meer bulken en meer cutten en dus minder met kleine getallen werken. Eerst het maximale eruit proberen te halen met de bulk, en afhankelijk van mijn VP zal ik bepalen hoe snel ik wil cutten richting die 12% ;)
Ik zal eens even berekenen hoe ik het ga doen, maar ik ga voor een overschot van ongeveer +4000 per week (het dubbele van wat ik eerst van plan was).

Thank you very much bro! :D

Geen probleem man, zoals ik al zei heb ik je puur de getallen gegeven ;)
Nu is het aan jou om te kijken hoe en wat je hiermee wilt gaan bereiken!
Veel succes in ieder geval en blijf je zeker op de voet volgen.
Denk dat je makkelijk 7kg VVM schoon moet kunnen winnen dit aankomend jaar.

:roflol:
Dat is wel de bedoeling, dit word mijn eerste bulk en ik heb hoge verwachtingen ;)
Pas 1x barbell squat gedaan dus daarop gaan de Pr's vloeien, als het goed is!
Ook magnesium in de nieuwe gym, ik denk dat mijn deadlift Pr's ook nog wel even doorgaan, aangezien ik nu meestal stop vanwege grip.
Gonna be like Aaaaargghhh!

Vind het liedje wel iets minder hoor, had beter verwacht van de Slim Shady :p

Dan zullen de PR's wel gaan vloeien idd:D
Voor grip probeer ik ook wel eens static holds, helpt wel ;)

Mah ik vind Berzerk wel echt een lekkere van de lyricmaster :p. Ik zit wel echt mezelf op te eten voor dat album, kan niet wachten man

Ik lees even mee. Tips heb ik niet echt na alles wat al aangegeven is.
Je plan en de tips van iedereen erbij en erin verwerkt klinken goed.
Ik zit nu zelf ook ca. 1200 kcal boven mijn (berekende) onderhoud. Het is op zich goed te doen.
Wanneer begin je ermee?
Succes en ik volg. :)

Bedankt Marina! :)
Ik ga het vanaf maandag volgen, ik kan echt niet wachten :o
Gelijk goed beginnen maandag met een pizza als post-workout, zodat ik ook zeker weet dat ik die 4000 kcal's red en omdat ik toch alleen thuis ben.
Moet even kijken hoe ik de dagen precies in ga delen nog ;)

Strong wtf ik weeg wat kg's meer dan jouw, maar wij hebben ong dezelfde omtrekken . Dead srs

17cm pols
22.5cm enkel
39cm calves
41cm arm (flexed)
chest 104
benen 63cm
waist 90
Aan men navel is wel +-80cm

Are you my twin brother?

Strong wtf ik weeg wat kg's meer dan jouw, maar wij hebben ong dezelfde omtrekken . Dead srs

17cm pols
22.5cm enkel
39cm calves
41cm arm (flexed)
chest 104
benen 63cm
waist 90
Aan men navel is wel +-80cm

Are you my twin brother?

Bij mij was wel alles flexed he :o
Ga het vanavond even opmeten zonder flexed ;)
Wel creepy hoe weinig verschil er zit in de pols en enkel!

Bedankt Marina! :)
Ik ga het vanaf maandag volgen, ik kan echt niet wachten :o
Gelijk goed beginnen maandag met een pizza als post-workout, zodat ik ook zeker weet dat ik die 4000 kcal's red en omdat ik toch alleen thuis ben.
Moet even kijken hoe ik de dagen precies in ga delen nog ;)
Nou maandag dus kick-off he! hier ook. Nieuw trainingsschema is net vanmiddag binnengekomen.
Pizza als post workout! zal wel genieten worden denk ik zo he! :D
Gaat je zeker wel lukken allemaal.
Zet hem op en succes.

Geen probleem man, zoals ik al zei heb ik je puur de getallen gegeven ;)
Nu is het aan jou om te kijken hoe en wat je hiermee wilt gaan bereiken!
Veel succes in ieder geval en blijf je zeker op de voet volgen.
Denk dat je makkelijk 7kg VVM schoon moet kunnen winnen dit aankomend jaar.

Alsnog, ook die getallen heb ik veel aan gehad! ;)
Thanks bro, appreciate it!

---------- Post toegevoegd 31 August 2013 om 19:13 ----------

Nou maandag dus kick-off he! hier ook. Nieuw trainingsschema is net vanmiddag binnengekomen.
Pizza als post workout! zal wel genieten worden denk ik zo he! :D
Gaat je zeker wel lukken allemaal.
Zet hem op en succes.

Jij ook heel veel succes, ik zal je vanaf maandag eens wat beter gaan volgen! :)

Vindt je schema er goed uitzien, ik denk dat je daar zeker winst mee gaat behalen!

ook goed dat je scherpe doelen stelt, ik dacht zelf eerst dat 1kg per maand aan vvm best veel is, betekent dat je op jaarbasis 12kg vvm zou kunnen winnen dat is echt veel. ik heb toevallig een tijdje terug een gesprek gehad met iemand waar het daarover ging en die zei dat je in je eerste jaar ong 10kg vvm kan winnen mits je dedicated bezig bent en blijft, daarna gaat het flink omlaag naar zon 3/4kg per maand.

wellicht dat je op een aantal oefeningen nog wel beginnersgains kan maken zoals je al noemde. ik zou ok zeker niet te bang zijn voor een beetje vet in gains,

ik ga sws blijven volgen want ben erg benieuwd hoe dit schema je af gaat, eind dit jaar ga ik miss ook switchen van schema wellicht dat ik ook iets in deze richting ga doen.

Cheers!

Terug
Naar boven