Ik heb erg dunne polsen, dus de verhoudingen zouden anders kunnen zijn.
Heb even opnieuw gemeten, deze zouden een stuk nauwkeuriger moeten zijn:
Pols 16,8cm
Enkel 22,8cm
Kijk dit verandert de zaak aanzienlijk en zoals je ziet heb je nu -1,2cm op je enkel omtrek
Je zou hiermee als maximum gewicht bij 13% mogen verwacht
- op een nuchtere maag: 97.6kg
- als je fors gegeten hebt: 101.5kg
Dat zou je een VVM geven van: 84.9kg
Je zit daar nu met je 68.7kg dus 16.2kg onder qua VVM.
Onthoudt wel dat dit echt het uiterst haalbare is op naturel gebied!

Het is dus goed mogelijk dat je die getallen niet eens zult gaan behalen gedurende je hele leven.
Maar goed laten we dat als uitgangspunt nemen voor dit moment.
Je wilt je nu richten op "maar" 6kg winst het komende half jaar, terwijl je nog 10kg daar boven op kunt winnen in theorie.
Aan de hand van deze gegevens denk ik dat je, je moet richten op zo'n 1.5-2kg per maand winst.
Aangezien je nu pas sinds kort echt focust op de grote (goede) oefeningen en dus meeste spierwinst zult behalen.
Ter vergelijking hieronder in een quote een berekening aan de hand van mijn gegevens.
pols: 18.2cm
enkel: 23.5cm
Momenteel weeg ik zo'n 94.4kg bij ~13%
Dat geeft mij een huidige VVM van: ~82kg
Op basis van de berekeningen kan ik maximaal wegen bij 13%
- op een nuchtere maag: 100kg
- als ik fors gegeten heb: 104kg
Oftewel een VVM van: 87kg
Dit geeft mij nog een groei potentieel van zo'n 5kg op dit huidige vet%
Logischer wijs neemt de hoeveelheid VVM af zodra je vet% daalt...
Dit aangezien het dan lastiger is om spiermassa vast te houden voor het lichaam.
Zoals je kunt zien is mijn groeipotentieel dus zo'n 10kg minder dan jou op het moment.
Alleen zit ik daarentegen als bijna tegen het maximum aan (of ik moet een genetic freak zijn).
Hopelijk geeft dit je een beter beeld van wat mogelijk is.
Maar in jou geval zou ik me dus focussen op zo'n 9-12kg gewichtstoename het komende half jaar!
EDIT
Mijn VVM is met 8kg toegenomen sinds oktober 2012 zie ik net aan de hand van me gegevens