XXL Nutrition

Shady's Recomp Log

Damn, nette metingen :o
Feels like a ecto even more now :(

• Topic Starter Topic Starter
Damn, nette metingen :o
Feels like a ecto even more now :(

Tel er maar een paar cm af wanneer ze niet flexed zijn :(
Chest meten was een ramp in me eentje, bijna het meetlint kapot getrokken van de stress :P
Vandaag komen ze metingen er koud en niet flexed op te staan ;)
Wegen kan helaas morgen pas op zijn vroegst

Klopt, chest is echt waardeloos om te meten.
Lukt bij mij ook nooit maar blijkbaar meet ik altijd fout zo te horen :P

Edit: Ook Faasjuh nog gezien bij intromarkt, was het alweer vergeten :roflol:

Heb één buffel gespot op de hele school tbh, en dat was Faasjuh :p
Had zijn gezicht op een foto in zijn galerij gezien en dacht dat het hem was, dus heb hem even aangesproken ( hij had natuurlijk geen idee wie ik was op het begin)

Thanks :D Ik had inderdaad geen idee wie je was :P vond het überhaupt knap dat je mij herkende in judopak :P. Ik zal je sowieso nog wel tegenkomen in het USC.

Net gewogen, kwam uit op 79kg (+1kg).

Hierbij dus mijn plan!

Plan van aanpak
Ik zal een kleine schatting geven van mijn doel.
In real life heb ik niemand om me heen die aan BB doet, dus alles is op eigen ervaring in elkaar gezet.
Inspiratie opgedaan van onder andere Tim en Dave.

vanaf 01-09-2013

Stats:
182cm
79kg
circa 12,5% - 13% vet

Training:
4x per week ub/lb.
Grote 4 op reps van 3-5. Assistance op reps van 6-10.
Squat & deadlift beide 2x per week, geen excuses, net zoals BP en MP. De een is een hoofdgroep, de ander dient meer als assistane, waardoor het niet zwaar belast word.
De werksetjes worden aangegeven; hiervoor zullen er 3-5 setjes warm up plaats vinden. Als assistance oefening wil ik er sowieso 1 ROW in hebben, met een shrug.
Daarnaast 1 schouder oefening en wat armwerk. De ene training zal dit meer free weights zijn en de andere training meer bodyweight oefeningen.
Om een beetje een idee te geven:

UB 1:
BP / Incline DB press 3x3
MP 4x5
5-6 assistance oefeningen

UB 2:
MP 3x3
BP 4x5
5-6 assistance oefeningen

LB 1:
DL 3x3
Squat 5x5
5 assistance oefeningen excl abs

LB 2
Squat 3x3
DL 3x5
5 assistance oefeningen excl abs

De reps van 3 op de MP en BP zouden nog veranderd kunnen worden in 5. DL ben ik zeker van de 3 reps, ik vind dit erg fijn werken voor mij.
Squats heb ik pas 1x gedaan dus dit moet ik nog even uitzoeken wat nou lekker aanvoelt. Vorige keer bevielen de 3 reps me wel, dus grote kans dat dit zo blijft.

Voeding:
Bulk +3000 kcal's per week.
Volgende stap: +3500 kcal's per week.

Trainingsdagen: 215p 92f high carb
Rustdagen: 210p 84f low carb (<100)

Doel:
BW +2kg per maand tot eind februari = 91kg.
VP:
Schatting: ~12,5% á 13% -> 17% á 18%

Vanaf begin maart @ 91kg tot eind juni:
Richtlijnen: op onderhoud / -30%. Deze keuze omdat dit me de afgelopen 4-6 weken goed is bevallen.
Ik ben van plan om hiermee zo'n 1,5% vet per maand te verlagen, met zo min mogelijk verlies van spiermassa.
Totaal 17% á 18% - 6% = 12% á 11%
Mocht dit te traag of te snel gaan, dan pas ik de percentages daarop aan.

Einddoel @ begin juli 2014:
Minstens 83-84kg.
Maximaal 12% vet

Vanaf juli gooi ik er een 2 maandse body recomp op met circa +15% / -15% richtlijnen, waarna er weer een clean bulk volgt vanaf september 2014.

Krachtdoelen (excl MP):
Momenteel
BP 3x75kg
DL 3x100kg
SQ 3x100kg

Doelen eind februari ( einde van clean bulk; 26 weken )
BP 3x95kg (+0,75kg per week)
DL 3x150g (+2kg per week)
SQ 3x135kg (+1.35kg per week)

Krachtdoelen is overigens totaal niet waar mijn prioriteit ligt.
Wel ben ik van plan om grenzen te verbreken, dus dit is een soort motivatie voor mij!
Ik zie wel hoever ik kom op de gewichten ;)
Waarschijnlijk word het Wendler systeem dus uitgesteld tot volgend jaar september ( doe dit liever niet in de cut ), aangezien ik nog lang niet vast zit op squat/deadlift.

Laatst bewerkt:
Je moet je gewoon door een ander laten meten...
Jezelf meten is sowieso zo onbetrouwbaar as ****...
Just saying :)

Mijn metingen zijn toen allemaal verricht door me vriendin.

Je moet je gewoon door een ander laten meten...
Jezelf meten is sowieso zo onbetrouwbaar as ****...
Just saying :)

Mijn metingen zijn toen allemaal verricht door me vriendin.

Mijn moeder is de enige waarbij ik het zou kunnen vragen, en die begon me al uit te lachen toen ik om een meetlint vroeg :mad:
Ook maar eens een vriendin zoeken dan :o
Zou je mijn plan eens willen checken? :D

Zou trouwens persoonlijk hoger aimen qua gewicht man denk dat je, je gains tekort doet door maar op 85kg te richten!
Hoelang train je nu al?

Zou trouwens persoonlijk hoger aimen qua gewicht man denk dat je, je gains tekort doet door maar op 85kg te richten!

1,25kg per maand ervan maken? Of 1,5kg?
Dacht namelijk dat je bij USC zei te mikken op 1kg per maand :o
Ik train net zo lang als jij! :)

Laatst bewerkt:
Ziet er netjes uit voor zover ik kan oordelen.
Vraagje: Lijkt 3x3 niet wat weinig ookal doe je ze met max gewicht ?

Ziet er netjes uit voor zover ik kan oordelen.
Vraagje: Lijkt 3x3 niet wat weinig ookal doe je ze met max gewicht ?

Bij de meeste oefeningen wel, maar bij de DL verhoog ik met opwarmen heel rustig.
Steeds kleine stapjes van 10kg, waardoor ik al ongeveer 6-7 warmup setjes heb, waaronder dus 1 set met 10kg onder me max (alsnog 85%-90% van mijn 1RM dus). De 3x3 zijn eigenlijk de 'PR werk setjes'.

Was nieuwsgierig aangezien ik over een tijdje ook ander plan ga maken voor trainen.
Wil dan ook de 3rep setjes gaan toepassen dus zal van jou af gaan kijken.

Was nieuwsgierig aangezien ik over een tijdje ook ander plan ga maken voor trainen.
Wil dan ook de 3rep setjes gaan toepassen dus zal van jou af gaan kijken.

Het is voor mij even puzzelen, omdat dit de eerste oefening is waarbij ik dus elke training een PR pak.
Misschien dat ik de PR werkset zelfs maar op 2x3 pak en de laatste 1x3 verlaag naar me PR die ik de training ervoor had. Ik heb namelijk nogal moeite op de 3e PR set omdat me kracht dan meestal al wel op is en dat je naar mijn mening ook blessure gevoeliger bent (dit kan ook persoonlijk zijn omdat ik te eigenwijs ben en koste wat het kost die barbell omhoog wil krijgen :p )

Ik voel me vereerd! :D Zal je laten weten wat ik ervan vind op deze manier ;)

1,25kg per maand ervan maken?
Dacht namelijk dat je bij USC zei te mikken op 1kg per maand :o
Ik train net zo lang als jij! :)

Jaartje dus?
Dan kan je inderdaad 0.9kg spiermassa synthetiseren per 4 weken oftewel ~1kg per maand.
Vergeet echter niet dat je vetmassa mee zal stijgen.
Als je nu 79kg weegt met 13% heb je 68.7kg VVM

Naar verwachting zou je dus 1kg spiermassa kunnen winnen per maand.
Eind februari zou je dan dus 6kg spiermassa erbij hebben.
Dit brengt je op 74.7kg VVM.

Als je dan 13% vet aan wilt houden zal je uitkomen op een totaal gewicht van 85.8kg
Zoals je ziet zou dat inhouden dat je maar 0.8kg vet aan zult komen wat me persoonlijk erg ambitieus lijkt!
Desalniettemin zal het niet onmogelijk zijn, maar heb wel het idee dat je potentie hoger zou moeten liggen.

Stomme vraag misschien, maar kun je anders je polsomtrek (net onder het botje aan de kant van de hand) meten.
En kun je dan hetzelfde doen voor je enkel op het smalste punt tussen je kuit en je enkel gewricht.

Op basis daarvan kan ik je namelijk een reëlere schatting geven van wat überhaupt voor je mogelijk is!

@ Mitrenz, mag ik vragen waarom je vraagt om die metingen ?
Ben er zelf wel nieuwsgierig naar geworden :P

@ Shady, je hebt wel de juiste instelling als het gaat om de PR's :)
Je traint btw langer dan ik dacht.

Jaartje dus?
Dan kan je inderdaad 0.9kg spiermassa synthetiseren per 4 weken oftewel ~1kg per maand.
Vergeet echter niet dat je vetmassa mee zal stijgen.
Als je nu 79kg weegt met 13% heb je 68.7kg VVM

Naar verwachting zou je dus 1kg spiermassa kunnen winnen per maand.
Eind februari zou je dan dus 6kg spiermassa erbij hebben.
Dit brengt je op 74.7kg VVM.

Als je dan 13% vet aan wilt houden zal je uitkomen op een totaal gewicht van 85.8kg
Zoals je ziet zou dat inhouden dat je maar 0.8kg vet aan zult komen wat me persoonlijk erg ambitieus lijkt!
Desalniettemin zal het niet onmogelijk zijn, maar heb wel het idee dat je potentie hoger zou moeten liggen.

Stomme vraag misschien, maar kun je anders je polsomtrek (net onder het botje aan de kant van de hand) meten.
En kun je dan hetzelfde doen voor je enkel op het smalste punt tussen je kuit en je enkel gewricht.

Op basis daarvan kan ik je namelijk een reëlere schatting geven van wat überhaupt voor je mogelijk is!

Jep één jaar nu. Dit word wel pas mijn eerste bulk, dus misschien dat ik nog beginner gains mee kan pakken, alhoewel ik vrij weinig kennis heb op dat gebied. Het lijkt mij dat ik meer spiermassa aan zou moeten zetten dan jij, aangezien jij al veel eruit hebt gehaald en ik eigenlijk bar weinig ( ik heb vet verlaagd maar weinig massa gepakt ). Zoiets als; ik ga nog veel groeien op de squat en deadlift -> meer spiermassa / spieren die makkelijker aan te spreken zijn omdat ze nog niet veel gewend zijn.
Of maakt dit totaal niets uit denk je?
Ik wil in ieder geval niet mijn gains beperken; liever max gains + wat vet dan maar 75% van mijn gains te pakken zonder vet aan te zetten ;)

Hele dunne polsen vind ik zelf:
Pols onder botje richting de kant van mijn hand; 17cm
Enkel op het dunste punt tussen het botje en kuit; 24cm

---------- Post toegevoegd 31 August 2013 om 15:20 ----------

@ Shady, je hebt wel de juiste instelling als het gaat om de PR's :)
Je traint btw langer dan ik dacht.

Ja het is maar een beetje wanneer je het 'serieus' wil noemen.
Squatten kan bij mijn gym niet en DL doe ik pas sinds Juli dit jaar eigenlijk.
Ook voedingsschema pas sinds april/mei.
Het was dus eigenlijk half werk het eerste half jaar, als het niet langer is.
Toch zonde als ik kijk wat Tim eruit heeft gehaald in één jaar tijd goed bezig te zijn!

Ach, je hebt voor jou gevoel misschien niet het beste eruit gehaald als je het vergelijkt met een ander maar jou doel en start waren toch anders ?.
Enige reden waarom ik het nu "goed" aanpak is omdat ik al vaker periodes getraind heb maar toch haal ik alles behalve het maximale eruit nu :P
Blijft altijd wel puzzelen en bijleren tot je weet wat werkt.

Persoonlijk denk ik dat je wel wat gebruik kunt maken van de beginnersgains gewoonweg omdat je lichaam niet gewend is om doelgericht te gaan groeien dus een nieuwe stimulatie is.
Kan het verkeerd hebben maar zo denk ik erover.

Jep één jaar nu. Dit word wel pas mijn eerste bulk, dus misschien dat ik nog beginner gains mee kan pakken, alhoewel ik vrij weinig kennis heb op dat gebied. Het lijkt mij dat ik meer spiermassa aan zou moeten zetten dan jij, aangezien jij al veel eruit hebt gehaald en ik eigenlijk bar weinig ( ik heb vet verlaagd maar weinig massa gepakt ). Zoiets als; ik ga nog veel groeien op de squat en deadlift -> meer spiermassa / spieren die makkelijker aan te spreken zijn omdat ze nog niet veel gewend zijn.
Of maakt dit totaal niets uit denk je?
Ik wil in ieder geval niet mijn gains beperken; liever max gains + wat vet dan maar 75% van mijn gains te pakken zonder vet aan te zetten ;)

Hele dunne polsen vind ik zelf:
Pols onder botje richting de kant van mijn hand; 17cm
Enkel op het dunste punt tussen het botje en kuit; 24cm

Ja het is maar een beetje wanneer je het 'serieus' wil noemen.
Squatten kan bij mijn gym niet en DL doe ik pas sinds Juli dit jaar eigenlijk.
Ook voedingsschema pas sinds april/mei.
Het was dus eigenlijk half werk het eerste half jaar, als het niet langer is.
Toch zonde als ik kijk wat Tim eruit heeft gehaald in één jaar tijd goed bezig te zijn!

Heb je erg nauwkeurig gemeten?
Dit bedoel ik niet lullig of dat ik je niet vertrouw maar als het onnauwkeurig is klopt de berekening niet.
Wil het ook exacte getallen dus 17.9 en 24.2 bijvoorbeeld ;)
Je enkel omvang lijkt me persoonlijk nogal ruim ten opzichte van je polsomvang.
Dit baseer ik even puur op metingen die ik zelf voorheen heb verricht of die ik verkregen heb.
Dus echt het smalste punt bij je enkel en bij je pols.
Weet namelijk uit eigen ervaring dat het nogal ruim kan verschillen met metingen :)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven