gym:
Verder nog de fysio oefeningen, waarbij het goede nieuws is dat ik mijn linkerhamstring eindelijk weer voel. Ik ben gewaarschuwd voor krachtverlies omdat er een stuk uit is, maar het feit dat het nu al reageert geeft goede hoop. Iets onzekerder is of de operatie nu echt geslaagd is; het donormateriaal wordt geaccepteeerd en de buiging neemt ook elke dag toe. Enige is dat mijn strekking iets te goed gaat, wat een teken kan zijn dat de bende nog steeds te los zit. Er is veel ruimte als vanuit strekpositie mijn onderbeen omhoog wordt bewogen. dat gaat erg makkelijk zeg maar en de bedoeling is nu juist dat die knie steviger is dan daarvoor. Dubio van de fysio is wel dat bij dit soort operaties juist de strekking een probleem is, dus ze willen ook weer niet zeuren, want problemen met strekking zijn lastiger te behandelen dan die met buiging.
Oefeningen mbt strekking van de knie worden dus acuut geschrapt en meer focus op de buiging. Nog maar 10 maanden revalidatie
De loopbeweging is nog niet ok; dus de krukken blijven nog wel even. De brace is al een tijdje af; het spierverlies is zo enorm dat ie niet meer past, dus tegen de tijd dat ze'm vermaakt hebben hoef ik 'm al niet meer om. 30e zit ik weer bij de chirurg, erg benieuwd wat hij van zijn creatie gaat vinden. Het is verdomde lastig dat deze ingreep zo zeldzaam is dat ik bij niemand kan afkijken, ik denk dat dat het meest lastige is. Niet weten wat er kan/zal gebeuren.