XXL Nutrition

Spelen met ijzer

• Topic Starter Topic Starter
Upper body max effort

Gewicht: 81,8kg
Tijd: een goed uur waarvan bijna de eerste helft op bench alleen.

Benchpress
10x20kg paused + explosief
5x60kg paused + explosief
2x80kg paused + explosief
1x90kg touch & go
1x100kg net niet paused, lange touch zegmaar
1x105kg netjes borst aangeraakt en ik kwam een heel eind. Lichte spot nodig gehad bij het uitdrukken maar het zat er zeker wel in!
1x102,5kg zelfde verhaal als de 105

Pushpress superset met Lat pulldown (brede overhandse greep)
6x60kg ------------------- 6x80kg
4x70kg ------------------- 6x90kg
4x70kg ------------------- 6x95kg
4x65kg ------------------- 6x100kg

Dips superset met pullups (smal onderhandse greep)
5xBW +40kg ------- 5xBW
6xBW +30kg ------- 4xBW +10kg
6xBW +30kg ------- 3xBW +10kg afgemaakt met 2xBW

Lekkere training dus :D
Evenaring van 1x100kg bench PR en weten dat er meer in zit als ik het uitdrukken op orde krijg.

Niceeeeeee!

105 bench?! Netjes gast, dat is een PR toch?

105 bench?! Netjes gast, dat is een PR toch?
Met spot bij uitdrukken dus telt niet. Ik heb er wel weer vertrouwen in dat mijn bench aan het stijgen is, deze was een aantal maanden vrij slecht door o.a. die schouderblessure dus ik ben zeker bij met deze training :D

Altijd lekker ME UB!:D

eens even wat nieuwe talenten in de gaten gaan houden :)

Zeker :D

Maakte jij nog verschil in assistance werk bij DE en ME?

In de meeste templates doen ze bij ME relatief lichte assistance dacht ik, zoals front, side, rear delt raises, flyes, pushdowns, pulldowns en rows.

Bij DE was de assistance wat zwaarder zoals MP, board press/rack lockouts, db presses en verder uiteraard rug werk (chins/pulldowns/rows en varianten).

Ik zie dat je weer bent afgestapt van RPE. Waren dit weer allout setjes bij het banken?

eens even wat nieuwe talenten in de gaten gaan houden :)
Welkom :)
In de meeste templates doen ze bij ME relatief lichte assistance dacht ik, zoals front, side, rear delt raises, flyes, pushdowns, pulldowns en rows.

Bij DE was de assistance wat zwaarder zoals MP, board press/rack lockouts, db presses en verder uiteraard rug werk (chins/pulldowns/rows en varianten).
Thnx, dan klopte de training van gisteren aardig. Vandaag eventjes getraind (stelde weinig voor maar post het zometeen wel) met de nadruk op het zooitje even laten doorbloeden.
Kwam er ook meteen achter hoe ik makkelijk box squats kan doen maar met bands werken zal lastig worden bij gebrek aan een cage :( Ook chains zijn er niet maar wel een smith waar ik de bands op zou kunnen bevestigen, al ben ik geen fan van zo een ding...
Ik zie dat je weer bent afgestapt van RPE. Waren dit weer allout setjes bij het banken?
RPE? Vorige schema was voornamelijk met het doel plafonds te doorbreken en het feit dat het wat anders was.
Heb nu je advies maar opgevolgd en me gaan inlezen in bestaande schema's en WSB leek me wel interessant (verschillende manieren van het zenuwstelsel trainen en aardige vrijheid).

Met banken was het puur toppen dus alles ervoor was niet all out. Overige oefeningen waren achtjes ;)

RPE? Vorige schema was voornamelijk met het doel plafonds te doorbreken en het feit dat het wat anders was.
Heb nu je advies maar opgevolgd en me gaan inlezen in bestaande schema's en WSB leek me wel interessant (verschillende manieren van het zenuwstelsel trainen en aardige vrijheid).

Met banken was het puur toppen dus alles ervoor was niet all out. Overige oefeningen waren achtjes ;)
Jammer man, zo jong en dan alweer vergeten wat RPE is. :sad:

Dat is het @.. verhaal waarin je aangeeft hoe zwaar een setje was.
Ik volg je nog niet lang genoeg om een inschatting te maken hoe zwaar deze bench presses waren. Wat ik eigenlijk wil aangeven is voorzichtig te zijn met het maxen van oefeningen. Je vorige training heb je gemaxt op squat en dus is mijn vraag hoe intensief deze training was i.v.m. je czs.

Verder goed dat je je aan het verdiepen bent in echte powerlift schema's. :thumbup:

'Recovery' training

Gewicht: 82,2kg
Tijd: 45 mins
Bijzonderheden: was voornamelijk mee om NewMe te helpen met de techniek (voordoen + spotten). Zelf alleen gezorgd voor wat doorbloeding aangezien het een 'extra' training is.

Squat
2x10x20kg
3x10x37,5kg

Military press
2x15x20kg

Deadlift
5x60kg

Pendlay rows
5x60kg

Powercleans
5x60kg

Ook nog enkele reps lat pulldown en dips voorgedaan. Daarnaast gekeken in hoeverre het in de gym werkt om bands te gebruiken.

---------- Toegevoegd om 14:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:35 ----------

Jammer man, zo jong en dan alweer vergeten wat RPE is. :sad:

Dat is het @.. verhaal waarin je aangeeft hoe zwaar een setje was.
Ik volg je nog niet lang genoeg om een inschatting te maken hoe zwaar deze bench presses waren. Wat ik eigenlijk wil aangeven is voorzichtig te zijn met het maxen van oefeningen. Je vorige training heb je gemaxt op squat en dus is mijn vraag hoe intensief deze training was i.v.m. je czs.

Verder goed dat je je aan het verdiepen bent in echte powerlift schema's. :thumbup:
Ow dat :p
Nee dat was ik simpelweg vergeten in de gym erachter te zetten en bij die van vandaag lijkt het me niet de moeite erbij te vermelden :o

Wat betreft CNS waren alleen de squat en bench echt belastend omdat ik voor het eerst in tijden weer ging toppen, de overige oefeningen vielen voor mijn gevoel wel mee. Dips was ik niet echt tot faillure gegaan ivm kans op blessures, bij lat pulldown sneed de bevestiging van de rol iets in mijn bovenbenen en alleen bij de 2e set 70kg pushpress en de laatste sets pullups heb ik het erg zwaar gehad (@8,5 tot 9,5).

Wat betreft CNS waren alleen de squat en bench echt belastend omdat ik voor het eerst in tijden weer ging toppen, de overige oefeningen vielen voor mijn gevoel wel mee. Dips was ik niet echt tot faillure gegaan ivm kans op blessures, bij lat pulldown sneed de bevestiging van de rol iets in mijn bovenbenen en alleen bij de 2e set 70kg pushpress en de laatste sets pullups heb ik het erg zwaar gehad (@8,5 tot 9,5).
Volgens mij onderschat je dan een beetje wat voor impact deze twee oefeningen op je csz hebben. Zijn niet voor niets twee van de grote drie.
Het is niet erg dat je het in dit stadium doet maar zorg dat het niet iets structureels gaat worden. Wanneer je bijvoorbeeld WSB gaat volgen komt het sowieso goed met de periodisatie van je trainingen.

Volgens mij onderschat je dan een beetje wat voor impact deze twee oefeningen op je csz hebben. Zijn niet voor niets twee van de grote drie.
Het is niet erg dat je het in dit stadium doet maar zorg dat het niet iets structureels gaat worden. Wanneer je bijvoorbeeld WSB gaat volgen komt het sowieso goed met de periodisatie van je trainingen.
Ik snap dat dit heel belastend is maar volgens dit stukje uit de OP van het WSB topic is wat afwisseling genoeg om overbelasting tegen te gaan:
Onderzoek heeft uitgewezen dat als je 3 weken na elkaar dezelfde beweging boven 90% van je max traint, je 1RM achteruit zal gaan in plaats van vooruit. Daarom is het noodzakelijk om elke week je hoofdoefening te veranderen.
De reden is dat in die bepaalde beweging boven de 90% je CZS (centrale zenuwstelsel) uitgeput zal geraken. Maw je lichaam heeft niet de tijd om te recuperen en sterker te worden. Als je deze oefening verandert zal je CNS op een andere manier geprikkeld worden en daarom niet uitgeput geraken. Een kleine verandering is al genoeg. Zodoende kan je elke week opnieuw maxen zonder overtraind te geraken.
Je kan in blokken trainen zodat elke oefening om de 4 weken terug komt.
Ik ben van plan om voor ME LB squats 2 weken te doen (bijv. 1x normaal, 1x box) en daarna 1 week deadlift om er wat variatie in te houden.
Hoe ik dit bij benchpress wil doen weet ik nog niet, misschien vlakke bench afwisselen met incline (incline in smith)?

Bij deze nog bedankt he BT;) Ik weet zeker dat ik mn benen morgen ga voelen:D

Oow en sorry met dat gewichtje wat op je voet viel :P voor de rest, beterschap natuurlijk.

Bij deze nog bedankt he BT;) Ik weet zeker dat ik mn benen morgen ga voelen:D

Oow en sorry met dat gewichtje wat op je voet viel :P voor de rest, beterschap natuurlijk.
Was dat schijfje allang vergeten joh (ter verduidelijking: er viel een 1,25kg schijfje van de schijvenhouder af tegen mijn been aan, schrok vooral).
Ennuh, vrijdag moet je nog zwaarder squatten ;)

Gefeliciteerd met je pr op de Squat en Deadlift!

Was zker wel vermoeiend op 1 dag 2 pr's zetten, maar je mag er iig trots op zijn! :)

Terug
Naar boven