XXL Nutrition

Spelen met ijzer

• Topic Starter Topic Starter
Benchpress

Gewicht: 82kg
Tijd: iets meer dan een uurtje
Bijzonderheden: Na een veel te korte nacht opgestaan met gevoelige/vermoeide schouders van OH squats en frontsquats.

Benchpress
10x20kg
10x40kg
10x60kg
2x95kg eerste paused en met lichte spot, 2e touch & go zonder spot
10x65kg
3x90kg touch & go
8x70kg
4x85kg laatste 2 lichte spot
Niet erg geweldig dus. Volgende benendag zonder OH squats.

Frontsquats recovery + focus op techniek
5x20kg
5x60kg
5x60kg
5x60kg
5x60kg
Knieen lekker ver uit elkaar en zo diep dat de barbell de spotters van het squatrek aantikte. Barbell lag ook al wat beter op mijn schouders, polsen moeten wel nog iets leniger worden maar dat komt wel goed.

45graden dumbbell press
10x24kg
5x30kg
5x28kg
Merkte dat mijn rechter schouder er iets eerder mee wilde ophouden dan de linker dus de beknelling is nog niet helemaal weg. Morgen fysio dus hopelijk daarna minder last.

Dips
7xBW+20kg
6xBW+20kg
6xBW+10kg
Tussen laatste 2 sets alleen de rust genomen die nodig was een 10kg schijf eraf te halen.

Tricep cable pushdown
10x25kg
6x30kg
6x25kg
Tussen de sets 20 secs rust

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit! Volgende week de 100 proberen?

Nice die 95kg!

Vandaag niet gaan trainen omdat ik maar 2 uurtjes heb kunnen slapen (moest een businessplan afmaken) dus ben super brak.
Hoesterig en het voelt als koorts. Wel nog bij de manueel therapeut geweest, heeft in elk geval alles nagekeken en de wervels die ik zelf niet los kreeg (borst hoogte) los gemaakt, voelde daarna direct meer ontspannen.
Ik zal vanaf nu eens in de 2 a 3 weken even worden gekraakt

Nuchter gewicht op de schaal na weinig eten de dag ervoor ivm ziek zijn:
82,4kg

Dat is een mooi gewicht, helemaal ten opzichte van vorige maand! Morgen nog een training op het programma?

Dat is een mooi gewicht, helemaal ten opzichte van vorige maand! Morgen nog een training op het programma?
Is 3kg winst tov 4 december :D

Morgen Oly-squats dus high bar en zo full mogelijk, misschien filmpjes als het lukt:
10x54.0
10x81.0
2x128.3
10x87.8
3x121.5
8x94.5
4x114.8
Moet ze nog afronden op 2,5kg maar dit trek ik direct uit mijn berekening-file.

Na aanleiding van wat McChick in zijn log gebruikt ga ik vanaf nu @[getal] erachter zetten met hoe intens ik het beleef dus @4 is appeltje eitje en @10 is maximaal en 10 minuten op de grond liggen om bij te komen :D

Ik begin ook steeds meer interesse te krijgen in de Westside Barbell manier van trainen dus waarschijnlijk stap ik daar binnenkort op over.

Laatst bewerkt:
wel grappig dat je alles zo uitrekent van te voren wat je gaat trainen.

volgens mij als je westside barbell gaat doen dan komen daar geen high bar squats meer in voor trouwens:P

wel grappig dat je alles zo uitrekent van te voren wat je gaat trainen.

volgens mij als je westside barbell gaat doen dan komen daar geen high bar squats meer in voor trouwens:P
Schematje wat ik nu doe werkt juist met percentages van je 1rm dus ik moet wel ;)

WSB is een aardig brede trainingsmethode die grotendeels draait om het verbeteren van de verschillende onderdelen van het central nerve system zonder overtraind te raken.
Afhankelijk van je doelen kies je de oefeningen en je wisselt de oefeningen onderling ook af.
High bar squats passen gewoon prima in dit schema, zeker aangezien deze bij mij gelijk is aan mijn low bar maar met een betere ROM.

---------- Toegevoegd om 14:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:15 ----------

Ben er wel achter dat een strak schema volgen niet helemaal mijn ding is, ik blijf maar switchen :p

Schematje wat ik nu doe werkt juist met percentages van je 1rm dus ik moet wel ;)

WSB is een aardig brede trainingsmethode die grotendeels draait om het verbeteren van de verschillende onderdelen van het central nerve system zonder overtraind te raken.
Afhankelijk van je doelen kies je de oefeningen en je wisselt de oefeningen onderling ook af.
High bar squats passen gewoon prima in dit schema, zeker aangezien deze bij mij gelijk is aan mijn low bar maar met een betere ROM.

---------- Toegevoegd om 14:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:15 ----------

Ben er wel achter dat een strak schema volgen niet helemaal mijn ding is, ik blijf maar switchen :p
volgens mij zie je dat neit vaak dat iemands high bar squat net zo hoog is als low bar. ik heb nog nooit low bar squats gedaan.(wist tot een paar weken terug niet eens dat er 2 verschillende back squats waren:P)

en ja dat van die schema's ken ik ook:P

Succes zo met je training;) Of ga je morgen trainen?:P

volgens mij zie je dat neit vaak dat iemands high bar squat net zo hoog is als low bar. ik heb nog nooit low bar squats gedaan.(wist tot een paar weken terug niet eens dat er 2 verschillende back squats waren:P)

en ja dat van die schema's ken ik ook:P
High of low bar is vaak persoonliji. Bij 1rm is low bar vaak wat hoger maar lang niet altijd.
Succes zo met je training;) Of ga je morgen trainen?:P
Thnx, vandaag wel even trainen Ja. Ben echter ziek sinds zaterdag dus ik weet niet of ik de training zoals hij hier staat ga doen. Ben jij al geweest?

Thnx, vandaag wel even trainen Ja. Ben echter ziek sinds zaterdag dus ik weet niet of ik de training zoals hij hier staat ga doen. Ben jij al geweest?

ja man, ik was al vanochtend geweest. ik dacht je had het wel gelezen op m'n log. had eigenlijk beloofd het te laten weten he, sorry. was een beetje in de war vanochtend:o

Was nog niet toegekomen aan andere logjes lezen, ik neem wel even een kijkje :)

Terug
Naar boven