XXL Nutrition

Spelen met ijzer

Netjes man die 105kg, erg knap!

Goed bezig! Een benchPR is altijd lekker....

Uberhaupt een PR natuurlijk om het :sd: gehalte van deze post te verlagen..:o

• Topic Starter Topic Starter
Thnx. Bench verbeteren vind ik stukken lastiger dan alle andere oefeningen merk ik wel...

heb er vandaag voor gekozen niet te trainen, heb een neetje gevoelige knieen. Morgen ga ik wel weer, indien ik nog steeds wat last heb zal ik me concentreren op deadlift en ondersteuning hiervoor.

heb er vandaag voor gekozen niet te trainen, heb een neetje gevoelige knieen. Morgen ga ik wel weer, indien ik nog steeds wat last heb zal ik me concentreren op deadlift en ondersteuning hiervoor.

Vanwege dezelfde reden pak ik morgen een volledige rustdag :cool:

Vanwege dezelfde reden pak ik morgen een volledige rustdag :cool:
Ik wil morgen wel weer gewoon trainen. Denk dat het in mijn geval komt door de iets smallere stance die ik aanhield bij squats afgelopen keer, ik heb dan namelijk de neiging iets boven parallel mijn knieen wat meer naar binnen te brengen.

Ik heb zo ongeveer in alles beneden schouderhoogte spierpijn... en die heb ik vandaag getraind...

Fullbody dynamic effort

Gewicht: 83,4kg
Tijd: 45 minuten
Bijzonderheden: Fullbody aangezien ik maar 3 keer kon trainen deze week. Ook een mooie gelegenheid de chains die pas aangeschaft waren te testen :D
Was weer pas 45 minuten voor sluit in de gym :p

Olympic fullsquat op explosiviteit, slechts 30 seconden rust tussen sets
10x20kg
5x60kg
3x85kg laatste rep paused

Benchpress op explosiviteit + chains, 30s rust tussen sets
10x20kg
5x60kg
3x60kg +15kg chains paused
Heerlijke oefening op deze manier!

Arnold press
6x26kg
6x26kg
hierna gestopt ivm licht trekkende nekspier

Facepulls
10x55kg
10x60kg

Dumbbell curlz
8x16kg
6x18kg
Had hier geen zin in, was toch al half 11

Voelde lekker deze training :)

Ik heb zo ongeveer in alles beneden schouderhoogte spierpijn... en die heb ik vandaag getraind...
Pijn = fijn :whip:
Zie training hierboven, vond zo benchen wel wat :)

Laatst bewerkt:
Zeer nette training!

Wel lekker hoor dat je gym chains heeft! Hebben ze daar ook bands? Dan kan je vol hartelust WSB doen!:thumbs:

Fijne trainingen man. Mag ik vragen wat het nut is van chains? Lees dat wel eens vaker ergens maar vraag het me nu eigenlijk af. :p

Pijn is idd fijn, maar rust is ook belangrijk ;)

Dank je :)
Wel lekker hoor dat je gym chains heeft! Hebben ze daar ook bands? Dan kan je vol hartelust WSB doen!:thumbs:
Ze hebben ook bands ja maar geen cage. Het is dus vrij lastig ze 'ok' te monteren. De chains zijn helaas maar 8kg per kant maar genoeg om dynamic weights te krijgen. Ik ga wel vragen of hij er nog een set van wil regelen :p
Fijne trainingen man. Mag ik vragen wat het nut is van chains? Lees dat wel eens vaker ergens maar vraag het me nu eigenlijk af. :p
Zover ik weet zal ik het even uitleggen.

Nut van bands en chains:
Door uitrekken bands of het omhoog tillen van meer schakels van de ketting wordt de kracht naar beneden groter naarmate je hoger komt waardoor je een dynamisch gewicht creëert.
Het is dus lastiger om de snelheid (en de hierbij komende kinetische energie van de barbell) die je onderin de lift creëert mee te nemen waardoor het 2e deel lichter wordt. Doordat je met lager gewicht traint zal je onderin wel explosiever kracht kunnen zetten en leer je zo explosief kracht te zetten om toch genoeg snelheid te creëren om het 2e deel van de lift te 'helpen'.
Hiernaast zorgen bands er nog voor dat op weg naar beneden de barbell sneller wil zakken dan met alleen zwaartekracht waardoor er meer spanning op de spieren blijft staan tijdens de gehele lift in plaats van dat de barbell bijna kan vallen.

---------- Toegevoegd om 17:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:02 ----------

Pijn is idd fijn, maar rust is ook belangrijk ;)
En eten, daarover gesproken: zometeen naar een steakhouse ter eren van 25 jarig huwelijk van mijn 'schoonouders' :D

Oeh! Steak!
:lick:

Dat moet een killer training zijn geweest! Erg sterke facepulls ook nog daarna.

Wel raar wel bands...geen cage! Hoe monteer je die dan?

Ik denk dat 8kg chains wel voldoende zijn zolang je geen 120+ bencht...met chains erbij is dat op het hoogste punt toch 136kg!:D

Lekker weekend aan het vieren?

Terug
Naar boven