AndroidHealthClinic

Spelen met ijzer

Nice die steaksssss :D

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb een wat gevoelige linkerknie dus heb de lower body max effort overgeslagen, pas volgende week doe ik weer benen. Desalnieteplus vandaag een traininkje:

Max effort upper body

Gewicht: 83kg (effect van een tikje minder kcals eten van de laatste dagen)
Tijd: meer dan een uur rustig aan doen (kwam een vriend tegen)

Paused benchpress
10x20kg
6x60kg
5x80kg
3x90kg @8,5
2x95kg @9 Paused PR :D
1x100kg @9,5 Paused PR :D
Fx102,5kg was de 4e *90% of meer set dus niet zo heel vreemd al zit het er zeker in :)

Dips (in superset met pulldowns)
8xBW +30kg @9,5
7xBW +30kg @9,5
9xBW +20kg @9,5 laatste rep niet gelukt uit te strekken maar alles was mooi op diepte :)

V-pulldowns
8x85kg
8x90kg
4x95kg + 4x85kg
Lastige van pulldowns is dat ik altijd wat kramp in mijn hamstrings krijg, soms doe ik die extra rep dus niet hierdoor...

Op dit moment werd ik gek van de rap/R&B die een paar marokkanen op hadden gezet. Ik zag dat het via youtube was dus heb een paar slipknot/stone sour nummers op gezet ter compensatie :D

Arnold press
6x26kg
4x26kg

Dumbbell rows explosief full ROM
10x44,5kg
8x44,5kg

Aaaawh Yeaaaaah Bench pr's!

100kg bp paused?! Nice! Dan moet die 105 normaal er zoiezo wel inzitten toch?

Het ging best lekker idd terwijl mijn instelling totaal niet voor PR's gaan was :D
100kg bp paused?! Nice! Dan moet die 105 normaal er zoiezo wel inzitten toch?
Die heb ik vorige max effort upper body training ook net aan gehaald :)

Misschien voorbarig na 1 keer maar heb het idee dat die chains gewerkt hebben. Ondanks dat mijn voeding sindsdien op 'cutniveau' zit ben ik krachtiger geworden.

Begin volgende maand eens creatine bestellen :)

Het ging best lekker idd terwijl mijn instelling totaal niet voor PR's gaan was :D

Misschien voorbarig na 1 keer maar heb het idee dat die chains gewerkt hebben. Ondanks dat mijn voeding sindsdien op 'cutniveau' zit ben ik krachtiger geworden.

superdude.jpg

:trollface:

Hoezo was je instelling niet om voor pr's te gaan, wat wil je anders op een max effort dag?

superdude.jpg

:trollface:

Hoezo was je instelling niet om voor pr's te gaan, wat wil je anders op een max effort dag?
Ik wilde 3 nette 'setjes' met 90% of meer van mijn 1RM maken. Stimulatie van de spieren > gewichten.
Mijn techniek was ook een tikje beter. Laatste tijd veel gedrukt dat de stang een stuk boven tepelhoogte op de borst kwam, nu een tikje lager ongeveer op de tepel. Voelde stabieler en overtuigender :)
Pinken tegen de ring aan dus net er binnen.

Dat lijkt me tussen de oren te zitten.
Dat zal inderdaad wel ja :p

Het is wel zo dat ik nu al wat vaker paused presses doe en dat me al een stuk makkelijker af gaat dan eerst. Training van gisteren deed ik paused terwijl ik een maand geleden nog moeite had met dezelfde gewichten touch and go :)

Heftig hoor 100kg paused bench!:thumbs:

Ook die dips vind ik behoorlijk hard maat:fire:

Vanwaar die omslag dan? Geforceerd door omstandigheden of bewust?

Heftig hoor 100kg paused bench!:thumbs:

Ook die dips vind ik behoorlijk hard maat:fire:
Thnx :)
Vanwaar die omslag dan? Geforceerd door omstandigheden of bewust?
Beetje van beiden. Ik kreeg mijn ene riem niet meer dicht, had ook het idee een tikje vetter te worden op 3300-3500kcals.
Ik probeer iets cleaner te eten en houd minimaal 2500kcals per dag aan. Op trainingsdagen probeer ik na trainen nog minimaal 1000+kcals aan clean voer binnen te krijgen.
Ander vermoeden is dat het mogelijk aan zuivel ligt. Lees steeds vaker dat mensen daardoor meer rond hun middel krijgen wat niet mijn bedoeling is. Zuivel (naja, melk en chocomel dan want kwark tel ik niet mee) probeer ik dus tot ongeveer een halve liter per dag te beperken. Op het moment dat ik kracht lijk te gaan verliezen verhoog ik mijn voeding direct.
Waarschijnlijk ga ik ergens volgende week wel weer meer vreten.

Als je wat droger wilt worden raad ik bietensap aan. Dat drijft ook prima vocht af, verbeterd conditie.. Naja veel voordelen dus;)

Als je wat droger wilt worden raad ik bietensap aan. Dat drijft ook prima vocht af, verbeterd conditie.. Naja veel voordelen dus;)
Eet nu nog geen week op cutniveau met amper zuivel en merk dat ik al beter oog. Volgende week weer meer eten.

Even de spieren laten weten dat ze binnenkort weer aan de bak moeten:

Tijd: 20 minuutjes

Olympic Fullsquat
10x20kg
6x60kg
4x80kg
2x100kg
1x120kg
Fx140kg ging te twijfelend naar beneden, slappe hap poging :)

Deadlift
8x100kg
7x120kg
5x140kg

Nette fullsquat die 120kg!

Pr poging aan je rep/set keuze te zien?

Terug
Naar boven