AndroidHealthClinic

Spelen met ijzer

Ze raden juist aan om niet te maxen op de main lift, de squat dus omdat je dan geen progressie gaat maken, het tegenovergestelde juist.
Als je bijv zoals zij alles op de box zou doen en dan reverse band, tegen chains, tegen bands, foam box, ssb, cambered bar en allerlei andere varianten doet kan je elke keer op een andere variant maxen zonder stuk te lopen.

Zelfde met bench, voor squat kan ik begrijpen dat je niet al die dingen kan doen met chains, bands, reverse band, ssb etc maar voor bench is het wat makkelijker.

Kan je varieren met gripbreedtes, floor press, board press etc.

• Topic Starter Topic Starter
Ze raden juist aan om niet te maxen op de main lift, de squat dus omdat je dan geen progressie gaat maken, het tegenovergestelde juist.
Als je bijv zoals zij alles op de box zou doen en dan reverse band, tegen chains, tegen bands, foam box, ssb, cambered bar en allerlei andere varianten doet kan je elke keer op een andere variant maxen zonder stuk te lopen.

Zelfde met bench, voor squat kan ik begrijpen dat je niet al die dingen kan doen met chains, bands, reverse band, ssb etc maar voor bench is het wat makkelijker.

Kan je varieren met gripbreedtes, floor press, board press etc.
Wat k*t is is dat het een vrij fitness gerichte gym is, zonder een cage dus. Bands heb ik weten te bevestigen op het squatrek (lukt niet op de bench) en er zijn een paar (lichte) chains.
In mei loopt mijn abbo af en wil ik zoeken naar een meer hardcore gym maar wel een beetje in de buurt anders weet ik van mezelf dat ik niet regelmatig genoeg ga :x

---------- Toegevoegd om 19:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:15 ----------

Upper body max effort

Tijd: 40 mins

Warmup omdat bench nog bezet was: 10x10kg plate front raise

Benchpress paused
10x20kg
8x60kg
5x80kg
3x90kg
3x90kg
3x90kg
3x90kg
3x90kg @9
Ging allemaal soepel :)

Optrekken breed
10xBW
8xBW
8xBW

60 graden press
9x28kg
8x26kg
Tikkeltje last van aanhechting tricep elleboog dus daar moet ik op letten.

V-grip pulldowns
8x85kg
8x85kg

Ben ook benieuwd. Merk steeds meer dat ik naast zelfstudie (zoals DBB) 0,0 begeleiding heb op PL gebied en dan vooral die kleine dingen zoals tips over uitvoering etc.
Daarnaast motiveert het ook veel meer om grote jongens aan het werk te zien dan ouderen en huismoeders/vaders met licht overgewicht.

Ben ook benieuwd. Merk steeds meer dat ik naast zelfstudie (zoals DBB) 0,0 begeleiding heb op PL gebied en dan vooral die kleine dingen zoals tips over uitvoering etc.
Daarnaast motiveert het ook veel meer om grote jongens aan het werk te zien dan ouderen en huismoeders/vaders met licht overgewicht.

Daar is die huidige gym van je idd briljant voor!

Pfoe, lang niet meer langs geweest.

Hoe staat het ervoor kerel? Die bench ziet er goed uit en die squats op de vorige pagina ook. Nog steeds tevreden met je keuze om powerlift gericht te trainen? En hoe staat het met gewicht/bf e.d.?

Daar is die huidige gym van je idd briljant voor!
:o
Pfoe, lang niet meer langs geweest.

Hoe staat het ervoor kerel? Die bench ziet er goed uit en die squats op de vorige pagina ook. Nog steeds tevreden met je keuze om powerlift gericht te trainen? En hoe staat het met gewicht/bf e.d.?
Gaat goed hier hoor, PL gericht trainen vind ik gewoon leuker :)
Nu 84kg bij 12-13% (zit dichter tegen de 13 geloof ik).
Voeding is ff een tijdje wat minder netjes maar dat pik ik nu weer op. Vanaf vandaag wil ik minimaal een maand geen koffie meer drinken om de honger niet te onderdrukken, kijken hoe dat gaat.

Verder training van vanavond:
Lower body dynamic effort

Gewicht 84kg
Tijd 1 uur

Squat lage box (halverwege scheenbeen hoog), paarse bands, medium stance, 30 sec tussen sets
10x10kg
6x50kg (20kg stang was bezet)
3x70kg +bands
3x70kg +bands
3x70kg +bands
3x70kg +bands
3x70kg +bands
3x70kg +bands
3x70kg +bands
3x70kg +bands
3x70kg +bands
3x70kg +bands

Deadlift
10x80kg snel
3x100kg +chains
3x100kg +chains
3x120kg +chains
3x120kg +chains
3x140kg +chains (laatste rep was niet erg netjes)

Leg raise
10xBW
10xBW

Kuiten op legpress
15x110kg
15x130kg
10x150kg Voeten in \ / stand
10x150kg Voeten in / \ stand

Upper body dynamic effort

Gewicht 85kg :D
Tijd meer dan een uur

Benchpress niet paused, 30-40 sec rust tussen sets
12x20kg
8x60kg
3x72,5kg +chains
3x72,5kg +chains
3x72,5kg +chains
3x72,5kg +chains
3x72,5kg +chains
3x72,5kg +chains
3x72,5kg +chains
3x72,5kg +chains
3x72,5kg +chains
3x72,5kg +chains

Lat pulldown smal onderhands
10x75kg
8x85kg

Arnold press
8x26kg
5x26kg

Optrekken
8xBW breed
6xBW superbreed

Dips
6xBW+30kg
8xBW+20kg
9xBW+20kg

EZ-Curls
10x28kg
10x33kg
6x33kg

Tricep cable pushdowns
12x30kg
5x33kg + 3x30kg

Vanavond wat rondgekeken voor een andere gym. Joels Gym bestaat niet meer (was langsgereden bij het adres en ook het telefoonnummer is niet meer in gebruik), de andere lokale gym is nu puur voor vrouwen, no men allowed, dus dat gaat hem niet worden.
Liep nog wel One fitness in en lag bijna direct in een deuk:
Polo's met de kraagjes omhoog, gel in hun haar met gouden ketting om, genoeg om een paar pagina's in het superdudes topic te vullen :roflol:
Stonden genoeg bench-achtige dingen maar alleen een smith rek om te squatten, geen deadliftgelegenheid ook dus dat gaat hem niet worden.

Uiteindelijk uitgekomen bij Palestra, iets verder weg (10-15 mins fietsen) wat een stuk beter eruit zag. Dumbbells tot 40kg maar ook van die opbouwbare stangetjes, enkele powercages en veel (iets ouder) materiaal. Met studentenkorting (ben nog een paar maanden student) komt dit op 30euro per maand uit dus denk dat dat hem wordt :)

Dat vraagt gewoon om pics van zo'n :sd:

Palestra klinkt goed.

Dat vraagt gewoon om pics van zo'n :sd:

Palestra klinkt goed.
Ze trainen voor een groot raam dus je kan zo foto's komen maken :roflol:

Minder goed nieuws:
Door het vele bankdrukken laatste tijd heb ik last gekregen van mijn handpalm, in het verlengde van mijn pink/ringvinger van mijn linkerhand.
Precies waar de barbell op ligt is het erg gevoelig (als een kneuzing) en ook wat dikker en warmer :(
Ik denk dat ik de rest van deze weer oversla met trainen, heel misschien morgen wel lower body trainen maar weet niet hoe slim dat is.
Zondag namelijk bijna 2 uur enkele reis op de motor zitten naar de superbikes in Assen, dan is het wel fijn als ik geen last van mijn hand heb en mijn benen/onderrug niet te stijf zijn. Vandaag dus geen trainen voor Twitchy :)

:sad:

Rustig aan hoor!
En sterkte.

Liep nog wel One fitness in en lag bijna direct in een deuk:
Polo's met de kraagjes omhoog, gel in hun haar met gouden ketting om, genoeg om een paar pagina's in het superdudes topic te vullen :roflol:
Stonden genoeg bench-achtige dingen maar alleen een smith rek om te squatten, geen deadliftgelegenheid ook dus dat gaat hem niet worden.
:trollface:

Max effort upper body

Gewicht: 83,8kg
Tijd: uurtje

Benchpress paused
tig x20kg
8x60kg
5x80kg
3x92,5kg
3x92,5kg
3x92,5kg
Gingen best easy, volgende keer 3x3x95kg :)

Pendlay rows
10x60kg
8x80kg
6x90kg
4x95kg
3x100kg PR ondanks iets minder stricte uitvoering

Frontpress
tig x20kg
6x50kg
5x55kg

Optrekken superwide grip
10xBW
6xBW

Pushdowns
12x30kg
8x35kg

Upright rows
8x38kg
10x43kg

Laatst bewerkt:
Ben een beetje ziek (verkouden en denk verhoogde temperatuur) dus train vandaag niet. Afhankelijk van de tijd die ik wel/niet heb doe ik het morgen misschien.

Gaat niet heel hard met trainen / dit log zo... :p

Terug
Naar boven