XXL Nutrition

Spelen met ijzer

• Topic Starter Topic Starter
Ik wil mijn trainingen beperken tot 45 tot 60 minuten max omdat ik van mening bent dat dit ideaal is wat betreft energie overhouden voor herstel en het niet elke keer compleet verzuren van spieren.
Naar mijn idee zorgt dit ervoor dat je minder blessuregevoelig bent terwijl de groei- en krachtprikkel zeker aanwezig is (ik heb de neiging om altijd maximaal te knallen).
Daarnaast is er nog het kopje cortisol aanmaak waarmee je bij <1 uur trainingen altijd veilig zit (hoewel ik van mening ben dat dit per persoon enorm uiteen loopt).

Moet wel toegeven dat een 'all-out' lange training op zijn tijd heerlijk is om te doen :D

Laatst bewerkt:
Muziek was idd bagger..!!!
Verder heb ik me niet superstrict aan schema gehouden, maar wel een hoop van m'n lijstje gedaan ;)
Optrekken ging weer ouderwets bagger, ondanks het klimrek :D

Heb ik al duidelijk gemaakt wat voor kluns ik trouwens ben? (zo erg ben ik normaal gesproken nóóit hoor!)

Volgens mij heb je het zo goed mogelijk gedaan naar de toestellen die er stonden :)
Optrekken niet te druk om maken en misschien verwisselen met lat pulldowns tot je er sterk genoeg voor bent?

En ach, je kwam de trap tenminste op :clown:

Optrekken niet te druk om maken en misschien verwisselen met lat pulldowns tot je er sterk genoeg voor bent?
:
:finger: Geen goed idee...optrekken leer je door op te trekken! Gewoon aan beginnen en doorzetten..stel een aantal reps dat je per training wilt halen..bijvoorbeeld 20 reps, dan doe je de eerste set misschien 5, tweede 3/4 etc..net zo lang to je de 20 hebt bereikt.

Je zult zien dat je steeds verder komt!:D:thumbs:

:finger: Geen goed idee...optrekken leer je door op te trekken! Gewoon aan beginnen en doorzetten..stel een aantal reps dat je per training wilt halen..bijvoorbeeld 20 reps, dan doe je de eerste set misschien 5, tweede 3/4 etc..net zo lang to je de 20 hebt bereikt.

Je zult zien dat je steeds verder komt!:D:thumbs:
Dat was eerder al mijn eerste suggestie maar volgens mij heeft ze dat niet opgevolgd :P
Minimale rust nemen tussen de reps tot je de reps van je set haalt en dan de rust pakken die je tussen sets door neemt.

Fijne jaarwisseling dude! Dat er vele krachtgains moge komen!

fijne jaarwisseling en suuces met je doelstelingen

Happy new year!:D

Thnx, jullie ook.

Mijn jaar begint met 82kg op nuchtere maag dus ik heb 12maanden voor 8kg, zou geen probleem mogen zijn om minder dan een kilo per maand erbij te eten ;)

Morgen proberen, kreeg het schema van een PL'er met aardig leuke stats dus het proberen waard om een plafond te doorbreken:

15x40% 1RM
10x60%
2x95%
10x65%
3x90%
8x70%
4x85%

Ik wil dit het liefst met benchpress doen maar ben bang dat de pump me in de weg gaat zitten. Wel makkelijk dan want mijn 1RM ervoor is 100kg dus kan de procenten gewoon overnemen ;)

Morgen proberen, kreeg het schema van een PL'er met aardig leuke stats dus het proberen waard om een plafond te doorbreken:

15x40% 1RM
10x60%
2x95%
10x65%
3x90%
8x70%
4x85%

Ik wil dit het liefst met benchpress doen maar ben bang dat de pump me in de weg gaat zitten. Wel makkelijk dan want mijn 1RM ervoor is 100kg dus kan de procenten gewoon overnemen ;)

Dat ook in die volgorde?

Vind dat wel een erg groot verschil tussen 60kg en 95kg. Hangt er natuurlijk vanaf hoe jij dat ervaart. Maar dat is het zelfde als je deadlift top 200kg is, dat je van 120kg naar 190kg gaat. Vind dat in dit geval en ook met deadlift een zeer groot verschil.

Succes iig met je doelen!
En uiteraard de beste wensen!

Ja in die volgorde. 60kg naar 90+ vind ik geen enkel probleem, hoop alleen dat ik die 2x95kg zal halen en geen gezeik heb met mijn schouder na die opwarmsets.

Vandaag niet getraind, was vergeten dat het weekend is en de gym maar tot half 3 open was :o

Terug
Naar boven