XXL Nutrition

Spelen met ijzer

• Topic Starter Topic Starter
Vind het een sterke deadlift ouwe!
Bedankt.
Ik heb het idee dat mijn deadlift techniek een stuk beter is geworden en ik de kracht heb om meer vanuit mijn benen te beginnen. Lift-off voelde stukken sterker en zekerder dan voorheen.
Heb er vertrouwen in dat ik met deadlift op een mooie stijgende lijn terecht zal komen.

Ga jij serieus van 95kg naar 152,5 zonder tussenstappen? :P

Hmm ok. Naja ik vind dat niet fijn ivm CNS opwarmen.

Heb er eigenlijk weinig problemen mee. Merk dat ik de afwisseling in dit schema tussen low en high reps erg fijn vind en me makkelijker af gaat dan ik verwachtte :)

Als dit in jouw ogen niet genoeg opwarmen van het CNS betekent en dit ook niet direct merkbaar voor last kan zorgen hoor ik het uiteraard graag :)

Laatst bewerkt:
Schouders

Gewicht: 82kg
Tijd: 30mins (moest nog boodschappen doen voor het eten)

Military press
10x27,5kg
10x40kg
2x65kg
10x45kg
3x60kg 1F
8x47,5kg 6+1+1
4x57,5kg deze heb ik laten zitten

Upright row
10x38kg
8x43kg
8x43kg
8x43kg

Ik ga mijn schoudertraining omgooien, merk dat deze volgorde hier niet geschikt voor is. Te intensief/belastend voor de 2e keer schouders in de week. Hier twijfelde ik eerlijk gezegd al iets aan maar wilde het eerst proberen voor ik het afschoot.
Ik wil daarom de schouderdag meer 'open' laten om vanalles en nog wat te doen wat niet in de andere dagen past dus dingen als armen, powercleans en een beetje schouders met de nadruk op de achterste koppen. Deze dag zou ik ook olympisch kunnen gaan liften zonder dat dit in de knoop komt met mijn andere trainingen.

Volgorde misschien nog wat omgooien zodat ik dit krijg:
Ma.
Squat
OH squat / walking DB lunges / leg press
Stiffed leg DL / romanian DL
Kuiten

Di.
Benchpress
Floor presses / incline press of flybeweging
Dips

Do.
Deadlift
Pendlay rows / pullups / chins / lat pulldown (2 van deze oefeningen per training)

Vr.
Olympisch liften of overige oefeningen waaronder achterkant schouders, armen en/of buik etc.

Waarom volg je niet gewoon een goed kant en klaar powerlift schema?

Wel sterke MP 2x65kg!

Zal wel weer te moeilijk/bb gericht denken. Maar ik vind dat je weinig oefeningen doet per dag, en weinig tot geen isolatie. Biceps, Triceps, Buik, Kuiten?

En hoezo vrijdag alleen achterkant schouders, en niet gewoon schouders in ze geheel aanpakken. Schema ziet er voor de rest leuk uit, vind alleen dat je nog heel veel mist.

Waarom volg je niet gewoon een goed kant en klaar powerlift schema?
Tot nu toe ben ik er geen tegengekomen die mij erg trekt.
De 7 sets van de grote 3 doe ik wel volgens een vaste volgorde/reprange/gewichtspercentage welke ik van een ervaren powerlifter gekregen heb en moet zeggen dat deze me erg bevalt.
De oefeningen er omheen op die 3 dagen moet ik wel zelf indelen en doe ik op de manier hoe ikzelf verwacht een zo goed mogelijke balans te creeren.
Het is inderdaad een eeuwige work in progress dus alle suggesties zijn welkom :)
Wel sterke MP 2x65kg!

Zal wel weer te moeilijk/bb gericht denken. Maar ik vind dat je weinig oefeningen doet per dag, en weinig tot geen isolatie. Biceps, Triceps, Buik, Kuiten?

En hoezo vrijdag alleen achterkant schouders, en niet gewoon schouders in ze geheel aanpakken. Schema ziet er voor de rest leuk uit, vind alleen dat je nog heel veel mist.
7 pittige sets op de grote lift, die oefeningen alleen al gebruik je bijna je hele lichaam :)
Isolatiewerk zoals armen zal ik regelmatig op de vrijdag doen. Schouders waren vandaag duidelijk nog niet geheel hersteld van de borsttraining en dan uiteraard voornamelijk de voorste koppen dus die hebben prikkel genoeg.
Oefening zoals arnold press waarbij ook de voorste koppen gepakt worden zal ik regelmatig blijven doen maar ik zal de voorste koppen niet zo intens als vandaag trainen.
Bij olympische liften trainen zit overigens ook meer dan genoeg schouderwerk :)

Wil je dan eigenlijk wel powerliften? :p
Er zijn zoveel goede schema's dus er moet altijd wat tussen zitten. Als niks je aanspreekt lijkt me die vraag wel legitiem.
Goede vraag inderdaad en ja is het antwoord :p

Ik wil eerst met dit eigen schema proberen goede progressie te boeken.

Zeker mooi hoor 2x65kg MP! Met MP geen last trouwens?

Zeker mooi hoor 2x65kg MP! Met MP geen last trouwens?
2x65kg vind ik maar weinig bijzonders als ik zie wat de anderen in deze sectie omhoog krijgen :p
Ik had niet of nauwelijks merkbaar last. De weekjes low reps en max gewicht hebben me goed gedaan, dit was precies het tegenovergestelde van het doktersadvies :D

Gisteren vroeg de fysio in de sportschool hoe het ging dus legde ik het uit. Hij verwacht dat hij er wel wat mee kan (hij had me destijds direct doorverwezen omdat hij bang was dat het mogelijk een zenuw aandoening was ivm de heftigheid van het krachtsverlies) dus ik heb voor donderdag een afspraak.

Korte trainingen allemaal kerel. Ben benieuwd hoe het bevalt!

Ik ben ook benieuwd hoe het uitpakt maar qua korte trainingen valt het wel mee. Eerste grote lift is 7 sets waar ik zo een 20-25 mins over doe dus dan zit ik al op de helft.
Extra oefeningen kan ik natuurlijk zo gek maken als ik zelf wil maar ik wil wel binnen het uur klaar zijn.

Voordeel is dat de sportschool hier 2 mins fietsen vanaf zit dus ben ik niet verplicht meteen lang te blijven omdat het anders 'zonde' is.

Zoals Jim Wendler zegt:
"Get in there, get the job done and get the f*ck out"

7 werksets of?

10-15x40% (van 1RM)
10x60%
2x95%
10x65%
3x90%
8x70%
4x85%

Bijna allemaal werksets dus :)

Morgen Squats :D

Heb een tijdje low-bar gedaan, ga nu weer terug naar high-bar fullsquats dus heb geen idee wat daarbij mijn 1RM zal zijn... Lastig :)

Ik mag ook weer normale squats doen in nieuwe trainingsschema! :D

+1, is inderdaad een grote stap. Ik had de 120 er nog ff tussendoor gedaan, al is het maar 1 herhaling. Gewoon voor het gevoel eventjes. :D
Maar goed, als het zo in je schema staat en je hebt er geen problemen mee: :thumbup:

Terug
Naar boven