Fitness Seller

Gesloten SP's 2019 POST OP LOG

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Ik heb de laatste dagen aardig wat buikpijn gehad. Ik dacht eerst door al het crap van het weekend, maar het werd maar niet minder. Ook mijn huid krijgt ineens weer ontstekingen. Ik ben bang dat ik toch weer moet stoppen met de whey :(

Ik heb nu ter vervanging duits biefstuk gekocht. qua voedingswaarde prima en niet te duur ook.

ONTBIJT
OMELET
3 KLEINE EIEREN, AVOCADO, KAAS

5 KM WANDELEN

TUSSENDOOR
HAVERMOUTKOEKJE

LUNCH
COUSCOUS SALADE MET FETA EN GEGRILDE KIP

TUSSENDOOR
1/4 BANAANTAART

3 KM WANDELEN

DINER / PREWO
GEHAKT RIJSTSCHOTEL
80 G RIJST (HALF VOLKOREN), SPERZIEBONEN, WORTEL, MAGERGEHAKT, CREME FRAICHE

POSTWO
DUITS BIEFSTUK + OVENFRIET + AMERIKAANSE FRITESAUS


MACRO'S
2494 KCAL
KOOLHYDRATEN 262 g
EIWITTEN 128 G
VET 100 G

1 uur UB training + 1.5 uur snelwandelen

inCollage_20190509_220325066.jpg
 
Laatst bewerkt:
Training gisteren! Ik heb de laatste training niet alles kunnen doen, dus dan maar een extra training.

BENCH PAUSED
Yup, eerste keer weer sinds mijn operatie:)
Helemaal 100% pijnvrij is het niet, maar het voelt goed genoeg iig. Beetje vergelijkbaar met lat pulldown.
15x20
15x20
15x20
15x20
Zelfs met dit gewicht kreeg ik nog een chestpomp:p Ik denk elke training met 5 kg omhoog, alleen moet ik dan wel mijn schema aanpassen (de one arm chestflys gaan er dan uit).

MID PULLEY CABLE ROW
LINKS 12X30 / RECHTS 12X25
LINKS 12X30 / RECHTS 12X22.5
LINKS 12X30 / RECHTS 12X22.5

REARDELT BAND RAISE (NIEUW)
dit verzin ik ter plekke, ik weet niet hoe hij heet namelijk! Ik voel bij deze oefening mijn rear-side delts heel hard werken, meer dan met dbs. Die hou ik er in dus. Alleen met rechts durfde ik deze nog niet te doen.

TRICEP PUSHDOWN MET TOUW (NIEUW) SS
terug van weg geweest is het meer, wel aan een ander kabelstation
15X5
15X5
15X5
15X5
15X5

DB CROSSBODY CURLS ALTERNATED
12X8, RECHTS 10X8
12X8, RECHTS 10X8
12X8, RECHTS 10X8

DB HAMMER CURL SEATED
12X6 / RECHTS?
12X6
12X6

----

beetje chaostraining, maar voelde goed om iets nieuws te proberen:)

Wat ik wel lastig vind is dat ik met de compounds mijn linkerkant nauwelijks uitdaag. Ik probeer het nu te combineren (deels compound, deels unilateraal). Echt optimaal trainen kan toch pas nadat ik echt alles mag en kan.

Ik leg dit ook even aan de fysio voor maandag. Dan is mijn laatste sessie nmlk.

---
Edit, gevonden!!

Deze dus
 
Ik had vandaag de benen willen trainen, maar ik kreeg vlak voor ik weg ging migraine :( Ik dacht al, waarom zie ik zo wazig (kwartje viel nogal laat). Morgen dan maar!

VOEDSEL DAG 5

ONTBIJT
Restje banaancake 1/8
Duits biefstuk

LUNCH
MEDITERAANSE COUSCOUS SALADE + TONIJN (ik heb liever kip, maar had dit nog in huis).

TUSSENDOOR
handje amandelen (35 G gegokt)

DINER
BROODJE HAMBURGER
lekker makkelijk en cheap :p
pompoenbroodje, bbq hamburger ah, mayo, ketchup, radijsrauwkost

PRE BEDTIJD
2 ONS FRIET + FRITESAUS
VEGETARISCHE BURGER (LIDL)
SMOOTHIE (150 G AARDBEIEN, 100 ML RIJSTMELK)

Ik had nog eieren willen eten tussendoor, maar was druk druk druk!

KCAL 2295
210 koolhydraten
128 eiwitten
96 vetten

Geen training / 4 KM wandelen
 
Laatst bewerkt:
Balen van je migraine... :(

Hoop dat t morgen beter gaat.
 
Balen van je migraine... :(

Hoop dat t morgen beter gaat.
Gaat nu alweer beter hoor! Ben snel op bed gaan liggen nadat ik door had dat ik een aura zag
 
Je eten ziet dr echt heerlijk uit elke keer :D

En wat fijn dat je weer hebt kunnen benchen; ik weet dat je dat erg graag doet.
Is met +5 kg opbouwen niet wat te snel, of stop je dan bij een bepaald gewicht met verhogen?
 
Je eten ziet dr echt heerlijk uit elke keer :D

En wat fijn dat je weer hebt kunnen benchen; ik weet dat je dat erg graag doet.
Is met +5 kg opbouwen niet wat te snel, of stop je dan bij een bepaald gewicht met verhogen?
Haha thanks :)

Ja dat is wel het idee. Ik zat nu met 15 reps ver van spierfalen af, dus ik ga opbouwen tot ik in de 10 reppers regio kom met 4 reps in de tank (zoiets iig).

Nu ik erover nadenk kan ik beter nog even geen schema aanhouden, eerst maar even aanvoelen hoe alles gaat:)
 
Nou de koppijn is vandaag blijven hangen. Niet zo erg dat ik plat moet liggen, maar wel aanwezig. Alsnog wel getraind, maar moest wel rustiger aan doen.

Ik heb geprobeerd om te squaten.. Nou dat ging echt niet! Dat is net dat stukje mobiliteit wat ik mis. Ook een bredegrip deed pijn dus helaas.

Uiteindelijk heb ik de hexbar uitgeprobeerd! Soort van halve sq/ halve dl.

Ik ga mij dus nu vooral focussen op het deadliften, dat gaat prima namelijk:D

HEXBAR DL
20X40
14X60
14X60
14X60 RPe 6
redelijk licht, maar vanaf hier ga ik gewoon opbouwen.

LEGPRESS (LIFE FITNESS). Ik kreeg wat kniepijn door de vertical legpress dus dan maar deze weer
15X155
12X165
12X165
12X165

LEGEXTENSION SS HAMCURLS LIFEFITNESS
13X70.5 / 12X40
13X70.5 / 12X40
13X70.5 / 12X40

BULGARIAN SPLIT SQ SS JACKNIFE SWISSBALL
12X16 P KANT / 15X
12X16 / 13X
12X16 / 13X
 
Voedsel vandaag niet gelogd want ik had het mega druk (oa een lezing etc).

Ik heb geteerd op veel te weinig eten, dus niet zo handig. Morgen een betere dag:p
 
TRAINING UB

ging erg goed:D rechts voelt steeds beter! Het meest gevoelig blijft de lat pulldown en cable rows.

LAT PULLDOWN SUPERSET
15X26
13X33
13X33
15X33 POST OP PR

INCLINE HEXPRESS.(ik wist de naam niet, nu wel dus!!)
15X2X10
14X2X12 VPR
14X2X12
8X2X14

BENCH PRESS PAUSED SUPERSET
13X30 +10 kg
13X30
13X30 @6
Gewicht leek wel gelijk aan vorige training, weird
Volgende training +5 kg
Vorige training voelde ik nog lichtelijk iets in mijn schouder, nu niet dus heel fijn!

ONE ARM TBARROWS
13X35 / RECHTS 13X30
13X35 / 13X30
13X35 / 13X30

LATERAL RAISE
15X4 PER ARM
15X4
15X4

ONE ARM MID PULLEY CABLE ROW SUPERSET
14X30 VPR / 14X25 LINKS POST OP PR
14X30 / 14X25
14X30 / 14X25

REAR DELT BAND PULL ONE ARM
14X LINKS 14X RECHTS
14X
14X
14x

CLOSEGRIP DECLINE BALL PUSH UP (NIEUW)
7X
7X
pittig, maar wel lekker:p

+ ROTATORCUFF OEFENINGEN (deed ik tussendoor nog)

Mijn linkerschouder zeurt trouwens echt al tijden (sinds vorig jaar al). Door de labrum scheur rechts kon ik daar dus geen fysio voor krijgen. Ik denk zelf dat het wat overbelast is geraakt, het gaat namelijk af en aan. Echt pijn doet het niet, maar ik probeer het nu wel even meer rust te geven door de one arm press oefeningen weg te laten nu en ik doe veel stretch oefeningen thuis. Vandaag heb ik er verder weinig last van, maar vorige week voelde het heel geïrriteerd (alsof er te weinig ruimte in de kop zit).
 
Laatst bewerkt:
Voor het eerst in maanden (of eigenlijk sinds ik niet meer bench), heb ik weer spierpijn in de chest!!! DB werk is fijn, maar voor mij lang niet zo intens als benchen (dit heeft deels met een flinke ROM te maken, want ja, #teammonkeyarms).

De push ups daarna waren waarschijnlijk ook een beetje teveel, maar goed, Ik ben weer gemotiveerd nu ik zo goed als pijnvrij kan trainen:D

Ik heb ook gewoon echt zin om weer zwaar te deadliften en benchen, dus ik weet nu zeker dat ik in de loop van dit jaar (tegen de winter?) een bulk in las en een pl schema ga volgen.

Of ik zwaar ga squatten weet ik nog niet ivm mijn knieën. Ik moet dan sowieso weer sleeves kopen. Alleen de sbds helpen goed, alleen heb ik die destijds verkocht (deels omdat ik liever maat m had ivm compressie). Of Titan, maar net zo duur XD

Dan nog wat anders. Voor ik vd week mijn voeding ging bijhouden stond ik op +70 kg. Vanmorgen 69.7 kg en op het laagste punt 69 kg rond. Alleen moet ik ongesteld worden dus zal daarna wel weer iets lichter zijn.

Ik denk dat ik muv weekend iets onder onderhoud heb gegeten.

Ik zou na het weekend plannen gaan maken wat ik nou precies met mijn voeding wil gaan doen. Het enige wat ik lastig vind is de whey. Ik denk dat mijn lichaam er niet tegen kan, maar ik ben daar nooit 100% zeker van (vooral omdat ik niet lang genoeg 100% zuivelvrij heb gegeten).

Whey heeft als grote voordeel dat het betaalbaar is en het bevat geen zout. Ik merk nu dus ook wel dat ik echt veel zout binnen krijg. Daarnaast is het ook een stuk makkelijker. Ik ben er nog niet uit dus!

Qua eiwitten zit ik met 1.8 g per kg wel aardig goed. Zodra ik op dieet ga mag dit echter wel iets omhoog. Vetten zijn wat hoger dan eerder, maar die zal ik ook al eerste schrappen mocht ik gaan cutten.

OBV mijn weekgemiddelde (zonder het weekend), kom ik op de volgende macro's
124 G EIWITTEN
253 G KOOLHYDRATEN
87 g VET
2395 KCAL

Ik schat zo in dat mijn onderhoud rond de 2600 ligt (obv katch-mcardle zit ik tussen de 2472-2751).

Als ik wil recompen dan zou ik rond de 2400 Kcal (gemiddeld) moeten eten. Optimaal voor spieropbouw is dat niet, maar ivm het spiergeheugen verhaal verwacht ik wel progressie te maken (noobie gains:p). Mijn vet% zou dan over 3 maanden 4% kunnen afnemen (met een kcal tekort van -200 per dag) en HOPELIJK is mijn VVM dan ook met ca 2 KG toegenomen. Netto zou ik dan dus 1 kg kwijt raken over 3 maanden. In theorie dan he:p

Ik ga iig MFP bijhouden aankomende maanden en mocht ik teveel afvallen of aankomen dan kan ik altijd nog het 1 en ander aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
Lastig met de whey... ook al dingen als egg protein/beefprotein oid geprobeerd? Dat is ook nog een mogelijke optie.

Hoe krijg je dan teveel aan zout binnen? Misschien zoutloos koken?
Veel nierpatienten krijgen de tip om minder zout te eten. Dat kan redelijk eenvoudig door zoutloos koken en het zout achteraf toe te voegen. Omdat je het achteraf erop strooit gebruik je sowieso al veel minder. Misschien een idee. Tenzij je al weinig zout gebruikt. Anders is er nog de optie voor natriumarm zout.

Ik probeer iig wat mee te denken.....
 
Lastig met de whey... ook al dingen als egg protein/beefprotein oid geprobeerd? Dat is ook nog een mogelijke optie.

Hoe krijg je dan teveel aan zout binnen? Misschien zoutloos koken?
Veel nierpatienten krijgen de tip om minder zout te eten. Dat kan redelijk eenvoudig door zoutloos koken en het zout achteraf toe te voegen. Omdat je het achteraf erop strooit gebruik je sowieso al veel minder. Misschien een idee. Tenzij je al weinig zout gebruikt. Anders is er nog de optie voor natriumarm zout.

Ik probeer iig wat mee te denken.....
Ik heb op de beefeiwit na ALLES geprobeerd XD Ik ben nu eenmaal een lastige eter:/ Ik weet niet of iemand daar ervaringen mee heeft, maar ik gok dat het duur en vies is:p

Het zit hem met name in de vvp vlees-visproducten, maar ik hou gewoon van lekker eten!!:D Zoutloos is niet mijn ding:p Gelukkig heb ik geen hoge bloeddruk, maar goed, al dat zoute vlees-vis voelt gewoon niet goed... zelf vlees bereiden kan wel, maar ik wil niet de hele dag met koken bezig zijn
 
Ik heb op de beefeiwit na ALLES geprobeerd XD Ik ben nu eenmaal een lastige eter:/ Ik weet niet of iemand daar ervaringen mee heeft, maar ik gok dat het duur en vies is:p

Het zit hem met name in de vvp vlees-visproducten, maar ik hou gewoon van lekker eten!!:D Zoutloos is niet mijn ding:p Gelukkig heb ik geen hoge bloeddruk, maar goed, al dat zoute vlees-vis voelt gewoon niet goed...

Zolang je je inname constant houdt zou het geen probleem moeten zijn om meer zout te eten! iig niet met het oog op het vasthouden van vocht :P
 
Zolang je je inname constant houdt zou het geen probleem moeten zijn om meer zout te eten! iig niet met het oog op het vasthouden van vocht :P
Nee is ook zo hoor, sowieso kan ik ook meer gaan drinken!
 
De beef heb ik ooit een sample van geprobeerd... Het is wat apart maar niet onaardig. Vond het van wat ik me kan herinneren qua smaak op koetjesreepjes lijken. :roflol:
De chocolade variant. Maar het is het proberen waard. Wel wat duurder maar een heel hoog eiwit% dacht ik.

Zout inname constant houden is waar het om draait... en koken zonder zout kost niet veel meer tijd dan met zout. ;)
Gewoon achteraf wat zout toevoegen en meer met kruiden werken. En ook dat kost echt geen extra tijd. :)
 
De beef heb ik ooit een sample van geprobeerd... Het is wat apart maar niet onaardig. Vond het van wat ik me kan herinneren qua smaak op koetjesreepjes lijken. :roflol:
De chocolade variant. Maar het is het proberen waard. Wel wat duurder maar een heel hoog eiwit% dacht ik.

Zout inname constant houden is waar het om draait... en koken zonder zout kost niet veel meer tijd dan met zout. ;)
Gewoon achteraf wat zout toevoegen en meer met kruiden werken. En ook dat kost echt geen extra tijd. :)
Nuja ligt eraan. Als ik voor het slapen gaan eiwitten moet nemen dan heb ik gewoon echt geen zin om nog kip te kruiden en te grillen! Om maar wat te noemen. Dan is een Duits biefstuk in de airfryer een stuk makkelijker! Of heb jij een beter idee:)

Is natuurlijk ook een beetje luiigheid dit, maar ja, heb meer op het moment om over na te denken:rolleyes:

Ik zal wel een keer een sample proberen dan hehe.
 
Eitjes gekookt in de koelkast leggen.
Kipfilet kan ook in de airfryer ;)
Alles kan je zo de airfryer inmikken. Dus dat is T probleem niet lijkt me?

Kom er verder nog op terug :)
 
Ik vind het lief dat je meedenkt, maar ik kan zelf natuurlijk genoeg ook genoeg opties bedenken:) Ik heb zelf natrium arme diëten voor geschreven, dat is alleen het punt niet. Heb er alleen gewoon niet zo'n zin in om daar heel erg over na te denken. Ik vind whey (of kwark) gewoon een stuk makkelijker en lekkerder dan 5 X per dag ei/vlees/vis.
 
Laatst bewerkt:
De beef heb ik ooit een sample van geprobeerd... Het is wat apart maar niet onaardig. Vond het van wat ik me kan herinneren qua smaak op koetjesreepjes lijken. :roflol:
De chocolade variant. Maar het is het proberen waard. Wel wat duurder maar een heel hoog eiwit% dacht ik.

Zout inname constant houden is waar het om draait... en koken zonder zout kost niet veel meer tijd dan met zout. ;)
Gewoon achteraf wat zout toevoegen en meer met kruiden werken. En ook dat kost echt geen extra tijd. :)
Koetjesreep... ah nostalgie... :o
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven