AndroidHealthClinic

SP's trainings en voedingsdagboek + voorstellen

• Topic Starter Topic Starter
Die branderige schouder kan ook een nekklacht zijn, tenminste dat heb ik ervaren. Misschien een knellende zenuw. Mijn 5 en 6 nekwervel zijn iets doorgezakt vandaar

Ik dacht zelf aan een impingement, omdat het ook voelt alsof er iets knelt maar het is niet heel pijnlijk (meer branderig). Wel heb ik op het moment dat ik wat voel echt totaal kracht verlies. Zelf 3 kg dumbells zijn dan al te zwaar.
http://www.ergogenics.org/zo-voorkom-je-impingement-in-je-schoudergewricht.html
Ik ga daarom denk ik ook niet echt vooruit op de schouder/borst oefeningen. Dat kost me echt een paar reps.

Ik had gehoopt dat het met rust weg zou gaan, maar ik moet er toch mee heen (ik heb het uitgesteld omdat ik mijn dossier nog naar de nieuwe huisarts moet brengen). Beetje laks daarin :P

Ik dacht zelf aan een impingement, omdat het ook voelt alsof er iets knelt maar het is niet heel pijnlijk (meer branderig). Wel heb ik op het moment dat ik wat voel echt totaal kracht verlies. Zelf 3 kg dumbells zijn dan al te zwaar.
http://www.ergogenics.org/zo-voorkom-je-impingement-in-je-schoudergewricht.html
Ik ga daarom denk ik ook niet echt vooruit op de schouder/borst oefeningen. Dat kost me echt een paar reps.

Ik had gehoopt dat het met rust weg zou gaan, maar ik moet er toch mee heen (ik heb het uitgesteld omdat ik mijn dossier nog naar de nieuwe huisarts moet brengen). Beetje laks daarin :P

vraag je bij de huisarts gelijk een verwijzing naar een manueel therapeut
Die bekijkt je hele houding zoals
- Nek en rug
- zijn je schouders even hoog
- hangen je armen hetzelfde naast je dijen
- zijn je handen niet gedraaid

http://forum.dutchbodybuilding.com/f43/schouderproblemen-lees-deze-artikels-eens-95139/

Laatst bewerkt:
vraag je bij de huisarts gelijk een verwijzing naar een manueel therapeut
Die bekijkt je hele houding zoals
- Nek en rug
- zijn je schouders even hoog
- hangen je armen hetzelfde naast je dijen
- zijn je handen niet gedraaid

http://forum.dutchbodybuilding.com/f43/schouderproblemen-lees-deze-artikels-eens-95139/

Onder welke dekking valt dat? Ik heb alle alternatieve geneeskunde al opgemaakt met chiropractie :p Ik zal die artikelen ff lezen, thnx!

bij mij is het fysio, onder alternatieve geneeswijze informeer bij je zorgverzekeraar
Wellicht doetie het eerste consult gratis..

Best aardige training vandaag :D Had ik niet verwacht want ik heb echt OVERAL spierpijn. Mocht ook wel weer, want ik stond stil!

Bench press
15 x 20 kg
5 x 35 kg
4 x 40 kg (met spotter erbij voor het bijsturen)
1 x 45 kg PR! + 1 rep (gespot)

Incline bench press
10 x 20 kg
5 x 30 kg
5 x 35 kg VPR! (+3 reps)

Machine flys
8 x 33 kg
8 x 38 kg VPR (laatste rep geen halve hh, maar een hele :P)
5 x 40 kg

Tricep vstang pushdown
8 x 25 kg
8 x 30 kg
8 x 35 kg
8 x 42 kg PR!

Overhead tricep extension (cable, op de helft)
8 x 15 kg
8 x 20 kg
5 x 23 kg

skullcrusher (ff aftasten, eerst x)
Laatste set heb ik met ezstang + 5 kg gedaan

Dippen (hangend)
paar x geprobeerd, maar echt veel te zwaar!

paar chinups (voor de lol)

Aardig wat PR's

Ziet er goed uit! en lekker wat PR's!
soms moet je eerst een tijdje hangen voordat er weer wat PR's komen he!
Maar je zet ze mooi wel! TOP!

thnx:)
Ik moet het maar per maand gaan bekijken qua progressie, anders werkt het alleen maar demotiverend :P Nu gewoon focussen op lekker trainen en die pr's komen vanzelf wel dan.

Jeahh je 45 bench is gelukt :cheer:

En heb je spierpijn van de skullcrusher? Echt moordend vind ik dat.

Ben heel erg benieuwd naar je deadlift, zet 'm op!!!

En heb je spierpijn van de skullcrusher? Echt moordend vind ik dat.

Ben heel erg benieuwd naar je deadlift, zet 'm op!!!

Alleen als ik in mijn triceps druk :P Sowieso weinig spierpijn vandaag, toch maar weer dropsets erin gooien volgende keer ;)

IK ben ook benieuwd :) Morgen gaat mn vriend mee dus ik vraag wel ff of hij wil filmen.

Wat een heerlijke training zeg!!! Ik heb vandaag belachelijk veel energie! Ik ben nu nog steeds hyper en blij :P

De training duurde wat langer dan normaal. Ik had niet zo'n zin om door de regen naar de stretchles te gaan dus die heb ik afgezegd. De training was daardoor wel een beetje rommelig (ff kijken wat ik ervan heb kunnen onthouden:P)

Deadlift
5 x 50 kg
5 x 60 kg
4 x 70 kg
1 x 80 kg
1 x 85 kg FAIL (kwam tot de helft)
1 x 80 kg
1 x 80 kg
1 x 84 kg PR! (ik kon het gewicht net niet helemaal uitstrekken, maar toch een pr)
helaas geen filmpje, mijn vriend was te laat in de sportschool

BOR (oef, zwaar altijd BOR na deadliften.. volgende x ff aan het einde met wat minder gewicht deadliften en over een tijdje weer maxen ;))
8 x 30 kg
8 x 35 kg
8 x 37 kg PR!

Pullups extra breed (groene band)
8 x bw
8 x bw
7 x bw

Pulldown (staand met voet tegen het kabelstation)
8 x 26 kg
8 x 33 kg
8 x 33 kg

One arm dumbell row
8 x 12 kg
8 x 16 kg

Hip thrust
20 x tegen de tafel
15 x tegen het bankje (1 been)

Pull through
8 x 25 kg
8 x 30 kg
8 x 35 kg
7 x 42 kg (eigenlijk net te zwaar, want ik had moeite met het uitstrekken)

Leg curl
8 x 40 kg
8 x 47 kg
8 x 49,5 kg
8 x 54 kg (PR! laatste rep wel een halve)

Cable kickback
15 x 10 kg
15 x 10 kg

Omdat deze training eigenlijk te lang duurt (bijna 2 uur) en ik toch een extra trainingdag erbij wil gaan doen ivm cutten ga ik de rug apart trainen. Dat betekent in feite een extra benendag met de focus op de hams/gluten.

oja gisteren nog 3,3 km hardgelopen. Ging best goed voor een eerste x weer! Volgende week gaan we voor de 4 km.

---------- Toegevoegd om 10:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:29 ----------

http://forum.dutchbodybuilding.com/f294/sps-fotolog-365157/index4.html#post8517699
tricep progressie foto van 5 maanden trainen.

Laatst bewerkt:
Zo goede training hoor! Knap die DL! :D En super dat je zo veel energie hebt haha kun je wat aan mij overgeven? :P

Jaaaa 84 kilo!!! Super sterk zeg!!!! Trots op je :D Voelt lekker nu he!

Jaaaa 84 kilo!!! Super sterk zeg!!!! Trots op je :D Voelt lekker nu he!

Dankje!!!!:D

Ja voelt zeker goed! maand terug was 2 x 70 al echt MEGA zwaar en de uitvoering was ook nog niet goed. Daar heb ik nu heel erg aan gewerkt en met resultaat!

We gaan voor de 100 kg he ;)

Minstens!!!!! Nu moet ik ook ff doorpoten met die deadlift.

Nicee zeg je DL, balen dat je bij 85 halverwege kwam, maar als 84 lukt lukt die 85 ook heel snel :)

Terug
Naar boven