XXL Nutrition

SP's trainings en voedingsdagboek + voorstellen

Weet je wat het ook is... Je rusttijd is even belangrijk als je gymtijd. Hebben je spieren ook zo hard nodig! 7-8 uur slaap per dag pakken is ook belangrijk. En altijd maar te hard willen gaan zorgt... net als bij werken... ervoor dat je uiteindelijk misschien wel burnout gaat en helemaal niet meer wilt/kan. Take it easy, die gains zijn er over een paar maanden ook nog :) En geniet van het proces, niet te snel willen gaan. Volgens mij ben jij best perfectionistisch :)

• Topic Starter Topic Starter
Klinkt heel bekend ;)

Het is ook een beetje kijken wat voor je werkt. Als je motivatie haalt uit steeds nieuwe PRs zetten en bikkelhard trainen dan lekker dat aanhouden. Voldoende rust nemen tussen je setjes en altijd goed opwarmen voordat je zwaar gaat kan al een hoop schelen.

Dat is wel een beetje mijn mentaliteit (streberig :P), maar ik heb het idee dat mijzelf voorbij ging lopen.

---------- Toegevoegd om 09:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:48 ----------

Weet je wat het ook is... Je rusttijd is even belangrijk als je gymtijd. Hebben je spieren ook zo hard nodig! 7-8 uur slaap per dag pakken is ook belangrijk. En altijd maar te hard willen gaan zorgt... net als bij werken... ervoor dat je uiteindelijk misschien wel burnout gaat en helemaal niet meer wilt/kan. Take it easy, die gains zijn er over een paar maanden ook nog :) En geniet van het proces, niet te snel willen gaan. Volgens mij ben jij best perfectionistisch :)

Je hebt helemaal gelijk:)

Ja dat perfectionisme moet ik soms echt ff los laten. Normaal geniet ik ook enorm van mijn trainingen, maar laatste paar trainingen gingen niet zo lekker en dan kan ik enorm balen (wat de reden dan ook is). Dan begin ik te twijfelen en daarmee zakt de motivatie ook een beetje. Ik wil soms Te graag.

Even wat gas terug en volop genieten van het trainen is nu even geen gek idee. Ik doe het niet alleen om sterker/gespierder te worden, maar ik voel me er ook enorm veel beter door!

Maar goed, het is ook niet alleen het trainen. Thuis heb ik ook wat stress gehad. Zo, nu niet meer teveel nadenken :)

Het doel is ook niet om pr's te halen, dus wellicht moet ik gewoon trots zijn op het feit dat ik het maximale eruit haal (elke training).

Hee ik heb hetzelfde als jij. Ik ben in februari ook beginnen met trainen en inderdaad ook altijd zo hoog en zwaar mogelijk gegaan. De laatste tijd was ik niet meer tevreden van mijn trainingen (ik voelde niet dat ik getraind had, er kwamen geen PR's meer bij,...) dus ben ik vandaag ook begonnen met dat schema dat jij gaat volgen. De eerste training was al een succes! Op papier ziet het er niet heel erg zwaar uit, maar ik stond te zweten en was volledig uitgeput. Ik weet nog niet of ik een deload week ga houden, dat moet ik nog wat bekijken met mijn aankomende examens waarin ik sowieso amper/niet kan trainen, en of mijn lichaam er nood aan heeft. Ik ga je wat opvolgen om te zien of het voor jou ook werkt. :D

Hee ik heb hetzelfde als jij. Ik ben in februari ook beginnen met trainen en inderdaad ook altijd zo hoog en zwaar mogelijk gegaan. De laatste tijd was ik niet meer tevreden van mijn trainingen (ik voelde niet dat ik getraind had, er kwamen geen PR's meer bij,...) dus ben ik vandaag ook begonnen met dat schema dat jij gaat volgen. De eerste training was al een succes! Op papier ziet het er niet heel erg zwaar uit, maar ik stond te zweten en was volledig uitgeput. Ik weet nog niet of ik een deload week ga houden, dat moet ik nog wat bekijken met mijn aankomende examens waarin ik sowieso amper/niet kan trainen, en of mijn lichaam er nood aan heeft. Ik ga je wat opvolgen om te zien of het voor jou ook werkt. :D

Het is met name de bench press waar ik echt al weken stil sta. De benen gaan juist wel flink vooruit! Ff afwisselen kan sowieso geen kwaad dus ik ben ook wel benieuwd wat dit gaat doen.

Net wel ff mn temperatuur gemeten en blijk verhoging te hebben.. grr, ben gewoon ziek. Vandaar ook wat meer negatieve gedachten. Vanavond lekker niks doen:D

Gewoon elke training geven wat je hebt. Sta je even stil dan is dat zo. Je kan dan misschien rep range wisselen of volgorde eens omgooien. Kijk wat je lekker voegt. Het gaat niet altijd om PR's zetten maar om prikkeling van je spieren die aanzet tot groeien. :)

Gewoon elke training geven wat je hebt. Sta je even stil dan is dat zo. Je kan dan misschien rep range wisselen of volgorde eens omgooien. Kijk wat je lekker voegt. Het gaat niet altijd om PR's zetten maar om prikkeling van je spieren die aanzet tot groeien. :)

Ja is ook zo marina. Eigenlijk zeur ik om niks want ik merk wel spiergroei op (ook nog steeds na elke training spierpijn).

Die prs geven wel een boost, maar dat is ook niet waar bodybuilding om draait. Ik had al besloten om high reps te gaan doen, kan ik ook ff aan mijn techniek werken:)

Net wel ff mn temperatuur gemeten en blijk verhoging te hebben.. grr, ben gewoon ziek. Vandaar ook wat meer negatieve gedachten. Vanavond lekker niks doen:D
Denk dat dat het is. Gewoon ff rustig aan beter worden en dan opnieuw over nadenken. Van ziek zijn word je strontchagrijnig. Je kijkt er vast anders tegenaan eind van de week. Lekker bankhangen! Ik doe met je mee!

Is ook niet verkeerd zo'n chill aaf. Nu lkkr met dekentje om dom tv kijken:D

Marina, je haalt de woorden uit m'n mond!
Is logisch SP, zorg dan voor afwisseling, dan komt het helemaal goed :) Je bent iig super goed bezig! :D

---------- Toegevoegd om 20:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:04 ----------

Is ook niet verkeerd zo'n chill aaf. Nu lkkr met dekentje om dom tv kijken:D

HEEEEEERLIJK! :D Geniet ervan!

Eerste deload training. Gelukkig ben ik vandaag weer een stuk fitter (en blijer).
Alles ongeveer -50% vsn 1 rep max

Deadlift
13 x 40 kg
13 x 40 kg
13 x 40 kg

BOR
15 x 20 kg
12 x 25 kg
12 x 25 kg

One arm dumbell row
12 x 10 kg
12 x 10 kg
12 x 10 kg

Breed pulldown (staand met 1 voet boven op bankje)
15 x 19 kg
12 x 26 kg
12 x 26 kg

Chinups
Paars (foutje, had groen moeten zijn)
6 x
Groen
12 x
12 x

Hip thrust
15 x
15 x
15 x

Pull through
12 x 20 kg
12 x 20 kg (daarna gestopt, last van mn onderarm)

Leg curl
15 x 26 kg
15 x 33 kg
12 x 40 kg

Gelukkig voel je je weer wat beter :)

Inderdaad fijn dat je je beter voelt! Zal je denk ik goed doen een deload!

Thnx ladies.

Ik ga aankomende weken my fitness pall weer bijhouden. Voor vandaag zit ik op 2788 kcal (365 kh 83 vet 134 e), maar dat is eigenlijk nog te weinig want ik heb al 2400 kcal verbruikt en daar komt nog een avond en nacht bij. Ook best veel honger gehad :p

Vooral de eiwitten moeten omhoog!

fijn dat je weer wat beter in je vel zit nu.
Deload kan je best goed doen.

Wat doe je dan allemaal wle niet als je 2400 kcal verbruikt op een dag?? Das echt veel....
Lekker wat kwark en kipjes eten! Jummie! hahahaha

Ja ik vind het ook veel hoor! Ik verbrand snachts maar 400 kcal in 8 uur :p mijn rusthartslag zit zo tussen de 50-60, maar tijdens tv kijken is het al 70.

Ik fiets naar de sportschool dus dat is bij elkaar 12 km dan uur trainen en na het trainen heb ik een uur stretchles gehad. Na de lunch gingen we boodschappen doen (meerdere winkels) dus nogmaals 12 km fietsen. Behalve lunch voorbereiden etc. Doe ik niets vanavond hoor:)

Op werkdagen verbrand ik een stuk minder, want ik heb een kantoor baan. Morgen heb ik een werkdag dus ben benieuwd.

Hoe weet je wat je snachts verbrand?
Ik doe niet meer dan 3 x per week wat kracht training... fiets niet, beweeg verder niet veel (ivm mijn nek rustiger werk zeg maar en kan niet veel meer) en val af op 2500 kcal.... Soms ben ik best wel benieuwd wat ik nu eigenlijk verbrand. :o

Ik heb hem vannacht omgehouden :p

Ik kom vandaag op 3300 kcal uit gok ik, maar als ik niet train dan zal dat iets van 2700 zijn denk ik. Het zal niet zo precies zijn, maar ik zie wel dat ik op trainingsdagen heel wat meer mag eten. Vooral als ik de deur uit ga moet ik wat meer meenemen. Op werkdagen eet ik meestal wel genoeg, want in de pauze haal ik bijna altijd wel wat lekkers op. Gisteren waren dat havermoutrepen en dat eet ik bovenop mijn standaard dagmenu.

Ik krijg wel teveel suiker binnen. Hoe doe jij dat marina? Zoveel eten en zonder te overdrijven qua suikers? Ik ga vanavond superfooddadelzadenreepjes maken:p misschien ga ik wel weer meer zuivel toevoegen, dat zijn makkelijke eiwitten en calorieën.

Wat hou je dan om? Ik snap het niet helemaal. Hoe meet je je stofwisseling dan?
Ik ben er erg benieuwd naar omdat ik best veel verbrand en zo lastig aankom.

Het is voor mij nogal makkelijk om veel te eten zonder suiker. Ik hou niet van zoet. :o
Ik ben echt van hartig. Ik krijg wel teveel zout binnen. Maar goed dat krijg ik elke dag binnen en ik heb nog steeds een veel te lage bloeddruk ook.... Ik vul ook veel op met zuivel omdat dat makkelijk wegeet. :)

Ik hou ook van hartig maar ik heb oedeem dus ik mag niet te zout eten:p Mijn grootste zonde is drop (zoetven zout), daar komt vaak al die suiker vandaan:p

Ik heb een hartslag meter, die meet dan mijn verbruik op basis van leeftijd, gewicht en hartslag.

Zooo 3300 verbruik!? Dat is toch echt heel erg veel? Doe jij nog heel veel fietsen ook naar je werk etc? Mijn vriend bulkt op 3000 kcal :O

Terug
Naar boven