MuscleMeat

SP's trainings en voedingsdagboek + voorstellen

• Topic Starter Topic Starter
Zooo 3300 verbruik!? Dat is toch echt heel erg veel? Doe jij nog heel veel fietsen ook naar je werk etc? Mijn vriend bulkt op 3000 kcal :O

Het is 2 km naar het station dus ik fiets niet echt veel op werkdagen :P Op niet werkdagen ben ik wel redelijk actief. Misschien is mijn conditie wel heel slecht en gaat mijn hartslag daarom zo snel omhoog haha.

Vandaag behoorlijk wat spierpijn trouwens!! Ik ben geen voorstander van high reps, maar afwisseling is natuurlijk galtijd goed voor spiergroei dus ik krijg nu wel vertrouwen dat dit het geen is wat mij van een plateau af gaat helpen :) Volgende week zit ik tussen de 9-11 reps (ik hou het programma van Jim Stoppani aan). Meer eten gaat nu ook weer goed, gisteren bijna 3000 kcal gehad ;) Ik heb ook ff heen en weer gemaild met een dietist (gewoon stoute schoenen aangetrokken en om hulp gevraagd). Zij raad mij aan om ongeveer 500 kcal meer te eten op heel actieve dagen. Dat advies ga ik zeker opvolgen!

Oja, motivatie is weer terug. Yes!

Jeutje wat verbrand jij veel op een dag:O Wel lekker dat je zoveel kunt eten daardoor! :D

Jeutje wat verbrand jij veel op een dag:O Wel lekker dat je zoveel kunt eten daardoor! :D

Het heeft voor en nadelen. Ik hou van veel eten en lekker eten dus dat is wel relaxed:D Nadeel is dat ik zo anel honger heb:(

Ontbijt
Roerei van 2 eieren met kaas (gebakken in kokosolie)
2 pannenkoekjes met palmsuiker

2 u later
(Werkbespreking en de enige persoon die eten had meegenomen :p)
Wheyshake
Banaan
Haverreep

Weer 2 u later dikke knormaag tijdens het werkoverleg :(
Daarna ditect grote bak pasta, pesto kip salade gehad en 2 u later weer honger!!

Ik kan helaas niet mega veel eten op. Max 600 kcal per maaltijd (ongeveer).

Zo herkenbaar. het altijd maar honger hebben... :( en zoveel moeten eten. Ik vind het soms gewoon niet leuk meer....
Maar die hartslagmeter.. wat voor iets is dat? Ben wel benieuwd of ik zoiets ook kan gebruiken voor en inschatting.

Ik had 1 besteld van sigma maar die paste niet. Nu heb ik de polar ft4 (bij de kijkshop gehaald) en die past!:D mijn onderborstomtrek is iets van 68-70 cm dus daar moet je dan wel rekening mee houden mocht je voor eengoedkopere gaan. Ik heb al 2 x gehad dat de kleinste stand te groot blijkt te zijn.

Je hebtvdan een horloge + band om (onder de borsten). Hij berekend op basis van je hartslag, leeftijd, gewicht, lengte je verbruik. Verschil tussen uur slapen en 1 uur sporten is 550 kcal :p (50 tov 600)

Soms ga ik met behoorlijk gevulde buik naar het centrum (6 km) en dan heb ik soms alwee honger :p Ik ga bijna nooit meer zonder eten de deur uit, maar het komt nog wel is voor (meestal haal ik dan een veel te dure eiwitreep bij de tuinen).

even snel door je log gebladerd.. maar lekker bezig joh..!! toppie

Ik had 1 besteld van sigma maar die paste niet. Nu heb ik de polar ft4 (bij de kijkshop gehaald) en die past!:D mijn onderborstomtrek is iets van 68-70 cm dus daar moet je dan wel rekening mee houden mocht je voor eengoedkopere gaan. Ik heb al 2 x gehad dat de kleinste stand te groot blijkt te zijn.

Je hebtvdan een horloge + band om (onder de borsten). Hij berekend op basis van je hartslag, leeftijd, gewicht, lengte je verbruik. Verschil tussen uur slapen en 1 uur sporten is 550 kcal :p (50 tov 600)

Soms ga ik met behoorlijk gevulde buik naar het centrum (6 km) en dan heb ik soms alwee honger :p Ik ga bijna nooit meer zonder eten de deur uit, maar het komt nog wel is voor (meestal haal ik dan een veel te dure eiwitreep bij de tuinen).
aha.. ik snap het nu. Is alleen wat prijzig nu.. fysio kost al meer dan dat per week. :(
Maar goed.. misschien ooit nog eens...

Ik herken dat wel. soms op het werk ook. net gegeten en heb dan het idee een uur later alweer om te gaan van de honger. Pak dan wat kleins en een uur daarna weer een maaltijd. Ik heb ook altijd wat bij me.

even snel door je log gebladerd.. maar lekker bezig joh..!! toppie

Thanx :D

---------- Toegevoegd om 20:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:33 ----------

aha.. ik snap het nu. Is alleen wat prijzig nu.. fysio kost al meer dan dat per week. :(
Maar goed.. misschien ooit nog eens...

Ik herken dat wel. soms op het werk ook. net gegeten en heb dan het idee een uur later alweer om te gaan van de honger. Pak dan wat kleins en een uur daarna weer een maaltijd. Ik heb ook altijd wat bij me.

Wel balen dat je dat zelf moet betalen :( Oneerlijk dit zorgsysteem. Kan de fysio jou geen oefeningen mee geven voor langere tijd?

De oefeningen doe ik al thuis. Zij behandeld me echt met massage, drukpunten massage, tractie etc. net wat ik op dat moment het meeste nodig heb....Ik heb dat nu echt 2 x per week nodig omdat ik anders gewoon de dagen helemaal niet doorkom.
Moet nu ook op mijn werk tussendoor soms gaan liggen omdat ik het niet trek door de pijn. Liggen verlicht enorm de druk op mijn nek.

Ik heb vanmiddag getraind dus ik heb niet alles onthouden. Het was geen fijne training, want mijn linkerschouder begon weer te zeuren.. grr.. ik merk bij de pushpress al dat links nogal moeite heeft terwijl rechts het met gemak aan kan allemaal

Vandaag beviel mij die hoge rep range helemaal niet, maar dat zal wel aan die pijnlijke schouder hebben gelegen. Nadeel is ook dat ik geen idee heb welk gewicht ik moet pakken om in de juiste rep range te zitten. Voordeel is dat ik toch echt flinke spierpijn heb van de training van woensdag!

Training ging niet lekker, maar wel toffe dag gehad :D Veel energie ook :)

Pushpress
12 x 20 kg
12 x 20 kg
12 x 20 kg

Schouder drukken (daar voelde ik het al behoorlijk zeuren :()
12 x 6 kg
12 x 6 kg
12 x 6 kg

Lateral raise
10 x 4 kg (auww!)
10 x 3 kg (dat werd dus niks meer :P)

Front cable raise
10 x 10 kg?
15 x 5 kg
15 x 5 kg

facepull (heerlijke oefening:D Ook geen last van mijn schouder bij deze)
15 x 20 kg
15 x 25 kg
15 x 25 kg

Bent over flys
15 x 2 kg
12 x 3 kg
12 x 3 kg

rear delt fly machine
12 x 19
15 x 12?
15 x 12?

hanging knee raise
13 x bw
13 x bw
13 x bw

jackknife
10 x
10 x
10 x

one leg calve raise (met 12 kg dumbell)
12 x
12 x
12 x

Doel vandaag was 3300 kcal eten, maar dat is niet gelukt. Ik had eigenlijk mijn pannenkoeken beslag in 1 x moeten maken (8 pannenkoekjes) zodat ik die tussendoor nog extra op had kunnen eten. Pannenkoeken zijn echt super goed bulk voedsel omdat het lekker is en makkelijk weg eet :D

Op advies van iemand anders ga ik mijn kcal met 500 kcal verhogen op trainingsdagen. Ik weet dat ik dit ook echt verbruik (ik heb ook nog best veel honger), dus ik moet dit doen!

Vandaag kom ik op het volgende uit (ik eet IIFYM weet je nog, niet clean dus!!!).

Ontbijt (9 uur):
4 pannenkoekjes op basis van havermout, ei en speltmeel (2 met palmsuiker, 2 met kaas) gebakken in kokosolie
1 choco eiwit shake (op basis van rijstmelk, cacao, naturel whey isolaat en palmsuiker)

tussendoor (half 11)
50 g homemade zadennotenreep met chocolade (amandelen, hazelnoten, dadels, moerbeien, hennepzaad, sesamzaad, kokos, 85% chocolade, cacao)

Lunch ((1 uu):
200 g gekookte aardappelen, 200 g broccoli, 1 homemade hamburger (100 g 10% vet gehakt, kruiden, ei, speltmeel, kokosolie)

pre-workout
1 banaan
trainen (half 3)

Tussendoor (5 uur)
1 mineola
roerei met spek (2 omega 3 eieren) gebakken in kokosolie

Diner (6 uur):
pasta salade met kip en pesto (60 g ongekookte volkoren kamutpasta, 130 g kip, 1 tl verse pesto, kruiden, cherrytomaat)
+ bruine bonen (ik at bij mijn ouders, maar ik had mn eigen bakje eten mee ;))
glas vers geperste appelcitroensap
daarna nog steeds HONGER!! na ff in de kasten te hebben gezocht vond ik volkoren beschuit. Daar heb ik maar 2 van gepakt.

Tussendoor (half 10): Man had om half 10 alweer vreselijke honger, na de ovenpatat zat ik trouwens wel echt bomvol.. maar goed, ik had al bedacht dat ik b&j wou omdat mijn vriend vanavond gaat optreden en ik dus lekker in me uppie wou relaxen.. ik had er eigenlijk niet heel zin meer in, maar het gaat om het idee :P
wheyshake
220 g ovenpatat
70 g b&j ijs

Totaal:
3019 kcal
326 g koolhydraten
109 g vet
164 g eiwit

macro's
44% kh
34% vet
22% eiwit

Ik heb door mijn hartslagmeter nu een aardig idee wat mijn verbruik is.

Als ik op een dag ga werken (kantoor), max 20 min fiets en helemaal niets doe (zelfs geen huishouden) dan verbrand ik 2600 kcal.

Op een dag als vandaag verbrand ik 3500 kcal. Ik kan mij helemaal niet voorstellen dat dat klopt. Maar goed, ik ga aankomende 2 weken iets meer naar mijn verbruik eten (dus richting de 3400 kcal op drukke dagen) en vervolgens mijn vet% goed in de gaten houden!

Als ik qua vet% redelijk gelijk blijf dan ga ik op basis daarvan cutten (doel is om die 3500 kcal elke dag te verbanden dmv extra cardio/circuit/krachtsessies).

Zoveel bijzonder heb ik niet gedaan vandaag. 18 km fietsen, 1 uur krachttraining en iets van 1 uur huishouden doen. Oja en eten maken (alleen de tussendoortjes, de rest werd voor me gemaakt of was al klaar ;). Maar goed, ik ben was wel erg hyper (ben ik wel vaker:P).

---------- Toegevoegd om 20:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:19 ----------

ik bedenk me net dat ik die beschuitjes niet heb mee gerekend.. och kom ik toch aardig richting de 3300 kcal uit ;)

Wat een food zeg:O Knap dat je het allemaal wegkrijgt

Hoe doe je dat toch, zoveel eten. Toen ik voor de eerste keer ongeveer 2500 kcals had gegeten voelde ik mij letterlijk high worden van al dat eten. :p
Die meter rond je borst is wel een goed idee! Ik heb hier ook zoiets liggen, moet ik mss toch ook eens proberen!

Nice train!
enne.. schouder met lateral raise is herkenbaar. Ik zou die gewoon even een tijdje overslaan tot je schouder wat beter aanvoelt.

Lekker eten zo! hahahaha.
lijkt qua macro's wel wat op mijn menu nu! :D
veel eten kan best. Went snel he!

Wat een food zeg:O Knap dat je het allemaal wegkrijgt

Ik ben altijd een goede eter geweest en scheelt dat ik iets van 8 x per dag eet. Dan is het goed te doen! Ik doe er geen moeite voor, ik stop wel met eten als ik echt vol zit (ik heb ook geen buikpijn verder).

---------- Toegevoegd om 09:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:09 ----------

Hoe doe je dat toch, zoveel eten. Toen ik voor de eerste keer ongeveer 2500 kcals had gegeten voelde ik mij letterlijk high worden van al dat eten. :p
Die meter rond je borst is wel een goed idee! Ik heb hier ook zoiets liggen, moet ik mss toch ook eens proberen!

Ik heb wel het idee dat ik er druk van word (waardoor ik alleen maar meer ga verbranden). Ik heb wel eerder rond de 1500 kcal gezeten en dan doe ik echt helemaal niets (dan voel ik me ook heel erg slap en moe). Het lichaam zoekt altijd naar homeostase, dus het liefste wil je lijf niet afvallen en ook niet aankomen.

Vandaar dat ik tijdens mijn 6 weken cut alleen extra ga trainen en zeker niet minder ga eten. Ik wil dat vuurtje blijven opstoken ;)

---------- Toegevoegd om 09:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:12 ----------

Nice train!
enne.. schouder met lateral raise is herkenbaar. Ik zou die gewoon even een tijdje overslaan tot je schouder wat beter aanvoelt.

Lekker eten zo! hahahaha.
lijkt qua macro's wel wat op mijn menu nu! :D
veel eten kan best. Went snel he!

Mijn schouder voelde even weer beter en nu niet meer :( Alleen tijdens bepaalde oefeningen (oa. pushpress, lateral raise) krijg ik last. Ook dippen is te belastend, dus dat doe ik ook al een tijdje niet meer.

Vandaag heb ik echt nergens last van, dus daar snap ik weinig van.

Ik baal er wel van, ik wil graag die ronde schouders! :D

Ik ben trouwens begonnen met een schema van 2100 kcal (high carb) en dat was al RUIM meer aan koolhydraten dan ik voor het trainen at. Het viel ook heel zwaar op de maag, maar blijkbaar kun je daaraan wennen als je steeds verder gaat ophogen.

naar die schouders....
Te gauw weer begonnen?
hoop dat ze gauw bijtrekken iig.

high carb....pfft ik zat op low en zit er net over te denken wat carbs toe te voegen ;)

naar die schouders....
Te gauw weer begonnen?
hoop dat ze gauw bijtrekken iig.

high carb....pfft ik zat op low en zit er net over te denken wat carbs toe te voegen ;)
Probleem met die schouder is dat ik er alleen last van krijg als ik bepaalde oefeningen doe. Zodra ik klaar ben met trainen verdwijnt de pijn volledig. Het is ook geen stekende pijn. Meer heel branderig (alsof iets knelt). Waarschijnlijk is het een onsteking van de spieren die onder de grote schouderspieren zitten, het zit vrij diep.

Ik was heel fan van low carb, maar sinds ik high carb eet heb ik veeeeel meer energie en ook geestelijk zit ik beter in mijn vel. Het zal voor sommige mensen best goed werken, maar voor mij duidelijk niet.

In het begin merkte ik wel dat mijn maag heel erg moest wennen, maar nu gaat het makkelijk in zonder maagklachten:)

Vandaag benen/bicep/abs!

Slecht geslapen (mn dochter had nachtmerries en onze kat is mega krols :p) dus qua energie was het een bagger training, maar ik heb de benen, biceps en abs wel flink gesloopt ;)

Full squat (wide stance)
12 x 30 kg
5 x 40 kg
5 x 50 kg
5 x 55 kg (met spotter, pas als ik de 5 reps haal zonder bijsturing dan maak ik er een pr van ;))

Leg extension
10 x 68 kg
12 x 61 kg
8+3 x 82 kg (rest-pauze set)
It burns!!!!

Walking lunges
12 x 2 x 8 kg
12 x 2 x 10 kg
12 x 2 x 12 kg

Courtsey stepups
8 x 2 x 12 kg (1 set links, 1 set rechts enz.)
8 x 2 x 12 kg

Ff wat anders dit x ;)

Ezbarcurl
breed
12 x 17,5 kg
8 x 21,5 kg (niet tot failure, volgende x ophogen naar 23 of 23,5 kg)
smal
12 x 17,5 kg
8 x 21,5 kg

Bicep cable curl
8 x 25 kg
8 x 25 kg

Up & down set (reps beetje vergeten :P)
5 x 15 kg
5 x 20 kg
5 x 25 kg?
3 x 20 kg?
3 x 15 kg?

Hanging knee raise (die ging die x makkelijk! Volgende x gewoon 15 reps :P)
12 x bw
12 x bw
12 x bw

Incline situps (extra langzaam terug, explosief heen)
20 x
Daarna had ik het gevoel dat ik niet nog iets voor de abs moest doen, branden!!!!

Eten vandaag

ontbijt
shake

tussendoor
roerei van 2 eieren met spek
2 blokjes pure chocolade

trainen

lunch
shake
2 blokjes chocolade
kip pesto pasta salade

tussendoor:
fruit, noten

diner
stamppot spinazie met gebakken tilapia

Tussendoor
ovenpatat
mango-yoghurt-chiazaad-banaan-smoothie

Laatst bewerkt:
Zo flinke training weer achter de rug!

Zo flinke training weer achter de rug!

Ja het was weer een zware!! Ik zag een paar x zwart voor mn ogen dus ik heb echt tussendoor wat extra tijd moeten nemen om op adem te komen :P

Benendagen zijn echt killing! Ik begin wel steeds meer plezier te krijgen in het squaten nu de techniek ook goed is :)

Probleem met die schouder is dat ik er alleen last van krijg als ik bepaalde oefeningen doe. Zodra ik klaar ben met trainen verdwijnt de pijn volledig. Het is ook geen stekende pijn. Meer heel branderig (alsof iets knelt). Waarschijnlijk is het een onsteking van de spieren die onder de grote schouderspieren zitten, het zit vrij diep.

Ik was heel fan van low carb, maar sinds ik high carb eet heb ik veeeeel meer energie en ook geestelijk zit ik beter in mijn vel. Het zal voor sommige mensen best goed werken, maar voor mij duidelijk niet.

In het begin merkte ik wel dat mijn maag heel erg moest wennen, maar nu gaat het makkelijk in zonder maagklachten:)

Die branderige schouder kan ook een nekklacht zijn, tenminste dat heb ik ervaren. Misschien een knellende zenuw. Mijn 5 en 6 nekwervel zijn iets doorgezakt vandaar

---------- Toegevoegd om 14:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:41 ----------

Ja het was weer een zware!! Ik zag een paar x zwart voor mn ogen dus ik heb echt tussendoor wat extra tijd moeten nemen om op adem te komen :P

Benendagen zijn echt killing! Ik begin wel steeds meer plezier te krijgen in het squaten nu de techniek ook goed is :)

Zwart voor je ogen is vaak te weinig adem. Let op je techniek.

P.S vandaag heb je een excuus om extra veel te eten MOEDERDAG! :D

Terug
Naar boven