H3rcules
Cool Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 105kg
- Vetpercentage
- 15%
Hoi,
Ik heb besloten om een logje op te starten zodat ik mijn progressie kan bijhouden. Het lijkt me ook de ideale manier om gemotiveerd te blijven. Indien jullie vragen hebben, schiet maar raak!
Personal Life:
Ik volg DBB al een tijdje maar had nooit een account aangemaakt. Sinds kort bestaat H3rcules en via mijn account zal ik proberen steeds meer kennis op te doen. Ik besef maar al te goed dat BB geen hobby als een ander is. Je moet vooral mentaal heel sterk zijn om je dagelijkse leven (werk, vriendin, hond, familie, ...) te kunnen blijven combineren met wat wij zo leuk vinden, namelijk het beeldhouwen van ons lichaam tot dat van een atleet.
Ik train al een goede 6 maanden en in die periode heb ik kleine gains gemaakt. Nu met ouder te worden wordt men steeds wijzer. Dit is net hetzelfde bij BB'en. Ik besef nu dat zonder een voedingsschema ik geen gains zal blijven maken.
Doelen in het BB'en:
Om mijn doel van een afgetraind fysiek te behalen zal ik dag in en dag uit gemotiveerd dienen te blijven. Ik zal een wilskracht dienen te tonen die bij mij nog niet eerder gezien is.
Mijn huidige stats zijn alsvolgt:
185 centimeter
102 kilogram
vet% hoog doch momenteel onbekend
Huidige 1RM bij krachtoefeningen:
Squat: 80-85-90-95-100-107.5-115
Deadlift: 60-65-70-85-110-130
Bench press: 80
Military press: 30
Totall: 250-255-265-275-315-320-327.5-355
'Squat like a champ'
De squat is in mijn ogen de oefening die de jongens van de mannen onderscheidt. Daarom is deze zo belangrijk voor me. In de gym zie ik tientallen jongens lopen met de mentaliteit 'Everyday is upperbody day', hier wordt ik ziek van....
Squat doel 1RM:
100kg -Done-
120kg
130kg
140kg
*150kg*
Bench press 1RM:
100kg
105kg
110kg
115kg
*120kg*
Deadlift 1RM:
100kg -Done-
120kg -Done-
140kg
150kg
*200kg*
Hoe ga ik dit bereiken? Het antwoord is simpel doch enorm zwaar... 'Dedication'
Eerst en vooral heb ik een voedingsschema opgesteld in excel:
Mijn trainingsschema is een 4-daagse split:
*Gewichtstoename*
Ik haal veel kennis uit boeken die ik lees. De boeken die ik momenteel aan het lezen ben zijn:
None Atm
Bij deze gaat mijn logje van start!
Aanpassing 06/02/2013
Ik heb vandaag mijn voedingsschema nog licht aangepast.
Mijn eiwitten heb ik laten zakken. Deze stonden op 2.4/kg wat ik teveel vind. Nu komt het nog steeds neer op 2.2/kg maar is toch al iets minder. Ook heb ik nog een stuk fruit toegevoegd aan men dieet.
Hierbij kom ik uit op 3800Kcal met een verhouding van 24% / 62% / 13%
vooral gezien ik aan het bulken ben vind ik het goed dat mijn koolhydraten nog wat stijgen.
Voedingsschema in bijlage!
Ik heb besloten om een logje op te starten zodat ik mijn progressie kan bijhouden. Het lijkt me ook de ideale manier om gemotiveerd te blijven. Indien jullie vragen hebben, schiet maar raak!
Personal Life:
Ik volg DBB al een tijdje maar had nooit een account aangemaakt. Sinds kort bestaat H3rcules en via mijn account zal ik proberen steeds meer kennis op te doen. Ik besef maar al te goed dat BB geen hobby als een ander is. Je moet vooral mentaal heel sterk zijn om je dagelijkse leven (werk, vriendin, hond, familie, ...) te kunnen blijven combineren met wat wij zo leuk vinden, namelijk het beeldhouwen van ons lichaam tot dat van een atleet.
Ik train al een goede 6 maanden en in die periode heb ik kleine gains gemaakt. Nu met ouder te worden wordt men steeds wijzer. Dit is net hetzelfde bij BB'en. Ik besef nu dat zonder een voedingsschema ik geen gains zal blijven maken.
Doelen in het BB'en:
Om mijn doel van een afgetraind fysiek te behalen zal ik dag in en dag uit gemotiveerd dienen te blijven. Ik zal een wilskracht dienen te tonen die bij mij nog niet eerder gezien is.
Mijn huidige stats zijn alsvolgt:
185 centimeter
102 kilogram
vet% hoog doch momenteel onbekend
Huidige 1RM bij krachtoefeningen:
Squat: 80-85-90-95-100-107.5-115
Deadlift: 60-65-70-85-110-130
Bench press: 80
Military press: 30
Totall: 250-255-265-275-315-320-327.5-355
'Squat like a champ'
De squat is in mijn ogen de oefening die de jongens van de mannen onderscheidt. Daarom is deze zo belangrijk voor me. In de gym zie ik tientallen jongens lopen met de mentaliteit 'Everyday is upperbody day', hier wordt ik ziek van....
Squat doel 1RM:
100kg -Done-
120kg
130kg
140kg
*150kg*
Bench press 1RM:
100kg
105kg
110kg
115kg
*120kg*
Deadlift 1RM:
100kg -Done-
120kg -Done-
140kg
150kg
*200kg*
Hoe ga ik dit bereiken? Het antwoord is simpel doch enorm zwaar... 'Dedication'
Eerst en vooral heb ik een voedingsschema opgesteld in excel:
Zie bijlage!
Dit betreft dus een bulkschema, de voeding zal aangepast worden naargelang ik al dan niet bijkom in spiermassa/vet.
Dit betreft dus een bulkschema, de voeding zal aangepast worden naargelang ik al dan niet bijkom in spiermassa/vet.
Mijn trainingsschema is een 4-daagse split:
Ma: Benen
Di: Borst + Schouders
Wo: Gevechsport
Do: Rug
Vrij: Rust
Za:Armen
Zo: Rust
full squat
leg press
Leg extension
stiff legged deadlift
leg curl
calf raises
db bench press
incline bench press
db flyes
db pull-over
db shoulder press
front raises
Rear Deltoid Machine
upright rowing
Gevechtsport
chin-ups
deadlift
seated cable row
db shrugs
Rust
Close gripp bench press
V-bar tricep extension
skull crusher
pulldowns
bicep barbell curl
alternate db curl
preacher curls
hammer curls
Rust
Feedback kan ik altijd gebruiken!
Di: Borst + Schouders
Wo: Gevechsport
Do: Rug
Vrij: Rust
Za:Armen
Zo: Rust
full squat
leg press
Leg extension
stiff legged deadlift
leg curl
calf raises
db bench press
incline bench press
db flyes
db pull-over
db shoulder press
front raises
Rear Deltoid Machine
upright rowing
Gevechtsport
chin-ups
deadlift
seated cable row
db shrugs
Rust
Close gripp bench press
V-bar tricep extension
skull crusher
pulldowns
bicep barbell curl
alternate db curl
preacher curls
hammer curls
Rust
Feedback kan ik altijd gebruiken!
*Gewichtstoename*
Vrijdag 18/01/2013 102 kilogram
Zaterdag 09/02/2013 104.2 kilogram
Zaterdag 23/02/2013 105.9 kilogram
Zaterdag 09/02/2013 104.2 kilogram
Zaterdag 23/02/2013 105.9 kilogram
Ik haal veel kennis uit boeken die ik lees. De boeken die ik momenteel aan het lezen ben zijn:
None Atm
Bij deze gaat mijn logje van start!
Aanpassing 06/02/2013
Ik heb vandaag mijn voedingsschema nog licht aangepast.
Mijn eiwitten heb ik laten zakken. Deze stonden op 2.4/kg wat ik teveel vind. Nu komt het nog steeds neer op 2.2/kg maar is toch al iets minder. Ook heb ik nog een stuk fruit toegevoegd aan men dieet.
Hierbij kom ik uit op 3800Kcal met een verhouding van 24% / 62% / 13%
vooral gezien ik aan het bulken ben vind ik het goed dat mijn koolhydraten nog wat stijgen.
Voedingsschema in bijlage!
Bijlagen
Laatst bewerkt: