MuscleMeat

Start met stronglift 5x5

succes met je log en trainingen ;)

• Topic Starter Topic Starter
Biceps oefening is, imo, goed te combineren. Zeker omdat het om één enkele oef. gaat.

De wrist curl zijn net leuke oef. om mijn onderarmen te verzuren en om sterker te maken.
Ik heb ooit eens gelezen dat die tot het verzuren uit moet dagen, anders werkt het niet, zelfde als met kuiten en buik.

Maar dat is iets wat ik gelezen heb, hoeft dus geen waar te zijn.

Tips zijn uiteraard altijd welkom.

Ivm met wisselende diensten van de week, vandaag training B gedaan.

Squat was wel zwaarder dan gister.
Deadlift ging erg goed.

Squat 5x5--75kg
Shoulder press 5x5--35kg (pees in rechter-elleboog doet wat vervelend)
Deadlift 5x5--80kg
Lat pull down 5x5--65kg
Prone bridge 5x30 sec
Triceps press down 5x5-50kg
Kuitoefening 5x15 105kg (op leg press machine)

Training van vanmorgen

Squat 5x5 75kg (gevoel was goed, na de set 5, had ik het idee dat ik er nog
5 kon)
Bankdrukken 5x5 55kg
BOR 5x5 55kg
Opdrukken 5xFailure in superset met
Crunch 5xFailure verzwaard met 5kg
Barbell curl 5x5 32,5kg

Op de legpress machine hingen de schijven nog (tot 230kg) 3x8:D
Ik heb het idee dat met name de beenkracht en de kracht in de rug aan het toenemen zijn.

Borst lukt ook wel, maar bankdrukken vind ik géén aangename oefening, doe liever dumbbell press en flyes enzo.

Volgens mijn vrouw wordt vooral mijn bovenlichaam wat voller(lees massiever).

Pas op met het overtrainen hé :)

Moet mezelf idd beperken tot 3x krachttraining te doen. Daarnaast loop ik 2á3 x per week 30min en fiets 1x één uur in het bos.
Cardio training is ongeveer 75% van max. hartslag, en gericht op verminderen vetpercentage.

Vanmorgen weer getraind

Squat 5x5 80kg
Shoulderpress 5x5 37,5kg
Deadlift 5x5 85kg(nu spierpijn in mijn onderrug, w.s door verkeerde houding)
Lat Pull down 5x5 67,5kg
prone bridge afgewisseld met hyperext.
Triceps pressdown 5x5 57,5kg

Daarna 3x uitgehangen om spieren in mijn rug terug op lengte te brengen.

Ik heb moeite om mijn bekken naar voor te kantelen tijdens deadlift, vergeet het nogal eens.

spieren terug op lengte brengen?

:roflol:

stop daar maar mee..

Uithangen is een veel beproefde methode om je ruggegraat te stretchen en spieren die door belasting stijver worden terug op te rekken.
Je kunt dit ook door bij een latpull down machine een gewicht nemen boven je lichaamsgewicht en zo via trekken te stretchen.

Uithangen is een veel beproefde methode om je ruggegraat te stretchen en spieren die door belasting stijver worden terug op te rekken.
Je kunt dit ook door bij een latpull down machine een gewicht nemen boven je lichaamsgewicht en zo via trekken te stretchen.

in je dromen kerel.

Zodra jij een spier denkt te rekken..

1 zo rek je geen spieren.
2 als je ze rekt, daarna ga je weer gewoon je ding doen. Daar hoort contracties van desbetreffende spieren bij. > weg rek.

Rekken levert ook een stuk fysiologische ontspanning op.

Mogelijk in jouw beleving is rekken en stretchen onzin, maar laat mij dan maar gewoon mijn ding doen.
It's in a believer's mind;)

Na een nachtje goed slapen met met pijnstilling voelt de rug goed aan.
Kijken wat ze morgen doet.

Laatst bewerkt:
Vanmorgen een uurtje interval training op een racefiets+tacx gedaan.
Rug voelt nog steeds goed.

Dat heeft niks met je spieren te maken, dat noemt spinal decompression.
Daarmee ontlast je de druk op op bepaalde wervelschijven die onder hoge druk staan door bijvoorbeeld je deadlift en je squats.

Je moet trouwens maar 1x5 Deadliften, NIET 5x5. Die oefening is veel zwaarder dan je denkt.
Stop met je overtraining..

Dat heeft niks met je spieren te maken, dat noemt spinal decompression.
Daarmee ontlast je de druk op op bepaalde wervelschijven die onder hoge druk staan door bijvoorbeeld je deadlift en je squats.

Je moet trouwens maar 1x5 Deadliften, NIET 5x5. Die oefening is veel zwaarder dan je denkt.
Stop met je overtraining..

Van die deadlift, daar heb je een punt. Kwestie van literatuur beter door lezen.
Overtraining is nog lang niet aan de orde, daar sport ik net iets te lang voor om te kijken wanneer dat optreed. Groei is er nog steeds, toename kracht, conditie die niet blijft hangen.
Training-sessie duurt 50min.

Laatst bewerkt:
Vanmorgen lekker getraind.
Rug is nog wel stijf, maar het gaat.

Squat 5x5 85kg
bankdrukken 5x5 60kg
Bor 5x5 55kg
Opdrukken 5xF
Barbell curl 5x5 32,5kg

legpress 1x8 230kg
1x8 240kg
1x8 250kg
1x6 260kg

3 verschillende buikoefeningen gedaan.
Buiktraining is niet echt favouriet, maar ik denk dat daar ook een deel van rugproblemen vandaan komen.

Waarom die legpress nog ??? ?

Ga dan gewoon wat zwaarder op je squat hé.

voor de fun.

Wat je aan het trainen bent is heel goed maar ik betwijfel of er bij jouw een supercompresatie plaatsvind omdat jouw trainingen zo dicht op elkaar geplant staan dus als je langere tijd op deze manier doorgaat breek je juist meer af dan opbouw uit eigen ervaring maar het kan ook zijn dat ik het helemaal mis heb hier.

zou je mij meer kunnen vertellen over de rust die je houd tijdens de setjes en hoe snel jij de oefeningen zoals bankdrukken uitvoert van de 5x5 methode en iedere week 2,5omhoog gaan dat is per maand 10 kilo op gegeven moment kom je op een doodpunt hoe ga je dat oplossen door het gebruik van een creatine boost of?

Door mijn werk ben ik soms genoodzaakt om de dag te trainen. Tussen de setjes neem in min. 1 minuut rust. Bij bankdrukken laat ik een sec. of 3 het gewicht zakken en druk het dan terug omhoog.

Aan een plafond komen doe je, imo, toch wel. Hoe zal ik dat doorbreken, nog geen idee. Ik denk dat het goed is dat als ik aan een plafond kom ik een ander schema er in gooi. Creatine, tja, of ik heb de goeie nog niet gevonden, of het werkt bij mij niet zo best.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven