Fitness Seller

Starters log

Bezoekers in dit topic

In een normale prep ben je vaak al wekenlang in de buurt van je max aan het trainen, is inderdaad helemaal niet raar dat het je minstens een week kost om enigszins hersteld te zijn van zo'n lange en zware peakfase, en dat je de eerste weken na een wedstrijd wat met de rem er op traint, ook qua volume. Hangt er ook vanaf hoe dichtbij je volgende wedstrijd weer is natuurlijk.
 
In een normale prep ben je vaak al wekenlang in de buurt van je max aan het trainen, is inderdaad helemaal niet raar dat het je minstens een week kost om enigszins hersteld te zijn van zo'n lange en zware peakfase, en dat je de eerste weken na een wedstrijd wat met de rem er op traint, ook qua volume. Hangt er ook vanaf hoe dichtbij je volgende wedstrijd weer is natuurlijk.

in een normale prep herstel je de laatste week zodat je hersteld je max kan tillen op de wedstrijd. Je gaat dus na herstel een week herstellen van die paar lifts van de wedstrijd. Daarbij zie je bij de grote jongens dat ze vaak na wedstrijden een zogenaamd herstel blok inlassen waarin de gewichten en volume droppen maar dat heeft meer te maken met wat ze na hun wedstrijd niet meer in hun lichaam stoppen en waardoor trainen ook een stuk minder interessant wordt.
 
Het is maar 2-3 weken in een jaarlijkse planning en niet na elke wedstrijd ( of alleen de belangrijke wedstrijden). Met zwakker worden bedoel ik gewoon dat je minder goed in staat bent om je oude max te tillen op je main lifts. Je kunt best sterker worden op de andere oefeningen. Maar even los van sterker of zwakker worden heeft het als main doel om je gezonder te maken, even de focus op dingen die achterlopen door powerlift gericht te trainen. Daarnaast om je gewoon sensitiever te maken voor volume in je volgende trainings block. Het blijft natuurlijk een ideologie die Mike T uit zijn coaching ervaring heeft opgedaan. Dus ik begrijp als je er zelf niet in gelooft.

Restoration Blocks ReactiveTrainingSystems|
hier nog het artikel als je het interessant vindt.

Gelezen, tuurlijk ik vind alles omtrent training interessant en helemaal als we inhoudelijk naar training gaan kijken.

Hij stelt zelf dat veel coaches voor de methode kiezen waarin je altijd alles incorpereert. Ik moet zeggen dat ik een van die mensen ben die naar neigt. Ik snap echter wel de gedachte achter hele specifieke blokken met alleen de wedstrijdlifts. Uit ervaring weet ik dat toename van volume en frequentie op specifieke lifts altijd werkt. Herstel komt dan van het minderen van ander werk. Tot op zekere hoogte maak ook ik hier gebruik van. Echter hij stelt ook het volgende in het restoratie blok wat hierop volgt:

"During this stage of training, you’ll want to reduce the volume of work targeting your main powerlifting movements. You need to get the time to do all this from somewhere and it will be good for you to give those movement patterns a break"

Hij zegt hier (en ervoor) dat je nogal wat bewegingen moet trainen zoals knee flexion (GHR bv) spinal rotation etc in dit blok en dat je tijd (en wat mij betreft dus ook herstel) haalt uit vermindering volume van je main lifts. Ik zie dus niet dat je hier vooral minder totaal moet doen. Voor mij zou ik dit vertalen naar bv

Squat
opbouwen tot 3x8 vrij licht

RDL of GM tot 3x8

Bulgarian split sq
3x15

GHR
4x10-12

Reverse hyper of back ext
2-3x15

Core werk zoals Tuscherer aangeeft

rotaties met band
Prone bridges.

Nogal meer werk dan Erwin nu doet.
 
je opbouw komt best overeen met die van erwin hoor ( ken natuurlijk niet je hele training in zon block).

het lijkt zo weinig omdat hij altijd volume onderverdeeld in drie oefeningen waarvan elke oefening vaak 6x10 is of dergelijks. je bent daar naast ook nog gewoon nog zwaar aan squaten (drie keer per week of variaties) in plaats van 3x8 wat lichte werk. meestal werk je gewoon op naar een x5 /2 van fail. en volg je nog drie sets met het zelfde gewicht.

op papier lijkt het easy, maar als je het uitvoert alles is het echt geen " easy week ". daarnaast doe je ook gewoon nog gpp work op dagen dat je echte trainingsdagen hebt met volop row/core volume en eventueel ghr etc.

Maar ik begrijp je natuurlijk voorkomen. sorry voor lappe text, getypt via telefoob xd en sorry voor je blog spammen erwin haha.
 
Laatst bewerkt:
Leg Press - Myo Reps
- 11x280+5x4
- 11x285+3x4

Strict Curls
- 5x40
- 5x45
- 4x50
- 5x45

Incline db presses - Myo Reps
- 11x40+3x4
- 11x40+2x4

ahwwww yeah, leg press gainzzz. fucking vette oefening. haha.
 
BiKe pulls - Myo Reps
- 11x27+10x4
- 1x27+8x4

8cm Towel Press - Myo Reps
- 11x107,5+3x4
- 11x107,5+1x4

3 trap prone db extension - Myo Reps
- 11x5+5x4
- 11x5+5x4


g-men: heb je mijn coach een email gestuurd? Ik zie net dat ik vanaf volgende week geen myo reps meer doe. :D
 
Front squats
- warming up
- 1x125
- 3x132,5 pr
- 2x3 125

Bench Press
- warming up
- 1x125
- 3x130 pr (want nog nooit gedaan)
- 2x3 125

Neutral grip pulldowns
- 10x50
- 10x59
- 4x10 68

conclusie: beide pr's ruimte over.
 
Netjes voor iemand die nog nooit heeft gebencht
 
Die myo reps klinken leuk. Leuk idee.
 
Netjes voor iemand die nog nooit heeft gebencht

Ja, ging best lekker. Ik ga volgende week eens een recordje drag racen, ook nog nooit gedaan
 
Deadlift
- warming up
- 1x220
- 3x230 pr (want nog nooit gedaan)
- 2x3 217,5

Cambered Bar 2 board bench press
- 10x70
- 10x85
- 4x10 100

SSB goodmornings
- 10x55
- 10x75
- 4x10 85
 
Gisteren:

Beltless Safety Squat Bar Squats
- 10x 95
- 10x 110
- 4x10 125

Strict curls
- 1x45
- 3x50
- 2x3 47,5

Close Grip Bench Press
- 10x80
- 10x90
- 4x10 100


Vandaag:

BiKe pulls

- 10x18
- 10x27
- 4x10 32

Bench Press
- 10x80
- 10x92,5
- 4x10 105

3 trap prone db extension
- 10x4
- 10x6
- 4x10 7

Oma sybil was vandaag bij ons in de gym met een horde bodybuilders. Einde mededeling.
 
Beetje iets te overdreven dude maar wel interessante tip wat betreft de grip van je facepulls. Ga die neutral grip eens proberen
 
Jep prima tip
 
Beetje iets te overdreven dude maar wel interessante tip wat betreft de grip van je facepulls. Ga die neutral grip eens proberen

Ja, klopt. Die Omar doet altijd zo, maar heeft over het algemeen wel goede filmpjes (van wat ik gezien heb dan, he). Kreeg deze door van mijn coach, doe ze nu een aantal weken en het is een moeilijk meetbaar ding, maar het lijkt dat dit in combinatie met al die mobility dingen en het aansterken van lower traps + rhomboids zijn vruchten begint af te werpen.
 
Front squats
- warming up
- 1x140
- 2x140 pr
- 2x2 132,5

Bench Press
- warming up
- 1x 136
- 2x 132,5
- 2x2 125

Neutral grip pulldowns
- 9x59
- 9x68
- 4x9 73

conclusie: beetje een off day, was al heel de dag aan het geeuwen.
 
Deadlift
- warming up
- 1x240
- 2x230
- 2x2 220

Cambered Bar 2 board bench press
- 10x73,5
- 10x93,5
- 4x9 103,5

SSB goodmornings
- 10x60
- 10x80
- 4x9 90
 
Een dawg heeft die variant verzonnen. Een Bill King ofzo (ik zeg maar wat), daar kwam Bi Ki vandaan. Eigenlijk gewoon fancy stricte face pulls, deze variant:
Goed filmpje
 
Back
Naar boven