MuscleMeat

Starters log

Bezoekers in dit topic

heb je je centrale zenuwstelsel al opnieuw geprogrammeerd

Leg Press - Myo Reps
- 12x260+3x4
- 12x260+3x4
- 12x240+3x4
- 12x240+3x4

Strict Curls
- 6x30
- 6x37,5
- 6x45
- 3x6 40

Incline db presses - Myo Reps
- 12x36+4x3
- 9x36+4
- 12x32+4x4
- 12x32+5x4

ziekste schouderpomp ooit. hield een half uur aan

Laatst bewerkt:
BiKe pulls - Myo Reps
- 12x18+6x4
- 12x23+6x4
- 12x23+6x4

8cm Towel Press - Myo Reps
- 12x105+2x4
- 12x100+4
- 12x92,5+4x4

3 trap prone db extension - Myo Reps
- 12x3+4x4
- 12x3+4x4
- 12x3+4x4

Front squat
- warming up
- 5x105
- 4x115
- 5x115
- 4x115
- 5x105

Bench Press
- warming up
- 5x5 117,5

Onderhands optrekken - Myo Reps
- 9xBW+12 kilo +5x3
- 9xBW+12kilo + 2x3

Deadlift
- warming up
- 5x150
- 5x170
- 4x5 195

Feet up bench - Myo Reps
- 7x105+2x3
- 9x97.5+4x3

SSB Step ups - Myo Reps
- 9x60+4x3
- 9x60+5x3

Leg Press - Myo Reps
- 9x280+4x3
- 9x280+3x3

Strict Curls
- 7x35
- 7x42,5
- 5x47,5
- 8x40

Incline db presses - Myo Reps
- 9x38+8x3
- 9x40+5x3

Ik begin leg press steeds meer te waarderen als oefening.

Trainingen zullen wel lekker snel gaan met al die myo shizzle?

BiKe pulls - Myo Reps
- 9x27+8x3
- 9x27+10x3

8cm Towel Press - Myo Reps
- 9x110+5x3
- 9x110+3x3

3 trap prone db extension - Myo Reps
- 9x6+4x3
- 9x6+4x3

Trainingen zullen wel lekker snel gaan met al die myo shizzle?

Ja, degene met 2 activations wel. Maar dat komt goed uit, ik ben momenteel heel serieus bezig met mijn houding verbeteren en alle probleemgebieden aan te pakken. Uiteindelijk met als doel blessurepreventie en verbetering van mijn atletisch vermogen. Heb bij unscared door de in-huis fysio een screening laten doen, die heeft alles bekeken en ik heb een shitload aan movements gekregen die me gaan helpen. Dus komt elke training nog een 20-30 minuten mobility werk achteraan en 1x per week GPP.

Myo reps zijn overigens wel serieus zwaar. Wel onderschat voor ik het ging doen.

Geef eens uitleg over die myo reps

Geef eens uitleg over die myo reps

You'll love it. Het is echt bb-style rest-pauze stuff. Eerst pak je een gewicht voor high reps, waar je 1 rep overhoudt. Voor het voorbeeld:12 reps waar je er 13 mee kan, vervolgens wacht je 30 seconden en doe je 4 reps, dan wacht je weer 30 seconden en doe je 4 reps, etc etc etc tot je 4e rep een all out grinder is. Dan wacht je een aantal minuten en repeat.
Vuistregel is een beetje bij reps boven de 10 op je eerste set, 4 reppers als aanvullende setjes, onder de 10 3 reppers.

Bij dingen als bike pulls en 3 trap extensions moet ik het doen tot een technical breakdown. Als je daar enorme gewichten aan gaat hangen streef je het doel van de beweging weer voorbij.

Op oefeningen al leg press en press movements is het echt huilen. Haha.

Front squat
- warming up
- 4x110
- 2x4 122,5
- 3x122,5 (bar gleed weer eens van mijn delts af)
- 4x122,5

Bench Press
- warming up
- 4x4 121

Onderhands optrekken - Myo Reps
- 11xBW+8 kilo + 2x4
- 11xBW+2x4

Ah rep pauze in mijn bb voorbereiding gedaan maar dan een gewicht waar ik 10+ mee kon en dan 30sec rust en weer paar reps en dan 30sec en nog eens en klaar met oef

Ah rep pauze in mijn bb voorbereiding gedaan maar dan een gewicht waar ik 10+ mee kon en dan 30sec rust en weer paar reps en dan 30sec en nog eens en klaar met oef

Klinkt vrij hetzelfde inderdaad. Heb wel het idee dat het een prima methode is voor spiergroei.

Deadlift
- warming up
- 4x165
- 4x185
- 4x4 205

Feet up bench - Myo Reps
- 11x95+3x4
- 10x95+2x3

SSB Step ups - Myo Reps
- 11x60+2x4
- 11x60+3x4

Er is geen substituut voor volume in mijn ogen voor hypertrofie. Het is een methode en idd hij werkte voor mij verder ook prima tijdens de voorbereiding omdat je zeer snel heel intensief kunt trainen. Als ik jouw trainingen nu zie Erwin vind ik het totaal volume bijzonder laag met steeds 3 oefeningen per training bv. Ik heb ook het idee dat je het teveel hanteert nu, je zult dit gaan merken in je kracht.

Er is geen substituut voor volume in mijn ogen voor hypertrofie. Het is een methode en idd hij werkte voor mij verder ook prima tijdens de voorbereiding omdat je zeer snel heel intensief kunt trainen. Als ik jouw trainingen nu zie Erwin vind ik het totaal volume bijzonder laag met steeds 3 oefeningen per training bv. Ik heb ook het idee dat je het teveel hanteert nu, je zult dit gaan merken in je kracht.

Klopt, maar deze fase duurt maar tm strengthfest. Dit is geen krachtfase. Mijn coach (van reactive training systems) schrijft dit nu voor, daarna gaan we weer pl gericht werken. Vorige pagina (trainingen tm het NK) kun je zien wat voor volumes er dan gebruikt worden, hele andere koek inderdaad

Edit; ik zie net dat je 2 pagina's terug moet zijn. Maar ik heb amper gelogd tm het NK, dus niet echt een duidelijk beeld. Maar ik moest bijvoorbeeld opwerken tot 1@8 om daarna een percentage eraf te halen en nog 7-10x5 reps te doen. Dat was dan pas 1 movement. Zal eens wat actiever blijven loggen

het is juist de bedoeling dat volume laag is. het is namelijk een restoratie/herstel block. bedoeling daarvan is dat je hersteld van je wedstrijd en hierna sensitiever wordt zodat je weer hard reageert op verhoging van volume. je wordt dus altijd zwakker van zon block. maar je wordt daarna veel sneller sterk dan wanneer je zon block niet toepast ( los van minder kans op blessure etc). @g-men

het is juist de bedoeling dat volume laag is. het is namelijk een restoratie/herstel block. bedoeling daarvan is dat je hersteld van je wedstrijd en hierna sensitiever wordt zodat je weer hard reageert op verhoging van volume. je wordt dus altijd zwakker van zon block. maar je wordt daarna veel sneller sterk dan wanneer je zon block niet toepast ( los van minder kans op blessure etc). @g-men

Tja ik geloof dus niet in periodes zwakker worden. Consistent zware belasting mits herstel, Tuurlijk moet je soms een factor in je training aanpassen zoals gewicht/sets/reps etc maar je blijft intens trainen. Na een voorbereiding waarin je hoge percentages van je max hebt gedraaid ga je bv minder gewicht gebruiken en gaan de reps/sets omhoog, maar zwakker worden......
Als je niet binnen een paar dagen hersteld bent van die paar lifts op een pl wedstrijd moet je wat mij betreft harder trainen.

Als je niet binnen een paar dagen hersteld bent van die paar lifts op een pl wedstrijd moet je wat mij betreft harder trainen.

Ik denk dat de meeste PLers minimaal een week gaar zijn na een pl wedstrijd.

Tja ik geloof dus niet in periodes zwakker worden. Consistent zware belasting mits herstel, Tuurlijk moet je soms een factor in je training aanpassen zoals gewicht/sets/reps etc maar je blijft intens trainen. Na een voorbereiding waarin je hoge percentages van je max hebt gedraaid ga je bv minder gewicht gebruiken en gaan de reps/sets omhoog, maar zwakker worden......

Het is maar 2-3 weken in een jaarlijkse planning en niet na elke wedstrijd ( of alleen de belangrijke wedstrijden). Met zwakker worden bedoel ik gewoon dat je minder goed in staat bent om je oude max te tillen op je main lifts. Je kunt best sterker worden op de andere oefeningen. Maar even los van sterker of zwakker worden heeft het als main doel om je gezonder te maken, even de focus op dingen die achterlopen door powerlift gericht te trainen. Daarnaast om je gewoon sensitiever te maken voor volume in je volgende trainings block. Het blijft natuurlijk een ideologie die Mike T uit zijn coaching ervaring heeft opgedaan. Dus ik begrijp als je er zelf niet in gelooft.

Restoration Blocks ReactiveTrainingSystems|
hier nog het artikel als je het interessant vindt.

Back
Naar boven