AndroidHealthClinic

Starters log

• Topic Starter Topic Starter
Beltless 2 secs paused squats:
- warming up
- 1x160
- 4x152,5
- 2x4 145

Touch and go bench press:
- warming up
- 1x135
- 9x112,5
- 2x8 108,5

Cambered bar 2 board press:
- 4x90
- 4x105
- 4x113,5
- 2x4 110
- 4x105

Cardio
- 15 mins loopband

Beltless Deadlift - paused net boven de grond
- warming up
- 1x190
- 4x180
- 2x4 170

Pin Press - chestlevel
- warming up
- 1x125
- 4x120
- 2x4 115

Snatch grip sumo stance stiff legged deadlifts
- warming up
- 6x70
- 6x90
- 4x6 110

dit is net zo awkward als de naam

Biceps
- 5x10 hammer grip bb curls

Stilte voor de storm?

shit before the shitstorm

Hoi.

Afgelopen zondag heb ik meegedaan aan het NK raw in de -93 klasse.

Ingewogen op 91.6

Squat geopend op 207.5, speed rep maar 1 rood op diepte. 220 in 2e beurt wat een evenaring was van mijn eigen pr, maar nu 1 rood op diepte van een ander jurylid.

Besloten 225 te doen met extra focus op diepte. Nog steeds geen extreme grinder, dus een 5 kilo squat pr met ruimte over.

Bij bench geopend op 135, voeten gleden weer weg op die idiote vloerbedekking, dus weer weinig spanning en geen hele soepele 135. 2e beurt bewust op 140 gehouden, zolen van mijn schoenen zeiknat gemaakt en een keiharde 140 gedaan.

Derde beurt 145, maar in mijn rage mode negeerde ik het startsignaal. Dit realiseerde ik me tijdens het zakken gelijk, dus het had geen nut nog een serieuze poging te doen. Zonde, 5 kilo laten liggen.

Deadlift keiharde opener op 242.5. 2e beurt een solid 260, we vergaten helaas strategisch te spelen voor de laatste beurt. Tevens wisten we geen uitslagen van de -93 de dag ervoor, dus ik dacht dat ik met 260 hoe dan ook 6e was. Besloten 270 te doen in een yolo beurt, hij kwam ver, maar niet ver genoeg. 2.5 minder had ik zeker gehaald.

Al met al dus 225-140-260 voor een mager totaal van 625. Aangezien er 2 mensen 627,5 en eentje 630 op de zaterdag hadden gedaan, ben ik uiteindelijk 10e van de 22 geworden.

Best slecht en toch kijk ik niet ontevreden terug, een squat pr en de wetenschap dat er rek in alles zat maakt een hoop goed.

Zodra ik filmpjes heb zal ik ze hier dumpen.

Doei

Zo is dat. PR = PR :) Tevreden zijn met de kleine dingen is ook belangrijk.

Ik blijf precies met hetzelfde gevoel zitten als jij "Best slecht en toch kijk ik niet ontevreden terug, een squat pr en de wetenschap dat er rek in alles zat maakt een hoop goed." (behalve dan het best slecht gedeelte, laat ik er van maken er had meer ingezeten). Volgende meet maar revange nemen. Ze moeten de volgende keer gewoon de klasse op 1 dag houden dan had je meer zicht op wat je zou moeten doen voor een betere klassering.

Weet niet precies hoe jij je voeten zet met benchen. Mijne stonden als een huis, ook zonder ze echt nat te maken. Wellicht is een andere voetenstand proberen?

Ik blijf precies met hetzelfde gevoel zitten als jij "Best slecht en toch kijk ik niet ontevreden terug, een squat pr en de wetenschap dat er rek in alles zat maakt een hoop goed." (behalve dan het best slecht gedeelte, laat ik er van maken er had meer ingezeten). Volgende meet maar revange nemen. Ze moeten de volgende keer gewoon de klasse op 1 dag houden dan had je meer zicht op wat je zou moeten doen voor een betere klassering.

Weet niet precies hoe jij je voeten zet met benchen. Mijne stonden als een huis, ook zonder ze echt nat te maken. Wellicht is een andere voetenstand proberen?

Ja, wellicht. Maar het rare is dat ik het elk jaar op het NK heb, bij vloerbedekking dus. Voor de rest nooit last van op meets. In onze gym hebben we rubber, daar zit ik helemaal muurvast op.

Ik zou niet zo goed weten hoe ik het kan veranderen/verbeteren

Ik zal me ook eens verdiepen in het regelement rondom schoeisel. Anders koop ik gewoon iets met noppen ofzo, f**k the system.

Goede keuze om meer uit je eigen potentie te halen door naar de -93 kg klasse te gaan. Je was een stuk buffer en een pak sterker dit keer. Aanhouder wint Erwin. Doorbeuken zo!

Hoewel ik helemaal niks met powerlifting o.i.d. heb vind ik je log leuk om te lezen, ga zo door ik blijf je volgen :thumb:
Ik ben trouwens best benieuwd naar het fysiek van powerlifters in jou klasse, geef je hier zelf nog wat om of is het jou puur om de prestatie te doen?

Goede keuze om meer uit je eigen potentie te halen door naar de -93 kg klasse te gaan. Je was een stuk buffer en een pak sterker dit keer. Aanhouder wint Erwin. Doorbeuken zo!

Hoewel ik helemaal niks met powerlifting o.i.d. heb vind ik je log leuk om te lezen, ga zo door ik blijf je volgen :thumb:
Ik ben trouwens best benieuwd naar het fysiek van powerlifters in jou klasse, geef je hier zelf nog wat om of is het jou puur om de prestatie te doen?

De meest in de -93 hebben geen vrij goed fysiek. Vooral de langere lifters. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik er niet om geef, het heeft alleen minder prioriteit. Ik draag nu iets meer mee rondom mijn taille dan ik zou willen, maar naar een wedstrijd toe ga ik me daar niet druk om maken. Al die tijd die ik daar aan zou spenderen is verloren energie, ik doe dus gewoon netjes mijn gpp en probeer zo schoon mogelijk te eten en daar kan ik het redelijk mee binnen de perken houden.

Filmpje:

Thnx, Frank. Ik ga stug door om vooral mijn eigen prestaties te verbeteren. In -93 heeft het niet echt nut om naar de top 3 te kijken. Die zaten allemaal op minimaal een 725 totaal, 100 kilo meer dan ik nu. Dat gat ga ik niet zo snel dichten. Leuk je nog ff 2 tellem te hebben gezien

Redelijk goede wedstrijd wel, jammer dat er wat kleine dingentjes inslopen waardoor je er voor jou geen echt goed gevoel aan over hebt gehouden. Toch wat pr's binnengehaald en er is nog voldoende ruimte voor jou om te groeien binnen deze klasse.

Laatst bewerkt:
Prima wedstrijd g, niet druk maken om de anderen in de klasse. Je kunt alleen je eigen prestaties beïnvloeden. We're in it for the long run. Wie het laatst lacht, lacht het best. Wees de beste versie van jezelf. Je moeder is lekker. Lachende koeien bijten niet. Tweehonderd pond is altijd tweehonderd pond. Doobiedoobiedoo.

Lol.

Front squat
- warming up
- 5x105
- 2x5 110
- 2x3 110

Bench Press
- warming up
- 5x5 115

Onderhands optrekken - Myo Reps
- 12xBW+5 kilo - 4x4