MuscleMeat

SteenSteen's krachtlog

Bezoekers in dit topic

hallo wat is omhoog mein vrienden
 
kunnen we beter aan jou vragen
Ik wil graag begin juli op 5x5x140, 5x5x90 en 1x5x180 uitkomen met een BW van pakweg 92-93kg. BW zit nu op 87kg.
is het gelukt?
 
Ik ga weer loggen!! Voor de nieuwe volgers, veel sterkte met 170 pagina's aan onsamenhangend gebrabbel en nog onsamenhangendere trainingen. Voor de oude volgers, welkom terug!!

Qua training de afgelopen tijd: In 2018 en 2019 heb ik verbazingwekkend weinig getraind. Gemiddeld ging ik eens per week naar de sportschool, met uitzondering van de tentamenperiode waar ik niet trainde. Deze trainingen waren vaak een combinatie van één zware LB compound, één zware UB compound, en wat random gepomp. Mijn gewicht is altijd tussen pakweg 82kg en 88kg gebleven. Ik heb niet eens het idee dat mijn bodycomp er enorm onder geleden heeft; mijn armen, benen en rug hebben ietwat ingeleverd. Mijn torso lijkt weinig veranderd (haha steensteen kon toch nooit benchen haha gr). Na twee trainingen deze week, merk ik dat kracht echt een enorme hit heeft gehad en daar wel flink wat werk in gaat zitten om weer op "oud niveau" te komen.

Qua verdere leven: Ik rond dit jaar mijn bachelor Geschiedenis aan de UU af, met een propedeuse in Rechtsgeleerdheid. Volgend jaar start ik met de premaster Economic Policy, om het daaropvolgende jaar de master zelf te doen. Verder lekker de studentenleef geleefd de afgelopen drie jaar, beetje de verenigingen af, beetje biertjes drinken, beetje achter de vrouwen aan. Ook heb ik nu sinds een maand of 9 een vriendin die eerdaags ook wil gaan liften. Overige hobby's zijn politiek en ik wil eerdaags een cursus voor imker gaan doen haha gr

Oké het trainingsschema die ik ga doen is van https://www.strongerbyscience.com/complete-strength-training-guide/ . Het is simpelweg het voorgestelde schema van 3xpw squat, 3xpw bench, en 2xpw deadlift, en dan allemaal voor beginners.

Dag1:
Squat
8 8 AMAP

Bench
8 8 AMAP

Deadlift
5 3 3

Dag 2:
Squat
6 6 AMAP

Bench
6 6 AMAP

Dag 3:
Squat
4 4 AMAP

Bench
4 4 AMAP

Deadlift
6 6 (90% van dag 1)

Alle assistance is voor eigen invulling, zolang het je grote lifts maar niet in de weg zit.
Alle AMAPS moeten gedaan worden totdat je techniek ook maar een beetje breekt.

Haal je evenredige reps, dan blijft het gewicht gelijk. Haal je 1 of 2 reps meer, dan verhoog je met 2.5k. Haal je 3 of 4 reps meer, dan met 5kg. Meer dan 4 reps = 7.5kg ophogen. Het is vooral bedoeld voor de beginners die nog redelijk wat groeiruimte lijken te hebben, en vaak te licht trainen. Van vroeger weet ik nog dat reps vaak behoorlijk easy leken en er ook zeker een mentale barrière was waardoor ik relatief te licht trainde, dus de AMAP lijkt sowieso door de heren van StrongerByScience aangeraden te zijn. In ieder geval ga ik dit schema een aantal maanden volgen.

hartelijke groet,
SteenSteen
 
Training van gisteren:

Squat
70kg x 8
70kg x 8
70kg x 13
ik heb echt een smerig slechte conditie

Bench
55kg x 8
55kg x 8
55kg x 10

Deadlift
100kg x 5
100kg x 3
100kg x 3

BW: 88.7kg. Alledrie de oefeningen een tijd niet gedaan en voelde onwennig as fuck.

Training van vandaag:

Squat
75kg x 6
75kg x 6
75kg x 11

Bench
60kg x 6
60kg x 6
60kg x 9

Kruls

BW: 89.7kg. Bobba veel spierpijn van gisteren en mijn bench is gelukkig nog even slap als eerst.

op een vliegende start
 
Post je ook updates van je imkercursus? Dan ben ik in!
 
Welkom terug! :)
 
Welkom terug, hopelijk heb jij wel de tijd om op meerdere plaatsen tegelijk te zijn gr
 
In! Ik sta precies waar jij staat; na lange tijd weer begonnen. De keuze voor dit schema is heel goed. De frequentie waarmee je de oefeningen doet is precies wat je nodig hebt nu en die AMAP sets maken dat je niet wekenlang magere trainingen hebt. Zoals met een SS. You a smart man. Ben zelf sinds 3 weken begonnen, trust me, de gewichten vliegen erbij.
 
eh broeder squat je nou 70kg. Fawaka?
 
Ik heb niet eens het idee dat mijn bodycomp er enorm onder geleden heeft
Als je weinig hebt kan er ook weinig weggaan haha xoxo

Ps moet ik gelijk die test en tren voor je meenemen volgende week? Groetjes aan tante Truus!
 
Post je ook updates van je imkercursus? Dan ben ik in!
Ik ga er waarschijnlijk begin 2021 mee beginnen, maar dan vast wel!!

Welkom terug! :)
bedankt jij ook welkom terug

Welkom terug, hopelijk heb jij wel de tijd om op meerdere plaatsen tegelijk te zijn gr
we are all floating somewhere in space on spaceship earth

In! Ik sta precies waar jij staat; na lange tijd weer begonnen. De keuze voor dit schema is heel goed. De frequentie waarmee je de oefeningen doet is precies wat je nodig hebt nu en die AMAP sets maken dat je niet wekenlang magere trainingen hebt. Zoals met een SS. You a smart man. Ben zelf sinds 3 weken begonnen, trust me, de gewichten vliegen erbij.
Ik hoop het! Het schema spreekt me aan omdat de kern lekker simpel en effectief is, waar je zelf vrijheid hebt aan te vullen wat niet in de weg zit. Wat vind jij er fijn aan?

eh broeder squat je nou 70kg. Fawaka?
Eet jij nog steeds broodjes met spinazie en pinda's

ik heb je wel gemist hoor kleine maan

Als je weinig hebt kan er ook weinig weggaan haha xoxo

Ps moet ik gelijk die test en tren voor je meenemen volgende week? Groetjes aan tante Truus!
M'n glutes groeien anders weer als kool no homo

Training vandaag

Squat
80kg x 4
80kg x 4
80kg x 10

Bench
62.5kg x 4
62.5kg x 4
62.5kg x 4 (ja dit was de amap)

kwartiertje rustig fietsen

Was een keertje trainen bij de fit4free waar mijn vriendin sport. Echt de meest schrale equipment met stangen zonder knurling, allemaal verschillende soorten beroerde schijven, en dan ook nog eens poepdruk om 4u s middags. Dat m'n lichaam na twee jaar amper consequent trainen ook in stukjes uit elkaar viel na twee dagen op rij amraps op compounds hielp ook niet echt.

Belangrijk om even mee te nemen dat ik tussen deze drie trainingsdagen echt een rustdag ga houden dus, om de amaps een beetje zinnig te houden.
 
Ik ga er waarschijnlijk begin 2021 mee beginnen, maar dan vast wel!!


bedankt jij ook welkom terug


we are all floating somewhere in space on spaceship earth


Ik hoop het! Het schema spreekt me aan omdat de kern lekker simpel en effectief is, waar je zelf vrijheid hebt aan te vullen wat niet in de weg zit. Wat vind jij er fijn aan?


Eet jij nog steeds broodjes met spinazie en pinda's

ik heb je wel gemist hoor kleine maan


M'n glutes groeien anders weer als kool no homo

Training vandaag

Squat
80kg x 4
80kg x 4
80kg x 10

Bench
62.5kg x 4
62.5kg x 4
62.5kg x 4 (ja dit was de amap)

kwartiertje rustig fietsen

Was een keertje trainen bij de fit4free waar mijn vriendin sport. Echt de meest schrale equipment met stangen zonder knurling, allemaal verschillende soorten beroerde schijven, en dan ook nog eens poepdruk om 4u s middags. Dat m'n lichaam na twee jaar amper consequent trainen ook in stukjes uit elkaar viel na twee dagen op rij amraps op compounds hielp ook niet echt.

Belangrijk om even mee te nemen dat ik tussen deze drie trainingsdagen echt een rustdag ga houden dus, om de amaps een beetje zinnig te houden.

Ik volg niet precies dit schema, want zie het voor het eerst. Maar ik heb zelf een schema samengesteld met precies dezelfde principes.

Imo ideaal voor als je ooit veel gewicht verplaatste, maar nu even helemaal opnieuw moet beginnen. Omdat je de motoriek al hebt, de techniek snapt en muscle memory geen fabeltje is. Elke training een AMRAP ipv als een autist elke training 2,5kg toevoegen is the way to go. En lekker simpel houden is ook wel fijn idd!
 
Laatst bewerkt:
Training van vanavond

Squat
77.5kg x 8
77.5kg x 3+5
77.5kg x 13
kwam bij de tweede set een vetrol tussen mn belt dus moest even belt goed doen haha gr

Bench
60kg x 8
60kg x 8
60kg x 10
Eerste set voelde echt godgetver zwaar, daarna lekker 8 minuten rust tussen sets 1-2 en 2-3 gehouden en die gingen prima.

Deadlift
105kg x 5
105kg x 3
105kg x 3
The great return of onbedoelde stifflegged deadlifts fucking pissening

BW: 90.1kg

Weer sinds anderhalf jaar boven de 90kg bw!!!!!
 
Shadow Project ik kon gisteravond niet want was vieren dat ik aangenomen ben voor een onderzoekstage gr Jan

Squat
82.5kg x 6
82.5kg x 6
82.5kg x 11
Prima

Bench
65kg x 6
65kg x 6
65kg x 8
Eerste set voelde weer schandalig zwaar, misschien maar iets meer opwarmen ofzo

Kruls

BW: 89.4kg

zondag derde training van de week op de planning
 
Steensteen lift weer en heeft een relatie?
What even is this world we live in.
 
Hoop dat je sterft onder de bar
daarvoor til ik te weinig schaakmat

Precies andersom gedaan. Dat betekent: IN.
Succes!
Nice!! Wat heb je daarna gedaan?

Steensteen lift weer en heeft een relatie?
What even is this world we live in.
Good ol' times

Zondag was ik ziek zwak misselijk en andere smoesjes om niet te gaan, vervolgens voelde ik me schraal omdat ik niet geweest was

Training vandaag

Squat
87.5kg x 4
87.5kg x 4
87.5kg x 11
Lekker veel rek strek ervoor en het voelde eindelijk niet alsof m'n quads in de fik vlogen na rep 3

Bench
62.5kg x 4
62.5kg x 4
62.5kg x 8
De groove komt er steeds beter in, twee jaar niet benchen heeft mijn bench veel goeds gedaan

Deadlift
95kg x 6
95kg x 6
Een beetje 'grip and rip' aan het proberen, vroeger verzuurde mn hamstrings door een debiel lange setuptijd. Alle 'A-trainingen' waar ik '5 3 3' deadlift, ga ik met regelmaat filmen om te checken.

2x5minuten touwtjespringen it piss

BW: 90.0kg. Doel is om een poosje tussen de 90kg en 95kg te hangen en lekker sterker te worden.
 
Back
Naar boven