Fitness Seller

SteenSteen's krachtlog

in maar beetje saai om te volgen .
maar het moet vooral voor je zelf zijn.
succes.

• Topic Starter Topic Starter
Pff, weer een tijdje geleden! En daarmee bedoel ik precies een week geleden dat ik aan de gewichten gehengeld heb.

Ik ga geen volledige verslagjes schrijven alleen nog maar bijzonderheden, ik heb geen zin meer om uitgebreid te gaan loggen, sorry trouwe volgers :p

Squat; prima, 3x5x70kg + warmup
Pull-up; 9kg meegewicht, 5,4, 14kg meegewicht 5,4,4
Diverging seated row: zeer strict, 3x5x34kg
Bankdrukken: 18x20kg, 3x5x40kg
Hanging leg raises weer toegevoegd, ging qua buikspieren zeer goed, het waren juist de handen en schouders die mij na 2,5 set naar de normale buiksetjes toe werkte.

Afgelopen weekend ziek geweest en daarom niet kunnen sporten, toen ook slecht gegeten vanwege slechte eetlust. Ik zit nog te wiegen tussen de 77kg en de 78kg, maar krijg wel veel meer vorm in de rug en qua spier in het algemeen. Over dat gewicht zit ik dus niet echt in :) Als ik weer even gestructureerd te werk kan en niet geteisterd wordt door het meerdere wedstrijden moeten voetballen of wat anders geks, zal ik weer beginnen met ophogen van gewichten.

Vanwege een voetbalblessure en een zeer drukke schoolweek weer maar 1x kunnen sporten, wel lekker getraind :) De voetbalblessure: Iemand was op m'n hand gaan staan :o

Met sinterklaas komt er weer een Pre-workout binnen, die gaat me dus weer de boost geven op rotdagen. Aankomende zaterdag de laatste voetbalwedstrijd dus heb dan zat tijd om de trainingen beter in te plannen, te weinig tijd is dan al helemaal geen excuus meer :)

Workout B vandaag gehad:

Squat: 5x40, 5x60, 3x5x70
Eerste 70 was zwaar, toen beter gefocust en toen ging het beter.

MP: 5x20, 5x30, 4x30, 5x30
Bij de set van 4 Reps wellicht te weinig rust genomen, zat er gewoon even niet meer in.

Deadlift: 5x65kg
Echt zéééér vermoeiend, maar qua gewicht nog goed te doen. Volgende keer dus weer 5kg erbij.

Dips: 4,5kg meegewicht zodat dat ding meebeweegt, voelt toch veel fijner.
2x10 - Dit gaat echt goed vooruit, echt zeer tevreden over! Ik ga zeker NIET beginnen met gekke banden omdoen om daar extra gewicht aan te hangen, ik ga gewoon meer dips doen, dus opvoeren naar een totaal van 30 etc.

Buikspieren: 100 Reps

Vanaf dit weekend zal ik weer 3x per week gaan tot eind januari, dan heb ik een toetsweek en zal dan dus even pauzeren.

Sinterklaas gevierd, vandaag 4-0 gewonnen met voetbal en pre-workout binnen, leuk zaterdagje :D

Morgen weer naar de gym, direct even de pre-workout testen. Ik had me even ingelezen in pre-workouts, en de B&F had de meest complete versie, of je moest een debiel overprijsde kopen en dat geld heb ik niet :o

Weer knallen nu, geen voetbal en een paar rustige schoolweken, dus 3-4x in de week zit er nu zeker in!

Pre-workout genomen, smaakte een beetje als een romig aardbeienwaterijsje :o Wel te doen. Volgende keer iets eerder innemen.

Verder lekker getraind, het was rustig en dan ligt de focus toch altijd net iets hoger :)

Squat;
5x40
5x60
3x5x75
Weer de 75kg gedaan, laatste reps waren weer echt drukken maar het ging goed.

Bankdrukken;
15x20kg
5x40kg
2x5x45kg
Alles zonder spotter, volgende A workout de 50kg proberen met spotter :)

Optrekken;
2 x 5 x 9kilo meegewicht
5 x 14kilo meegewicht, 3x 14kilo meegewicht
De energie was ineens ver te zoeken en kwam niet meer omhoog, beetje jammer.

Seated rows, deze keer geen cables maar gewoon de vaste;
5x45kg
2x52kg
Deze is toch aanzienlijk lichter dan de Cable versie en makkelijker om strict uit te voeren, ik denk dat ik ook bij deze blijf.

5 minuten aan verschillende buikspieroefeningen, toen was de sportschool dicht en moest ik wegwezen :p

Vanavond workout B, MP blijft 30kg of ik moet ergens 1-1.5kg schijven zien te vinden zodat ik die naar 32-33kg op kan hogen, Squat main 75 en een keer 80 proberen, en 70kg deadlift. Dips weer met 4.5 meegewicht, als het weer zo makkelijk gaat ga ik voor de 30 reps. Buikspieren afhankelijk van hoe druk het is weer hanging leg raises doen, ook goed voor de onderarmen :)

(gisteren) Lekkere training gehad, wat dingen meegenomen uit de XXL video's, zie trainingsschema's :)

Squat:
12x20
6x40
5x60
5x80
2x5x75
Opwarmen voor de 80 die ik wilde proberen. Eigenlijk 1 rep niet diep genoeg gegaan, daarom 5 ipv 6. Daarna nog even uitgewerkt met 75.

MP:
Met lichte kettlebells de schouders goed opgewarmd, misschien zelfs iets teveel energie ingestoken :p
14x20kg
5x30kg >> Kon dit niet erg explosief uitvoeren, weer teruggezakt naar 25 om die explosief uit te voeren
2x5x25kg

Deadlift:
5x20kg > even vorm oefenen
2x5x70kg >> De eerste 70kg ging zo goed dat ik er maar nog een set achteraan deed :D

Dips:
3x10 met 4,5kg meegewicht. Kan me niet voorstellen hoe ik daar eerst moeite mee had, het gaat nu echt easy :o

Buikspieren:
Was druk bij de optrekdingen, ik ben dus voor de gewone reps gegaan. Beetje jammer dat je na de training een dikke sixpakc hebt, en die dan de volgende ochtend verdwenen is :(

Weegschaal zei 78,5kg, maar niet op nuchtere maag dus daar kan je wat vanaf halen.

---------- Toegevoegd om 19:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:18 ----------

Morgen Workout A, paar dingen waar ik me op ga richten;

Squat probeer ik nu 2 setjes van 80 te doen. Nu nog spierpijn van voetbal en vrijdag, maar ik ga m'n best doen :)
Bij de bench lekker explosief, hopelijk bij de 45kg en anders wel de 40kg.
Optrekken weer breed en met laag meegewicht beginnen, beetje testen waar ik nu sta. Daarna weer seated rows, geen cables maar gewoon de vaste.

Laatst bewerkt:
Heb je eigenlijk een vast stramien qua trainingsdagen? Want soms zie ik 2 dagen na elkaar een workout en soms zitten er zo 2-3 dagen tussen

Wel k*t dat jullie blijkbaar geen kleine schijfjes hebben, is net het handige bij zo'n krachtschema dat je wekelijks 2,5 (2x 1,25) kan bijsteken. Wekelijks 5kg proberen bijsteken is vrij hard, heb het ook al geprobeerd :D

Keep it up alleszins! Hopelijk hou je het wel 6 maanden vol zo'n schema... 2-3 maand is voor mij persoonlijk echt wel de limiet, zowel fysiek als mentaal

Ik probeer vaste dagen te hanteren, als zondag + dinsdag/woensdag + vrijdag, maar het komt soms niet uit met voetbal of school. Dit is natuurlijk een leuke bezigheid waarin ik ook wil presteren, maar school gaat natuurlijk altijd voor en bij voetbal kan je je makkers niet laten zitten ;)

Na dit seizoen stop ik met voetbal, dan zal mijn onderhoud ook behoorlijk dalen en wordt het makkelijker om aan mijn calorieoverschot te werken en te groeien, en dan heb ik ook meer tijd voor in de sportschool:D

Maar inderdaad, soms dan ben ik niet gegaan omdat ik dacht het heel druk te hebben, en dan blijkt dat wel mee te vallen en had ik wel kunnen gaan, dan is het achteraf altijd wel een k*tgevoel dat je niet geweest bent :mad:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Echt gemerkt dat ik sterker ben en vooruitgang op de weegschaal, hooray!

Squat:
6x40kg
5x60kg
5x80kg
5x80kg
5x70kg
Zoals ik al zei, uitbouwen met de 80kg. Volgende keer kijken hoe het gaat, misschien zelfs 1 setje 85kg pakken, ging nu namelijk erg lekker :D Die laatste 70kg was gewoon easy, explosief geboemd!

Bankdrukken:
8x20kg
5x30kg
5x40kg > ook deze ging erg simpel
5x45kg
5x45kg
6x35kg
Een extra set met 45kg gedaan ipv 50kg met spot, omdat ik liever voor safe en zelf ga, ipv mezelf overstrekken en die 50kg doen met spotter. Die laatste 35kg gedaan om te kijken hoeveel ik nog kon, bij de 5de rep voelde ik de energie dalen en na de 6de maar gestopt, toch zeer tevreden.

Optrekken:
5x 9kg meegewicht
5x 9kg meegewicht
4x 9kg meegewicht
4x 9kg meegewicht
2x 9kg meegewicht
Mezelf gepusht door te gaan met 9kg meegewicht, maar het resultaat was oké. Blij dat ik hier eindelijk sterker in wordt, t was wel een kriem :o

Seated rows:
Deze waren om te janken, komt misschien omdat er al zoveel uit was bij het optrekken. Te zielig om uit te typen.

Buikspieren:
Ondanks een toename in gewicht blijven de buikspieren nog even zichtbaar als eerst, tevreden.

Tadadadada; Weegschaal zei 78,8kg! Natuurlijk niet nuchter, maar wel een grote toename vergeleken met de niet-nuchtere meting de vorige keer. Vrijdag weer training en weer meten, hopelijk is het stabiel :D

goeie squat al :)

goeie vooruitgang! bereken je de KG met of zonder stang @squat/deadlift/benchpress ?

Met stang, dus 20kg is alleen de bar ;)

Nog 10kg op de squat en ik zat op de 2plater, nog 5kilo en ik zit op de 50kg met de bench. Ik had niet gedacht dat ik na zolang rondkneuzen ineens zo snel vooruitgang kon boeken, naar mijn gevoel dan.

je bent er echt vroeg bij, volgens mij neemt (bijna) niemand van 16 het trainen zo serieus. jij gaat waarschijnlijk echt een beest worden over een paar jaar! succes ermee. en respect. de meeste 16 jarigen vernken hun tijd andere achterlijke dingen

Dankuwel kapitein roodbaard:cool:

Jammergenoeg heb ik een vrij smalle bouw, maar iedereen kan ver kopen als er maar genoeg inzet is. Dat is dus ook mijn drive om er keihard tegenaan te gaan :D

---------- Toegevoegd om 21:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:19 ----------

Training B, tevreden!

Squat:
6x40kg
5x60kg
5x70kg
5x80kg
5x80kg
5x80kg
GELUKT :D Wel echt belachelijk, waren mensen aan het voetballen in de gym en kreeg ineens een bal voor m'n voeten tijdens de squat, gelukkig was ik net bezig met het terugleggen van de bar :mad:

MP:
Kettlebell 4kg beide armen, 5xzijkant, 5xvoorkant, 5x "voorovergebogen en dan naar achter" :p
6x20kg
5x25kg
5x25kg
5x25kg
Voelde er weinig voor om de 30kg te doen, maar wel de 25kg explosief uitgevoerd.

Deadlift:
5x40kg
5x80kg
Na die 5x80 helemaal kapot van vermoeidheid, en zit nu ook wel redelijk tegen mijn huidige max aan, ik denk dat ik nog tot de 90kg bij kan leggen en dan even stil zal staan.

Dips:
10xlichaamsgewicht
10xlichaamsgewicht
10xlichaamsgewicht
Vond het nu gewoon irritant dat dat ding mee bewoog, dus even de pin op 0 gezet en er 5kg op gelegd, zodat ie beneden bleef.

Buikspieren:
80 reps, moe en leeg, toen maar tevreden naar huis gegaan

Toevoeging;

Weegschaal zei 80,2kg :eek: Zal wel vocht zijn van ??? Iig sta ik niet meer stil qua gewicht, eigenlijk kom ik nu te hard aan :p

Net geweest, weer lekker op schema hoor :D

Squat:

6x40kg
5x60kg
3x70kg
5x85kg
5x80kg
5x80kg
De 1ste set van 80 was erg zwaar, beetje te weinig rust genomen, de 2de set van 80 was goed te doen. Maar wel de 85kg gedaan, blij :D

Bankdrukken:
8x20kg
5x30kg
5x45kg
5x45kg
5x45kg
7x35kg
Volgende keer denk ik dat ik deze nog een keer doe, 50kg zal nog een beetje te zwaar zijn gok ik zo. Maar wel weer een extra set 45kg gedaan, dus goed op schema!

Optrekken:
5x 9kg meegewicht
5x 9kg meegewicht
4x 9kg meegewicht
4x 9kg meegewicht
3x 9kg meegewicht
Gaat beter, maar t blijft een retezware oefening voor me.

Rows:
5x36kg
5x45kg
5x52kg
5x45kg
Bij 52kg een beetje last van de schouder, teruggegaan naar 45kg, wel OK verder.

Buikspieren:
Niets bijzonders

Weegschaal zei nu 79,8kg, ik ga dus gemiddeld gezien nog omhoog. Doel was dacht ik 80kg met kerst, eigenlijk kom ik dus nog ongeveer een halve kilo tekort maar dat eet ik er wel bij met kerst, geen probleem dus :D

Training voor de kerst, gelukkig is de sportschool donderdag wel weer open in de ochtend en dan kan ik dus weer :D

Squat:
5x40kg
5x60kg
3x70kg
5x85kg
5x85kg
5x80kg
6x60kg
Ik loop nogsteeds op schema hier, ging alles maar zo goed als de benen :o

Overhead Press:
Met 2.5kg schijven wat warming-up gedaan, merkte wel dat de achterkant van mijn rechterschouder vrij blessuregevoelig is, daarmee dus opletten.
8x20kg
5x25kg
5x25kg
5x25kg
5x25kg
Maar voor iets meer volume gekozen en dat explosief gedaan, iemand nog een tip hoe ik (achterlopende) schouders kan verstevigen?

Deadlift:
3x40kg
5x80kg
3x80kg > 4de OF 5de zou failure worden, dus bij 3 gestopt
Ik was vergeten hoeveel ik de vorige keer had gepakt bij de deadlift, dus perongeluk weer de 80kg gepakt :o Volgende keer dus 85kg pakken.

Dips:
10x lichaamsgewicht
10x lichaamsgewicht
7x lichaamsgewicht

Buikspieren:
Sportschool ging sluiten, geen tijd meer voor gehad.

Donderdag weer workout A, ik ga wel een gooi doen naar de 50kg bench en kijken hoe die gaat! Dan uiteraard 3x5x85kg squat.

Sportschool was gelukkig open!

Squat:
5x40kg
5x60kg
5x70kg
5x85kg
5x85kg
5x85kg
De 3x85kg is niet goed gelukt deze training naar mijn zeggen, de concentratie was vrij slecht omdat er een of ander gek kerstmis evenement was in de sportschool, en de vorm was dus zeker niet optimaal vandaag. Volgende keer nog een keer, dan wel goede vorm.

Bench:
10x20kg
5x30kg
5x45kg
5x50kg !!!!!
5x45kg
12x30kg
Hier was het rustig, superconcentratie en gewoon bam voor die 50kg gegaan, en zonder spotter gelukt! Die 45kg daarna was daarna een eitje :D

Pull-ups:
5x9kg meegewicht
5x9kg meegewicht
4x9kg meegewicht
3x9kg meegewicht
2x9kg meegewicht
Veel te weinig rust genomen tussen de sets door, aan de andere kant ook wel weer lekker intensief.

Rows:
5x36kg
5x45kg
5x45kg
Ik haat rows :o

Buikspieren:
Ging prima.

Qua kracht ga ik nog steeds goed vooruit, alleen moet ik wel geconcentreerd blijven en op de vorm blijven letten. Voor de rest is het een kwestie van goed blijven eten en geen trainingen skippen, dan blijven de resultaten wel komen :D

concentratie kan inderdaad veel uitmaken :D
vandaar dat ik altijd mijn eigen muziek in mijn oren heb en ervoor zorg dat ik geen afleiding in de buurt heb... onlangs was er eens iemand achter mij aan het deadliften tijdens mijn squats en was na enkele reps al afgeleid omdat ik die kop steeds vanachter mij zag rechtkomen :p

Terug
Naar boven