AndroidHealthClinic

SteenSteen's krachtlog

• Topic Starter Topic Starter
Vanavond etentje gehad bij oom en tante, ik kom binnen en ze maken meteen de opmerking dat ik breed ben geworden, zonder te weten dat ik 3x per week in de sportschool zit:cool:

En dan heb ik nog een lange weg te gaan :p

Nice man, dat soort opmerkingen zijn echt geweldig en strelen je ego. Wacht maar af tot die chicks in de club dat ook tegen je gaan zeggen (daar wacht ik zelf ook nog op haha).

In.

Goeie skwat man. Mijn jimmies zijn wel rustled nu met mijn 2x80kg sqkat.

Welkom ;)

Benen zijn deels genen en deels voetbal raad ik zo. T zou wel geweldig zijn als de schouders en bovenrug nog mee zouden werken, verder zeer tevreden over de behaalde resultaten.

Morgen weer een B, nu de MP op de 30kg proberen, en de Deadlift op 85kg.

Sportschool dicht, dan morgen maar:rolleyes:

Ik lees zo af en toe mee, maar squats gaan netjes vooruit. Watvoor squats doe je? Als in diepte

Backsquats, kont net iets onder de knieën, niet blijven hangen of extra langzaam ofzo maar gewoon naar beneden en weer naar boven :p

Gewoon de normale squat zoals we 'm kennen denk ik? :rolleyes:

Ik denk trouwens dat ik vandaag maar voor een lol-training ga, laatste training van het jaar..

Squat gewoon 3x5x85kg, zoals ik al eerder plande
Deadlift 1x5x85kg, misschien nog een set met een paar reps erachteraan
Bench, weer een setje van 50kg doen, kijken hoe dat gaat en misschien nog een set van 50kg
Daarna de Overhead Press, kijken wat ik daar nog van kan, zal wel 25kg zijn, doe ik daar 4 sets explosief mee
Superset Pull-ups en dips
Nog wat buikspieren

In het nieuwe jaar weer serieus aan de slag, nu natuurlijk ook maar wat ongestructureerder :p

---------- Toegevoegd om 18:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:17 ----------

Nou, deze training ging niet goed en was daarom ook niet leuk :o

Zal wel liggen aan mijn onregelmatige eet en slaapritme van de afgelopen 4 dagen, het was namelijk weer alsof ik 3 weken terug was :(

[hopen dat mensen deze training niet lezen.. :p
Squat
5x40kg
5x60kg
5x80kg
5x80kg
5x80kg
7x60kg
Ik voelde bij de warming-up al dat de benen en eigenlijk mijn hele lichaam er geen zin in had en kon het ook niet zover krijgen. Wel een lekker gevoel in de benen, beetje jammer van de terugval.

Bench
10x20kg
5x30kg
5x40kg
5x45kg
5x45kg
5x45kg
7x35kg
Ik was zo goed als alleen in de gym en heb dus geen 50kg met spotter gedaan. 45KG was wel om te janken trouwens, de vorige keer ging alles een stuk makkelijker :o

MP
Warming up met 2,5kg schijven, voor/zij/achter
7x20kg
5x25kg
5x25kg
5x25kg
Na de laatste set was mijn linkerschouder zo hard aan het huilen dat het oppakken van de bidon al bijna te moeilijk was :roflol:

Superset optrekken+dips
Alles met 9kg meegewicht
5, 5
5, 5
5, 5
5, 5
Aardig tevreden over het optrekken, dat was dan ook het enige lichtpuntje deze training.

Buikspieren:
Ging gelukkig ook nog prima

De geplande deadlift niet aangedurfd na de Squats, ik leek nergens energie voor te hebben en de rede daarvoor heb ik al genoemd :( In de folder zag ik dat de kip 4 euro de kilo was bij de C1000, dus ik daar net vrolijk naartoe gewandeld, hoppa KIP OP. Kan niet beter deze dag, ik denk dat ik maar om 9 uur m'n bed in kruip en hopen dat morgen beter is :p (jk.)

Alvast een gelukkig nieuwjaar iedereen, mag 2014 een mooi jaar voor iedereen worden! :D

Morgen eerste training van het nieuwe jaar!

Even wat doelen voor mezelf:

1 april 2014, nog in bulk:
Consequent gaan en blijven eten+trainen, zo blijven groeien
83kg - vet% zal rond de 15% zitten
5x100kg squat
5x70kg bench
5x110kg deadlift
4x5 bodyweight pullups

1 juli 2014, van half april tot nu cut:
80kg - vet% van ong. 10%
5x120kg squat
5x80kg bench
5x130kg deadlift
2x10 bodyweight pullups

1 oktober 2014, juli is nog cut en vanaf dan weer bulk:
83kg - vet % van ong. 12% gok ik zo
5x135kg squat
5x90kg bench
5x150kg deadlift
3x10 bodyweight pullups

1 Januari 2015, hele tijd gebulkt:
88kg - vet% van rond de 15%
5x145kg squat
5x100kg bench
5x160kg deadlift
3x10 bodyweight pullups

JA, dit zijn misschien hoge eisen, maar dan heb je ook iets om naartoe te werken hea :D Het zal heel goed kunnen dat ik het niet haal en misschien in april al bij moet stellen, maar we gaan er vol voor en zien wel hoever we komen :D

Laatst bewerkt:
Na dit jaar ga ik iig voor een schema met een stuk meer volume, ik heb een beetje rondgekeken en German Volume ziet er echt bruut uit :o

Dat zien we dan wel weer.

---------- Toegevoegd om 18:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:33 ----------

Training B:

Squat:
5x40kg
5x60kg
3x70kg
5x85kg
5x85kg
5x85kg
5x60kg
De 85kg weer gedaan, wat een vooruitgang vergeleken met de vorige keer toen 80kg ineens weer een probleem was :o

OHP:
Warming up met kettlebelts 4kg, 5x voor/zij/achter
5x20kg
5x30kg
5x30kg
5x25kg
7x20kg
30kg was nu prima te doen, laatste set wel overgegaan op 25kg omdat het laatste wat ik wil is mijn schouders weer overbelasten, volgende keer zal de 30kg er opblijven.

Deadlift:
5x40kg
5x85kg
4x60kg
Volgende keer 90kg, dit ging goed.

Dips:
10x lichaamsgewicht
10x lichaamsgewicht
8x lichaamsgewicht
Blijft goed gaan :D Volgende keer misschien 2x15? Of zou 3x10 slimmer zijn?

Buikspieren:
Overgeslagen, het was etenstijd :p

T jaar weer lekker begonnen :)
Vooral op die dips ben ik jaloers haha

Het is dan ook een van de weinige bovenlichaam oefeningen waar ik blijkbaar wel sterk in ben atm :o

Morgen workout A;
Ik wil echt een knaltraining neerzetten, vannacht dus een goede nacht maken en voor de training even mezelf flink opstoken om te gaan knallen! Het zal blijken tijdens de training of ik ook daadwerkelijk dat extra gewicht aankan, dat zien we dan wel.
Squat: minimaal 1 set van 90kg proberen
Bench: minimaal 1 set van 50kg proberen
Pullups: 1 set inzetten op 4,5kg meegewicht, 5 reps. Dat volhouden of alsnog overgaan op 9kg meegewicht
Rows: Ik ga over op de Bent over row, geen seated rows meer :)

Hoppa!

Squat:
5x40kg
3x60kg
1x80kg
5x90kg
5x90kg
5x85kg
6x60kg
2 setjes van 90kg! Daarna had ik een lichte steek in mijn quads, dus iets lichter gegaan. Sinds de vorige keer een handdoek in m'n nek gelegd, voelt iig een stuk beter aan.

Bench:
10x20kg
5x30kg
5x40kg
5x50kg
5x45kg
5x45kg
6x30kg
Na dat setje van 50kg voelde ik m'n triceps meer dan de borst, ik ben toen dus ook lager gegaan om me meer op de borst te focussen. Dat is gelukt, tijdens het "na-setje" van 30kg voelde ik de borst goed branden :D

Pullups:
5x 4,5kg meegewicht !
5x 9kg meegewicht
5x 9kg meegewicht
3x 9kg meegewicht > Te weinig rust genomen tussen deze en de vorige set
Volgende keer ga ik setje 2 ook met 4,5kg meegewicht doen, en zo bouw ik het af tot ik het met lichaamsgewicht kan.

Bent over rows:
Ez-bar(ik denk 5kg, geen idee) + 10kg aan beide kanten; 5x
Ez-bar + 15kg aan beide kanten; 3x5
Ik heb het idee dat ik hier mijn rug veel beter pak dan de seated rows, bij de seated rows heb ik soms last van de schouders en daar heb ik hier geen last van. Wel een gek puntje; Na de 2de set van Ez-bar+15kgbeide kanten, had ik een beetje kramp en een flinke pomp in mijn onderarmen ??? Echt, flink dikke onderarmen met uitgezette aders, zag er wel cool uit, maar trok na 2 minuten weer weg :p

Buikspieren:
Schuine buikspieren ga ik pas weer doen als ik in de cut zit. Schuine buikspieren schijnen je "zwembandjes" alleen maar naar de zijkant te drukken waardoor je juist een dikke taille krijgt, zonder veel te accentueren. Wel gewoon de rechte buikspieren gedaan.

Lekkere eerste A training iig.

meteen de toon gezet voor 2014 :D

Buikspieren:
Schuine buikspieren ga ik pas weer doen als ik in de cut zit. Schuine buikspieren schijnen je "zwembandjes" alleen maar naar de zijkant te drukken waardoor je juist een dikke taille krijgt, zonder veel te accentueren. Wel gewoon de rechte buikspieren gedaan.

Source? In de cut maak je geen spieren aan hé dus dan ziet dat er straks misschien niet uit :P.

Obliques gewoon trainen man, lijkt me vette onzin. Die zwembandjes haal je er wel weer van af.

Zou btw gewoon door blijven bulken @ april of je wilt ofc shredded erbij lopen in de zomer :P.

Goeie trenning! Probleem bij seated rows is dat de ROM meestal wat kleiner is (ligt er aan ofc wat je als handvat gebruikt).

Steensteen's LOG: Start 16 jaar, NussBar!

Source niet bij de hand, maar klopt idd dat je een bredere waist krijgt van grotere obliques (logisch ook).

Leuke log, ik volg :) succes met je 2014-doelen, zijn reeel dus moet goedkomen!

Source? In de cut maak je geen spieren aan hé dus dan ziet dat er straks misschien niet uit :P.

Obliques gewoon trainen man, lijkt me vette onzin. Die zwembandjes haal je er wel weer van af.

Zou btw gewoon door blijven bulken @ april of je wilt ofc shredded erbij lopen in de zomer :P.

Goeie trenning! Probleem bij seated rows is dat de ROM meestal wat kleiner is (ligt er aan ofc wat je als handvat gebruikt).

Het is niet dat ik nu met een brede monsterrug loop, en ik zou de "V" behoorlijk verpesten als ik nu de schuine buikspieren zou trainen. Ik weet trouwens ook niet of het waar is, maar het zou wel logisch zijn;
Je spieren zitten onder dat laagje vet
Je spieren worden groter
Laagje vet gaat niet ineens weg
BOEM je lijkt gewoon dikker :p

Misschien dat ik ook wel door bulk, moet even kijken hoe ik er dan bij zit. Kan ook maar zo zijn dat de cut wat korter wordt, maar ik mik er iig wel op dat ik onder de 12% wil gaan zitten na de cut.

Sverre zei:
Source niet bij de hand, maar klopt idd dat je een bredere waist krijgt van grotere obliques (logisch ook).

Leuke log, ik volg :) succes met je 2014-doelen, zijn reeel dus moet goedkomen!

Welkom!

Morgen weer de volgende training.

Vanavond weer de eerste voetbaltraining. Dit wordt ook mijn laatste seizoenshelft. Dan ga ik namelijk mijn examenjaar in, OF ik moet blijven zitten en dan moet ik al helemaal aan de slag. Zeker dan kan ik ook knallen in de sportschool, nu wordt het weer aanmuizen met eventuele voetbalblessures of het spelen van meerdere wedstrijden in een week :P

---------- Toegevoegd om 20:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:29 ----------

Vandaag vergadering met voetbal gehad, komt er ongeveer op neer dat ik 1 of 2 van de 3 weken 2 wedstrijden moet voetballen. Gaat een beetje op een lager pitje dan bij de BB, aangezien ik na het voetballen altijd last van bovenrug heb en na 2 wedstrijden ook van mijn benen..

Ook even opletten qua gewicht, aangezien er dan wat meer verbrand wordt. En natuurlijk niet te hard van stapel lopen op bijv. Squats, ik heb 3 maanden voor 20kg en als ik volgens mijn oude ritme zou lopen, ga ik elke week 5kg vooruit :p

Den training van vandaag, redelijk gekke training..

Squat
5x40kg
3x60kg
1x80kg
5x90kg
4x90kg
5x80kg
Al op de fiets voelde de benen nog redelijk moe, en de 4de rep van die 90kg kwam ik nog net omhoog :p Ik had ook niet echt hoge verwachtingen aangezien ik gister de eerste voetbaltraining had sinds een maand, ben dus wel tevreden.

Overhead Press
6x20kg
3x25kg
5x30kg
5x30kg
5x30kg
Volgende keer, als het mag van de schouders, een setje van 35kg doen. Eindelijk niet na 2 setjes huilende schouders :D

Deadlift
5x40kg
3x90kg
1x90kg
Moeite met de grip, na 3x zeer moe en kon het gewoon niet meer vasthouden. Meteen reverse grip geprobeerd, ik kreeg 'm letterlijk niet omhoog :o Komt denk ik omdat de spanning eraf was en ik het meteen weer probeerde, kracht was er even uit. Toen minuutje gewacht en er nog 1 uitgepompt voor mijn zelfbeeld en maar naar de dips gewaggeld :(

Dips
10x bodyweight
8x bodyweight
6x bodyweight
Ging verder prima. Deze training nogal vlot uitgevoerd en gunde mezelf niet erg veel rust, dat was hier ook wel te merken.

Buikspieren, niets bijzonders (geen schuine).

Toevoeginkje: Weegschaal zei 81kg, maar schommelt nog. Vorige keer stond ik op 79,5 en de keer daarvoor op 80,2. Zolang ik gemiddeld maar omhoog ga denk ik dan maar.

Heb je geen 1.25 kg schijven?

Terug
Naar boven