Attenooie! Tegen mij zeggen dat ik even niet op mijn eten moet letten om mijn herstel te bevorderen... slecht plan. De afgelopen 5 dagen al ruim 3 kg aangekomen. Allemaal spier, natuurlijk.
Weer een hersteltraining vandaag, dus gewoon wat fucking around. Bijna alles is nu weer paraat, behalve mijn onderarmen, de pezen hechtend aan mijn elleboog zijn nog steeds erg pijnlijk. Vandaar dus nog steeds geen trekkende oefeningen vandaag. Behalve dan zittend roeien, maar daar heb ik er geen last van. Plus het is maar voor de pomp, je weet toch.
Seated cable rows:
20x
20x
10x
10x
Seated neck press:
10x70
10x70
10x70
10x70
Rare knakjes in mijn schouder, maar minder dan woensdag. Nog meer cable rows als warming up.
Speed bench:
10x5x70
Eens kijken of ik dit licht kan doen zonder pijn. Het ging redelijk pijnvrij, maar niet helemaal. Nog een beetje liggen experimenteren met mijn houding en grip. Het bankje blijkt voor mijn bouw niet ideaal te zijn, maar daar kom ik wel omheen door de vorm onderin iets aan te passen. Volgende keer ietsje zwaarder. Zodra ik speed bench 10x5x120 doe, zou ik weer rond de 180 1RM moeten hebben. Plus ik ga een slingshot kopen om mijn traditioneel zwakke lockout te trainen.
Seated cable rows (ja, alweer; ik moest de pijntjes even uit mijn schouder pompen):
40x
20x
20x
20x
Squat, high bar, met hip circle:
5x100
5x100
5x100
10x100
Ging soepel, pijn was goed te verdragen, en mijn knie-tracking was bijna helemaal goed. Misschien dus ook investeren in een echte hip circle, als ik toch al een slingshot ga bestellen.
Push press:
10x60
Fucking around, een beetje kijken hoe mijn techniek daar omgevormd moet worden van een OL techniek naar een strongman techniek (hoofd veel meer naar achteren, meer doorleunen. Zie press van Serge Reding)