AndroidHealthClinic

Stronglifts 5x5 log

Ik weeg op dit moment 66kg ja, maar dit was 2,5 maanden geleden nog maar 62,5kg dus ik ga zeker omhoog. En ik weet niet vanwaar de angst komt, is een beetje onnatuurlijk maar ik ga er altijd vol voor hoor, ik grind veel reps uit enzo. Bedankt dat je meeleest!

Goed bezig. Lekker door gainen. Hoeveel kcals eet je momenteel dan?

Fijn dat je hier onbedoeld even terecht kwam. Ik ben sinds ik overgestapt ben op sumo deadlifts ook behoorlijk aan het kloten met mijn grip. Gisteren voor het eerst de hookgrip geprobeerd om aanraden van degene waarmee ik het powerrack deelde, maar dat wou niet lukken :(. Zoals je misschien weet is chalk niet toegestaan in Biggym, dus dat ik eigenlijk ook geen optie :P.
Zijn er bepaalde straps die jij aanraadt?

sumo deadlift is met mixed grip idd niet fijn omdat je dan bovenin de bar naar voren drukt met je hand.
hookgrip heb je idd wel chalk nodig, hookgrip draait niet om grip maar om wrijving tussen je duim en je vingers, dus met chalk is het zoveel beter dan zonder chalk. (doe zelf ook nooit hookgrip zonder chalk).

voor zover ik weet doen ze niet heel moeilijk over chalk, ken wel wat mensen die er trainen en heb er nooit verhalen over gehoord dat het niet mocht. maar kan ook zijn dat het nu anders is.

straps maken opzich vrij weinig uit, het is ook net wat je fijn vind. zelf heb ik deze Lifting Straps
goede prijs en prima kwaliteit, gebruik ze heel erg veel en zijn na een jaar nog zo goed als nieuw.

sumo deadlift is met mixed grip idd niet fijn omdat je dan bovenin de bar naar voren drukt met je hand.
hookgrip heb je idd wel chalk nodig, hookgrip draait niet om grip maar om wrijving tussen je duim en je vingers, dus met chalk is het zoveel beter dan zonder chalk. (doe zelf ook nooit hookgrip zonder chalk).

voor zover ik weet doen ze niet heel moeilijk over chalk, ken wel wat mensen die er trainen en heb er nooit verhalen over gehoord dat het niet mocht. maar kan ook zijn dat het nu anders is.

straps maken opzich vrij weinig uit, het is ook net wat je fijn vind. zelf heb ik deze Lifting Straps
goede prijs en prima kwaliteit, gebruik ze heel erg veel en zijn na een jaar nog zo goed als nieuw.

Ok. Thanks!

Ik zal chalk toch nog maar eens een kans geven bij Biggy en kijken of ze weer moeilijk gaan doen. Als dat het geval is zal ik bovenstaande straps bestellen. :)

• Topic Starter Topic Starter
Fijn dat je hier onbedoeld even terecht kwam. Ik ben sinds ik overgestapt ben op sumo deadlifts ook behoorlijk aan het kloten met mijn grip. Gisteren voor het eerst de hookgrip geprobeerd om aanraden van degene waarmee ik het powerrack deelde, maar dat wou niet lukken :(. Zoals je misschien weet is chalk niet toegestaan in Biggym, dus dat ik eigenlijk ook geen optie :P.
Zijn er bepaalde straps die jij aanraadt?
Welcome to the strap gay clan :D:eek:. Nee maar even serieus, als je geen chalk mag gebruiken zoals ik is straps echt een goede (tijdelijke) oplossing. Zolang je nog gripoefeningen doet zie ik het probleem eigenlijk niet, deadlift is een oefening voor de posterior chain imo.

Posterior chain...hoi Louie :D
Bij een goede deadlift gebruik je ook je quads, zitten die ook aan de achterkant?

Het hele straps verhaal wordt altijd zo moeilijk over gedaan. Als je slim traint gebruik je ook regelmatig straps, je moet je handen ook af en toe wat rust geven. Als ik met gewichtheffen alles zonder straks zou doen sloop ik mijn handen. Als magnesium niet mag kan je ook liquid kalk gebruiken.

Posterior chain...hoi Louie :D
Bij een goede deadlift gebruik je ook je quads, zitten die ook aan de achterkant?

Het hele straps verhaal wordt altijd zo moeilijk over gedaan. Als je slim traint gebruik je ook regelmatig straps, je moet je handen ook af en toe wat rust geven. Als ik met gewichtheffen alles zonder straks zou doen sloop ik mijn handen. Als magnesium niet mag kan je ook liquid kalk gebruiken.
Akkoord ja de quads doen ook mee, maar je zegt toch ook niet squats is een oefening voor je rug? Deadlifts is een oefening voor de posterior chain, waarmee ik bedoel dat deze normaal eerst zal moeten falen. Niet je grip, niet je biceps en niet je quads. En bijna elke fitness in mijn omgeving is helemaal niet zo hardcore hoor. Deze heeft 1 squatrack, waar ik 1 van de misschien 10 mensen ben die effectief erin squatten. In bijna elke andere gym weten ze niet eens wat een squatrack is. Triestig maar waarheid. Dus ik moet al helemaal niet komen aanzetten met chalk of dergelijke.

Met gewichtheffen is de onderrug bij squats 1 van de belangrijkste punten waarop je niet wilt falen...

Inkoop gedaan vandaag, nieuwe broeken gekocht :D:D. Morgen training gepland, op naar de 70kg bodyweight!

Maatje groter al? Door de squat gains ;)

Bij het doen van shoulder dislocations is het toch normaal om een kleine knik te voelen elke keer als je de bar helemaal achter je brengt? Doet geen pijn maar is gewoon lichte klik elke keer aan beidde schouders, denk wel dat het normaal is?

5x5x87,5kg squat niet gelukt ( 5,5,4,4,2)
5x5x50 kg bench press niet gelukt (5,5,5,5,4)
pullups: 8,4,4
Omdat iemand het squatrack bezet hield moest ik vandaag beginnen met benchen en daar heb ik achteraf wel voor afgezien op squats denk ik.
Zat na 2 sets al compleet erdoor en wou toch men reps halen maar men benen en core waren gewoon kapot waardoor ik voorover zat te leunen bij een paar reps om het toch met mijn rug nog omhoog te krijgen. Dit is uiteraard niet de bedoeling en van zodra ik zo 1 rep heb gedaan stop ik onmiddelijk de set. Vandaar maar 2 reps op de laatste set.
Ga mezelf nog 1 kans geven om 87,5kg te halen volgende training en anders deload ik met 10-15%. Bench press zou volgende training moeten lukken denk ik.
Nog veel werk :D.

Bench toch bijna, alleen de laatste set net niet. Gaat goedkomen. :)

Bench toch bijna, alleen de laatste set net niet. Gaat goedkomen. :)
Ja idd dat zal volgende training wel lukken. Denk dat het feit dat ik al een tijdje niet meer gewicht heb toegevoegd op deadlift mijn squat ook wat blijft steken. Nu ik wraps heb zou ik terug deadlift moeten kunnen verhogen en dan komt squat misschien ook. En ja eerst bench presse n da nsquat is ook niet ideaal uiteraard :D. HARD ZIJN VERDORIE

Benen waren nog compleet kapot ( vooral hamstrings ) , denk omdat ik laatste training een beetje dieper heb gesquat dan anders ( door de korte broek denk ik ). Wou toch persee 3x trainen van de week dus toch gegaan.
Was te merken vandag ook tijdens de opwarming dat ik nog niet helemaal hersteld was en heb daarom terplekke besloten om toch maar de deload te doen. Ineens gedeload naar 75kg dan zit ik over een training of 6 terug op 87,5kg dus dat zit wel goed denk ik.
5x5x75 kg squat gelukt ( dit was zelfs al zwaar )
5x5x35 kg overhead press niet gelukt ( 5,4,4,4,4) was verbaasd hier, direct veel meer reps dan vorige training is toch wel positief
1x5x97,5kg deadlift gelukt ( kan nog wel wat progressie op gemaakt worden denk ik )

Verstandig om een deload te nemen. Nu gewoon constant op dezelfde diepte squaten, dan loop je een stuk minder snel vast!
Heb je de lifts wel eens geflimd trouwens?

Verstandig om een deload te nemen. Nu gewoon constant op dezelfde diepte squaten, dan loop je een stuk minder snel vast!
Heb je de lifts wel eens geflimd trouwens?
Ja ik had een squat form topic een aantal weken terug. Misschien doe ik een van de volgende trainingen nog eens een filmpje. Mijn benen zijn alleszins dikker geworden dat merk ik goed. Ik zit nu op 66,5-67kg. Ben wel nog niet merkbaar in vetpercentage gestegen dus dat is goed.

Terug
Naar boven