MuscleMeat

Stronglifts 5x5 log

• Topic Starter Topic Starter
5x5x87,5kg squat niet gelukt ( 5,5,4,4,3)
5x5x50kg bench pres niet gelukt ( 4,4,3,3,4)
5x5x35Kg pendlay row gelukt
pullups : 5,4,4
Al bij al zeer matige training. Bij squats had ik terug irritering in mijn schouder ergens in de 3de set waardoor rest van de training best ruk ging. Is het mogelijk dat een te wijde grip ervoor zorgt dat ik last krijg van mijn schouder, heb namelijk die indruk. Volgende training ga ik narrower grip proberen en effect zien.
Bench press was wel gewoon te zwaar vandaag. Nog veel werk!

In!! We volgen het zelfde programma en hebben dezelfde stats

Heb ook wel heel immobiele schouders dus ik denk dat shoulder dislocations ( de oefening ) vanaf nu een dagelijkse must zal zijn. Denk dat dit aan de basis van de irritatie zal liggen.

5x5x87,5kg squat niet gelukt ( 5,5,4,4,3)
5x5x50kg bench pres niet gelukt ( 4,4,3,3,4)
5x5x35Kg pendlay row gelukt
pullups : 5,4,4
Al bij al zeer matige training. Bij squats had ik terug irritering in mijn schouder ergens in de 3de set waardoor rest van de training best ruk ging. Is het mogelijk dat een te wijde grip ervoor zorgt dat ik last krijg van mijn schouder, heb namelijk die indruk. Volgende training ga ik narrower grip proberen en effect zien.
Bench press was wel gewoon te zwaar vandaag. Nog veel werk!
Goede training man!

En dat van je schouder bij het squatten : had ik eerst ook last van en toen had iemand mij een tip gegeven dat ik hem inderdaad te wijd vast pakte en ook te stevig vast pakte. Nu pak ik hem net voor de 1e ring op de stang en wat losser.

Ik weet niet waar jij hem precies vast pakt en of je echt de stang vast knijpt?

Bij de bench press zou ik gewoon drukken met je schouders in de bank. Zeg maar met je schouders jezelf naar voren duwen van de bank. Heeft bij mij gewerkt.

Ook al is mijn vorm niet uitstekend nu, ik hoop dat je wat aan deze tips hebt gehad. Ik wil dat je me inhaalt geeneiwit ;)

Goede training man!

En dat van je schouder bij het squatten : had ik eerst ook last van en toen had iemand mij een tip gegeven dat ik hem inderdaad te wijd vast pakte en ook te stevig vast pakte. Nu pak ik hem net voor de 1e ring op de stang en wat losser.

Ik weet niet waar jij hem precies vast pakt en of je echt de stang vast knijpt?

Bij de bench press zou ik gewoon drukken met je schouders in de bank. Zeg maar met je schouders jezelf naar voren duwen van de bank. Heeft bij mij gewerkt.

Ook al is mijn vorm niet uitstekend nu, ik hoop dat je wat aan deze tips hebt gehad. Ik wil dat je me inhaalt geeneiwit ;)
Thanks voor de tips, zal er eens op letten volgende keer. En haha jouw inhalen , we komen er samen wel :D

Niet veel tijd deze week, gisteren babyborrel en vandaag moederdag. Morgen wordt er weer getraind.

Als je het niet haalt, waarom ga hé dan niet door tot je toch 25 reparatie hebt ?

Ik lees bijv. : niet gehaald ( 5,5,4,4,3 ).
Dit maakt dan 21 reps. Ik ging altijd gewoon door t/m 25 reps, al moest ik bij wijze van spreken afsluiten met een setje van een rep. (vandaar de vraag / ik heb de wijsheid niet in pacht hoor / just curieus)

Als je het niet haalt, waarom ga hé dan niet door tot je toch 25 reparatie hebt ?

Ik lees bijv. : niet gehaald ( 5,5,4,4,3 ).
Dit maakt dan 21 reps. Ik ging altijd gewoon door t/m 25 reps, al moest ik bij wijze van spreken afsluiten met een setje van een rep. (vandaar de vraag / ik heb de wijsheid niet in pacht hoor / just curieus)
Ik volg gewoon SL 5x5 zoals het beschreven is :D

• Like
Waarderingen: Inb4
5x5x87,5kg squat niet gelukt ( 5,5,5,4,/) laatste set tel ik niet mee want mijn broek is gescheurd :yarly: tijdens deze set dus ben ermee gestopt na de 2de rep. Was ook wel weer teringhard mentaal en fysiek.
5x5x35kg overhead press niet gelukt (3,3,4,3,3) mijn schouders schrokken zich dood :roflol:
deadlift niet gedaan wegens groot gat in broek :laugh:
Al bij al best wel een vreemde training, squats gaat mij denk ik wel lukken volgende training. Morgen of overmorgen nieuwe trainingsbroek gaan kopen.
Verder werd de training nog vreemder. Liep kleedkamer in en gast stond helemaal in zijn blootje zijn tanden te poetsen ??????.
Is dit normaal om tegen te komen of niet? Ik moest serieus hard mijn lach in houden. Misschien is het een nieuwe trend? To confuse the mondbacteriën, right babe?
Anyways schouders deed beetje irritant maar niet echt pijn. Heb het gevoel dat mijn nek en traps wat stijf zijn ook, dus ga vanaf nu ook een upper body stretch routine toevoegen aan mijn dagelijkse bezigheden. Sinds ik lowerbody stretches doe ben ik echt veel leniger en soepeler geworden in mijn benen dus ik hoop dit ook voor upperbody te behalen.

Squat is de duivel. :devil: Ik wordt helemaal draaierig tijdens de laatste rep van mijn laatste set. Tot nu toe nog geen gescheurde broek. :D
OHP is ook erg zwaar, ook mentaal. Misschien omdat de bar zo dreigend boven je hoofd hangt?
Liep kleedkamer in en gast stond helemaal in zijn blootje zijn tanden te poetsen ??????.
:scratch:

Squat is de duivel. :devil: Ik wordt helemaal draaierig tijdens de laatste rep van mijn laatste set. Tot nu toe nog geen gescheurde broek. :D
OHP is ook erg zwaar, ook mentaal. Misschien omdat de bar zo dreigend boven je hoofd hangt?

:scratch:
Ik krijg bij squats altijd gewoon wat angst maar enkel bij mijn werkset. Ik heb denk ik te veel squat fail filmpjes op youtube gekeken :D. OHP is gewoon t*ring hard om te grinden ten opzichte van squats dus daarom moeilijker om reps te halen vind ik.

kwam hier door verkeerd te knippen ineens terecht, goed bezig.

ondanks dat je het niet wil ga ik hier toch even over op het punt van straps.

Don't Worry. Je krijgt geen imbalances van mixed grip. Hoogstens in je biceps, maar dat wordt gecompenseerd door de pull-ups en rows die je doet.

bicep van heel erg mee, daar krijg je bijna geen disbalans van. voornamelijk omdat de bicep activatie bij een deadlift minimaal is.
de lat van de arm aan de supinated kant staat in een veel minder gustige positie en kan daarom minder kracht leveren. hierdoor zie je vaak dat de bar altijd een beetje wegdrijft bij die kant of mensen met een torso geroteerd liften.

sommigen hebben er helemaal geen last van en anderen krijgen een redelijke scheefgroei over verloop van tijd.

natuurlijk is dit op te lossen door elke set grip om te draaien maar voor velen voelt dit gewoon niet fijn.

zelf ben ik een grote fan van straps en raad elke krachtsporter ook aan om gewoon met straps te liften. wil je powerlifting wedstrijden doen dan ga je op hookgrip over.
je haalt verder geen voordeel uit mixed grip liften en vergroot te kans op blessures alleen maar.

mocht je wel powerlifting ambities hebben zal ik wel meteen hookgrip gaan proberen, als je nu begint zal het veel makkelijker om te leren dan als je straks veel meer deadlift en het echt zeer gaat doen met die gewichten.

Heb ook wel heel immobiele schouders dus ik denk dat shoulder dislocations ( de oefening ) vanaf nu een dagelijkse must zal zijn. Denk dat dit aan de basis van de irritatie zal liggen.

weet niet of dit het zal oplossen, maar shoulder dislocations is sowieso goed om elke dag/training te gaan doen.

Squat je met vangers/spotters? Dan is er toch niks aan de hand. Overhead press al helemaal niet want daar heb je geen enkel gevaar van de bar, kwestie van jezelf goed bracen en rammen.
Ben je nog steeds 65 kg? Dan moet je echt meer gaan eten. je squat 1,3x je lichaamsgewicht dus zo slecht is dat helemaal niet. Ik zou deloaden als ik jou was om je hoofd even leeg te maken en wat vertrouwen op te bouwen.

bicep van heel erg mee, daar krijg je bijna geen disbalans van. voornamelijk omdat de bicep activatie bij een deadlift minimaal is.
de lat van de arm aan de supinated kant staat in een veel minder gustige positie en kan daarom minder kracht leveren. hierdoor zie je vaak dat de bar altijd een beetje wegdrijft bij die kant of mensen met een torso geroteerd liften.

sommigen hebben er helemaal geen last van en anderen krijgen een redelijke scheefgroei over verloop van tijd.

natuurlijk is dit op te lossen door elke set grip om te draaien maar voor velen voelt dit gewoon niet fijn.

zelf ben ik een grote fan van straps en raad elke krachtsporter ook aan om gewoon met straps te liften. wil je powerlifting wedstrijden doen dan ga je op hookgrip over.
je haalt verder geen voordeel uit mixed grip liften en vergroot te kans op blessures alleen maar.

mocht je wel powerlifting ambities hebben zal ik wel meteen hookgrip gaan proberen, als je nu begint zal het veel makkelijker om te leren dan als je straks veel meer deadlift en het echt zeer gaat doen met die gewichten.

weet niet of dit het zal oplossen, maar shoulder dislocations is sowieso goed om elke dag/training te gaan doen.
Bedankt om hier ook eens mee te kijken, en je mag gerust je mening geven hoor, maar heb wel liever niet dat elke post over straps zal gaan.
En idd ik ben bekend met hookgrip maar heb op dit moment nog geen idee wat mijn ambities zijn. Weet niet of ik eerder bodybuilding gericht zal trainen, of eerder powerlifting/strongman of zelfs weightlifting ( clean en jerk, snatch ) , interesseert mij op dit moment allemaal dus nog geen idee welke kant ik uit ga. En ik vind idd dat de mixed grip minder lat activiation heeft.

Squat je met vangers/spotters? Dan is er toch niks aan de hand. Overhead press al helemaal niet want daar heb je geen enkel gevaar van de bar, kwestie van jezelf goed bracen en rammen.
Ben je nog steeds 65 kg? Dan moet je echt meer gaan eten. je squat 1,3x je lichaamsgewicht dus zo slecht is dat helemaal niet. Ik zou deloaden als ik jou was om je hoofd even leeg te maken en wat vertrouwen op te bouwen.
Ik weeg op dit moment 66kg ja, maar dit was 2,5 maanden geleden nog maar 62,5kg dus ik ga zeker omhoog. En ik weet niet vanwaar de angst komt, is een beetje onnatuurlijk maar ik ga er altijd vol voor hoor, ik grind veel reps uit enzo. Bedankt dat je meeleest!

Fijn dat je hier onbedoeld even terecht kwam. Ik ben sinds ik overgestapt ben op sumo deadlifts ook behoorlijk aan het kloten met mijn grip. Gisteren voor het eerst de hookgrip geprobeerd om aanraden van degene waarmee ik het powerrack deelde, maar dat wou niet lukken :(. Zoals je misschien weet is chalk niet toegestaan in Biggym, dus dat ik eigenlijk ook geen optie :P.
Zijn er bepaalde straps die jij aanraadt?

Terug
Naar boven