XXL Nutrition

Stronglifts 5x5 log

Ben je al aan het werken aan die 85 kg? Wannabe dikke powerlifter.... :D

• Topic Starter Topic Starter
Training vandaag :
5x5x82,5kg squats gelukt
5x5x47,5kg bench press gelukt
5x5x37,5kg pendlay row gelukt

Lekker alles gehaald! :flexbiceps:

Examenresultaten zijn aangekomen. 6 van de 9 vakken geslaagd. Moet er dus 3 terugdoen in augustus. Ben donderdag eens stevig weggeweest om einde examens te vieren dus daarom niet meer getraind. Vandaag verjaardag van moeder dus trainen zal hopelijk voor morgen zijn.

Na weeral een weekje inactiviteit begin ik terug opnieuw met bouwen:
5x5x82,5kg squat gelukt
5x5x32,5kg ohp gelukt
1x5x110kg deadlift gelukt
Zal helaas weer maar voor 2 weken zijn want daarna ga ik weer weekje op vakantie. Daarna blijf ik wle anderhalve maand thuis dus dan is het tijd om HARD te gaan
en eindelijk die 5x5x100kg squats kapot te rammen :D

Laatst bewerkt:
Na weeral een weekje inactiviteit wegens privéomstandigdheden begin ik terug opnieuw met bouwen:
5x5x82,5kg squat gelukt
5x5x32,5kg ohp gelukt
1x5x110kg deadlift gelukt
Zal helaas weer maar voor 2 weken zijn want daarna ga ik weer weekje op vakantie. Daarna blijf ik wle anderhalve maand thuis dus dan is het tijd om HARD te gaan
en eindelijk die 5x5x100kg squats kapot te rammen :D
:woot: succes!

5x5x85kg squats gelukt , die ontlading elke keer als squats gedaan zijn :roflol:
5x5x47,5kg bench press gelukt
5x5x40kg pendlay row gelukt

Twijfel eraan om misschien face pulls toe te voegen aan het einde , ik vind dat mijn postuur ( schouders ) niet super is en heb moeite om mijn scapula in de bank te drukken en houden bij de bench press. Food for thought.

Face pulls zijn daar een goede oefening voor, zelf vind ik het ook fijn om tussen de opwarmsets van mijn BP door band pull aparts te doen, niet heel zwaar, maar net intensief genoeg om de spieren die je schouderbladen fixeren te prikkelen. Ik kan daardoor mijn schouders tijdens de BP beter fixeren.

Facepulls zijn zeker een goeie oefening. Ik zou zeggen; probeer ze eens uit!

Face pulls zijn daar een goede oefening voor, zelf vind ik het ook fijn om tussen de opwarmsets van mijn BP door band pull aparts te doen, niet heel zwaar, maar net intensief genoeg om de spieren die je schouderbladen fixeren te prikkelen. Ik kan daardoor mijn schouders tijdens de BP beter fixeren.
Thanks voor de reactie, was totaal vergeten die band pull aparts , nochtans onlangs een filmpje van gekeken van Alan Thrall, zal eens rondkijken in mijn gym of ik het equipment ervoor heb en anders koop ik het zelf en doe ze thuis.
Facepulls zijn zeker een goeie oefening. Ik zou zeggen; probeer ze eens uit!
Thanks man, ga ze eens proberen!

Thanks voor de reactie, was totaal vergeten die band pull aparts , nochtans onlangs een filmpje van gekeken van Alan Thrall, zal eens rondkijken in mijn gym of ik het equipment ervoor heb en anders koop ik het zelf en doe ze thuis.

Thanks man, ga ze eens proberen!

Band pullaparts hebben naar mijn mening niet super veel meerwaarde, alhoewel ik ze wel gebruik om mijn schouders gewoon warm te krijgen :P. Voor activatie van je rug om goed te kunnen benchen zou ik wall retractions gaan doen!

edit: Wall retractions dus als warming up en face pulls om je rug te bouwen :).

Ik heb het dacht ik ook uit een filmpje van Alan Thrall, het idee is de spieren rond je schouderblad licht te prikkelen waardoor het makkelijker is om ze tijdens de BP aan te spannen, een soort van MMC zeg maar. De oefening thuis doen heeft dat effect dus niet.

Je zou ook ytwl kunnen doen tussen je BP sets in kunnen doen.

Terug
Naar boven