XXL Nutrition

Stronglifts 5x5 log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

In ! ;)

Ga je progressie volgen...Ben benieuwd wat de 5x5 je brengt. Ik ben er onlangs mee gestopt, omdat ik het toch enigszins saai vond worden. Maar dat ligt aan mij hoor. Ik wil gewoon 1,5 tot 2 uur achter elkaar verschillende oefeningen doen. Kan voor iedereen verschillen gelukkig :thumb:

Ben zelf (toevallig) op 1 januari gestopt met alcohol drinken. Dronk al bijna niet, alleen op verjaardag en dan al minimaal...Nu is het voornamelijk water (koffie/thee) en op z'n tijd een vers geperst jus-tje.

Succes met je voortgang! :flexbiceps:
 
In ! ;)

Ga je progressie volgen...Ben benieuwd wat de 5x5 je brengt. Ik ben er onlangs mee gestopt, omdat ik het toch enigszins saai vond worden. Maar dat ligt aan mij hoor. Ik wil gewoon 1,5 tot 2 uur achter elkaar verschillende oefeningen doen. Kan voor iedereen verschillen gelukkig :thumb:

Ben zelf (toevallig) op 1 januari gestopt met alcohol drinken. Dronk al bijna niet, alleen op verjaardag en dan al minimaal...Nu is het voornamelijk water (koffie/thee) en op z'n tijd een vers geperst jus-tje.

Succes met je voortgang! :flexbiceps:
Hahahaa ik heb eigenlijk al een beetje gefaald met geen alcohol. Paar dagen geleden had mijn pa vis gemaakt met een lekkere saus. In de helft van de maaltijd zegt hij ineens ja in de saus zit ook een beetje wijn proeven jullie dat? :roflol::roflol:. Nu ja ik tel dit even niet mee omdat ik niet bewust was van de alcohol :D.
En eerlijk gezegd vind ik het nog niet saai worden, de gains die ik er uit maak motiveren mij enorm om verder te blijven doen. Ik zal ook eens een kijkje nemen in jouw logje!
 
Hahahaa ik heb eigenlijk al een beetje gefaald met geen alcohol. Paar dagen geleden had mijn pa vis gemaakt met een lekkere saus. In de helft van de maaltijd zegt hij ineens ja in de saus zit ook een beetje wijn proeven jullie dat? :roflol::roflol:. Nu ja ik tel dit even niet mee omdat ik niet bewust was van de alcohol :D.
En eerlijk gezegd vind ik het nog niet saai worden, de gains die ik er uit maak motiveren mij enorm om verder te blijven doen. Ik zal ook eens een kijkje nemen in jouw logje!

Die alcohol hoef je niet te tellen....je wist het niet :p

Merk je de gains in je gewicht wat je drukt of zie je het aan je lijf? Want dat laatste had ik bij 5x5 niet echt, maar merk ik de laatste weken wel bij het losse spiergroepen trainen. Heb het misschien ook niet genoeg kans gegeven hoor, maar wilde gewoon anders trainen. Waar iedereen zich lekker bij voelt toch? :flexgrin:
 
Die alcohol hoef je niet te tellen....je wist het niet :p

Merk je de gains in je gewicht wat je drukt of zie je het aan je lijf? Want dat laatste had ik bij 5x5 niet echt, maar merk ik de laatste weken wel bij het losse spiergroepen trainen. Heb het misschien ook niet genoeg kans gegeven hoor, maar wilde gewoon anders trainen. Waar iedereen zich lekker bij voelt toch? :flexgrin:
Ja ik merk voorlopig vooral dat mijn benen zijn dikker geworden en ben de laatste 2 laatste maande ndat ik SL 5x5 volg ook 3-4kg bijgekomen. En ja, dat je plezier halt uit je trainingen is heel belangrijk. Dan hou je het ook vol. Ik ben tot nu toe nog geen enkele keer met tegenzin gaan trainen, dat kan ik eerlijk zeggen. Elke keer weer ben ik zo pumped dat ik 2,5kg erbij kan smijten.
 
Wat betreft voeding zit ik nu ook over de 3000kcal te eten. Anders zak ik door mijn knieen bij het squatten denk ik hahahaha.
 
Ja ik merk voorlopig vooral dat mijn benen zijn dikker geworden en ben de laatste 2 laatste maande ndat ik SL 5x5 volg ook 3-4kg bijgekomen. En ja, dat je plezier halt uit je trainingen is heel belangrijk. Dan hou je het ook vol. Ik ben tot nu toe nog geen enkele keer met tegenzin gaan trainen, dat kan ik eerlijk zeggen. Elke keer weer ben ik zo pumped dat ik 2,5kg erbij kan smijten.[/QUOTE]

Mooi zo! Zo lang je die erbij kan blijven gooien, vooral doen. Ik ga ook nooit met tegenzin trainen. Heb alleen afgelopen dinsdag een spier verrekt tussen mijn schouderbladen, waar ik bijzonder veel last van heb. Heb toen 2 dagen niet getraind en werd gewoon onrustig ;) Ging vrijdag wel weer, toen keihard rug en benen getraind en nu weer flink last. Ga er woensdag voor naar de fysio om het er even uit te laten duwen...Dan er weer keihard tegenaan! :wl:
 
Ik hoop dat je er snel terug bovenop bent jo! Komt wel goed, ik ga jou vanaf nu ook volgen.
 
Ik hoop dat je er snel terug bovenop bent jo! Komt wel goed, ik ga jou vanaf nu ook volgen.

Ja, ik hoop ook dat het snel weg is...ik word gewoon onrustig als ik niet kan trainen. Leuk dat je volgt. Elkaar effe een beetje blijven motiveren :lifter:
 
Ja, ik hoop ook dat het snel weg is...ik word gewoon onrustig als ik niet kan trainen. Leuk dat je volgt. Elkaar effe een beetje blijven motiveren :lifter:
Idd, elkaar motiveren is de spirit. Engiste wat ik momenteel nog mis is een leuke trainingspartner waar ik af en toe wat mee kan lullen tussen setjes door.
 
Idd, elkaar motiveren is de spirit. Engiste wat ik momenteel nog mis is een leuke trainingspartner waar ik af en toe wat mee kan lullen tussen setjes door.

Dat moet ik dus juist niet hebben! Alleen trainen, koptelefoon op en knallen...Als ik met iemand samen train, kom ik er juist niet goed in. Dan verlies ik mijn focus...Grappig hoe dit per persoon verschilt :D
 
Dat moet ik dus juist niet hebben! Alleen trainen, koptelefoon op en knallen...Als ik met iemand samen train, kom ik er juist niet goed in. Dan verlies ik mijn focus...Grappig hoe dit per persoon verschilt :D
Heb nog nooit met partner getraind maar ik denk dat het wel zou gaan voor mij, zou het wel kunnen gebruiken denk ik.
 
Heb nog nooit met partner getraind maar ik denk dat het wel zou gaan voor mij, zou het wel kunnen gebruiken denk ik.

Het is om te spotten bij (incline) benchpress of dumbell presses wel handig, maar daar zou je ook iemand uit de gym voor kunnen vragen. Verder zie ik er voor mezelf geen enkele toegevoegde waarde in. Ik heb juist geen behoefte aan praten tijdens, tussen, voor of na m'n setjes. Raak ik alleen maar uit mijn flow :cool: Ik heb ook geen motivatie nodig, in de vorm van een trainingsbuddy ofzo.
 
indeed, in het begin was ik giga stijf met die 3*5*5*xxx kg squaten in eht stronglifts programma, maar na weekje of 2 heeft je lijf hier vrede mee genomen. Ik heb je form topic niet gezien man. Heb je een linkje?
 
Training van vandaag:
5x5x80kg squat gelukt ( glutes waren nog zwaar verzuurd van vorige training dus het was hard zijn vandaag )
5x5x47,5kg bench press niet gelukt ( 5,5,5,5,4) volgende keer lukt het wel denk ik
5x5x50kg pendlay row niet gelukt ( heb mijn form hier gefilmd en het was miserabel om te zien, dus heb besloten om serieus te deloaden, weet nog niet naar hoeveel maar ik denk dat ik de voorbije row sessies mijzelf te veel vrijheid in form heb gegeven)
Heb ook besloten om vanaf nu met gsm de rusttijden te meten die ik neem. Standaard ga ik deze op 3min-3min30 zetten.
 
Best wel lange rusttijden. Ik houd zelf aan 2 minuten voor compounds en 1 minuut voor isolations.
 
Best wel lange rusttijden. Ik houd zelf aan 2 minuten voor compounds en 1 minuut voor isolations.
In SL 5x5 mag je zo lang mogelijk rusten als je nodig hebt. Maar 1-2minuten vind ik persoonlijk net te weinig.
Uit SL 5x5:
-1min30 if you easily completed five reps on your last set
-3min if you struggled to get five reps on your last set
-5min if you failed to get five reps on your last set
 
Maar ik denk dat ik tot nu toe wel kortere rustperiodes heb genomen. Al zou het ook langer kunnen zijn. We zullen het snel weten bij de volgende training.
 
Ik wist niet precies de pauzes met stronglifts. Vond 3 minuten best wel lang maar dat is dus normaal.
 
Ik wist niet precies de pauzes met stronglifts. Vond 3 minuten best wel lang maar dat is dus normaal.
Als je een hele training lang compound lifts doet dan is 3min pauze nemen echt niet zo heel vreemd denk ik. Het is ook niet om ter snelste liften maar om ter meeste he :o.
Kreeg vandaag ook een tip bij pendlay rows van een medewerker die mij kwam vertellen dat je je bekken moet naar achter kantelen zodat je een zo groot mogelijke arch in je rug hebt.
Denk niet dat ik dat advies ga opvolgen. Ik ga nu deloaden naar 37,5kg en vanaf nu elke training filmpje maken zodat ik mijn form kan opvolgen.
 
Back
Naar boven