AndroidHealthClinic

Stronglifts 5x5 log

• Topic Starter Topic Starter
Heb toch een andere beslissing genomen, namelijk om te stoppen met trainen... HAHA NOT.
Nee omdat ik mixed grip heel onnatuurlijk vindt aanvoelen heb ik besloten om straps te kopen en mijn grip gewoon te trainen in warmup sets.
Ik train ook op 2 verschillende plaatsen en op 1 van de 2 plaatsen hebben ze geen grote platen buiten vanaf 15kg en daarom kan ik moeilijk pendlay rows doen daar.
Heb dus besloten om vanaf nu in de week dat ik daar train pullups/chinups te doen in plaats van pendlay rows. Ik ga schema echter zo zetten dat ik 2x pendlay rows kan doen en 1x pullups/chinups op 2 weken. En als ik dan 50kg pendlay rows haal met degelijke form kan ik terug overschakelen.
training van vandaag:
5x5x85kg squat niet gelukt ( 5,5,5,4,4)
5x5x47,5kg bench press gelukt
pullups ( bodyweight ) : 5,4,4

Sterke squats man!

Maar waarom straps. Ik wou eerst ook straps kopen en sumo deadliften omdat dat makkelijker zou zijn. Toen heeft cnh tegen mij gezegd dat iedereen de normale deadlift kon en iedereen ook zonder straps kon. Sindsdien ben ik er alleen maar op vooruit gegaan. Probeer meer pull ups te doen of gewoon aan een stang hangen. Zo versterkt je grip ook.

Hetzelfde als bij squats. In het begin wou je waarschijnlijk ook je handdoek of een kussentje op de bar doen omdat het zwaar voor je nek is. Dat doe je toch ook niet? (Nu zijn straps niet zo extreem, maar toch)

Niet altijd de makkelijkste weg kiezen ;)

Sterke squats man!

Maar waarom straps. Ik wou eerst ook straps kopen en sumo deadliften omdat dat makkelijker zou zijn. Toen heeft cnh tegen mij gezegd dat iedereen de normale deadlift kon en iedereen ook zonder straps kon. Sindsdien ben ik er alleen maar op vooruit gegaan. Probeer meer pull ups te doen of gewoon aan een stang hangen. Zo versterkt je grip ook.

Hetzelfde als bij squats. In het begin wou je waarschijnlijk ook je handdoek of een kussentje op de bar doen omdat het zwaar voor je nek is. Dat doe je toch ook niet? (Nu zijn straps niet zo extreem, maar toch)

Niet altijd de makkelijkste weg kiezen ;)
Er zijn weinige redenen om mixed grip te gebruiken, zorgt voor imbalances en je biceps van supinated arm is constant at risk. Kijk maar wat mensen zoals Jonnie Candito of Alan Thrall ervan te zeggen hebben. Als je geen professioneel powerlifter bent is er echt geen reden om geen straps te gebruiken. Deadlift is geen grip oefening, er zijn zat andere manieren om grip te trainen en met straps heb je toch nog de benefits van deadliften.

Ik zie straps niet als de gemakkelijke manier maar als de veilige manier. Wees gerust ik zal mijn grip nog meer dan genoeg kunnen trainen met mijn dunne polsjes :D.

Er zijn weinige redenen om mixed grip te gebruiken, zorgt voor imbalances en je biceps van supinated arm is constant at risk. Kijk maar wat mensen zoals Jonnie Candito of Alan Thrall ervan te zeggen hebben. Als je geen professioneel powerlifter bent is er echt geen reden om geen straps te gebruiken. Deadlift is geen grip oefening, er zijn zat andere manieren om grip te trainen en met straps heb je toch nog de benefits van deadliften.
Vgm zei Alan Thrall zelfs dat je geen straps moest gebruiken. Maar een hooked grip ofzo toch.

Maar ik geef je alleen maar tips. Ik train nog niet zo lang :engel:

Vgm zei Alan Thrall zelfs dat je geen straps moest gebruiken. Maar een hooked grip ofzo toch.

Maar ik geef je alleen maar tips. Ik train nog niet zo lang :engel:
Ja klopt, maar hookgrip is iets voor later, nu moet ik gewoon zo snel mogelijk mijn deadlift omhoog krijgen tov mijn squat. En ja ik weet dat je het goed bedoeld hoor ;)

Als je je opwarm sets zolang mogelijk zonder straps doet is straps gebruiken niet echt een probleem

Als je je opwarm sets zolang mogelijk zonder straps doet is straps gebruiken niet echt een probleem
Idd en dit is de bedoeling. Bedoeling is ook om net zoals mijn eigenlijke werksets langzaam mijn opwarmsets te verhogen zodat mijn grip ook getraind wordt.
Het is en blijft gewoon een feit dat ik op dit moment mijn deadlift niet mag laten stilstaan simpelweg omdat mijn grip niet sterk genoeg is. Denk dat ik nog een pak progressie heb op de deadlift, zeker omdat squats al aan 5x5x85kg zitten. Deadlifts zouden eig zeker al boven de 5x100kg moeten zitten

Idd en dit is de bedoeling. Bedoeling is ook om net zoals mijn eigenlijke werksets langzaam mijn opwarmsets te verhogen zodat mijn grip ook getraind wordt.
Het is en blijft gewoon een feit dat ik op dit moment mijn deadlift niet mag laten stilstaan simpelweg omdat mijn grip niet sterk genoeg is. Denk dat ik nog een pak progressie heb op de deadlift, zeker omdat squats al aan 5x5x85kg zitten. Deadlifts zouden eig zeker al boven de 5x100kg moeten zitten
Meer worteltjes eten. Werkt voor mij ook :P

• Like
Waarderingen: Inb4
Kloten dat je gripkracht zo achter loopt man :(. Ik zou je toch echt aanraden zolang mogelijk double overhand en daarna mixed grip te pakken trouwens ;). #fuckstraps

Kloten dat je gripkracht zo achter loopt man :(. Ik zou je toch echt aanraden zolang mogelijk double overhand en daarna mixed grip te pakken trouwens ;). #fuckstraps
Eindelijk zijn wij het met elkaar eens :bow2::bow2:.

Luister naar Basma Eiwitvoorjegeen18bent!
Hij heeft hiervoor gestudeerd.

Ja klopt, maar hookgrip is iets voor later nu moet ik gewoon zo snel mogelijk mijn deadlift omhoog krijgen tov mijn squat.

Uit nieuwsgierigheid, waarom is hook grip iets voor later? Aan straps zul je toch ook moeten wennen?

Waarom deze vraag, ik ben zelf ook bezig met Stronglifts(iets later/lager begonnen), en had vandaag voor het eerst wat moeite met de grip op 77.5kg(nog geen fail), dus wilde ik de volgende keer hook grip proberen.

Uit nieuwsgierigheid, waarom is hook grip iets voor later? Aan straps zul je toch ook moeten wennen?

Waarom deze vraag, ik ben zelf ook bezig met Stronglifts(iets later/lager begonnen), en had vandaag voor het eerst wat moeite met de grip op 77.5kg(nog geen fail), dus wilde ik de volgende keer hook grip proberen.
Omdat hook grip veel pijn doet aan je duimen, en dit is even wennen. Je kan beter opbouwen dan direct beginnen op 90kg deadlifts. Zijn ook mensen die van hook grip gevoelloze duimen hebben gekregen. Snap eigenlijk het probleem met straps niet, als jullie je beter voelen zonder, i don't care hoor, ik doe lekker mijn eigen ding. Maar mixed grip is geen optie, is gwn ongemakkelijke positie voor de armen en schouders vind ik persoonlijk.

Omdat hook grip pijn doet aan de duimen. Dus meteen starten met 90kg deadlifts is geen goed idee denk ik. Uiteindelijk is het de bedoeling dat ik alles strapless zal kunnen deadliften later, maar om NU progressie te maken op mijn deadlift zonder dat mijn grip de limiting factor is, gebruik is straps en geen mixed grip. Iedereen doet wat ie wil, i don't care wat jullie ervan denken ik doe lekkerm ijn eigen ding :D. Maar kom achteraf niet klagen dat je imbalances hebt gekregen van mixed grip deadliften.

• Like
Waarderingen: sub
Don't Worry. Je krijgt geen imbalances van mixed grip. Hoogstens in je biceps, maar dat wordt gecompenseerd door de pull-ups en rows die je doet.

• Like
Waarderingen: sub
Terug
Naar boven