XXL Nutrition

Contest Log Strudel's Grote CUT log

@02:40

Prima oefening. Mijn normale deadlift ging er toen echt flink op vooruit toen ik deze ook wekelijks 1 a 2 keer deed. De hele houding en manier van tillen vind ik trouwens veel natuurlijker voelen dan je standaard barbell deadlift.

Ik zie hem nog steeds meer een squat doen dan een deadlift tbh.

• Topic Starter Topic Starter
Hier zeg je het trouwens zelf.
Ik zeg toch nergens dat het IDENTIEK is aan de deadlift?

Ik vind het natuurlijker aanvoelen vanwege de neutral grip, zoals ik al een paar keer heb aangegeven.

Je hoeft ook geen rekening te houden met een stang tegen je schenen.

• Topic Starter Topic Starter
Anywho anyhow, high handle trapbar deadlift half-rom-squats it is for now. Over een tijdje weer conventionele deadlifts toevoegen aan m'n schema.

Hangt meer quads ook niet een beetje af van de uitvoering? Ik heb weleens begrepen dat je de tbDL meer quad- en meer hamstringgericht kunt uitvoeren.
Je kunt je benen er zelfs redelijk uit laten door 'm stiff legged uit te voeren. Net als met een gewone bar.

Een trapbar maakt 't voor de meeste mensen makkelijker. Desalniettemin een prima oefening natuurlijk. Als je een 300 kg trapbar dead hebt is t nog steeds sterk.

Je moet doen wat goed voelt voor jezelf he, deadlift zelf is risico voller.

Zolang je maar geen sumo doet.

Ik zeg toch nergens dat het IDENTIEK is aan de deadlift?

Ik vind het natuurlijker aanvoelen vanwege de neutral grip, zoals ik al een paar keer heb aangegeven.

Je hoeft ook geen rekening te houden met een stang tegen je schenen.
Ik ben het helemaal met je eens, maar daardoor is het toch niet te vergelijken met een conventionele DL.

letterlijk genomen natuurlijk wel, maar ik ga er vanuit dat je dat niet bedoelde

Terug
Naar boven