MuscleMeat

Contest Log Strudel's Grote CUT log

• Topic Starter Topic Starter
20230703_084255.jpg

20230703_085424.jpg
Screenshot_20230703-085638_MyFitnessPal.jpg

Lekker bezig apfie.

En high handle trapbar? Dat lijkt mij wel meer rug, minder quad. Of..?
De mate waarin je er meer een squat of juist deadlift beweging van maakt, is niet zozeer afhankelijk van de greephoogte.
Het heeft alles te maken met hoe je de beweging begint en uitvoert.

Hoe meer 'hip hinge' (kont naar achteren en minimale voorwaartse beweging knieen) hoe meer het een deadlift-beweging wordt.
Als je hem op deze manier doet, zullen middelste delen van de traps zwaar belast worden.

Of meer rechtop (romp) naar beneden zakken en daarbij toe staan dat de knieen naar voren bewegen, waardoor het meer het een squat beweging wordt.
Uiteraard pak je daardoor meer de quads, maar er is minder nadruk op de traps/bovenrug.

Kortom, omdat er geen stang in de weg zit, zoals bij de echte deadlift, ben je grotendeels vrij om te bepalen wat je er zelf van maakt.

Om mezelf even als voorbeeld te nemen:
- Ik doe hem graag als een mix tussen de hack squat en reguliere deadlift.
- Ook pak ik hem vrij laag van de grond, want dat helpt mijn lift-off kracht ontwikkelen voor bij de gewone deadlift.
- Ik doe de beweging zo explosief-accelererend mogelijk, daarmee wordt het een echt "power" beweging.
- In de lockout positie doe ik -tussen de trap-bar reps door- wat shrug bewegingen, variërend van een 2-3 seconden iso-hold tot wat dynamische reps aan het einde van de set.

Laatst bewerkt:
Je UB kan veel meer hebben dan je kan deadliften, doe maar eens rack pulls vanaf +/- je knie (dan voel je dat wel).

Zeker als je inderdaad écht de nadruk wilt leggen op de traps en bovenrug.
Dan zijn dit soort rack pulls e.d. en ook o.a. powershrugs vanuit een powerrack wel het meest effectief.

Ik doe juist deze (high handle) trapbar deadlift om mijn knie te ontlasten gezieb mijn meniscus scheur van een paar maanden geleden.

En om mijzelf zo weer voor te bereiden op normale deadlifts.

Maar rack pulls erin gooien is dus een goed idee?

20230703_153616.jpg

Screenshot_20230703-154248_MyFitnessPal.jpg

Nom nom nom

Terug
Naar boven