AndroidHealthClinic

Tams log

Sterke training!

Super training!
ik doe het je niet na!
kan ook niet.. fitness is dicht hier! :P

• Topic Starter Topic Starter
Ben ook nog aan het bijkomen hoor.... met benen merk ik altijd direct als ik moe word, dat het gewoon niet meer gaat. Met rug heb ik meer dat ik merk dat ik begin te trillen en niet lekker in mijn maag word, niet eens echt direct in mijn rug. Pas de volgende dag ;)

Ja heerlijk dat ze bij ons gewoon open zijn, en zo niet, ik heb ook de sleutel :D Ik werk er achter de bar, dus als ze eens gesloten zijn en ik wil toch kan ik gewoon lekker gaan. Daar ben ik echt heel blij mee. En het is ook nog eens 50 meter lopen van mijn huis, dus ik heb nooit een excuus om niet te gaan!

Borst tricep

Bench:
15x20
10x30
8x35
8x40
4x45
10x30

Incline bench
12x20
10x30
6x30
10x20

Dumbbell Fly
12x7
10x7
10x7

Dumbbel Lying tricep
10x7
12x7
10x7

EZ stang liggen achter het hoofd (echt geen idee hoe die heet)

12x7,5
8x12,5
8x12,5
10x7,5

Tricep pulldown
8x12,5 + 4x10
10x10
8x10

Pectoral Fly
10x42,5
10x40
8x40

En toen nog 15 minuten gelopen. Steeds 1 minuut gelopen, 1 minuut rennen.

Goed, ik had het zwaar. Bij de eerste set keek ik voor de zekerheid of de stang wel echt 20 kilo was, hij leek net 40. Had gelijk ook na de eerste herhalingen al trillende armpjes. De rest ging ook voor geen meter, ook in vergelijking met vorige week had ik het echt zwaar. Geen idee waar dat vandaan komt! Heb wel een lichte verkoudheid, maar kan me niet voorstellen dat dat zo een invloed heeft! ??? Ach, als het bij een dag blijft....

Toch nog flinke gewichten hoor!
Bedoel je skull crusher met EZ bar? Voor triceps.

Ja die :D (zet gelijk de naam goed in mijn boekje...)

Ik merk nu dat ik er tegen aan loop dat ik niet verder kom dan een bepaald gewicht. Op zich niet heel erg, want ben ook met mijn voeding bezig/zoekende (vet verlagen). Maar als het eerst heel hard gaat en dan minder is het een beetje een domper even!

Dat gevoel ken ik wel. Het is leuk om meer gewicht te kunnen pakken, maar eigenlijk weet je ook wel dat dat niet het belangrijkste is.

Ja diep van binnen weet ik dat!
Ow en ik schommel heel erg met mijn gewicht. Ik weeg me nu expres elke dag, en vandaag was ik zelfde tijdstip en zelfde ontbijt heb een kilo zwaarder. En morgen is het waarschijnlijk weer minder, en daarna vast weer een dag weer een kilo meer...
Eerst ging ik 1x keer per week ongeveer er opstaan, maar nu expres vaker om even een beter beeld te krijgen. Maar hier wordt ik nog niet wijzer van!
Maar goed, ook dat zullen we nog even de tijd geven!

Dat herken ik ook precies. Nu moet je leren van die weegschaal af te stappen en voor jezelf afspreken bijv. maar 1x in de op een woensdag oid te gaan wegen. Elke dag wegen heb je 0,0 aan. Misschien houdt je wat extra vocht vast door je voeding, ben je niet naar het toilet geweest etc etc.

Dat gaat nog wel vaker schommelen hoor ;)
Mijn weegcurve is ook net een stuiterbal, maar over een lange periode kun je toch zien wat er gebeurt.
Zelf weeg ik nog wel wekelijks, maar pas bij de maandelijkse vetmeting kan ik er iets zinnigs over zeggen.

Gewichten zijn erg netjes hoor, dus verkouden of niet, prima training!

oke dan ga ik weer terug naar wekelijks wegen :D

Fijn om te horen dat het normaal is dat het schommelt, dan ga ik me daar niet te druk om maken ;)

oke dan ga ik weer terug naar wekelijks wegen :D

Fijn om te horen dat het normaal is dat het schommelt, dan ga ik me daar niet te druk om maken ;)

Hormonen;) Krijg je ook nog dat je dan een paar kg zwaarder gaat zijn. Tenminste de meeste vrouwen wel. Dus dan moet je al helemaal niet gaan wegen.

^ dat. Je bezorgt jezelf alleen maar hartaanvallen als je elke dag gaat wegen. Bij mij kan er zomaar 1.5 kg verschil tussen zitten, zelfs op dezelfde dag!

Ja dat klopt, dat is de enige week dat ik er sowieso niet op ga staan als ik ongesteld ben. Helemaal omdat ik dan nog wel eens kan gaan gooien als het tegenvalt. Maar ben niet de enige dus gelukkig!

Pff 1,5 kilo verschil op een zelfde dag!!! Dan valt het bij mij nog mee ;)

Schouder en Bicep

DB press
12x6
10x8
8x10
8x10
6x12

Upright row
12x7,5
10x12,5
8x15
8x15

Side raise
12x4
10x5
8x5

Front raise
12x4
10x5
8x5

Shrugs
12x10 per arm
10x15
10x15

EZ curl
12x12,5
10x15
8x15
10x12

DB curl
12x6
10x7
8x8
10x7

Preacher curl
3x10x6 --> mijn linkerarm begon te weigeren bij de laatste set...

En nog wat van die dumbbell met je pols... geen idee hoe die heten!

Normaal deed ik schouder dus bij rug, en biceps bij benen, maar vandaag voor het eerst een eigen dag. En dat bevalt me wel eigenlijk. Nu heb ik en neem ik meer de tijd voor mijn schouders, dus hou dat er wel in!

wrist curls?

Je bent er vroeg bij vandaag, lekker!

Ja wrist curls! Logisch eigenlijk :rolleyes:
Ik heb nogal gevoelige/polsen onderarmen, eerder daar veel blessures aangehad. En ik merk dat deze oefening daar wel fijn voor is, doe hem licht nog, maar werkt nu al

Ik probeer eigenlijk altijd vroeg te sporten, heerlijk! Meestal begin om 11 uur mijn college, dus kan ik mooi daarvoor. Soms is het een beetje haasten, en zoals vandaag geen tijd voor mijn cardio, maar die ga ik zo nog even doen!

Ik doe ze ook, ik :heart: ze! Sowieso is onderarmen trainen een must. Ze worden altijd vergeten.
Train zelf ook in de ochtend, heerlijk, ondanks dat ik toch echt een avondmens ben :P

Ja ik hou ze er ook wel in, is ook een vrij snelle oefening (tenminste met mijn mini gewichtjes), dus kan geen kwaad.
Ik ben juist een avond mens, net nog wat cardio gedaan wel, maar als ik na het eten nog iets moet doen dan is het verschrikkelijk hoor.... ik heb een avondhumeur ipv een ochtendhumeur :D

Moet ook weer onderarmen doen. doe ik zeer zelden. Kan met als jou dat ook nog wel wat sterker maken.

Terug
Naar boven