MuscleMeat

Tams log

Netjes hoor :)

hier ook maar meekijken ... voor de gezelligheid :)

• Topic Starter Topic Starter
Thanks, en welkom :D

Ach ik weet ook wel dat het niet altijd even goed kan gaan, en even sterk kan zijn, maar het liefst natuurlijk wel :p Ook dat er soms echt geen pijl op te trekken is waarom het nou wel of niet gaat.

Ook heb ik nog steeds het gevoel dat ik van eiwitten aankom, denk toch dat ik iets naar beneden ga, dus de verhoudingen even iets ga aanpassen en kijken hoe ik daarop reageer.

Net even wat pagina's terug gelezen, maar jij zet ook mooie gewichten neer zeg! Mooie trainingen!
Kun je van eiwitten aankomen? Lijkt me sterk? Als je veel eiwitten eet en goed hard traint lijkt het me dat je idd aan komt op de weegschaal ( stront ding ook) maar dat dan ook je BF naar beneden gaat..

Thanks!
Nouja het schijnt dus van niet dat je er van aankomt, maar sinds mijn nieuwe eetschema is er toch een aantal kilo's ineens erbij gekomen. Te veel om het onder spiermassa te kunnen plaatsen :) Ik weet zelf niet hoe snel vet groeit, maar volgens mij sneller dan spier. Ik voel me dan ook "papperiger". Overigens kan het ook vocht zijn, omdat ik wel heel erg schommel, maar waar dat ineens vandaan komt. Maar over het geheel genomen, naar de afgelopen weken kijkend is er toch iets bijgekomen.

Frustrerende is eigenlijk dat ik al heel blij zou zijn met 5 kilo (vet) eraf, hoor iedereen om me heen dat dat zo snel lukt, maar ik ben al vanaf januari bezig, maar ben alleen maar aangekomen. Dus iets doe ik toch fout, maar niemand kan me vertellen wat! Ik weet dat als ik nu zou stoppen met sporten, het me wel lukt, maar dan is het alleen spiermassa wat ik kwijtraak, en dat wil ik juist niet. Het lijkt echt alsof het helemaal vast zit geroest dat vet :o

Ach misschien moet ik nog wat langer doorzetten, maar je zou toch denken dat na ruim 3 maanden er wel iets zou moeten gebeuren ;) Maar goed, het trainen gaat lekker, en dat is ook heel wat waard :D

Schouder/Bicep

DB press
12x8
8x10
7x12
6x12
6x12

Upright row
12x7,5
12x12,5
10x15
8x17,5
6x20

Side raise in ss met Front
12x4
10x5
8x5

Front raise
10x4
10x5
6x5

Ez curl
12x7,5
12x12,5
10x15
8x15

DB curl
10x7
8x8
6x8

Goed en toen was ik er ineens helemaal klaar mee dus het daarbij gelaten voor vandaag. Upright row ging lekker. Side en front raises blijf ik zwaar vinden! Maar al met al wel tevreden.

Ziet er netjes uit!
jij hebt dus ook zo nu en dan dat het zwaarder lijkt te gaan terwijl er eigenlijk niets verandert is?
Ik had dat vandaag ook.. was wel moe maar dat het zo kan verschillen....

side en front raises zijn ook gewoon zwaar als je ze goed doet... je pakt ook daar helemaal geen slechte gewichten!
(al begrijp ik heel goed dat je meer zou willen... zo herkenbaar :p)
Mooie training...Die gaan in ieder geval goed... dat vet% komt ook wel, gewoon geduld en doorzetten

Beentjes

ja klopt ze zijn zwaar, en zullen dat ook altijd blijven! Ach de andere gingen wel goed.
Wat ik soms ook vergeet dat als je met die oefeningen een kilo erbij pakt het in verhouding best veel is. Bijvoorbeeld met suqat is het verschil tussen 50 of 52 kilo niet zo veel, maar van 4 naar 5 kilo is wel en groter verschil, daar verkijk ik me soms op.

En soms heb ik inderdaad dat alles zwaarder lijkt, had ik laatst met de BP, dacht echt dat ze een geintje aan het uithalen waren met me, dat ze de stang hadden verwisseld voor een zwaardere, maar helaas dat was niet zo :p

vandaag:

Squats, in de smitmachine, wat een verschrikking, eens en nooit meer.
12x opwarmen
8x20
6x25
6x30
8x20

DL in afwisseling met lunches
12x20
10x40
10x50
8x60

Lunches, in de smit, per been
6x10
6x15
6x20

Kuiten, ook in die smitding
20x20
20x30
20x40
20x50

Hip trust
8x15
10x15
10x15

Leg extension
8x35
8x40
8x45
7x50 :D

GHR, voor het eerst
contra gewicht 19 kilo
6x
8x
8x

Leg press
3x15x45

Glute bridge
3x12
afgewisseld met die op je knieën, en dan een voet omhoog doen, en een liggende oefening voor je bil.
Allemaal zonder gewicht.

Goed, dit was een rare maar geen vervelende training. Ik had erg veel energie. Maar tjee squatten doe ik niet meer in die smitmachine, wat een hel. Op een gegeven moment het opgegeven en maar voor diep gegaan. Zelfde eigenlijk met lunches, maar dat ging nog wat beter dan squats. Maar nee, niet voor herhaling vatbaar.
De GHR deed ik voor het eerst, moest erg wennen aan de beweging, bang dat ik te pletter ging vallen.
Qua gewicht dus vandaag niet zoveel, maar wel goed op techniek gelet en bij andere oefeningen juist lekker tempo erin gedaan.

Wat voor GHR heb jij in je gym dat je contragewicht hebt?

Bij sommige oefeningen is een kilo inderdaad zwaar. Op de grote zou je het niet zo heel snel merken maar op bijv bicep oefeningen wel weer. En de ene dag voel je je of ben je sterker dan de andere dag. Als je er maar t beste uithaalt;)

Ik hem gedaan op de latt pulldown. Bij de andere locatie schijnen we wel zo een speciale te hebben, maar dan heb je geen contra gewicht inderdaad. Moet zeggen dat ik het nu wel even fijn vond, wat een rare oefening, erg onwennig was het nog!

En het beste eruit halen probeer ik altijd te doen, maar voortaan wel zonder de smitmachine :D

Dat kan ik ook wel eens proberen ja! Als ik hem iets meer onder controle heb, en als je valt, dan val je ook niet zo hard met je hoofd. Dat is ook een voordeel :D

Dat kan ik ook wel eens proberen ja! Als ik hem iets meer onder controle heb, en als je valt, dan val je ook niet zo hard met je hoofd. Dat is ook een voordeel :D

Daar dacht ik ook al aan en je zet met je handen af. Maar wel zorgen dat je het meeste uit je hams/glutes haalt en niet uit je bovenlichaam.

Ja zal ik opletten dan, dat merkt ik vandaag ook al dat je wel snel die neiging hebt. Maar ik ga hem er wel inhouden. Ben niet zo een fan van de leg curl, dus dan heb ik tenminste ook wat om af te wisselen. Of zeg ik dat verkeerd?

Ja zal ik opletten dan, dat merkt ik vandaag ook al dat je wel snel die neiging hebt. Maar ik ga hem er wel inhouden. Ben niet zo een fan van de leg curl, dus dan heb ik tenminste ook wat om af te wisselen. Of zeg ik dat verkeerd?

Zeg je niet verkeerd, ik hou ook niet van de legcurl en het idee dat mijn hams het er daar niet heel goed op doen. Doe je ook de Stiff legged deadlift? (SLDL) die is daar ook heel goed voor. En weer anderen vinden de Romanian deadlift ook een goede voor de glutes.

Zeker zorgen dat je hem uit je benen haalt en niet uit je rug.

Klopt dat gevoel heb ik ook. Het voelt voor mij ook heel onnatuurlijk aan.
Ik dacht dus altijd dat ik de SLDL deed, maar toen las ik laatst in een ander topic dat heleboel mensen dat denk maar het dan de Romanian blijkt te zijn. Ik heb daarna nog even gegoogeld, maar op veel sites wordt steeds iets anders gezegd.
Ik doe er in elk geval eentje op mijn benen dag, met licht gebogen knieën, maar verder benen recht houden en een ander op mijn rug dag, waarbij ik dus meer door mijn knieën ga, ik hoop dat ik het zo goed uitleg. In die laatste ben ik sterker.

Hehehe op dit soort momenten mis ik soms echt goede begeleiding bij ons in de sportschool!

De romanian is idd met lichtgebogen knieen en meer voor je glutes. De stiff legged doe je met compleet rechte benen zodat je het in je hams voelt trekken. En de gewone deadlift is meer voor je rug, als je hem goed doet voel je hem daar en je pakt zeker ook wel wat hams mee daar.

Niemand die beetje serieus bezig is daar die je kunt vragen?

Ah dan doe ik inderdaad de romanian. Die doe ik sinds een paar weken, en moet zeggen dat in het begin ook flink mijn hams voelde. Na de eerste keer kon ik echt een paar dagen mijn benen niet strekken. Nu gaat het steeds beter. Ik zal ook eens gaan kijken naar de stiff legged dan.
Klopt de gewone voel ik meer in mijn rug inderdaad, wel ook echt een heerlijke oefening.

Er loopt wel op deze locatie een jongen rond die wat serieuzer is, hij heeft ook naar mijn voedingsschema gekeken. Verder is het vrij minimaal, en als ik mensen om hulp vraag dan loop ik er vaak tegen aan dat zij het zelf al snel goed genoeg vinden wat ik doe. Ik wil juist meer, gespierder enz. en dat snappen ze daar niet. Dus als ik dan vraag om hulp of oefeningen krijg ik advies wat niet aansluit bij wat ik wil/mijn doel.
Heel toevallig was ik gister aan het werk (ik sta daar achter de bar), en was er een jongen die normaal op de andere locatie werkt, met hem even gepraat en ik heb wel het idee dat hij me misschien verder kan helpen. Morgen ga ik denk ik even daar langs om even met hem te praten, kijken hoe hij erover denkt.
Ook ben ik wel kijken of er hier in de buurt anders een andere sportschool is met wel goede begeleiding, maar ben zelf nogal onbekend in deze wereld, dus weet niet snel waar ze goed of minder zijn, maar dat is denk ik ook even uitvinden!

Je kunt altijd hier op het forum vragen of mensen nog een goede gym in jouw buurt weten;)

Terug
Naar boven