XXL Nutrition

Tams log

Geen verkeerde training Tams, goed bezig!

Ziet er mooi uit hoor! :)

• Topic Starter Topic Starter
Benen

Squat
12x20
8x40
8x50
8x60
6x60
10x40

SLDL
15x20
8x50
8x60
6x65
10x50

Lunches
10kg per hand,
3x op en neer = ong. 16 stappen per keer

leg curl
10x25
8x30
8x25

Leg extension
8x35
8x40
7x45
8x35

Glute per been
8x35
2x8x45

Kuiten op de legpress naar buiten
20x45
2x16x55

recht
3x20x55

Legpress
15x75
10x85
10x95

15 minuten uit gefietst. Poehoaaa! Was weer lekker. Merk dat ik met de zwaardere gewichten bij de squats en DL steeds zekerder/sterk word waardoor ik de ze beter uitvoer. Dat is fijn. Lunches blijven stom! Leg extenstion gaat gelukkig ook steeds wat beter, maar ook die blijf ik zwaar vinden!

Gister nog een licht full body rondje mee gedaan met mijn baas, stelde niet veel voor.

Vandaag cardio,
20 minuten gefietst, 20 minuten crosstrainer en 25 gelopen, interval.
Kreeg van de week last van oude heup blessure met rennen bij de interval, maar vandaag gelukkig nog maar lichtjes last van gelukkig. Zal wel een paar keer verkeerd neergekomen zijn.

Morgen dagje niets denk ik!

Flink in beweging geweest he! :) netjes hoor! ik doe het je niet na!
Jammer van je heup. Gewoon even goed in de gaten houden dat het niet erger wordt.
Ik ga morgen ook een dagje niets doen. :D is lekker hoor!

Nette gewichten al. :) Hoe diep ga je bij squats?

Thanks! Marina, ik kan slecht stil zitten, dus vandaar ook dat cardio tussendoor op de dagen dat ik niet kracht doe!

Thanks Sanne! Ik ga niet helemaal diep met de zwaardere gewichten hoor. Hoe noemen ze dat, horizontaal ga ik? (misschien zeg ik iets heel raars hoor nu). Met de lichte gewichten en opwarmen probeer ik wel lager te gaan en dat gaat steeds beter. Heeft ook wel weer te maken met mijn heup, zelfs helemaal diep gaan zonder gewicht vind ik lastig en gaat soms niet. Ik doe daarom ook nog een lichtere set met afsluiten en daarbij wel helemaal diep te gaan, geen idee of dat nut heeft hoor, maar het voelt altijd goed!

Trouwens ik vind het met benen trainen altijd lastig welke oefeningen ik moet doen. Ik wil altijd zoveel! Als het aan mij ligt zou ik echt 10 oefeningen doen, maar dat is een beetje overdreven, heb nu al soms moeite om normaal lopend naar huis te komen :)

Bedoel je zo met squat.. dat je bovenbenen zeg maar 90 graden zijn?
Ik doe het met een smith machine zoals hieronder staat. Soms wat dieper, maar niet heel veel dieper.
Me lichte gewichten ga ik ook dieper.
mx26vd.jpg

Ik herken het wel van het niet stil kunnen zitten. Maar ik loop veel op mijn werk elke dag. dus Cardio doe ik helemaal niet. Ik ga altijd na het eten een 30-45 minuten wandelen met mijn man. Als het warmer wordt loopt dit al gauw op tot een ruim uur.:D

Oefeningen voor je benen heb je veel ja. Ik begin het nu ook te ontdekken en voo rnu hou ik me beperkt tot een paar. Niet teveel in ene. Maar ej kan ook na een paar weken wat afwisselen dan he!

Ja ik bedoel inderdaad 90 graden en probeer dieper! Vooral met lichte wel zo diep mogelijk, maar mijn heup blijft dat een niet leuke beweging vinden, maar he oefeningbaart kunst he!

Tja ik studeer nog, dus ik zit veel, en daar krijg ik vaak wel de kriebels van. Dus als ik vrij ben of tijd heb dan wil ik heeel veel doen hahaha! En moet ook wel hoor, want al dat zitten is ook nou niet echt goed voor me!

Vandaag 4 uur heerlijk in het bos gewandeld, wat was het lekker zeg! Vooral uit de wind, heerlijk!

Thanks! Marina, ik kan slecht stil zitten, dus vandaar ook dat cardio tussendoor op de dagen dat ik niet kracht doe!

Thanks Sanne! Ik ga niet helemaal diep met de zwaardere gewichten hoor. Hoe noemen ze dat, horizontaal ga ik? (misschien zeg ik iets heel raars hoor nu). Met de lichte gewichten en opwarmen probeer ik wel lager te gaan en dat gaat steeds beter. Heeft ook wel weer te maken met mijn heup, zelfs helemaal diep gaan zonder gewicht vind ik lastig en gaat soms niet. Ik doe daarom ook nog een lichtere set met afsluiten en daarbij wel helemaal diep te gaan, geen idee of dat nut heeft hoor, maar het voelt altijd goed!

Trouwens ik vind het met benen trainen altijd lastig welke oefeningen ik moet doen. Ik wil altijd zoveel! Als het aan mij ligt zou ik echt 10 oefeningen doen, maar dat is een beetje overdreven, heb nu al soms moeite om normaal lopend naar huis te komen :)

Ik snap het, je gaat parallel. Wel netjes dat je in ieder geval probeert om dieper te gaan met lichtere gewichten maar je kunt het beter gewoon met de zwaardere gewichten ook proberen want anders ga je altijd te voorzichtig trainen.

Ja ik bedoel inderdaad 90 graden en probeer dieper! Vooral met lichte wel zo diep mogelijk, maar mijn heup blijft dat een niet leuke beweging vinden, maar he oefeningbaart kunst he!

Tja ik studeer nog, dus ik zit veel, en daar krijg ik vaak wel de kriebels van. Dus als ik vrij ben of tijd heb dan wil ik heeel veel doen hahaha! En moet ook wel hoor, want al dat zitten is ook nou niet echt goed voor me!

Vandaag 4 uur heerlijk in het bos gewandeld, wat was het lekker zeg! Vooral uit de wind, heerlijk!
Ik kan het vaak ook alleen parallel. Ik probeer ook steeds dieper te gaan en dat lukt soms wel en soms niet. gewoon langzaam opbouwen. Dan gaat het je vast wel lukken! :)

Ik herken het niet kunenn stilzitten wel. maar nu ik een drukke baan heb kan ik ook heerlijk weer genieten van een middagje lezen.. dus dat leer ik weer terug! hahha...

Ik ben nogal een koukleum dus die wind vind ik maar niets.. Maar wandelen is meestal van de zomer weer wat meer. Als werk het toelaat.. en in het duin is dat zalig!
goede week en sport ze!

Klopt Sanne! Je hebt daar helemaal gelijk in! Het nadeel is dat ik vaak alleen train, en als ik dan zwaarder train ben ik bang dat ik niet meer omhoog kom ;) Zit veel ook tussen mijn oren hoor, dat ik het met 40 kilo wel doe, maar met 45 durf ik het niet meer. Terwijl daar tenminste eentje ook diep van zou moeten lukken bij wijze van spreke. Wat je zegt, ik train te voorzichtig.
Even kijken hoe ik dat het beste kan gaan oplossen, misschien een paar keer met iemand erbij, of juist een keer niet meer omhoog komen om te merken dat dat niet erg is :D

Ik vind het ook heerlijk om met dit weer te wandelen Marina! Als het maar niet regent, en niet al te hard waait. Maar een beetje kou vind ik soms ook wel lekker, al mag van mij nu de zomer ook wel komen hoor. Jij ook fijne week en trainse!

als je een rek hebt waar je safety's in kan stellen...
je safetys goed instellen en een paar keer bewust verder doorzakken en de stang op de safetys neerleggen
zodat je voelt dat dat werkt ;)

Rug

Hmm nee niet dat we die in kunnen stellen, ook al is dat volgens mij wel bij de Smith machine, maar die gebruik ik nooit, kan het daar natuurlijk proberen. En het Squat rek heeft wel die horizontale zijkanten, daar kan je hem natuurlijk op leggen. Vaak stap ik alleen meer naar achter, helemaal het rek uit, omdat als ik helemaal diep suqat ik daar tegenaan kom, terwijl ik dat dus niet wil. Maar voor zwaarder gewicht kunnen die natuurlijk wel dienen op het op te vangen.
Ik ga wel eens het uitproberen inderdaad, dat ik handigheid krijg om er zonder al te veel schrammen eronderuit te komen. Dat wordt mijn uitdaging voor van de week :p

Net terug van de rug training. Ik voelde me vanochtend niet top, maag wat was van slag, dus vandaar al training uitgesteld naar vanmiddag. Ging wat beter en besloot gewoon om het wat rustig aan te doen, en het ging gewoon tegen verwachting in toch erg lekker! Heb niet mezelf proberen te verbeteren qua gewicht tov vorige training, maar wel soms net een paar herhalingen erbij gepakt. Ik was wel aan het zweten als een otter (?? Of uhh paard?). en dat heerlijk charmant met grijze broek aan, ach hebben de 16 jarige slungeltjes ook hun lol gehad vandaag.

DL
12x20
10x40
8x50
6x60
6x70
4x70

Low row
12x33
8x40
6x47

Chin ups
Dat kan ik dus nog helemaal niet, maar doe dus nu omhoog springen, zo lang mogelijk vasthouden en dan langzaam laten zakken. Dat 5x gedaan, viel me nog tegen. De eerste ging goed, daarna werd het zwaar.

DB row
10x14
8x16
8x16

Latt pulldowm
12x33
10x35,25
8x37,5
6x37,5

En 15 minuten gerend met minuut lopen/minuut sprinten.

Jammer dat je niet lekker was. Maar een nette training en als het dan eve niet zwaarder kan.. so be it.. je moet het dan niet forceren. maar meer reps is ook al goed he! :)
netjes hoor!

en die jochies.. lekker laten lachen!

Goeie deads zeg!

Borts/triceps

Gisteren nog cardio gedaan, 3o minuten gelopen waarvan 20 minuten op een helling van 13%. Pfff ik probeerde heel braaf me niet vast te houden maar af en toe moest ik dat toch wel doen, anders gleed ik er gewoon vanaf. Maar was wel lekker, leuk voor de afwisseling!
Daarna nog 20 minuten gefietst, lichte heuvels en wat buik gedaan,

Vandaag borst en triceps

BP
15x20
10x35
7x40
6x40
6x40

Schuine BP
10x30
6x35
5x35
8x30

DB fly
12x7
8x8
8x8

Skull crusher
12x7,5
10x12,5
8x12,5
6x12,5

Dips, op een bankje voetjes op de grond
7x
6x
6x
Vind ik leuk om te doen, mijn polsen alleen wat minder

triceps pushdown

12x10
10x10
8x10

Pectoral Fly
12x42,5
8x42,5
8x42,5

Afgesloten met 20 minuten lopen, waarvan 12 minuten interval met 1 minuut op 6km/h en 1 minuut op 12km/h.

Ik heb dus het gevoel dat ik op de bench kracht aan verliezen ben. Zo lekker als het een paar weken geleden ging, zo slap voel ik me de afgelopen weken. Waarschijnlijk doe ik iets fout aan het aantal herhalingen ofzo, dat ga ik maar eens uitzoeken, tips hoor ik natuurlijk ook graag!

Misschien toch nog niet helemaal fit. Iedereen heeft wel eens mindere trainingen en haal je niet altijd het max gewicht wat je anders doet. Ziet er nog steeds goed uit je BP.

Hmm ja dat kan het wel zijn. Bij de DB fly heb ik wel het gevoel dat die iets beter wordt, daar ben ik wel erg blij mee!

Terug
Naar boven