AndroidHealthClinic

Tatt V2.1

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
MP is zonder legdrive en voeten naast elkaar, strict form. OHP is voeten schouderbreedte en wat legdrive is mogelijk.

• Topic Starter Topic Starter
Haha son widegrip is sick voor je schouders, srs een goeie oefening. Rear delt 1 oefening erin pleuren ook om stabiliteit bij benchen te verhogen.
Will try! Thanks.

Mooi zo en je hebt altijd nog de mogelijkheid schema uit te breiden :)
Heb hem zelf momenteel op 2 borst/2 rug/2 schouder/ 1 biceps+triceps

Dus vandaar de vraag hoe die bevalt :)
Ik ga het eens bekijken en die oefeningen in m'n schema passen. Jij ook bedankt!

Voor je zijkant zou ik met een hoog gewicht als 12-16kg weet niet hoe sterk jouw schouder is, beginnen aan dit: http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidLateral/DBOneArmLateralRaise.html . Mijn schouder zet met deze oefening namelijk flink spiermassa aan. De meeste trainen midden schouder op uithoudingsvermogen (onwetendheid) met die side raises dmv te weinig gewicht.

Achterkant altijd isoleren met rear lateral raise ofzo, zijn genoeg oefeningen hiervoor. Deze pak je niet altijd goed mee, of niet optimaal zodat het groeit.

Midden en Achterkant op twee verschillende dagen doen denk ik zo. Maar dat moet je zelf maar indelen.

Hope I helped.

Denk dat overhead press minder explosief is dan MP. Maar goed ik heb daar weinig verstand van :P
Thanks!

Heren! Nog een klein vraagje waar iemand hopelijk op kan antwoorden. Ik heb een bloedonderzoek laten doen en heb ook m'n testosteron en FSH (op aanraden van de AAS FAQ). Nu heb ik toch enkele vragen over het resultaat. Totale Testosteron ligt binnen de referentiewaardes, ik neem dus aan dat het goed zit. M'n vrije testosteron is wel beduidend hoger dan de referentie. Wat betekent dit? Heb ik meer testosteron die beschikbaar is voor allerhande taken die er aan gelinkt zijn?

FSH werd mij dus aangeraden via het AAS FAQ. Op het eerste zicht kan ik geen reden vinden om dit te laten testen. Of is dit enkel bij belang als je AAS gebruikt? Verhoogd = hoger oestrogeen gehalte? :dunno:

Naamloos.png

---------- Post toegevoegd 25 July 2013 om 20:39 ----------

MP is zonder legdrive en voeten naast elkaar, strict form. OHP is voeten schouderbreedte en wat legdrive is mogelijk.
Met legdrive maak je er toch gewoon een Push Press van? Ik doe m'n OHP met m'n voeten op schouderbreedte, zonder legdrive, zo strikt mogelijk.

Moet je je toch helemaal niet druk om maken op deze leeftijd ofwel?

Klopt, meer pushpress dan idd.

SHBG is een bindingseiwit die voornamelijk bindt aan geslachtshormonen (waaronder testosteron). Geslachtshormonen zijn steroide hormonen en zodoende hydrofoob, zij zijn voornamelijk dus in gebonden staat te vinden in de bloedbaan. Circa 98% is gebonden aan SHBG, albumine, en enkele andere bindingseiwitten. Wanneer jij totaal testosteron meet, weet je niet hoeveel vrij is. Door SHBG en albumine te meten kun je vrij nauwkeurig berekenen hoeveel er vrij aanwezig is in de circulatie. Alleen ongebonden (vrij) testosteron kan langs de celmembranen diffunderen en zodoende aan de intracellulaire receptoren binden.

SHBG en albumine dienen dus om je vrij testosteron te berekenen.

LH is een gonadotrofine die wordt afgescheiden door de adenohypofyse, die vervolgens bindt aan de LHR op de Leydig cellen. Binding van LH aan de LHR stimuleert de steroidogenese in de Leydig cellen, en zodoende testosteron productie.

FSH is een andere gonadotrofine die bidnt aan de FSHR op de sertoli cellen, speelt voornamelijk een belangrijke rol bij de spermatogenese (sperma productie), en een mindere rol bij testosteron productie. Desalniettemin wordt ook deze afgescheiden, net als LH, in response op GnRH (waarbij er nog enkele andere factoren zijn die FSH afgifte weer afremmen, maar dat terzijde).

Moet je je toch helemaal niet druk om maken op deze leeftijd ofwel?
Dat bloedonderzoek? Ik wou gewoon eens een algemene test laten doen en tevens ook laten testen op geslachtsziektes en aids. Better safe than sorry. :o Het is dus niet mijn bedoeling om nu al naar de AAS te grijpen. :p

Ja snap ik, allemaal prima. Maar over testosteron hoef je je niet druk te maken fappert.

Klopt, meer pushpress dan idd.

SHBG is een bindingseiwit die voornamelijk bindt aan geslachtshormonen (waaronder testosteron). Geslachtshormonen zijn steroide hormonen en zodoende hydrofoob, zij zijn voornamelijk dus in gebonden staat te vinden in de bloedbaan. Circa 98% is gebonden aan SHBG, albumine, en enkele andere bindingseiwitten. Wanneer jij totaal testosteron meet, weet je niet hoeveel vrij is. Door SHBG en albumine te meten kun je vrij nauwkeurig berekenen hoeveel er vrij aanwezig is in de circulatie. Alleen ongebonden (vrij) testosteron kan langs de celmembranen diffunderen en zodoende aan de intracellulaire receptoren binden.

SHBG en albumine dienen dus om je vrij testosteron te berekenen.

LH is een gonadotrofine die wordt afgescheiden door de adenohypofyse, die vervolgens bindt aan de LHR op de Leydig cellen. Binding van LH aan de LHR stimuleert de steroidogenese in de Leydig cellen, en zodoende testosteron productie.

FSH is een andere gonadotrofine die bidnt aan de FSHR op de sertoli cellen, speelt voornamelijk een belangrijke rol bij de spermatogenese (sperma productie), en een mindere rol bij testosteron productie. Desalniettemin wordt ook deze afgescheiden, net als LH, in response op GnRH (waarbij er nog enkele andere factoren zijn die FSH afgifte weer afremmen, maar dat terzijde).
Leuk dat je je uitleg in het Chinees hebt getypt. Bedankt hiervoor! :D Ik ga de meeste termen toch eens moeten opzoeken.
Ja snap ik, allemaal prima. Maar over testosteron hoef je je niet druk te maken fappert.
Eigenlijk hoopte ik op low test en dan kon ik op voorschrift kuren. :trollface:

SHBG en albumine dienen dus om je vrij testosteron te berekenen. Vrij testosteron is hetgeen wat resulteert in buffe biceps.

LH stimuleert productie van testosteron.

FSH is het homofiele broertje van LH die zich voornamelijk met sperma

SHBG en albumine dienen dus om je vrij testosteron te berekenen. Vrij testosteron is hetgeen wat resulteert in buffe biceps.

LH stimuleert productie van testosteron.

FSH is het homofiele broertje van LH die zich voornamelijk met sperma
Bedankt voor de "caveman-uitleg". :D Maar ik ga je vorige post sowieso eens goed doorlezen en meer info opzoeken. Kennis is macht. :)

©GetXXL

Snapte er zelf ook de ballen van man :roflol: heb morgen ook bloedtest voor waardes. Ben benieuwd.

Will try! Thanks.

Ik ga het eens bekijken en die oefeningen in m'n schema passen. Jij ook bedankt!

Thanks!

Heren! Nog een klein vraagje waar iemand hopelijk op kan antwoorden. Ik heb een bloedonderzoek laten doen en heb ook m'n testosteron en FSH (op aanraden van de AAS FAQ). Nu heb ik toch enkele vragen over het resultaat. Totale Testosteron ligt binnen de referentiewaardes, ik neem dus aan dat het goed zit. M'n vrije testosteron is wel beduidend hoger dan de referentie. Wat betekent dit? Heb ik meer testosteron die beschikbaar is voor allerhande taken die er aan gelinkt zijn?

FSH werd mij dus aangeraden via het AAS FAQ. Op het eerste zicht kan ik geen reden vinden om dit te laten testen. Of is dit enkel bij belang als je AAS gebruikt? Verhoogd = hoger oestrogeen gehalte? :dunno:

Naamloos.png

---------- Post toegevoegd 25 July 2013 om 20:39 ----------

Met legdrive maak je er toch gewoon een Push Press van? Ik doe m'n OHP met m'n voeten op schouderbreedte, zonder legdrive, zo strikt mogelijk.

Boven maximale waarde test..

Wat zet je? :trollface:

deed je doktor dat ? Mijne wilde dat geeneens doen tenzij ik er een medische reden voor had

deed je doktor dat ? Mijne wilde dat geeneens doen tenzij ik er een medische reden voor had
Ja, gewoon gevraagd voor een algemene bloedtest en gevraagd of ik zelf wat waardes mocht toevoegen ivm m'n sport. Ik heb een hele goede huisarts waar ik veel aan kan vragen. En het is een uiterst vriendelijke en bekwame man. :)

4% vrije test? :eek: Referentiewaardes kunnen naar het schijnt ook verschillen per labo.

Ja die van mij waren epic laag, bij mij ging t om 4mmol test dus dan zal t wel geen vrije test geweest zijn. uiteindelijk door een stukje van m'n bal er af te snijden zijn ze tot de conclusie gekomen dat ze door een infectie in mijn jeugd beschadigd zijn geraakt en nauwelijks test aanmaken. :sad:

Vandaar roids. Maar goed,

Jij boft dus met je hoge natty test, goede gains :cool:

---------- Post toegevoegd 25 July 2013 om 22:50 ----------

Biches nken mij uit medelijden

Straks benen slopen. Lekker zweten in een kelder zonder verluchting en +- 35°C. :)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven