AndroidHealthClinic

Tatt V2.1

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Lowerbody B

Squat
10 x 20
5 x 40
3 x 60
2 x 70

5 x 77,5
5 x 77,5
5 x 77,5

Legpress
10 x 25
5 x 50
3 x 75
3 x 100

5 x 125
5 x 125
5 x 125

Deadlift
10 x 50
5 x 60
3 x 80
1 x 100

5 x 105
3 x 105

Seated Leg Curl
10 x 20
5 x 40

8 x 50
8 x 50
8 x 50

Standing Calf Raise
10 x #4
5 x #6
5 x #8

8 x #10
8 x #10
8 x #10

Seated Calf Raise (extra)
8 x 40
8 x 40

Commentaar: Ik wou Craze nog een kans geven en heb deze keer 2 scoops genomen aangezien ik anders niets voel. Never again!!! In het begin was ik echt opgefokt, ik wou alles geven en PR's zetten. Niets van... M'n gedachten dwaalden constant af in het begin, onmogelijk om me te concentreren. Dat is gelukkig geminderd na het squatten. Maar ik heb m'n reps helaas niet altijd perfect uitgevoerd.

Het was ook weer veel te warm. Na m'n eerste set was ik al zeiknat en dit tot het einde. Zelfs m'n boxer was doorweekt... Maar dat heeft mij nog nooit tegengehouden om alles te geven. Al bij al was het een goede workout. Ik stel me wel vragen bij de Calf Raises. Ik voel namelijk heel weinig. Als ik het met dumbbells doe voel ik het echt branden... Volgende keer ga ik het dus met barbell of dumbbells proberen. Ik barstte wel van de energie (en dat komt niet alleen door de Craze). Ik had m'n kleren weer aan en had zin om nog een paar sets te doen... Als ik het bij de volgende LB weer heb zal ik eventueel wat oefeningen toevoegen. :)

Heb het bij calf raises ook, ene keer deed ik 20/16/12/8/6 en vandaag 3x5, voelde ik ook amper terwijl die andere brand als de pest maargoed je doet ze zeker wel :)

Nog iets wat ik me afvraag :P, ik snap dat je bij Deadlift even opwarmt maar waarom ook bij legpress na squat ?
De eerste 3 setjes kun je eruit laten denk ik en eventueel spenderen aan andere oefening als je wilt toevoegen.

Heb het bij calf raises ook, ene keer deed ik 20/16/12/8/6 en vandaag 3x5, voelde ik ook amper terwijl die andere brand als de pest maargoed je doet ze zeker wel :)

Nog iets wat ik me afvraag :P, ik snap dat je bij Deadlift even opwarmt maar waarom ook bij legpress na squat ?
De eerste 3 setjes kun je eruit laten denk ik en eventueel spenderen aan andere oefening als je wilt toevoegen.
Toevallig dat je hier over begint. Ik was er daarnet zelf mee bezig dat ik teveel opwarm. Het is wel een nieuwe oefening voor mij, dus tijdens het opwarmen probeer ik ook andere voetposities. Nu denk ik wel dat ik het gewoon bij rechte voeten ga houden ipv naar buiten of naar binnen.

Zou sowieso niet je voeten naar binnen of buiten laten wijzen tijdens legpress.
Probeer dan een smal/breed/neutraal voetpositie, dit legt het accent op ander deel van je been zonder de extra zware belasting van je knie.

De knie word eig alleen belast wanneer jij je benen strekt. Wel zwaarder natuurlijk om niet te locken maar zo voorkom je knie problemen :P

Wat betekend eigenlijk # bij calf raises? BW ofzo en dan 10kg db's?

Dat je bij calf raises weinig voelt, is omdat je te weinig herhalingen maakt. Ik zit zelf op een marge van 15-25.
Full ROM is ook belangrijk bij calfs.

Re: Tatt's log.

Het standje van het apparaat waarschijnlijk

Hup Tatt hup! lekkere trainingen maat! :)

Toevallig dat je hier over begint. Ik was er daarnet zelf mee bezig dat ik teveel opwarm. Het is wel een nieuwe oefening voor mij, dus tijdens het opwarmen probeer ik ook andere voetposities. Nu denk ik wel dat ik het gewoon bij rechte voeten ga houden ipv naar buiten of naar binnen.

Voeten gewoon op neutrale positie houden, meestal is dat een paar graden naar buiten maar dit verschilt per persoon..

De knie word eig alleen belast wanneer jij je benen strekt. Wel zwaarder natuurlijk om niet te locken maar zo voorkom je knie problemen :P

Wat betekend eigenlijk # bij calf raises? BW ofzo en dan 10kg db's?

Dat je bij calf raises weinig voelt, is omdat je te weinig herhalingen maakt. Ik zit zelf op een marge van 15-25.
Full ROM is ook belangrijk bij calfs.
#10 is zoals mikeo26 reeds zei, het standje van het apparaat. Ik gok dat het 5kg is ofzo. Maandag zal ik het even vragen aan de uitbater als hij aanwezig is.

Full ROM doe ik sowieso bij alles, tenzij anders aangegeven (21's bijvoorbeeld). Over calves heb ik ondertussen al talloze topics gelezen en de meningen blijven verdeelt. De meesten zeggen dat je zware gewichten en low reps moet gebruiken voor je calves omdat je ze sowieso al heel de dag door belast. Ik ga het nog even zo proberen (wel eens proberen met barbell of dumbbells).

Het standje van het apparaat waarschijnlijk
Klopt.

Hup Tatt hup! lekkere trainingen maat! :)
Hehe ty. Maar die gewichten moeten echt omhoog, ik voel mij soms echt een wijf bij sommige oefeningen... :o

Voeten gewoon op neutrale positie houden, meestal is dat een paar graden naar buiten maar dit verschilt per persoon..
Thanks.

Je kan er ook voor kiezen om bij LB1 hoge reps kuiten te doen en LB2 lage reps kuiten :)
Zo pak je beide repranges dus kan niet verkeerd zijn aangezien kuiten fast en slowtwitch fibers bevatten.

Je kan er ook voor kiezen om bij LB1 hoge reps kuiten te doen en LB2 lage reps kuiten :)
Zo pak je beide repranges dus kan niet verkeerd zijn aangezien kuiten fast en slowtwitch fibers bevatten.
Ik ga sowieso een beetje experimenteren en zien wat het beste werkt. Thanks!

UPDATE
Ik ben er eindelijk uit aan hoe ik m'n voeding ga aanpassen.
Trainingsdagen: 3180 kcal (15% boven onderhoud), EKV: 30/50/20
Rustdagen: 2769 kcal (op onderhoud), EKV: 30/50/20

Ik ben benieuwd welk resultaat dit gaat geven maar dit lijkt mij een betere aanpak dan wat ik hiervoor deed. (10% boven onderhoud op trainingsdagen en gewoon iets minder op rust maar zonder ekv te respecteren en soms vergat ik het ook...:mad:).

Groot deel van trainen bestaat uit experimenteren.
Hopelijk zal je voeding jou de resultaat gaan geven die je wilt :)

Upperbody A

Bench Press
10 x 20
5 x 40
3 x 50
5 x 57,5
5 x 57,5
4 x 57,5
2 x 60 (PR)

Overhead Press
10 x 16
5 x 26
4
x 36
4 x 36
3 x 36
1 x 36
1 x 40 (PR)

Bent-over Row
10 x 20
5 x 30
3 x 40
2 x 50
8 x 55
8 x 55
8 x 55

Barbell Lying Triceps Extension
10 x 10
5 x 10

8 x 20
8 x 20
8 x 20

Barbell Curl
10 x 20
7 x 28
6 x 26
5 x 26

Barbell Reverse Curl
10 x 10
5 x 17,5
8 x 20 (PR)
8 x 20
8 x 20

Commentaar:
Vandaag met goede moed vertrokken met de gedachte om een paar PR's te zetten. En het is nog gelukt ook! Voor ik begon nog een kort praatje gedaan met de wereldkampioen single event (World Drugfree Powerlifting Federation). Een beetje over training gesproken en het mentaal voorbereiden. Dat gaf me nog meer moed en zin. De BP begint eindelijk goed te gaan, ik heb mijn positie gevonden voor m'n handen en op de bench zelf. Nu is het echt een kwestie van consequent opbouwen. Ik ga ook regelmatig 2 & 1 reps doen om met iets hogere gewichten vertrouwd te raken.

De PR op de OHP ben ik het meest trots op. Het is een laag gewicht en daar ben ik me van bewust. Maar ik heb heel lang gesukkeld met deze oefening. Verschillende keren op een plateau gebotst enz. Hier ga ik ook 2 & 1 reps doen. De OHP moet echt omhoog!!! Voor de rest viel het allemaal wel goed mee. Zware pomp in m'n chest en triceps. Biceps was een tegenvaller...

Nette training man :D.
Altijd leuk paar PR's erbij.

hee wist niet dat je log had. goed bezig ik ga je volgen hoor

Sick jij hebt een log, abo!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven